Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu apua köyhille.

Vierailija
31.10.2024 |

Kuinka moni teistä tarvitsee apua jouluruokaan ja lahjoihin? Ajat ovat erityisen tiukat, ihmiset tarvitsee suuremmassa määrin apua kuin aiemmin.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee, kun kaikki avustukset on aina lapsiperheille. Voisin auttaa jotain yksinäistä aikuista, kun monella ei ole mitään tukiverkkoa. 

Ei suinkaan asia noin ole.

Esim.seurakunta avustaa, yksinäisille on useita tapahtumia, ruokailuja tms.

Vierailija
142/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostaisin kovasti pelkkää ruokakoria, mutta koskaan en ole sellaista saanut joululahjaksi, keneltäkään. Saan joululahjaksi hyödytöntä krääsää ja suklaata vallan pirusti. Olen siis vähätuloinen.

Missä päin Suomea asut? En ole nyt kotona,  mutta varmaan viimeistään 3 tunnin päästä olen? Kysyn sun asuinpaikkaa siksi,  että toimittaako mikään K-ketjun tai S-ketjun kauppa sinne kotiinkuljetuksella? Älä kerro paikkakuntaa vaan vain se,  löytyykö alueeltasi tuollainen toimitus. Jos löytyy,  niin kotiin palattuani mietin,  miten saan annettua sulle mun yhteystietoni ja järjestän sulle jouluksi joulupöytään sapuskat 🤶

T. Reipas ja tunnollinen lammas poikkeuksellisesti vierailijana 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kalaakin saa joulupöytään kun vähän suunnittelee etukäteen. Kannattaa jouluviikolla tutkia isompien markettien tarjoukset ja käydä mahdollisimman suuressa kaupassa ostoksilla. Vaikka citymarket. Kalatiskiltä olettaisin löytyvän 10-20€/kilo lohta. Siitä kilon kala uuniin. Sen kanssa kermaviili (1€) ja tilli (2€)kastike. Sitten pirkka parhaat skagenia 4€/purkki muutama purkki. Sen kanssa saaristolaisleipä (4€). Vihannesosaltolta pussit lanttua, porkkanaa, perunaa, punajuurta. Sitten joku tukkutarjous kermaa laatikoihin. Siirappia purkki ja korppujauhoja. Torttutaikinalevyjä ja hillo 5€. Kinkun edullisempi versio on ostaa leikkelehyllystä muutama paketti valmiiksi siivutettua kinkkua (5€/pkt). Suklaarasia 5€. Glögi 2€. Valkoviini 10€.  

Noista voi tehdä itse rosollia,laatikoita, keittää perunaa kalan ja kinkun kanssa, joulutorttuja ja piparkakkuja. 

Vierailija
144/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apua siihen jouluun tarvitsisi??

Vierailija
145/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa lohta tarjouksesta, esim. nyt, sitä voi laittaa pakkaseen graavaantumaan.  Teemme myös sinappisilakat ja chilikatkaravut itse. Ei ole kallista.

Emmekä ole vähävaraisia.

Vierailija
146/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko miehineen on ihan hyvin toimeentulevia. Ja niiden lapsille on tuskaa keksiä lahjoja,koska niillä on jo kaikkea. Oikeasti. Ihan kaikkea.

Sitten ostan joka joulu jotain ja hukkaan varmaan menee. Vatuttaa käyttää vaikka lähemmäs satanen ja ilmekään ei värähdä kun paketit avataan. 

Ostaisin mieluummin jollekin köyhemmälle,joka oikeasti ilahtuisi vaikka 20-30 euron lahjasta. Jos rehellisiä ollaan.

En ole itse siis mikään suurituloinen.

Jos siis lähtökohtaisesti on jo kaikkea niin ehkä ne pienet lahjat jouluna hyväksyy.

Jos taas kaikki kamat jo valmiiksi käytettyjä niin onko väärin pyytää/toivoa edes kerran vuoteen jotain uutta? Jotain mitä tarvitsee.

Mulla sama. Siskon lapsille mun on aivan mahdotonta keksiä mitään lahjaa, mikä ilahduttaisi, koska mulla ei ole rahaa. Kaiken pitää olla Marimekkoa tai NHL- tavaraa, jotta kelpaa. Ostan pienet lahjakortit johonkin Heseen tms. Turha vaivata päätään enempää, kun mulla ei ole varaa ostaa yli sadan euron pussilakanasettiä tai vastaavaa.

Vierailija
147/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin tarjota joulukahvit ja seuraa, tai vaikka pienen joulukonsertin pianolla (soitan ihan hyvin). En tiedä olisiko tällaiselle kysyntää. Ehkä jollekin, jolla on tarpeeksi kaikkea aineellista.

Hoitokoteihin otetaan mielellään joululaulujen soittajia. Joissakin voi olla se pianokin.

Vierailija
148/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko miehineen on ihan hyvin toimeentulevia. Ja niiden lapsille on tuskaa keksiä lahjoja,koska niillä on jo kaikkea. Oikeasti. Ihan kaikkea.

Sitten ostan joka joulu jotain ja hukkaan varmaan menee. Vatuttaa käyttää vaikka lähemmäs satanen ja ilmekään ei värähdä kun paketit avataan. 

Ostaisin mieluummin jollekin köyhemmälle,joka oikeasti ilahtuisi vaikka 20-30 euron lahjasta. Jos rehellisiä ollaan.

En ole itse siis mikään suurituloinen.

Jos siis lähtökohtaisesti on jo kaikkea niin ehkä ne pienet lahjat jouluna hyväksyy.

Jos taas kaikki kamat jo valmiiksi käytettyjä niin onko väärin pyytää/toivoa edes kerran vuoteen jotain uutta? Jotain mitä tarvitsee.

Elokuvaliput kelpaa ainakin meille.

T. Yltäkylläusyydessä elävä

Vierailija
149/158 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen tätä joka jouluista valitusta joulun kalleudesta. Ihan hyvät jouluruuat saa edullisestikin. Ei kalan tarvitse olla palvelutiskiltä eikä kinkun luomua. Joka sorttia ei myöskään tarvi joulupöytään laittaa, vaan niitä mistä tykätään. Ei nuo valmiina ostettuinakaan mitään hinnankiroja ole.

Lahjoja voi ostaa pitkin vuotta tai ainakin kerätä niihin rahaa. Joulukoristeet oli kans yksi tyypillinen kerjäyskohde Jouluapua-sivustolla. Ei niitä joka vuosi tarvitse uusia.

Vierailija
150/158 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi se joulu pääsee yllättämään, vaikka se on kalenterissa aina samassa paikassa. Suomessa on sen verran hyvät sosiaalituet, että niillä kyllä joulun järjestää. Jouluruoka ei ole sen kalliimpaa, kuin normaaliruoka.

Vierailija
151/158 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne perinteiset jouluruoat, esim. Saarioisen, ovat yli kolme euroa kappale, eikä niissä ole kuin 350~400 grammaa. Luksusruokaahan se on meille köyhille.

Tee ite, saat halvemmalla. Teet pienempiin astioihin ja pakastat, niin on syömistä vielä tammikuussakin. Porkkana-, lanttu- ja perunalaatikko on edullisia. Reseptejä on netti pullollaan.

Vierailija
152/158 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion itse auttaa yksinäisiä.

Olen yksin, mutta en yksinäinen enkä tarvitse apuasi.

Vierailija
153/158 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä, miksi pitäisi ostaa leluja vähävaraisille lapsille. Ehkäpä pitäisi enemmänkin normalisoida sitä, että kaikilla ei ole kaikkea. Ostokortit ruokaan ja hygieniaan ymmärrän. 

En laita mitään näihin keräyksiin, koska en halua opettaa ketään siihen, että tavaraa saa ilmaiseksi. Sosiaalituet tottakai pitää olla enkä edes kannata näitä nykyisiä rajuja leikkauksia just köyhimpiin. 

Joku siinä vain tökkii ajatuksena, että ostan kalliin hupparin jollekin, joka ei välttämättä edes tykkää siitä tai vanhemmat myy sen eteenpäin.

Uskon myös että täsmäapu parempi - en itsekään olisi tykännyt joku päättää mitä pukee ylleen, myös ruokavaliot ym.

Vierailija
154/158 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne perinteiset jouluruoat, esim. Saarioisen, ovat yli kolme euroa kappale, eikä niissä ole kuin 350~400 grammaa. Luksusruokaahan se on meille köyhille.

Tee ite, saat halvemmalla. Teet pienempiin astioihin ja pakastat, niin on syömistä vielä tammikuussakin. Porkkana-, lanttu- ja perunalaatikko on edullisia. Reseptejä on netti pullollaan.

Nytkin on Citymarketissa juurekset 0.99 euroa 2 kiloa. Eli porkkanaa ja lanttua alle euron iso pussi. Eikun hakemaan jos oikeasti on köyhä. 

Vierailija
155/158 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehditte sopia sisarusten kesken että ette osta lahjoja lapsillensa!

Aivan turhaa stressiä ja rahanmenoa.

Vierailija
156/158 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä läytän jouluruokiin suurin piirtein sen mitä viikon ruokaostoksiin kuluu  eli yhden ihmisen budjetilla n 120 € ( vko) Sillä saa jo kaiken mitä jouluna tarvitsee ja jouluruokia sitten viikon verran syö. Budjetti pysyy tasapainossa. Kaupassa on tosihyvä Tammisen raaka pikkukinkku joka painaa 1-2 kg max ja riittää oikein hyvin, eikä sille hintaa tule kuin joku 15 €. Kalat on kyllä tehtävä itse . 

Vierailija
157/158 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

158/158 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tarvitsisin 😔

Asun ensimmäistä kertaa yksin ja tulot romahti enkä ole vielä päässyt töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi