Miksei aikuiset miehet vaihda itse autoonsa talvirenkaita???
Siis jotenkin naurettavaa. Tänäänkin moni ukko luistelee kesäkumeilla tuolla lumisohjossa. Renkaanvaihto varattu kuulemma vasta ensi viikolle.
Ootteko te niin kädettömiä vai miksette itse vaihda renkaita?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kädetön. Minulla on varaa maksaa vaihdattamisesta.
Pyyhitkö itse vai pyyhkiikö äiti?
Tule räkänokka kokeilemaan, kuka pyyhkii ja ketä.
Vierailija kirjoitti:
Monella on renkaat säilössä rengashotelleissa. Niistä ei niin vaan napata niitä esiin kun lunta alkaa tupruttaa, vaan aika vaihtoon pitää varata useita päiviä etukäteen.
sitä kannattaisi miettiä ennen kuin jättää renkaansa jonkun tietyn yhden firman varastoon ja sitten on riippuvainen siitä yhdestä firmasta
Vierailija kirjoitti:
En minä taivu röllykkäni kanssa vaihtohommiin eikä polvet kestä kantamista enkä muuutenkaan jaksa en kehtaa enkä viitti.
Sama täällä ja ei ne ole kotona edes säilytyksessä, vaan rengashotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on renkaat säilössä rengashotelleissa. Niistä ei niin vaan napata niitä esiin kun lunta alkaa tupruttaa, vaan aika vaihtoon pitää varata useita päiviä etukäteen.
sitä kannattaisi miettiä ennen kuin jättää renkaansa jonkun tietyn yhden firman varastoon ja sitten on riippuvainen siitä yhdestä firmasta
Enkä varmasti jätä Bemarin neljän tonnin rengassettiä joidenkien vajakkien kolhittavaksi.
Liekö sitten naurettavaa käyttää myös parturia. Voihan ne hiukset itsekin leikata. Jos ei ole kädetön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on muka ongelma? Järjestely toiminut oikein hyvin jo kymmenen vuotta. En tarvitse autoa jatkuvasti, joten ei haittaa, jos jonain päivänä en pääse liikenteeseen lumisateen tullessa.
Eihän noita jaksa. Hyviä tekijöitäkin on.
Olen nainen ja osaisin vaihtaa renkaani itsekin. Aikani on kuitenkin nykyään sen verran arvokasta ja renkaiden vaihdattaminen halpaa, että valitsen olla könyämättä räntäsateessa tienposkessa renkaitteni kanssa (ei, meillä kaikilla ei ole kuivaa hallia/tallia tarkoitusta varten).
Ja jos olisi sähköauto, niin tuskin haluaisi muutenkaan ottaa sitä riskiä, että pistää tunkkinsa akuista läpi. Näitäkin kun on nähty. Hyvin säästetty se muutama kymppi.
Luulen että aika monella miehellä on samansuuntaisia ajatuksia aiheesta.
Palvelujen ostaminen ei ole mitenkään noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin naisetkaan ei vaihda niitä itse, ei viitsi.
miehelle se on niin helppoa soittaa rengasfirmaan ja varata aika renkaanvaihtoon.
naiselle ajan varaaminen olisi valtava metatyötaakka ja siitä pitäisi nalkuttaa seuraavat 3kk. tulisi melkein ero, jos nainen joutuisi yksin kantamaan koko ajanvarauksen aiheuttaman metatyön taakan
Soittaako joku johonkin rengasfirmaan vuonna 2024? Siinähän joutuu olemaan tekemisissä jonkun ihmisen kanssa? Parempi vaan mennä netistä varaamaan, niin näkee itse vapaat ajatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nouseeko mave +200kg vai jääkö 50kg lattiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nouseeko mave +200kg vai jääkö 50kg lattiaan?
Ei nouse. Voit kertoa nimesi ja osoitteesi, niin tulen näyttämään, mitä nousee ja mitä ei.
Jos ei kiinnosta/ei ole kunnon tilaa tai tunkkia tai sitten vaan on ylimääräistä rahaa?
Minä vaihdan aina itse, mutta ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka ei voi/joita ei kiinnosta.
Eihän se itse vaihto vie kuin 5min per rengas, mutta roudauksineen ja renkaanpesuineen vie helposti pari tuntia - toki harva rengsliikekään renkaita pesee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä taivu röllykkäni kanssa vaihtohommiin eikä polvet kestä kantamista enkä muuutenkaan jaksa en kehtaa enkä viitti.
Sama täällä ja ei ne ole kotona edes säilytyksessä, vaan rengashotellissa.
Mulla oma rengashotelli, jossa säilytän myös peräkärryä, hitsausvehkeitä ym. Löytyy myös kahvinkeitin, jääkaappi, mikro, wc, sohva ym. Lain mukaanhan noita ei saa autotallissa säilyttää, siksi ostin ison talliosakkeen.
Kyllä naisten pitää itse kyetä vaihtamaan talvirenkaat. On liian vaarallista ajaa kesärenkailla ja siitä sakotetaan.
Anna miehen tehdä päivällisruoka keittiössä ja mene heti vaihtamaan renkaat.
Niin, miksi kukaan käy ravintolassa tai matkustaa bussilla. Eikö ole käsiä tehdä ruokaa ja jalkoja kävellä? Öyhö.
Ei ole tilaa säilyttää renkaita. Menee mukavasti rengas hotellissa ja alle laitto sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Liekö sitten naurettavaa käyttää myös parturia. Voihan ne hiukset itsekin leikata. Jos ei ole kädetön.
Tarkoitit tuon vitsiksi, mutta minä olen aidosti sitä mieltä.
Meillä kahden auton renkaat säilytetään rengashotellissa ja siihen kuuluu myös renkaiden vaihto. Ei se renkaiden vaihtaminen itse ole mikään hyvän ihmisen mitta. Maksetaan tästä palvelusta mielellään, kun on omakotitalossa ja lapsiperheessä muutakin tekemistä.
Selasit sitten Vauva-palstaa ja teit vastineen jo näkemällesi langalle? Heikko esitys jopa sinulta.