Joulu apua köyhille.
Kuinka moni teistä tarvitsee apua jouluruokaan ja lahjoihin? Ajat ovat erityisen tiukat, ihmiset tarvitsee suuremmassa määrin apua kuin aiemmin.
Kommentit (158)
Otsikko on väärin kirjoitettu. Tarkoitit: Joulu, apua?? Lapsille:
Noin kirjoitetaan pikkulapsille tarkoitettu ketju, jossa joulun tulo ja siihen valmistautuminen on vuodesta toiseen yllätyksellistä.
Annan jouluapua AINOASTAAN kantasuomalaiselle perheelle, koska heillä on OIKEASTI tiukkaa. Muut saa avun automaattisesti sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista.
Ap kysyi miten moni tarvitsee apua jouluna?
Ja,ketju täynnä ihmisiä,jotka ovat varakkaita jotka ostavat vain käytettyjä tai eivät tarvitse mitään apua.
Ok.
Ja ihmisiä,jotka haukkuvat kaikki keräykset.
Mutta sitähän ap ei kysynyt.
Kirjoitin jo tuonne aiemmin, millaisen paskamyrskyn Kaksplussalla eräs yksinhuoltajaäiti aikoinaan sai niskaansa. Ei kai kukaan halua tänne kirjoittaa omaa ikävää tilannetta ja saada samanlaista paskamyrskyä niskaansa?
Palstalla on kyllä yliedustettuna nämä varakkaat, jotka eivät osta kuin vain ja ainoastaan käytettynä kaiken. Oma kaveri-/lähi-/tuttavapiiri on enemmän tai vähemmän varakasta ja hyvätuloista porukkaa eikä kukaan osta kaikkea käytettynä. Jotain ehkä ja joululahjaksikin, jos löytyy sopiva (esim. harrastusvälineet lapselle). Mutta vain käyttettyä ostavat varakkaat ovat kyllä harvinaisuus ja suurimmaksi osaksi vain tämän palstan myytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliimpaa on tehdä perheelle yhdeksi päiväksi jauhelihaa ja spagettia kuin kolmeksi päiväksi porkkana- ja lanttulaatikkoa. Jouluruoka on itse tehtynä halpaa kuin saippua. Jos haluaa kinkkua ja kalaa, niin se on sitten kalliimpaa.
Halpaa kuin saippua :DD Selvä, yritäpäs tehdä jouluruokaa 30 sentillä. Käytetty sähkö lasketaan mukaan.
Mutta pitäähän sun silti tehdä ruokaa, johon menee myös sähköä. Ihan kun se jouluruoka olisi joku ylimääräinen kulu. Pitäähän sun hyvänen aika tehdä kuitenkin JOTAIN ruokaa. Jouluruuan hinta ei poikkea muiden ruokien hinnasta.
En teistä tiedä,mutta yleensä jouluna on vähän enemmän kuin yksi ruoka pöydässä.
Mutta sun ratkaisuhan on kalastaa ja tehdä kaikki laatikot. Vintiltä varmaan löytyy lahjatkin pakettiin.
-se edelleen ei köyhä,joka vaatii itselleen jotain apua
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on kyllä yliedustettuna nämä varakkaat, jotka eivät osta kuin vain ja ainoastaan käytettynä kaiken. Oma kaveri-/lähi-/tuttavapiiri on enemmän tai vähemmän varakasta ja hyvätuloista porukkaa eikä kukaan osta kaikkea käytettynä. Jotain ehkä ja joululahjaksikin, jos löytyy sopiva (esim. harrastusvälineet lapselle). Mutta vain käyttettyä ostavat varakkaat ovat kyllä harvinaisuus ja suurimmaksi osaksi vain tämän palstan myytti.
Varakkaat, tiedostavat woke- ja viherpiirit ovat aikamme syöpä. Paljon syyllistämistä, vähän tekoja. Kupla on läpinäkymätön.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on minun ilmainen jouluapuni sinulle ap:
Jouluapu on yhdyssana
Mene töihin!
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta se alkaa taas, jokavuotinen rahan ja tavaran kerjuu. Pyytäjinä ovat vuodesta toiseen samat perheet, joiden vanhemmat ovat molemmat joko järkyttävän lihavia ja/tai mielenterveyssyistä työkyvyttömiä, mutta perhe kasvaa kuitenkin tasaisesti. Lapsille pitäisi saada uudet iPhonet ja Pleikkari, ettei koulussa kiusata. Merkkivaatteetkin ois kivat, kengänkoko 44.
Facebookin jouluapu peruttiin ellei ole uudestaan alkanut.
Ei alkanut.Ei ollutkaan mukavaa katsoa kun pienipalkkaiset säästäväiset työtä tekevät kansalaiset avustivat Kelan rahoilla makailevia tuhlareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliimpaa on tehdä perheelle yhdeksi päiväksi jauhelihaa ja spagettia kuin kolmeksi päiväksi porkkana- ja lanttulaatikkoa. Jouluruoka on itse tehtynä halpaa kuin saippua. Jos haluaa kinkkua ja kalaa, niin se on sitten kalliimpaa.
Saippua on kyllä kallista. Ainakin vähän parempi Saippua pumppupullolla,joka toimii
Kun luen tätä keskustelua, niin en ihmettele, miksi köyhät pysyy köyhänä. Minä ainakin teen jouluruuat itse, ostan saippuaa isoissa täyttö pakkauksissa enkä aina uutta pumppupulloa. Lisäksi suosin käytettyä tavaraa. Tämän keskustelun perusteella vähävaraiset ostaa valmisruokaa, ostaa kaiken uutena ja saippuakin ostetaan aina uudessa pumppupullossa.
Valmisruokaa ostaa yleensä ne vähävaraise
Mä olen ihan hyvätuloinen. Jos tekisin kokoaikatyötä, olisin suurituloinen. Mutta silti ostan välillä valmista, puolivalmista tai jopa tilaan - hui kamala!! - woltin kautta, kun nivelet on reumasta niin kipeet, etten saa edes maitotölkkiä auki.
Vierailija kirjoitti:
Uutena ostaminen on nykyään noloa ja junttimaista. Älykkäät ihmiset suosii enemmän kierrätystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saippua on kyllä kallista. Ainakin vähän parempi Saippua pumppupullolla,joka toimii
Toimiva saippua kallista? Niin niin eikä alle tonnin puhelimellakaan sinusta kai tee mitään eikä ruokaa saa mitenkään muuten kuin lähettipalveluna...
Vierailija kirjoitti:
Annan jouluapua AINOASTAAN kantasuomalaiselle perheelle, koska heillä on OIKEASTI tiukkaa. Muut saa avun automaattisesti sossusta.
Oijoi nyt on rasisti liikkeellä. Ainiin, ei mikään ihme, suurin osa suomalaisistahan ovat rasisteja. Ällöttävää.
Meillä joka vuosi pelastusarmeijan pata. Mies laittaa 40e. Minä laitan 20e. Omiakin lapsia on joten kuluja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutena ostaminen on nykyään noloa ja junttimaista. Älykkäät ihmiset suosii enemmän kierrätystä.
Ihanaa vetää joku älykkyys tähän mukaan, että saisi muka lisää pontta omalle mielipiteelleen.
On toki monella tapaa parempi ostaa käytettyä. Mutta ihan rehellisyyden nimessä lähes kukaan ei osta vain käytettyä ja on paljon asioita, joita ei edes kannata ostaa käytettynä. Ne mainitsemasi älykkäät ihmiset tekee harkittuja kulutuspäätöksiä tarpeidensa mukaan ja käytettyä ostetaan silloin, kun se palvelee ihmisen tarpeita. Uuden ostaminen on noloa vain pienissä piireissä. Tuollainen mustavalkoisuus taas vähän useammissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiva saippua kallista? Niin niin eikä alle tonnin puhelimellakaan sinusta kai tee mitään eikä ruokaa saa mitenkään muuten kuin lähettipalveluna...
Etkö osaa lukea?
Sen pullon pitää toimia.
Tonnin puhelimet ja lähettipalvelut sitten keksit ihan itse.. En tiedä mistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ne perinteiset jouluruoat, esim. Saarioisen, ovat yli kolme euroa kappale, eikä niissä ole kuin 350~400 grammaa. Luksusruokaahan se on meille köyhille."
Ahaa nyt mä ymmärrän, miksi menee rahaa jouluruokiin, jos ne ostetaan valmiina. Mulle ei tulisi mieleenkään ostaa valmiina jouluruokia eikä se minusta kovin juhlavaakaan olisi sellainen valmisruokalaatikko joulupöydässä. Teen siis aina kaikki ruuat itse ja joululaatikothan on tosi edullisia tehdä itse. Lisäksi mies harrastaa kalastusta, niin lohet on jo omasta takaa. Lihaa ei syödä.
Tehkää hyvät ihmiset itse ne laatikot.
No ei ne nyt niin paljoa maksa. Ja köyhien joulua ei lämmitä sun miehen metsästystaidot
Osta lohi nyt,6,99 kilo,pakkaseen ja ennen joulua valmistat,halpaa on kala
Mun sisko miehineen on ihan hyvin toimeentulevia. Ja niiden lapsille on tuskaa keksiä lahjoja,koska niillä on jo kaikkea. Oikeasti. Ihan kaikkea.
Sitten ostan joka joulu jotain ja hukkaan varmaan menee. Vatuttaa käyttää vaikka lähemmäs satanen ja ilmekään ei värähdä kun paketit avataan.
Ostaisin mieluummin jollekin köyhemmälle,joka oikeasti ilahtuisi vaikka 20-30 euron lahjasta. Jos rehellisiä ollaan.
En ole itse siis mikään suurituloinen.
Jos siis lähtökohtaisesti on jo kaikkea niin ehkä ne pienet lahjat jouluna hyväksyy.
Jos taas kaikki kamat jo valmiiksi käytettyjä niin onko väärin pyytää/toivoa edes kerran vuoteen jotain uutta? Jotain mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Kohta se alkaa taas, jokavuotinen rahan ja tavaran kerjuu. Pyytäjinä ovat vuodesta toiseen samat perheet, joiden vanhemmat ovat molemmat joko järkyttävän lihavia ja/tai mielenterveyssyistä työkyvyttömiä, mutta perhe kasvaa kuitenkin tasaisesti. Lapsille pitäisi saada uudet iPhonet ja Pleikkari, ettei koulussa kiusata. Merkkivaatteetkin ois kivat, kengänkoko 44.
Niin alkaa. Mutta aina voi ajoissa pyytää ruoka-apua pelastusarmeijalta. Ja on se kumma että aina pitää olla se iPhone, minulla ei ole vaikka olisi varaa ostaa, pärjään oikein hyvin halvemmalla puhelimella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin alkaa. Mutta aina voi ajoissa pyytää ruoka-apua pelastusarmeijalta. Ja on se kumma että aina pitää olla se iPhone, minulla ei ole vaikka olisi varaa ostaa, pärjään oikein hyvin halvemmalla puhelimella
Laitatko osoitteen, niin postitan sinulle mitalin tuosta vaatimattomuudestasi 🥇
En ole koskaan tajunnut miksi tästä aiheesta tarvitsee vouhkata. Suurin osa suomalaisista ei toden totta ole mitään hyväntekijöitä - etenkään jos ei saa itseään sillä jotenkin näkysälle (hyöty esim yrittäjille). Mistä kumpuaa tarve morkata ja alentaa niitä, jotka oikeasti haluavat pyyteettömästi tukea heikompaa? Ei muuta kuin tiukempi ote Amexista/merkkilaukusta ja ohi! Se on ihan riittävä osoitus ettei kiinnosta.