Miksei aikuiset miehet vaihda itse autoonsa talvirenkaita???
Siis jotenkin naurettavaa. Tänäänkin moni ukko luistelee kesäkumeilla tuolla lumisohjossa. Renkaanvaihto varattu kuulemma vasta ensi viikolle.
Ootteko te niin kädettömiä vai miksette itse vaihda renkaita?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on renkaat säilössä rengashotelleissa. Niistä ei niin vaan napata niitä esiin kun lunta alkaa tupruttaa, vaan aika vaihtoon pitää varata useita päiviä etukäteen.
sitä kannattaisi miettiä ennen kuin jättää renkaansa jonkun tietyn yhden firman varastoon ja sitten on riippuvainen siitä yhdestä firmasta
Enkä varmasti jätä Bemarin neljän tonnin rengassettiä joidenkien vajakkien kolhittavaksi.
Itse jätän mielelläni Taycanin renkaat rengashotelliin.
Kun naiset alkavat pesemään astiat ja pyykit käsin, niin jutellaan sitten uudestaan. Jookos 😂
Kyse on mukavuuden halusta, ei osaamattomuudesta, ei laiskuudesta.
Toisaalta olen niin kallispalkkainen mies, että tulee halvemmaksi teettää jollakin jolla on pienempi palkka.
Ymmärrän, että sinä kotiäitinä, eli täysin tuottamattomana ihmisenä, et tätä ymmärrä, mutta kun katsot oman kuplasi ulkopuolelle ja ajattelet hieman tarkemmin, niin ehkä se sinulle aukeaa.
Itsenäinen tekeminen ei ole pelkästään hyvä asia. Kulttuurissamme korostuu asioiden teko ja arjen toiminta itse talonpoikaisen väestöhistoriamme vuoksi.
Aristokratiassa sitä vastoin itse tekeminen oli suorastaan halveksuttavaa toimintaa. Asiat hoiti avustaja sekä palvelija. Suvun vaikutus oli myös suuri.
Vierailija kirjoitti:
Kunnollinen momenttiavain maksaa sen verran että tulee halvemmaksi vaihdattaa liikkeessä kun ei sille avaimelle ole muuta käyttöä. Ilman momenttiavainta taas ei pidä mennä alumiinivanteiden pultteja kiristämään.
Oletko koskaan nähnyt että rengasvaihtopajoissa ne mittaisi kireytden aluihin momenttiavaimella. Sekin on saavutus että menee pyörintäsuuntaan oiken. Turha toivo että kiertäisi renkaat vähemmän kuluneet vetäville pyörille. MIten sattuu ja ammutaan paineella pulttipyssyllä.
Miten sitä nyt selittäisi naiselle miksi Suomessa tarvitaan markkinataloutta.
Renkaan vaihto 25€ Miksi niin vähällä rahalla likaisin käteni? Avovaimo on niin nuuka, että vaihtaa itse pihalla, mutta minulle raha ei ole niin tärkeää.
En ymmärrä, miksi ihmiset eivät ompele itse vaatteitansa. Ovatko aikuiset miehet niin kädettömiä, että pitää ostaa valmiina? Tietysti jokaisella on kotona välineet tällaiseen, kuten myös välineet renkaiden vaihtoon?
Nyky ukko ei jaksa kun on liikaa renkaita keskivartalossa
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä nyt selittäisi naiselle miksi Suomessa tarvitaan markkinataloutta.
sanotaan nyt vaikka niin, että miehet joutuvat tekemään töitä ja maksamaan veroja, jotta yh-loisten sohvallamakaaminen voidaan kustantaa tukirahoilla
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi ihmiset eivät ompele itse vaatteitansa. Ovatko aikuiset miehet niin kädettömiä, että pitää ostaa valmiina? Tietysti jokaisella on kotona välineet tällaiseen, kuten myös välineet renkaiden vaihtoon?
Minulla on eukko sitä varten jos vaatteita tarvitsee huoltaa ja ihan ruokapalkalla tekee. Kokkaa minullekkin siinä samalla.
Koska en halua vaihtaa renkaita itse.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta olen niin kallispalkkainen mies, että tulee halvemmaksi teettää jollakin jolla on pienempi palkka.
Suomen verotuksella saa olla todella kova palkka, jotta itse tekeminen "ei kannata". Renkaanvaihto vaikka 30€ ja vie itseltä tunnin. Tuntipalkan täytyy olla yli 60€ (9500€/kk), jotta ylimäärisen työtunnin tekeminen maksaa tuon renkaanvaihdon
Luon työtä ja työpaikkoja kun säilytän renkaat rengashotellissa ja vaihdatan. Viime viikolla rengasfirmassa oli 15 nuorta vaihtamassa renkaita. Saivat palkkaa ja arvokasta työkokemusta 👍
Mikä pakko vaihtaa itse, jos ei halua? Joku tekee sitä työkseen ja vaihtamaton jotain muuta. Niin se homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä kuka ne vaihtaa, kunhan vaihtaa.
Onhan se osa kasvatusta, sehän opetetaan lapsille siinä samalla ja hyvää arkiliikuntaa, kun kaikki ihmettelee miksi niitä kiloja tulee vaikka kuinka istun sohvalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen verotuksella saa olla todella kova palkka, jotta itse tekeminen "ei kannata". Renkaanvaihto vaikka 30€ ja vie itseltä tunnin. Tuntipalkan täytyy olla yli 60€ (9500€/kk), jotta ylimäärisen työtunnin tekeminen maksaa tuon renkaanvaihdon
Siinäpä sinulle mietittävää.
Ei tullut mieleen,että tuon renkaan vaihdon voi vähentää verotuksessa?
Lienet joko työtön joka elelee leveästi verotuloilla, tai tuolla ajatuksen juoksulla saatat olla jopa jäteveden puhdistamolla tulppana ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnollinen momenttiavain maksaa sen verran että tulee halvemmaksi vaihdattaa liikkeessä kun ei sille avaimelle ole muuta käyttöä. Ilman momenttiavainta taas ei pidä mennä alumiinivanteiden pultteja kiristämään.
Oletko koskaan nähnyt että rengasvaihtopajoissa ne mittaisi kireytden aluihin momenttiavaimella. Sekin on saavutus että menee pyörintäsuuntaan oiken. Turha toivo että kiertäisi renkaat vähemmän kuluneet vetäville pyörille. MIten sattuu ja ammutaan paineella pulttipyssyllä.
Paremmat renkaat tulevat aina, vetotavasta riippumatta, taka-akselille. Sitten kun kasvat aikuiseksi ymmärrät kyllä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, 30vuotta olen ongelmitta vaihtanut renkaat ilman momenttiavainta, selitätkö mitä siinä tapahtuu jos ei käytä.
Kyllä onnistuu, autotallin seinällä ovat ja kunnon hallitunkki löytyy myös. Iltapäivän askare kuhan teams:t tehdään ensin alta pois.