Miksi vasemmistolaisuus karisee ihmisestä varallisuuden ja elämänkokemuksen kerttyssä?
Sanna Marin on hyvä esimerkki. Oli aikaisemmin armoton "setien" tylyttäjä ja nyt lentelee luksuskoneilla näiden samojen setien palveluksessa.
Kommentit (318)
Miksi sanotaan kommun istia joka on voittanut lotossa? Entiseksi kommu nistiksi.
Elämänkokemus ja ymmärrys lisääntyvät, idealismi karisee. Huomataan että maailma onkin aika kova paikka. Ihminen ei muutu paremmaksi vaikka kuinka toivoisit.
Opiskelijoilla on aina kovin aatteen palo. Ne ovat lutuisia, kun kuvittelevat tietävänsä kaiken muita paremmin.
Ei sanna marin ole ollut vasemmistoliitossa koskaan
Entinen pääministeri Sanna Marin malli esimerkki, sosialismi jäi taakse raha puhuu. Solidaarisuudella ei ole mitään merkitystä kun pääsee rahaan käsiksi. Matkat, vaatteet yms se merkitsee.
Ihminen seniiliytyy noin 35 ikävuodesta eteenpäin ja henkilö tajuaa että nyt on aika ruveta kuppaamaan itselleen rahaa kovasti koska fyysinen keho alkaa rapistumaan etenevissä määrin eikä ole mahdollista enää pärjätä kilpailussa muilla keinoin, kuin kuppaamalla rahaa muiden tekemästä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sanna marin ole ollut vasemmistoliitossa koskaan
Ainakin viime vuosikymmenellä profiloi itsensä nimenomaan vasemmistosiiven demariksi.
Olen päälle viisikymppinen ja kerryttänyt sekä varallisuutta että elämänkokemusta. Tämän hallituksen tuhotöiden seuraaminen on saanut minut ajattelemaan vasemmistolaisemmin kuin koskaan. Enkä itse niistä kärsi, en vain halua elää sellaisessa Suomessa millaiseksi sen kokkaripersut ovat muuttaneet. Suunnittelen ensi eduskuntavaaleissa äänestäväni ensimmäistä kertaa vasemmistoliittoa.
Demarit ovat alemman tuloluokan kokoomuslaisia, kunnes heistä tulee oikeistodemareita.
Itse ainakin opin jossain vaiheessa sen, että kun parhaansa tekee niin aika pitkälle tässä maailmassa pääsee. Ja tämä tulee tyypiltä, jonka kotioloissa oli työttömyyttä ja alkoholismia. Lapsuuteni oli oikeasti aika p*ska.
Tämän kun tajuaa niin vasemmistoa ei ole ikävä. Tosin ikävä tosiasia on myös se, että Suomessa pysty edes oikeistoa äänestämään, koska kaikki ovat sosiaalidemokraatteja.
Vasemmistolaisuuteen kuuluva globalistinen ajattelu puhuttelee nuoria, joille ystäväpiiri on tärkeämpi, kuin perhe ja suku. Vasemmistolaisuuteen myös liitetään mielikuvia vähäosaisten auttamisesta ja tasa-arvosta jne. Tällä halutaan antaa sellainen kuva, että oikeistolaisesti ajattelevat ovat itsekkäitä, eivätkä tunne myötätuntoa. Tämä puhe vetoaa nuoriin, jotka ovat vielä tietämättömiä ja naiiveja. Kun nuori sitten alkaa saada palkkaa työstään ja tajuaa, että Suomen verotus on maailman kovinta kärkeä, hän alkaa miettiä, että mihin ne verorahat oikein menevätkään. Sitten selviää, että vasemmistohallitukset ovat syytäneet rahaa kaikkeen mahdolliseen ideologiseen liibalaabaan ja tasa-arvo saattaakin tarkoittaa sitä, että miehet päästetään naisten pukkareihin. Sitten nuori perustaa perheen ja yht' äkkiä perhearvoista tuleekin hänelle tärkeitä. Hän alkaa arvostaa omia vanhempiaan ja isovanhempiaan ja näkee yksityisomistuksenkin äkkiä ihan uudessa valossa, eikä olekaan enää kaiken sosialisoimisen kannalla, kuten ennen. Jotenkin näin se menee. Eli kun otsalohko kasvaa täyteen mittaansa, niin höpötykset karsiintuu.
Ei ole tapahtunut mulle. Palkka on nykyään melko iso. Kai se joillain kerskakulutus ja tottuminen leveään elämään aiheuttaa sen verran omantunnon tuskia, että on pakko alkaa puolustelemaan valintojaan? Itse ymmärrän kyllä pienituloisempien ja heikommassa asemassa olevien elämää edelleen ja osaan edelleen arvostaa ihmistä ihmisenä. Elämänkokemus on nimenomaan tuonut lisää ymmärrystä, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia, ja ihmisen asema voi muuttua yllättäen. Ymmärrän myös, että mua on tähän asemaan pääsemiseen osittain auttanut sattumatkin, vaikka hitosti työtäkin olen tehnyt. Silti joku toinen ihan samat valinnat tehnyt saattaa olla työtön. Ympäristöäkään mulla ei ole mitään tarvetta paskoa ostelemalla mitään turhakkeita.
Mikä yhdistää riistokapitalistin rehevän
Ja kommunistin etevän?
Jos saa hanskaan seteleitä tukon mehevän
On askel keveä
Ursus Factory
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanotaan kommun istia joka on voittanut lotossa? Entiseksi kommu nistiksi.
Ovat myös kovia realisoimaan yhteistä omaisuutta itselleen.
Kyl se karisee köyhyydestä, ei rikkauksista. Katoppa helsinkiläisten vuokrankorotukdia, bussiliput, Helena jne. Kyllä kyykyttää köyhää ja kunnolla. Päättäjät ovat juurikin vihreät, vasemmisto.
Mistähän johtuu että älymystön keskuudessa humaani ja tasa-arvoinen ajattelu on erittäin tavallista kun taas siellä vähän vähemmän älykkäässä osassa on helposti fasistista ajattelua?
Sosialismia on helppo tuke ja kannattaa, toisten rahoilla.
EIpä ole karissut.
Mitä enemmän on varallisuutta karttunut itselleni (autot, kesämökit asunto, sijoitukset jne), sitä enemmän on vahvistunut se, että oikeisto, etenkin äärioikeisto on koko maapallon haitallisin ideologia.
Eivätkö demarit ole vasemmistolaisia?