Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei aikuiset miehet vaihda itse autoonsa talvirenkaita???

Vierailija
01.11.2024 |

Siis jotenkin naurettavaa. Tänäänkin moni ukko luistelee kesäkumeilla tuolla lumisohjossa. Renkaanvaihto varattu kuulemma vasta ensi viikolle. 

Ootteko te niin kädettömiä vai miksette itse vaihda renkaita? 

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso maha, en pääse kyykkyyn enkä varsinkaan ylös.

Teuvo

Vierailija
102/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rengasfirma naapurissa hoitaa homman hintaan 30€. Itsellä menisi varmaan kaksi tuntia ko. hommaan, paleltaisi, vítüttaísi ja pelottaisi.

Pitääkö sitä paskinta keliä odottaa viimeiseen asti,aurinkoisella sekin on kivempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska rengasfirma naapurissa hoitaa homman hintaan 30€. Itsellä menisi varmaan kaksi tuntia ko. hommaan, paleltaisi, vítüttaísi ja pelottaisi.

Pitääkö sitä paskinta keliä odottaa viimeiseen asti,aurinkoisella sekin on kivempaa.

Aurinko paistoi viimeksi elokuussa.

Vierailija
104/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnollinen momenttiavain maksaa sen verran että tulee halvemmaksi vaihdattaa liikkeessä kun ei sille avaimelle ole muuta käyttöä. Ilman momenttiavainta taas ei pidä mennä alumiinivanteiden pultteja kiristämään.

Oletko koskaan nähnyt että rengasvaihtopajoissa ne mittaisi kireytden aluihin momenttiavaimella. Sekin on saavutus että menee pyörintäsuuntaan oiken. Turha toivo että kiertäisi renkaat vähemmän kuluneet vetäville pyörille. MIten sattuu ja ammutaan paineella pulttipyssyllä.

Paremmat renkaat tulevat aina, vetotavasta riippumatta, taka-akselille. Sitten kun kasvat aikuiseksi ymmärrät kyllä miksi.

Ne tulee just siihen mihin minä ne laitan.

Vierailija
105/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko paistoi viimeksi elokuussa.

Tiistaina täällä paistoi,lämmintä oli puhastella.

Vierailija
106/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nykymiesten taso. Kun pitäisi oikeasti hoitaa edes yksi "miesten työ", siitäkään ei tule mitään. :D Kyllä miehen kuuluu renkaat vaihtaa ihan itse. Sairaudet ymmärrän, mutten juuri muuta.

Vierailija
107/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä taivu röllykkäni kanssa vaihtohommiin eikä polvet kestä kantamista enkä muuutenkaan jaksa en kehtaa enkä viitti. 

Sama täällä ja ei ne ole kotona edes säilytyksessä, vaan rengashotellissa.  

Olohuoneessa minulla,aina silmälläpidon alla.Toimii hyvin pöytänä.

Vierailija
108/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo rengshotelli on vihoviimeinen jos talvi yllättää. Toki jos se tulee myöhässä niin ihan sama. 

MInä vaihdan itse eikä mulla ole muutenkaan mitään erityistä kiirettä koska töissä käydään molemmat kävellen. Mutta eilen laitoin, auto on ihan iskussa - kitkat alla, lasinpesunesteessä hyvät pakkasenkestot, akku täynnä ja bensatankki täynnä.Tuulilasi puhdas, sulat vaihdettu kesällä. 

Senkin ajan olen elänyt kun piti vaihtaa talviöljyt ja -termostaatti ja kääntää se ilmansuodattimen ottoaukko moottoriblokia päin, ja muistan senkin ajan kun tuplavanteet oli niin kalliit että kannatti vaihtaa kesä -ja talvirengasta samalle peltivanteelle. Nastarenkaatkin oli kalliitta 60-luvulla ja meidän Morris Minorissa laitettin nastattomat talvirenkaat takakumeihin, edessä oli kesikset. 

Seuraavassa autossa (austin allegro) oli erikseen talvipyörät nastoilla. 

Nyt on neliveto kitkoilla ja vetää ja pysähtyy paremmin kuin aikaisempi auto nastoilla.

Vierailija
109/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kädetön. Minulla on varaa maksaa vaihdattamisesta.

Olet nimenomaan kädetön vaikka sulla käteistä onkin,ostaisin sulle hamekangasta mutta olen varaton ja pitäisi alkaa ihan ite vaihtamaan uudet kumit koslaani.

Vierailija
110/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Lapissa tuollaisia muka miehiä kutsutaan neideiksi.

Vierailija
111/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos renkaanvaihdon saa 20-30 euroon ja odottaessa voi juoda vaikka kupposen kuumaa kahvia, niin miksi ryhtyä itse niitä repimään märällä asvaltilla?

Onko säilytyksen hintakin tuossa,epäilen sitä.

Vierailija
112/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä estää naistakaan niitä vaihtamasta itse? On kiire, tuolla on kylmää ja märkää ja itse vaihtamisen panos-hyötysuhde alittaa merkittävästi oman leipätyön vastaavan. Ei kiinnosta kiroilla räntäsateessa muutaman kympin takia kun omasta siististä sisätyöstä saa 100+ euroa tunnilta.

Tämä siis N43 syy olla vaihtamatta renkaita itse. Luultavasti miehillä sama.

Täällä N33. Ihan jo fyysisiltä ominaisuuksiltani olen niin pieni etten jaksa siirrellä noita katumaasturin renkaita kuin pieniä matkoja kerrallaan. Helpompi ajella huoltoon kun siellä on rengashotellilla renkaat ja ite voi hörppiä kahvia sillä aikaa kun pojat iskee renkaat alle.

Moi nainen,vinkki sinulle,niitä voi pyöritelläkin.

Vierailija
113/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kunnon välineitä, ja huono selkä. Nuorempana kyllä vaihdoin ite..

Vierailija
114/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kunnon välineitä, ja huono selkä. Nuorempana kyllä vaihdoin ite..

Tämä on hyvä syy.

Vierailija
115/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaan vaihtaminenko se onkin miehen mitta ja pätemiskeino? Muuta ei sitten osatakaan. 

On se,jos ei pysty auton pyöriä vaihtamaan,mitä sellaisella sontakasalla tekee,eri asia on jos ei huvita vaihtaa.

Vierailija
116/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako siitä jotain kunniaa, kun itse repii renkaiden kanssa?  Diploomi seinälle? 

Naisten ihailevia katseita saa,se on niin hyvä palkinto.

Vierailija
117/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa kun asuu niin on paljon helpompi ensinnäkin säilyttää renkaat rengashotellissa jossa he myös renkaat vaihtavat ja tarkistavat samalla muutkin asiat mitä renkaista nyt katsotaan. Lisäksi voi luottaa siihen että renkaat säilytetään oikeaoppisesti. En vaan jaksa itse edes alkaa perehtymään koko asiaan vaan maksan tyytyväisenä tuosta palvelusta.

Vierailija
118/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos renkaanvaihdon saa 20-30 euroon ja odottaessa voi juoda vaikka kupposen kuumaa kahvia, niin miksi ryhtyä itse niitä repimään märällä asvaltilla?

Onko säilytyksen hintakin tuossa,epäilen sitä.

Mihin tarvitsee säilytystä? Itse säilytän omassa 2 auton tallissa renkaat ja siellä ne säilyvät vallan ilmaiseksi. Ei köyhällä omakoti asujalla ole rahoja säilytellä vieraan varastoissa mitään. Loppui asumistukikin , kaikki 7,60€ mitä sitä sain. 

Vierailija
119/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnollinen momenttiavain maksaa sen verran että tulee halvemmaksi vaihdattaa liikkeessä kun ei sille avaimelle ole muuta käyttöä. Ilman momenttiavainta taas ei pidä mennä alumiinivanteiden pultteja kiristämään.

Oletko koskaan nähnyt että rengasvaihtopajoissa ne mittaisi kireytden aluihin momenttiavaimella. Sekin on saavutus että menee pyörintäsuuntaan oiken. Turha toivo että kiertäisi renkaat vähemmän kuluneet vetäville pyörille. MIten sattuu ja ammutaan paineella pulttipyssyllä.

Paremmat renkaat tulevat aina, vetotavasta riippumatta, taka-akselille. Sitten kun kasvat aikuiseksi ymmärrät kyllä miksi.

Ne tulee just siihen mihin minä ne laitan.

Niin ja tiedämme hyvin, että olet paskin renkaan vaihtaja ikinä.

Miksi et pyydä jotakin naista vaihtamaan niitä sinun puolestasi? Tulisi oikein ja kunnolla tehtyä edes yksi sinun töistäsi. 

Vierailija
120/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pimppi touhui ois?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...