Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu apua köyhille.

Vierailija
31.10.2024 |

Kuinka moni teistä tarvitsee apua jouluruokaan ja lahjoihin? Ajat ovat erityisen tiukat, ihmiset tarvitsee suuremmassa määrin apua kuin aiemmin.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä joka vuosi pelastusarmeijan pata. Mies laittaa 40e.  Minä laitan 20e. Omiakin lapsia on joten kuluja riittää.

Meillä laitetaan lottoon ja viinakauppaan. Kunnon kinkkuviinit, konjakit ja saunaoluet.

Vierailija
122/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko miehineen on ihan hyvin toimeentulevia. Ja niiden lapsille on tuskaa keksiä lahjoja,koska niillä on jo kaikkea. Oikeasti. Ihan kaikkea.

Sitten ostan joka joulu jotain ja hukkaan varmaan menee. Vatuttaa käyttää vaikka lähemmäs satanen ja ilmekään ei värähdä kun paketit avataan. 

Ostaisin mieluummin jollekin köyhemmälle,joka oikeasti ilahtuisi vaikka 20-30 euron lahjasta. Jos rehellisiä ollaan.

En ole itse siis mikään suurituloinen.

Jos siis lähtökohtaisesti on jo kaikkea niin ehkä ne pienet lahjat jouluna hyväksyy.

Jos taas kaikki kamat jo valmiiksi käytettyjä niin onko väärin pyytää/toivoa edes kerran vuoteen jotain uutta? Jotain mitä tarvitsee.

Mitä jos vaan lopetat se turhan tavaran ostamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi vien jollekin vanhukselle ruokakorin. 

Vierailija
124/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta joulu ei ole kovin kallista aikaa edes. Perinteiset jouluruuatkin on melko halpoja. Noita krääsäkeräyksiä lapsille en ymmärrä. Miksi pitää saada ylipäänsä monta lahjaa jouluna? Ihan jo ympäristösyistä moinen olisi syytä lopettaa. 

Me ollaan hyvätuloinen perhe ja olisi varaa ostaa lapselle, vaikka koko lelukauppa tyhjäksi. Olen kuitenkin pyrkinyt opettamaan lapselle ekologisia arvoja. Ilmeisen hyvin toimii, koska 5-vuotiaalla lapsella on ainoastaan kaksi joululahjatoivetta, yksi lelu ja yksi tietty vaate. Lelun ostin Torista käytettynä 3 eurolla. Tuon vaatteen vielä aion hankkia ja sukulaisille sanon, että ei tarvitse ostaa mitään, koska ei tarvita enempää lahjoja. 

Ajattele nyt vähän mitä sanot. Tottakai joulu ei ole sinun perheellesi kallista aikaa, kun kerran olette niin varakkaita että lapselle voisi ostaa vaikka koko lelukaupan tyhjäksi. Ole onn

Joululaatikot, rosollin, riisipuuron ym. voi valmistaa itse. Miksi ostaa kalliita eineksiä? Eikä nykyään tarvitse nyhrätä lantunkuorinnassa tuntitolkulla, kun kaupasta saa valmiita juuressoseita, etikkapunajuuria ja -kurkkuja jne. 

Täällä joku arvioi jouluruokaan menevän n. 70 €. Minulla meni viime vuonna suunnilleen sen verran, tosin kinkkua en ostanut, vaan valmiita kinkkuviipaleita (asun yksin, enkä mitenkään olisi pystynyt syömään kokonaista kinkkua, edes pientä! Eikä ne minikinkut ole yhtään Sama Asia!). Ruokaa riitti vielä loppiaisenakin, pakkasesta! Isoäidin ja äidin tutuilla resepteillä tein, joululaulut soivat keittiössä, ja kotiin tuli ihana tuoksu! 

Tuohon budjettiin mahtui muuten kalatkin, ja valmissienisalaattia, maksapasteijaa ym.; juustoja ja hedelmiä: kaikkea mitä minun joulupöytääni kuuluu. Lindtin konvehtirasian ostin itselleni lahjaksi. Elän virallisen köyhyysrajan alapuolella, mutta pärjään mielestäni hyvin. Olen onneksi pysynyt terveenä, enkä ole ahdistunut tai masentunut tilanteestani, joten jaksan suunnitella ja kokkailla - ymmärrän hyvin, ettei kaikilla asiat ole näin hyvin! 

Itsellisenä naisena saan päättää menoistani muita huomioimatta, ja laitan rahaa sivuun vuoden mittaan: joulu ei tule yllätyksenä. 

Onnellista ja rauhallista joulun aikaa kaikille, viettipä sitä tai ei! 🙂

Sugar Beth

Vierailija
125/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan aina vaan sen joulukukan jollekin vanhuksille. Tietyissä kukkakaupoissa on tämä joulukukka seniorille tai joku sellainen kampanja lähempänä joulua. Ajattelen että ne saattaa olla yksinäisiä vanhuksia, monilla paljon ikääkin. Kukka on kaunis ja aina kirjoitin pienen tervehdyksen.

Oman lapseni käyttökelpoiset lelut ja tavarat vien UFFiin. Ostakoon sieltä kelle kelpaa käytetty.

Vierailija
126/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko miehineen on ihan hyvin toimeentulevia. Ja niiden lapsille on tuskaa keksiä lahjoja,koska niillä on jo kaikkea. Oikeasti. Ihan kaikkea.

Sitten ostan joka joulu jotain ja hukkaan varmaan menee. Vatuttaa käyttää vaikka lähemmäs satanen ja ilmekään ei värähdä kun paketit avataan. 

Ostaisin mieluummin jollekin köyhemmälle,joka oikeasti ilahtuisi vaikka 20-30 euron lahjasta. Jos rehellisiä ollaan.

Jos siis lähtökohtaisesti on jo kaikkea niin ehkä ne pienet lahjat jouluna hyväksyy.

Jos taas kaikki kamat jo valmiiksi käytettyjä niin onko väärin pyytää/toivoa edes kerran vuoteen jotain uutta? Jotain mitä tarvitsee.

En vielä voi. Kun siitä loukkaannuttaisiin.

Vierailija
127/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta se alkaa taas, jokavuotinen rahan ja tavaran kerjuu. Pyytäjinä ovat vuodesta toiseen samat perheet, joiden vanhemmat ovat molemmat joko järkyttävän lihavia ja/tai mielenterveyssyistä työkyvyttömiä, mutta perhe kasvaa kuitenkin tasaisesti. Lapsille pitäisi saada uudet iPhonet ja Pleikkari, ettei koulussa kiusata. Merkkivaatteetkin ois kivat, kengänkoko 44.

Niin alkaa. Mutta aina voi ajoissa pyytää ruoka-apua pelastusarmeijalta. Ja on se kumma että aina pitää olla se iPhone, minulla ei ole vaikka olisi varaa ostaa, pärjään oikein hyvin halvemmalla puhelimella 

Mistä olet saanut päähäsi,että aina pitäisi olla iPhone?

Huvittava palsta kun alussa oltiin sitä mieltä,että kirppiksen euron lelut pitäisi kelvata. Jos ei hihku onnesta niin sitten vaaditaan muka iPhonea.

Tuohon väliinhän ei mitään mahdu. Niih.

Vierailija
128/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autan itseäni.

Itsetyydytystä kai se tuokin on. 

Vierailija
129/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvän ystäväni kanssa perinne: tapaamme ennen joulua lounaan merkeissä, ja ruokailun jälkeen paketoimme yhdessä Pelastusarmeijan joulupataan pienet lahjat lapsille/nuorille: ystäväni ostaa pienoismallisetin, minä jonkin "tyttökirjaklassikon" (tänä vuonna L. M. Montgomeryn Runotyttö-sarja yksissä kansissa), kulut pannaan puoliksi. 

Asumme eri kaupungeissa, joten tapaamme harvoin, vaikka joka päivä meilaillaankin. Traditio on siis ihana pikkujoulu meille! 🙂

Sugar Beth

Vierailija
130/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömäksi jääneelle läheiselle reilun lahjakortin ostan.

Vierailija
131/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin tarjota joulukahvit ja seuraa, tai vaikka pienen joulukonsertin pianolla (soitan ihan hyvin). En tiedä olisiko tällaiselle kysyntää. Ehkä jollekin, jolla on tarpeeksi kaikkea aineellista.

Vierailija
132/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee, kun kaikki avustukset on aina lapsiperheille. Voisin auttaa jotain yksinäistä aikuista, kun monella ei ole mitään tukiverkkoa. 

Kotimaanapu.fi

Vierailija
133/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion itse auttaa yksinäisiä.

Miten?

Vierailija
134/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhli joulua tms. 3 peräkkäisenä jouluna ollut vaan enkä ole tehnyt mitään tai ostanut jouluruokia koristellut tms.

Vierailija
135/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin kovasti pelkkää ruokakoria, mutta koskaan en ole sellaista saanut joululahjaksi, keneltäkään. Saan joululahjaksi hyödytöntä krääsää ja suklaata vallan pirusti. Olen siis vähätuloinen.

Vierailija
136/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi raukat joille opetetaan materian merkitys. Sitten tulee tuollaisia ihmeellisiä nirppanokkia 100 e pikkuraha rikkaille ja hyvätuloisille... lapset kiukuttelee jos ei uusinta uutta...

Vierailija
137/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin tarjota joulukahvit ja seuraa, tai vaikka pienen joulukonsertin pianolla (soitan ihan hyvin). En tiedä olisiko tällaiselle kysyntää. Ehkä jollekin, jolla on tarpeeksi kaikkea aineellista.

Myös yksinäisyys on ns köyhyyttä. Se jos jokin sairastuttaa. Tuohan on tosi kiva idea! Vaan menepä tarjoamaan pianokonserttia; siellä on jono hyväksikäyttäjäyrittäjiä nappaamassa sinut ilmaiseksi mainokseksi omalle ahneudelle 🙄

Vierailija
138/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin antaa tutulle ukrainalaiselle lapsiperheelle jotain mukavaa. Eivät varmasti odota mitään, mutta ihailen heidän sinnikkyyttään. Ovat jo oppineet kielen ja löytäneet jopa töitä. Tiukkaa on silti taloudellisesti kun kaikki jäi kotimaahan ja sukulaisia ovat menettäneet.

Suomalainen köyhä on usein saanut vuosikaudet sen seitsemän sortin tukea, on iän kaiken maksatettu kaikki muilla, lisäännytty siitäkin huolimatta ettei edellisiäkään elätetä itse ja opetettu lapsetkin elämänkoulun uraputkeen. En halua tukea laiskuutta, typeryyttä ja ahneutta. Avustan mielelläni silloin kun on todellinen tarve ja elämä raiteiltaan ennakoimattomien asioiden vuoksi. Kuten sodan, syövän,lapsen tai puolison menetyksen yms. jälkeen. 

Vierailija
139/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tavaran antaminen tökkii, voihan antaa vaikka leffaliput. Tai liput Hoploppiin.

Ne myydään eteenpäin niin kuin kaikki rahanarvoinen tavara.

Vierailija
140/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin antaa tutulle ukrainalaiselle lapsiperheelle jotain mukavaa. Eivät varmasti odota mitään, mutta ihailen heidän sinnikkyyttään. Ovat jo oppineet kielen ja löytäneet jopa töitä. Tiukkaa on silti taloudellisesti kun kaikki jäi kotimaahan ja sukulaisia ovat menettäneet.

Suomalainen köyhä on usein saanut vuosikaudet sen seitsemän sortin tukea, on iän kaiken maksatettu kaikki muilla, lisäännytty siitäkin huolimatta ettei edellisiäkään elätetä itse ja opetettu lapsetkin elämänkoulun uraputkeen. En halua tukea laiskuutta, typeryyttä ja ahneutta. Avustan mielelläni silloin kun on todellinen tarve ja elämä raiteiltaan ennakoimattomien asioiden vuoksi. Kuten sodan, syövän,lapsen tai puolison menetyksen yms. jälkeen. 

Sota, sairaus, itsestä riippumaton kärsimys ja osattomuus ylipäätään. Tällaiseen vahva tuki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan