Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu apua köyhille.

Vierailija
31.10.2024 |

Kuinka moni teistä tarvitsee apua jouluruokaan ja lahjoihin? Ajat ovat erityisen tiukat, ihmiset tarvitsee suuremmassa määrin apua kuin aiemmin.

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on aikaa niin käyn jouluaattosta aamupäivällä kolaamassa lumia naapurustosta vanhusten pihoilta. Ainoastaan 75+ vuotiaille.

Vierailija
42/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan lahjakortilla ruokakauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan peppureikää,moni haluaa.

Vierailija
44/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse. Lahjoitan toisinaan itsekin johonkin jouluapuun jos on varaa. 

Vierailija
45/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee, kun kaikki avustukset on aina lapsiperheille. Voisin auttaa jotain yksinäistä aikuista, kun monella ei ole mitään tukiverkkoa. 

On meillä ainakin vanhuksille joulukeräystä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin lapsen kanssa viime joulun jälkeen neuvolaan ja siellä minulle koitettiin tyrkyttää joulupakettia, joka oli jäänyt keräyksestä yli, kun niitä tuli niin paljon. En todellakaan osallistu lahjakeräykseen. Jokaisella perheellä on varaa hankkia lapselle yksi joululahja, koska hyväkuntoisia leluja saa 1-5 eurolla kirpparilta, kierrätyskeskuksesta, Torista jne. Ihmisten pitää oppia tyytymään käytettyyn tavaraan ja kestävämpään tapaan viettää joulua. Tuollaiset keräykset ei ole nykypäivää, joihin saa viedä vain uutta tavaraa. 

Tämä on se syy, minkä vuoksi en avusta minkään järjestön kautta. Poislukien järjestöt, jotka auttavat eläimiä. Lahjoituksia näihin tulee niin paljon, että jakavat niitä sellaisillekin, joilla ei ole edes tarvetta. 

Vierailija
47/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään vanhat vaatteet ja vien lahjoitukseen.

Vierailija
48/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan uskomaton juttu, että noihin lasten joulukeräyksiin ei kelpaa käytetty tavara. Sitten sinne ostetaan kasapäin muovikrääsää. Samalla varakkaammat hankkii omille lapsilleen käytettynä tavaraa ja viettävät vastuullista joulua. Älkää osallistuko noihin lelukeräyksiin. 

Taas tämä sama väittely.

Ei todellakaan tartte ottaa lahjaksi mitään käytettyä.

Nyt muistan. Tällä palstalla oli sama aihe viimevuonnakin.

Aina joku varakas,jolle kelpasi toisten vanha (muka) niin piti köyjälöekin kelvata.

Itse en haluaisi tai huolisi mitään käytettyä lahjaksi.

Olen ennemmin ilman.

Älkää auttakoon missään lahjakeräyksessä,jos ei huvita. Mutta käytetyt lahjoitetaan muuten vain jos joku haluaa vastaanottaa; ei lahjana paketissa.

Täysin samaa mieltä. Lahjaksi ei mitään käytettyä. Ainoastaan jos asiasta on lahjan saajan kanssa erikseen sovittu. En tarvitse käytettyä lahjaa, olen ennemmin ilman.

Vierailija
49/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion osallistua joulupuukeräykseen ja sieltä valkkaan pari teini-ikäistä poikaa. Saavat vähiten lahjoja lahjoitusten kautta, itselläni on 4 poikaa ja asia lähellä sydäntä

Vierailija
50/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee, kun kaikki avustukset on aina lapsiperheille. Voisin auttaa jotain yksinäistä aikuista, kun monella ei ole mitään tukiverkkoa. 

On meillä ainakin vanhuksille joulukeräystä.

Täällä on myös. On myös puuharyhmä, joka vie yksinäisille vanhuksille joulukukan ja herkkukorin.

Vierailija
51/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne jouluruuat maksa, kuin 70 euroa. Mutta voihan mennä automarkettiin katsomaan. Miten Toiset ostaa koko vuoden ruuat kerralla.

Ja heittää 4 päivänä roskikseen.

Pelkät kalat on 100€ vähintään

Olen jo vähän odotellutkin aloituksia, joissa lapset itkuntuhruisin silmin kalatiskin edessä kun ei ole varaa 🙄

Vierailija
52/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan lahjakortteja muutamalle vähävaraiselle.

Vierailija
53/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi kyllä yhtään syytä, miksi lapselle ei voisi ostaa käytettyä lelua. Meidän lapsilla toiveena ryhmä hau leluja, jotka on muovia. Olen ostanut nämä kaikki kirpparilta. Pesin ja laitoin pakettiin. Ei niistä huomaa, onko ne kaupasta vai käytettyjä. Ihan ehjiä ovat. 

Ihmiset vissiin mielummin hukuttaa tämän pallon roskaan, kun hankkii käytettyä. Niin ja tietenkin Temun myrkkylelut kelpaa vallan mainiosti näille uutena ostaville. 

Vierailija
54/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työttömyysraha muka riitä joulun viettoon tai toimeentulotuki. Syökö yksi aikuinen 3 ihmiset ruuat joulunakin vai joten kulut ovat 3 kertaiset. Ja tarviiko lapset muka jotain lahjoja kun kuitenkin kyllästyvät niihin päivässä. Minä olen aikuinen enkä syö jouluna tavallista päivää enemmän.

Vierailija
55/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta joulu ei ole kovin kallista aikaa edes. Perinteiset jouluruuatkin on melko halpoja. Noita krääsäkeräyksiä lapsille en ymmärrä. Miksi pitää saada ylipäänsä monta lahjaa jouluna? Ihan jo ympäristösyistä moinen olisi syytä lopettaa. 

Me ollaan hyvätuloinen perhe ja olisi varaa ostaa lapselle, vaikka koko lelukauppa tyhjäksi. Olen kuitenkin pyrkinyt opettamaan lapselle ekologisia arvoja. Ilmeisen hyvin toimii, koska 5-vuotiaalla lapsella on ainoastaan kaksi joululahjatoivetta, yksi lelu ja yksi tietty vaate. Lelun ostin Torista käytettynä 3 eurolla. Tuon vaatteen vielä aion hankkia ja sukulaisille sanon, että ei tarvitse ostaa mitään, koska ei tarvita enempää lahjoja. 

Ajattele nyt vähän mitä sanot. Tottakai joulu ei ole sinun perheellesi kallista aikaa, kun kerran olette niin varakkaita että lapselle voisi ostaa vaikka koko lelukaupan tyhjäksi. Ole onnellinen, että sinun perheesi ei tarvitse apua eikä ole jouluna kokemassa köyhyyttä. Tottakai perinteiset jouluruoat ovat melko halpoja sinulle, jos olet tottunut käymään ravintoloissa yms. maksamassa yhdestä ateriasta sata euroa. Kuitenkin perinteiset jouluruoat ovat monille hyvin kalliita, varsinkin toimeentulotuella eläville varsinkin lapsiperheille. Ne perinteiset jouluruoat, esim. Saarioisen, ovat yli kolme euroa kappale, eikä niissä ole kuin 350~400 grammaa. Luksusruokaahan se on meille köyhille.

Vierailija
56/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on aikaa niin käyn jouluaattosta aamupäivällä kolaamassa lumia naapurustosta vanhusten pihoilta. Ainoastaan 75+ vuotiaille.

Mistä tiedät naapuruston vanhusten iät? Käytkö jokaiselta kysymässä ikää, ja jos sattuu olemaan alle 75, sanot että voi harmi kun minä kolaan lumia vain ja ainoastaan yli 75-vuotiaille! vai mitenkä? Suomalaiset ovat kyllä niin pihiä kansaa, että en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Kehut tekeväsi hyvän teon, mutta sitten lisäätkin että sille on ehdot. Vau.

Vierailija
57/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne jouluruuat maksa, kuin 70 euroa. Mutta voihan mennä automarkettiin katsomaan. Miten Toiset ostaa koko vuoden ruuat kerralla.

Ja heittää 4 päivänä roskikseen.

70 euroa jouluruokiin on järkyttävän kallista.

Vierailija
58/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne perinteiset jouluruoat, esim. Saarioisen, ovat yli kolme euroa kappale, eikä niissä ole kuin 350~400 grammaa. Luksusruokaahan se on meille köyhille."

Ahaa nyt mä ymmärrän, miksi menee rahaa jouluruokiin, jos ne ostetaan valmiina. Mulle ei tulisi mieleenkään ostaa valmiina jouluruokia eikä se minusta kovin juhlavaakaan olisi sellainen valmisruokalaatikko joulupöydässä. Teen siis aina kaikki ruuat itse ja joululaatikothan on tosi edullisia tehdä itse. Lisäksi mies harrastaa kalastusta, niin lohet on jo omasta takaa. Lihaa ei syödä. 

Tehkää hyvät ihmiset itse ne laatikot.

Vierailija
59/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokaan laitan rahaa noin 25 euroa.

Vierailija
60/158 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ne perinteiset jouluruoat, esim. Saarioisen, ovat yli kolme euroa kappale, eikä niissä ole kuin 350~400 grammaa. Luksusruokaahan se on meille köyhille."

Ahaa nyt mä ymmärrän, miksi menee rahaa jouluruokiin, jos ne ostetaan valmiina. Mulle ei tulisi mieleenkään ostaa valmiina jouluruokia eikä se minusta kovin juhlavaakaan olisi sellainen valmisruokalaatikko joulupöydässä. Teen siis aina kaikki ruuat itse ja joululaatikothan on tosi edullisia tehdä itse. Lisäksi mies harrastaa kalastusta, niin lohet on jo omasta takaa. Lihaa ei syödä. 

Tehkää hyvät ihmiset itse ne laatikot.

No ei ne nyt niin paljoa maksa. Ja köyhien joulua ei lämmitä sun miehen metsästystaidot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän