Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei aikuiset miehet vaihda itse autoonsa talvirenkaita???

Vierailija
01.11.2024 |

Siis jotenkin naurettavaa. Tänäänkin moni ukko luistelee kesäkumeilla tuolla lumisohjossa. Renkaanvaihto varattu kuulemma vasta ensi viikolle. 

Ootteko te niin kädettömiä vai miksette itse vaihda renkaita? 

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on renkaat säilössä rengashotelleissa. Niistä ei niin vaan napata niitä esiin kun lunta alkaa tupruttaa, vaan aika vaihtoon pitää varata useita päiviä etukäteen.

sitä kannattaisi miettiä ennen kuin jättää renkaansa jonkun tietyn yhden firman varastoon ja sitten on riippuvainen siitä yhdestä firmasta

Enkä varmasti jätä Bemarin neljän tonnin rengassettiä joidenkien vajakkien kolhittavaksi.

Tommosena entisenä "vajakkina" on siellä Vianorin säilössä ollut Lambon, Porschen ja Bentleykin renkaita, joista esim. Ton Lambon setit maksaa pelkillä kumeillakin enemmän, kuin jonkun amisbemarin halpavanteet linglongeilla vanteista puhumattakaan. Tänäkin talvena sininen Huracan painelee läpi talven jossain päin Suomea.

Kuka korvaa jos säilytyksessä ilmestyy vanteeseen naarmu ja yritys sanoo ettei ole tullut heillä. Miten todistat asian?

Vierailija
82/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kädetön, mutta en vain jouda, eikä muutenkaan kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengashotellissa säilytys ja vaihto n. 200€/vuosi. Onhan tuo kätevää, mutta kun tulee aika vaihdattaa renkaat, niin eihän sitä aikaa seuraavalle päivälle saa. Hyvä jos seuraavalla viikolla on vapaita aikoja. Ja eihän sitä viitsi nastoja alle laittaa vielä lokakuun ensimmäisellä viikolla. 

Itse vaihtaminen on helppoa ja nopeeta. Voi vaihtaa silloin kun itselle sopii. Tunkin saa 30€:lla eikä avainkaan paljoa maksa. Sähköautojen kohdalla voi joutua hankkimaan järeämmän tunkin. Mutta renkaiden säilytys saattaa koitua ongelmaksi. Kerrostalojen häkkivarastot ovat olemattoman pieniä eikä renkaita välttämättä saa edes säilyttää siellä, vaikka tilaa olisi. 

Vierailija
84/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaan vaihtaminenko se onkin miehen mitta ja pätemiskeino? Muuta ei sitten osatakaan. 

Vierailija
85/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä rengashotellipalveluita mistään hikipajoista kannata ostaa, vaan isoista, hyvämaineisista yrityksistä. Totta kai myös maksaa enemmän, mutta palvelukin on sen mukaista.

Vierailija
86/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kädetön, mutta en vain jouda, eikä muutenkaan kiinnosta.

Sama, ens viikolla tai seuraavalla. Täällähän tiet on sulat, vahvasti suolattu. Katellaan sit kun tulee talvi.

Vierailija
87/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vaihtanut itse omaan autooni mutta en odota sitä innolla. Auto on sen mallinen että pyörä ei pysy paikallaan ilman irroitettavia pultteja. Se malli missä pultit on kiinteästi autossa on ihan lasten leikkiä tähän verrattuna.

Vierailija
88/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnollinen momenttiavain maksaa sen verran että tulee halvemmaksi vaihdattaa liikkeessä kun ei sille avaimelle ole muuta käyttöä. Ilman momenttiavainta taas ei pidä mennä alumiinivanteiden pultteja kiristämään.

Oletko koskaan nähnyt että rengasvaihtopajoissa ne mittaisi kireytden aluihin momenttiavaimella. Sekin on saavutus että menee pyörintäsuuntaan oiken. Turha toivo että kiertäisi renkaat vähemmän kuluneet vetäville pyörille. MIten sattuu ja ammutaan paineella pulttipyssyllä.

Paremmat renkaat tulevat aina, vetotavasta riippumatta, taka-akselille. Sitten kun kasvat aikuiseksi ymmärrät kyllä miksi.

Sepä onkin jännä tilanne kun paniikki jarrutuksessa auton perse haluaa päästä auton keulasta ohi. 

Eikös melkein kaikissa autoissa ole lukkiutumattomat jarrut nykyään...ABS tai muu systeemi. Meilläpäin paremmat renkaat on aina laitettu vetäville pyörille, muutenhan kaksi rengasta kuluu ennen aikojaa loppuun etuvetoisessa. Eipä kukaan tuntemani ole kolaria ajanut mainitussa tilanteessa. Autolehtien ääri- olosuhteissa ehkä kyllä. Sama kun vanhaa kitkarengasta ei suositella kesäkäyttöön. Ei perustu mihinkään. Miten sillä on talvella, jopa lumella pärjännyt.

On oman korjaamon laitteet kaikki, jätin itselle kun lopetin. Vaihtelen renkaita itselle ja muille harrastuksena.

Vierailija
89/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on renkaat säilössä rengashotelleissa. Niistä ei niin vaan napata niitä esiin kun lunta alkaa tupruttaa, vaan aika vaihtoon pitää varata useita päiviä etukäteen.

Minullakin on rengashotellissa ja olen katsonut sääennusteita, sieltä on jo viikon verran selkeästi ollut näkyvissä, että tämän viikon lopulla tulee sen verran kylmä, että kesärenkailla ei enää kannata ajaa. Varasin siis viime perjantaina ajan tiistaille, aikoja oli vaikka kuinka paljon valittavana ja nyt on talvirenkaat alla.

Vierailija
90/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole vain hyvä, että ne, joilla on varaa, ostavat palveluita ja laittavat rahan kiertämään ja vauhdittamaan Suomen taloutta?

Vierailija
91/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aikuinen nainen ja vahvempi kuin moni aikuinen mies, mutten ole koskaan vaihtanut autoni renkaita itse. Ei ole kiinnostanut opetella ja vaikuttaa sen verran vaivalloiselta, että maksan jatkossakin muille palvelusta. 

Vierailija
92/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kannattaa kaikkien autoilijoiden opetella itse vaihtamaan rengas. Voi aamulla olla rengas tyhjä!

https://www.is.fi/autot/art-2000010798343.html

Vierailija
93/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, asun kerrostalossa. Nuorempana vaihdoin itse renkaat ja talon äijät seisoivat ringissä ympärillä ihmettelemässä. Muutamat heittelivät muka vitsikkäitä neuvojakin. Nyt on vanteilla olevat renkaat niin painavat ja isotkin, että en enää jaksa nostella niitä, joten suosilla työllistän läheistä korjaamoa, jolla lisäksi rengashotellipalvelu. Juuri eilen vaihdatin talvikumit ja sujui alle vartissa.

Ennen tuli muuten auton mukana työkalupakki, jossa oli tunkki ja muut tarpeelliset työkalut renkaan vaihtoon, mutta nykyään ei tule kalun kalua. Ja jos vielä olisi vanhat työkalut, niin missä ne säilyttäisit. Kellariin ei kannata viedä edes lukolliseen kopperoon. Varkaat ne veisi alta aikayksikön.

Vierailija
94/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnollinen momenttiavain maksaa sen verran että tulee halvemmaksi vaihdattaa liikkeessä kun ei sille avaimelle ole muuta käyttöä. Ilman momenttiavainta taas ei pidä mennä alumiinivanteiden pultteja kiristämään.

Oletko koskaan nähnyt että rengasvaihtopajoissa ne mittaisi kireytden aluihin momenttiavaimella. Sekin on saavutus että menee pyörintäsuuntaan oiken. Turha toivo että kiertäisi renkaat vähemmän kuluneet vetäville pyörille. MIten sattuu ja ammutaan paineella pulttipyssyllä.

Paremmat renkaat tulevat aina, vetotavasta riippumatta, taka-akselille. Sitten kun kasvat aikuiseksi ymmärrät kyllä miksi.

Sepä onkin jännä tilanne kun paniikki jarrutuksessa auton perse haluaa pääs

Kaikki asiantuntijat ja ammattilaiset sanovat, että ne tulee taakse. Hittoako teet sillä paremmalla ohjattuvuudella, kun vesiliirossa perse nousee vesipatjan päälle ja sit ohjaus onkin takana.

Vierailija
95/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitä kannattaisi miettiä ennen kuin jättää renkaansa jonkun tietyn yhden firman varastoon ja sitten on riippuvainen siitä yhdestä firmasta

Enkä varmasti jätä Bemarin neljän tonnin rengassettiä joidenkien vajakkien kolhittavaksi.

Tommosena entisenä "vajakkina" on siellä Vianorin säilössä ollut Lambon, Porschen ja Bentleykin renkaita, joista esim. Ton Lambon setit maksaa pelkillä kumeillakin enemmän, kuin jonkun amisbemarin halpavanteet linglongeilla vanteista puhumattakaan. Tänäkin talvena sininen Huracan pai

Tänä päivänä on monissa puhelimissa sellainen keksintö kuin kamera...

Vierailija
96/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kahden auton renkaat säilytetään rengashotellissa ja siihen kuuluu myös renkaiden vaihto. Ei se renkaiden vaihtaminen itse ole mikään hyvän ihmisen mitta. Maksetaan tästä palvelusta mielellään, kun on omakotitalossa ja lapsiperheessä muutakin tekemistä.

Itsellä olis pyörät rengashotellissa ja oli vain ongelmia ja otin ne pois sieltä. Kolmena eri kertana laittoivat renkaiden pyörimissuunnat väärinpäin ja piti mennä uudestaan. Vanteita oli pesemässä alakouluikäiset lapset, näin kun jonku asiakkaan vanne kaatui kyljelleen ulkopuoli edellä ja kuului iso kolahdus. Omiinkin vanteisiin ilmestyi naarmuja. Kannattaa varmistaa että rengasfirmalla on palo ja varkausvakuutus. Jos firma menee konkursiiin niin voi olla vaikea saada renkaita takaisin.

Sitä on taas säästetty ja käyty jossain Ahmedilla... Mikset Vianorille?

Vierailija
97/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Momenttiavainkauppiaiden satuja ja tarinoita. Mee katttomaan rengasliikkeeseen miten siellä pyörät vaihdeta, ei taatusti säädetä pulttipysyyä joka pirssille erikseen.

Ja jos nyt ehdottomasti katsoo että momenttiin ne on vedettävä, niin eiköhän se investointi momenttiavaimeen maksa itsensä takaisin muutamassa vuodessa.

Ja taas käydään jossain nyrkkipajassa... Miksi et käy Vianorilla? Toiseksi sitä pyssyä ei säädetä, siihen laitetaan momenttisauva peltivanteille ja aluvanteet käydään käsin momenttiavaimella läpi ja aluminiinvanteille se on 110Nm. Porsche 911 100Nm. Sit saat vielä kivan lapun, jossa kehoitetaan tuomaan jälkikiristämään. Montako sesonkia olet käynyt Vianorilla töissä? Itse olen opiskeluaikoina käynyt viidesti. Montako koulutusta olet saanut renkaanvaihdosta?

Vierailija
98/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä renkaat olleet jo monta vuotta rengashotellissa. Siellä reippaat ystävälliset nuoret miehet vaihtaa eikä kauaa mene.

Kun seuraa säätietoja niin osaa varata ajan hyvissä ajoin. Selkävikaisena itse hankala könytä.

Vierailija
99/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaan vaihtaminenko se onkin miehen mitta ja pätemiskeino? Muuta ei sitten osatakaan. 

Olen mies ja Osaan vaihtaa renkaat ja tehdä kaikki naistenkin työt leikiten, mutta erikois taitona minulla on, että osaan tehdä ihmisen toisen ihmisen sisälle. Se ei naisilta onnistu ikinä. 

Vierailija
100/124 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin olisi hyvä oppia, että naisen autoon ei milloinkaan laiteta huonoja renkaita. Pahimmassa tapauksessa mies menettää siinä

Tämä. Kaikkea ei rahalla korvata. Jos oikein tarkkaan miettii, niin uusien renkaiden hinnalla ei kovin kummoista arkkua saa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi