Miksi vasemmistolaisuus karisee ihmisestä varallisuuden ja elämänkokemuksen kerttyssä?
Sanna Marin on hyvä esimerkki. Oli aikaisemmin armoton "setien" tylyttäjä ja nyt lentelee luksuskoneilla näiden samojen setien palveluksessa.
Kommentit (318)
Te jotka asutte Helsingissä näette kongreettisesti mitä vihervasemmisto on saanut aikaan, siis ovat enemmistönä kaupungin hallituksessa, päättämässä asioista. Puut kaatuu monilta kaduilta jotka ovat kaupungin "keuhkoja" virkistää ihmisen mieltä jne. Vuokrataso ylihinnoiteltu, yksityisellä edullisempaa. Julkinen liikenne hinnoiteltu niin, että omaa autoa käyttää yhä useampi niin työ makaan kuin vapaa aikana. Joku vielä ihmettelee miksi ei kannatusta. Muutin yksityiselle vuokralle, hankin auton, vaihdoin. työn myöskin yksityiselle työnantajalle. Kyllä minusta lähti viherpesu aika tyystin, eikä takaisin tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanotaan kommun istia joka on voittanut lotossa? Entiseksi kommu nistiksi.
Ovat myös kovia realisoimaan yhteistä omaisuutta itselleen.
Eli yksityiset terveystalot ja pörriäiset ovat kommunisteja, kun heille kokoomus lappaa verorahoja junailemalla kansalaisten hoidot yksityiselle?
Joko silmäsi vihdoinkin aukeaa sille tosiasialle että kokoomus on sosiaalidemokraattinen puolue? Suomen systeemi on läpimätä, siksi meillä ei virkamiehiä lahjota.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit luulevat parantaa maailmaa, mutta tuhoavat Suomen taloudellisesti.
Oma kansa ensin ajattelu on haitallista. Ei v*ttu.
Oma kansako sua kiinnostaa? Miksi sitten yritätte tuhota historialliset monumenttimme ja kulttuurimme?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka asutte Helsingissä näette kongreettisesti mitä vihervasemmisto on saanut aikaan, siis ovat enemmistönä kaupungin hallituksessa, päättämässä asioista. Puut kaatuu monilta kaduilta jotka ovat kaupungin "keuhkoja" virkistää ihmisen mieltä jne. Vuokrataso ylihinnoiteltu, yksityisellä edullisempaa. Julkinen liikenne hinnoiteltu niin, että omaa autoa käyttää yhä useampi niin työ makaan kuin vapaa aikana. Joku vielä ihmettelee miksi ei kannatusta. Muutin yksityiselle vuokralle, hankin auton, vaihdoin. työn myöskin yksityiselle työnantajalle. Kyllä minusta lähti viherpesu aika tyystin, eikä takaisin tule.
Kokkaritko on kaupunginhallituksessa täysin viattomia? Tietääkseni Hkin suurin puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkaritko on kaupunginhallituksessa täysin viattomia? Tietääkseni Hkin suurin puolue.
Jälleen teot todistavat kokoomuksen olevan sosiaalidemokraattinen puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen teot todistavat kokoomuksen olevan sosiaalidemokraattinen puolue.
Vai onkohan tässä taas se sama homma että kokkarit on olleet suunnilleen viimeiset 25v hallituksessa mutta vassarit ne vaan ottaa velkaa siellä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapahtunut mulle. Palkka on nykyään melko iso. Kai se joillain kerskakulutus ja tottuminen leveään elämään aiheuttaa sen verran omantunnon tuskia, että on pakko alkaa puolustelemaan valintojaan? Itse ymmärrän kyllä pienituloisempien ja heikommassa asemassa olevien elämää edelleen ja osaan edelleen arvostaa ihmistä ihmisenä. Elämänkokemus on nimenomaan tuonut lisää ymmärrystä, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia, ja ihmisen asema voi muuttua yllättäen. Ymmärrän myös, että mua on tähän asemaan pääsemiseen osittain auttanut sattumatkin, vaikka hitosti työtäkin olen tehnyt. Silti joku toinen ihan samat valinnat tehnyt saattaa olla työtön. Ympäristöäkään mulla ei ole mitään tarvetta paskoa ostelemalla mitään turhakkeita.
Eli, koska minä ajattelen oikeistolaisesti "kerskakulutan" ja olen "tottunut leveään elämään"? Ja nyt tunnen tästä omantunnontuskia ja yritän epätoivoisesti puolustella tätä? Mutta, ethän sinä tiedä mitään minun elämästäni. Millä perusteella teet tällaiset tulkinnat? Ja samalla kätevästi kerrot, kuinka erinomainen ihminen sinä itse olet. Toisaalta olet tehnyt hurjasti töitä saavuttaaksesi jotain, mutta ymmärrät kuitenkin kaikkia muitakin (paitsi minua). Oletat myös, ettei ympäristö merkitse minulle mitään. Sanoisin, että olet juuri tyypillisen mustavalkoisesti ajatteleva vasemmistolainen, jolla ei sitten kuitenkaan oikeasti riitä ymmärrystä kenenkään muun ajattelutapaan.
Olipas nätisti tiivistetty. Olen täysin samaa mieltä. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vielä karissut, täytin 60v. Ja Marin oli demari, ei vasemmistoliittolainen.
Eivätkö demarit ole vasemmistolaisia?
On ja Vaikka demaritkin ovat sisäisesti jakaantuneet enempi ja vähempi vasemmistolaisiin oli Marin noihinkin verrattuna vielä lisää vasemmalla aatemaailmaltaan
Eipä ole enää, kun massia tuli tilille
Vasemmistolaiset nauttii luksuksesta ihan yhtä paljon. Sosialistimaissa tietysti pinnallisesti palvellaan vain yhteistä hyvää mutta pinnan alla jokainen yritti haalia itselleen mahdollisimman paljon ylimääräistä. Toisen hyöty on toisen tappio siinä järjestelmässä.
Tottakai Marin on edelleen vaemmistolainen. Niin olen itseki vaikka olen miljonääri.
Ulisija jonnet ei vaan ymmärrä että myös vasemmistolaisesta ajattelevalla voi olla massia. Kun siellä herneaivoissa on joku klikki joka kertoo että vassarin pitää olla köyhä
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin opin jossain vaiheessa sen, että kun parhaansa tekee niin aika pitkälle tässä maailmassa pääsee. Ja tämä tulee tyypiltä, jonka kotioloissa oli työttömyyttä ja alkoholismia. Lapsuuteni oli oikeasti aika p*ska.
Tämän kun tajuaa niin vasemmistoa ei ole ikävä. Tosin ikävä tosiasia on myös se, että Suomessa pysty edes oikeistoa äänestämään, koska kaikki ovat sosiaalidemokraatteja.
Tuossa olet kyllä oikeassa, kansainvälisen mittapuun mukaan meillä on vain eriasteisia demaripuolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset nauttii luksuksesta ihan yhtä paljon. Sosialistimaissa tietysti pinnallisesti palvellaan vain yhteistä hyvää mutta pinnan alla jokainen yritti haalia itselleen mahdollisimman paljon ylimääräistä. Toisen hyöty on toisen tappio siinä järjestelmässä.
Typerys. Mitä tekemistä vasemmistolaisilla on sosialistimaiden kanssa? Et ede tiedä yhtään sosialistimaata.
On tässäkin maassa yleissivistys aika heikkoa näköjään
Vierailija kirjoitti:
Sosialismia on helppo tuke ja kannattaa, toisten rahoilla.
Eivät ne ole "toisten rahoja", vaan meidän kaikkien yhteisiä. Sinun ja minun, meidän kaikkien.
Vierailija kirjoitti:
Kyl se karisee köyhyydestä, ei rikkauksista. Katoppa helsinkiläisten vuokrankorotukdia, bussiliput, Helena jne. Kyllä kyykyttää köyhää ja kunnolla. Päättäjät ovat juurikin vihreät, vasemmisto.
Mitäs kyykyttämistä muka on bussilipun hinnassa, kun siinä on pääkaupunkiseudulla 50 - 60 % tukea?
Ihminen on itsekeskeisimmillään silloin kun hän on avuttomimmillaan.
Luonnollinen elinikä päättyy noin 40:een ikävuoteen. Sen jälkeen aletaan taantua takaisin hoivattavaksi. Lapset ja vanhukset ovat monella tapaa toistensa kaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialismia on helppo tuke ja kannattaa, toisten rahoilla.
Eivät ne ole "toisten rahoja", vaan meidän kaikkien yhteisiä. Sinun ja minun, meidän kaikkien.
Suomen äärioikeistolle eli kokpers akselille verorahat on yhteisiä mutta ne kuuluu jakaa yrityksille vastikkeettomina tukina.
Sieltä saa sitten kiitokseksi mukavaa potkua omalle urapolulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIpä ole karissut.
Mitä enemmän on varallisuutta karttunut itselleni (autot, kesämökit asunto, sijoitukset jne), sitä enemmän on vahvistunut se, että oikeisto, etenkin äärioikeisto on koko maapallon haitallisin ideologia.
Teillä mammoilla ole mitään käsitystä siitä, mitä oikeisto ja etenkin äärioikeisto edes tarkoittaa.
Eihän täällä meillä ole edes varsinaista oikeistoa, saati sitten mitään äärioikeistoa.
Jonkunlainen äärivasemmisto kyllä on, taidatpa itsekin siihen kuulua.
Suuri osa ihmisistä on pohjimmiltaan ahneita. Jos on omaisuutta niin ärsyttää lahjoittaa sitä muille ja jos ei niin mielellään ottaa muiden rahat.
On varsin tyypillistä, että ihminen luulee 40-60 -vuotiaana olevansa nettomaksaja ja muutenkin omillaan toimeentuleva. Siinä harhassa tulee tehtyä typeriä poliittisia valintoja.