Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vasemmistolaisuus karisee ihmisestä varallisuuden ja elämänkokemuksen kerttyssä?

Vierailija
30.10.2024 |

Sanna Marin on hyvä esimerkki. Oli aikaisemmin armoton "setien" tylyttäjä ja nyt lentelee luksuskoneilla näiden samojen setien palveluksessa.

Kommentit (318)

Vierailija
41/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkona toisin sanoen olen viisastunut iän myötä. Perskokkareilla tätä ilmiötä ei tapahdu.

Vierailija
42/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihrvasemmistolaisuus karisee, kun ymmärrys ja tietämys lisääntyy. Ikävä kyllä, se ei välttämättä katso ikää, on noita vanhojakin punavihreitä.

No minulle on ainakin käynyt päinvastoin. Nuorena olin oikeistolainen, jonka mielestä kaikki oli vain itsestä kiinni. Uskoin myös oikeiston arvoihin, jotka olen kaikki myöhemmin todennut juhla/mainospuheiksi. 

Kun tuli ikää tuli ja matkustelin maailmalla, esim. kiertelin paljon usassa, aloin seuraamaan tarkemmin politiikkaa, seurasin sukulaisteni terveysbisnestä veronmaksajien rahoilla ja muutamaa muuta ns. yrittäjää, ostin osakkeita ja huomasin että yritykset eivät kaadu liian suuriin palkkoihin, tapasin ihmisiä, jotka olivat kokeneet kovia täysin itsestä riippumattomista syistä yms. siirtyin vasemmiston äänestäjäksi ja tulen olemaan sitä myös jatkossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialismia on helppo tuke ja kannattaa, toisten rahoilla. 

Niin sinäkin se ajelet toisten rakentamilla ja maksamilla teillä ja käytät muiden kustantamia palveluita. Miksi et siirtyisi käyttämään täysin omalla rahalla rakentamiasi asioita yhteiskunnassa.

Siirryn sitten kun saan valtiota luvan olla maksamatta veroja.

Kalliiksi tulee sun elämä. Lol. Ultrakapitalistisessa yhteiskunnassa maaseudulle ei edes olis mitään teitä, koska se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Yhteiskunnan holhoustahan tuo on, että niitä pidetään yllä.

Vierailija
44/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit luulevat parantaa maailmaa, mutta tuhoavat Suomen taloudellisesti.

Oma kansa ensin ajattelu on haitallista. Ei v*ttu.

Vierailija
45/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sinäkin se ajelet toisten rakentamilla ja maksamilla teillä ja käytät muiden kustantamia palveluita. Miksi et siirtyisi käyttämään täysin omalla rahalla rakentamiasi asioita yhteiskunnassa.

Siirryn sitten kun saan valtiota luvan olla maksamatta veroja.

Kalliiksi tulee sun elämä. Lol. Ultrakapitalistisessa yhteiskunnassa maaseudulle ei edes olis mitään teitä, koska se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Yhteiskunnan holhoustahan tuo on, että niitä pidetään yllä.

Ns. "Ultrakapitalistisessa yhteiskunnassa" ei valtio verota yrityksiä kuoliaaksi, tai keksi erilaisia temppuveroja joilla yrityksiä voisi rangaista... joten paha sanoa olisiko se silloin kannattavampaa vaiko ei. Ehkä olisi, ehkä ei.

Vierailija
46/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin opin jossain vaiheessa sen, että kun parhaansa tekee niin aika pitkälle tässä maailmassa pääsee. Ja tämä tulee tyypiltä, jonka kotioloissa oli työttömyyttä ja alkoholismia. Lapsuuteni oli oikeasti aika p*ska.

Tämän kun tajuaa niin vasemmistoa ei ole ikävä. Tosin ikävä tosiasia on myös se, että Suomessa pysty edes oikeistoa äänestämään, koska kaikki ovat sosiaalidemokraatteja.

Noora Fagerstömkö siellä riekkuu? Edelleenkään et tajua, että kaikilla on erilaiset resurssit selviytymiseen. Te muutamat ryysyistä rikkauksiin-tyypit olette juuri niitä ylimielisimpiä ja epäempaattisimpia. Koska MINÄ selvisin valtavista vaikeuksista, niin kyllä kaikkien muidenkin pitää! Muut ovat vain laiskoja, MINÄ olen itse erinomaisuus!

Vierailija
47/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa nyt yleistää yhden hengen perusteella:

Björn Wahlroosilla oli nuorena kehitysvaihe, jossa hän haki kosketuspintaa ihaniin, älykkäisiin ja seksuaalisiin vasemmistonaisiin larppaamalla taistolaista (sama syy, joka vetää lautojen idiootit vauva.fihin)

Myöhemmin hän tajusi olevansa atm ja vetäytyi faijalta perittyyn kokoomuslaiseen harhaan, kääriytyi rahan turvalliseen pumpuliin.

Vierailija
48/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olin nuorena köyhä ja vasemmistolainen, nyt olen rikas ja vielä vasemmistolaisempi ja poliittisesti aktiivinen äänestäjä. 

Ei kaikki ajattele vaan omaa pankkitiliä ja verotustaan. Jotkut ajattelee mikä on hyväksi koko maalle. 

Vierailija
49/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin teitä perspaskakokkareita kiinnostaisi oma kansa vi ttujakaan! XDDDD

Vierailija
50/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus tutuista on juuri toisinpäin. Nuorena ja köyhänä moni on itsekäs oikeistolainen (tai ei bälitä äänestää ollenkaan) ja sitten kun itsellä menee hyviin otetaan rennompi vasemmistolainen näkökulma yhteiskuntaan.

Vierailija
51/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen pääministeri Sanna Marin malli esimerkki, sosialismi jäi taakse raha puhuu. Solidaarisuudella ei ole mitään merkitystä kun pääsee rahaan käsiksi. Matkat, vaatteet yms se merkitsee.

Ei taida enää puhua yhteiskunnan syövästä.

Vierailija
52/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää myöntää, muta ekoissa vaaleissa missä sain äänestää, äänestin vasemmistoliittoa 18 vuotiaana.

Opiskeluaikoina taisin pariinkiin otteeseen äänestää SDP.

Sitten viisauden karttuessa ja töissäkävänä veronmaksajana tulin järkiini ja viimeiset 10v äänestänyt PS. Tietysti väestön vaihto ja ilmastokurjistus vasta kunnolla alkanaut tässä viimeien 10v aikana, siksikin PS.

36v, DI, KTM

Vierailija
53/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin visusti sivistyskokoomuslainen lähes 60-vuotiaaksi. Nyt ei saisi enää äänestämään kokoomusta edes pyssyllä uhattuna, kun katsoo millaiseksi touhu on persujen kanssa mennyt. Erosin jopa ekonomiliitosta, koska en halua enää olla kokoomuksen kanssa missään tekemisissä. 

Vierailija
54/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää myöntää, muta ekoissa vaaleissa missä sain äänestää, äänestin vasemmistoliittoa 18 vuotiaana.

Opiskeluaikoina taisin pariinkiin otteeseen äänestää SDP.

Sitten viisauden karttuessa ja töissäkävänä veronmaksajana tulin järkiini ja viimeiset 10v äänestänyt PS. Tietysti väestön vaihto ja ilmastokurjistus vasta kunnolla alkanaut tässä viimeien 10v aikana, siksikin PS.

36v, DI, KTM

Ei kannata hävetä, tuolloin yli 10v sitten, SDP ja vasemmistoliitto eivät vielä olleet niin selkeitä viherwokepuolueita. Itsekin ennen äänestin SDP kunnes alkoivat ajaa autoilijoiden ostovoiman tuhoamista ja väestön vaihtoa.

Vierailija
55/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole vielä karissut, täytin 60v. Ja Marin oli demari, ei vasemmistoliittolainen.

Eivätkö demarit ole vasemmistolaisia?

Marin on aina kannattanut markkinataloutta.

Vierailija
56/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen sen samana päivänä kun verotus kielletään lailla.

Vierailija
57/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin teitä perspaskakokkareita kiinnostaisi oma kansa vi ttujakaan! XDDDD

Ja teitä paskaXD-sakkia ei kiinnosta kuin trollaus ja riidankylvö.

Vierailija
58/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanotaan kommun istia joka on voittanut lotossa? Entiseksi kommu nistiksi.

Ovat myös kovia realisoimaan yhteistä omaisuutta itselleen.

Eli yksityiset terveystalot ja pörriäiset ovat kommunisteja, kun heille kokoomus lappaa verorahoja junailemalla kansalaisten hoidot yksityiselle?

Vierailija
59/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei karise. Päinvastoin olin nuorempana hyvin oikeistolainen, ja sen mutkattoman ja mustavalkoisen ajattelun muisteleminen aiheuttaa valtavaa nolotusta. Kannattaa katsoa ja kokea maailmaa laajasta näkökulmasta suppean kuplan sijaan ja tuntea erilaisia ihmisiä. Sen jälkeen tuntuu hyvin ohuelta jos ei täysin olemattomalta se väite, että elämä on oikeastaan miltään osin "itsestä kiinni". Yhdessä täällä ollaan ja kaikki tehdään niin hyvässä kuin pahassakin.

Vierailija
60/318 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kun oikeistolaiset haluaa yksityistää voitot ja sosialisoida tappiot. Sitten kun paska iskee sijoittajan tuulettimeen, ollaan heti ulisemassa veronmaksajia pelastamaan pankit tms. 

Sosialismi mahdollistaa sen ulinan. Sosialismi on mekanismi millä yksityiset yritykset pelastetaan valtion voimin.

Sosialismi on jälleen ongelman juurisyy, niinkuin AINA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi