Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei voi luvata mitään, mutta näkee että me olemme pitkään yhdessä

Vierailija
29.10.2024 |

Ymmärrättekö tällaista, mies ei voi luvata mitään koska mitä tahansa voi tapahtua. Mutta muuten hän on kaikinpuolin ihan täydellinen, rakastava ja huomioiva. Sanoo että haluaa minut ja haluaa olla kymmenien vuosienkin päästä yhdessä. Tai sen hän näkee.

Ymmärrätkö tämän? Tavallaan ymmärrän, mutta tavallaan uskon että jos ei voi sitoutua samalla asenteella kuin minä, ei siitä mitään tule. En halua olla tuomitseva, mutta on vaikea ymmärtää.

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hänen siis pitäisi luvata?

Vierailija
2/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Future faking?

Vierailija
4/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi hienoa

Vierailija
5/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan on kyse siitä miten näemme sitoutumisen ylipäätään. Ennemmin kuin siitä että juuri nyt pitäisi kihloiihin mennä.

Tähän liittyy myös luottamus.

Vierailija
6/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai hän on rakastava ja huomioiva, koska sellainen on kivaa. Hän vain haluaa olla turhista muodollisuuksista vapaa sitten, jos/kun tulee vastaan joku, jonka kanssa on kivempaa kuin sinun kanssasi.

Vierailija
7/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän odottaa parempaa. Seuraava.

Vierailija
8/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just päässyt tuommoisesta kaninkolosta pois. On ihana jotta voi olla myös sitoutumatta kuin pyöreästi.

Vierailija
9/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös tuollainen (nainen). En usko koko sitoutumisen ideaan. Ei se kuitenkaan tarkoita mitään, ihmiset jotka lupaa sitoutua, voivat kuitenkin erota, eikä se ole edes harvinaista. Ja toisaalta se vasta sairasta olisikin, jos sitouduttaisiin, eli väkisin vaan oltaisiin yhdessä vaikka olisi kuinka kurjaa tai kamalaa, koska kerran on sitouduttu. 

Ei, minä en ryhdy sellaiseen. Mulle on mahdollista vain, että ollaan yhdessä niin kauan kuin molemmista siltä tuntuu. 12 vuotta on oltu näin, ja on ihan mahdollista että ollaan loppuelämä. Mutta jos ei, niin se ei olisi minulle mikään kauhea erokriisi vaan vain elämää. En koskaan olettanutkaan, että samat ihmiset välttämättä toimii toisilleen vuosikymmeniä, mulla ei ole mitään ihannetta yhdestä loppuelämän suhteesta. Sellainen saa tulla jos on tullakseen, jos ei niin sekin käy.

- n. 50v

Vierailija
10/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sitä ja tätä, jäkäti jäkäti hohhoijaa.

Tyytykää siihen mitä teillä on, ei tämä maailma yksistäin teidä napanne ympärillä pyöri.

Vierailija
11/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää takaovea auki sille suurelle rakkaudelle. Olen kokenut tuon kahdessa suhteessa, olin se osapuoli joka sanoi ettei voi luvata. 

Vierailija
12/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan on kyse siitä miten näemme sitoutumisen ylipäätään. Ennemmin kuin siitä että juuri nyt pitäisi kihloiihin mennä.

Oletko ensimmäisessä oikeassa parisuhteessa? Koska sulla on jotenkin naiivi käsitys. Ihmiset muuttuvat, eivätkä välttämättä halua enää olla toisen kanssa myöhemmin. Onko se sinusta parempi, että vakuuttaa sitoutumista ja sitten kuitenkin EHKÄ eroaa joskus myöhemmin? Eikö se tuntuisi sinusta siltä, että sinua on kusetettu? 

Vierailija
13/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai hän on rakastava ja huomioiva, koska sellainen on kivaa. Hän vain haluaa olla turhista muodollisuuksista vapaa sitten, jos/kun tulee vastaan joku, jonka kanssa on kivempaa kuin sinun kanssasi.

Hän haluaa muuttaa yhteen, hän haluaa tavata lapseni. Hän haluaa rakentavasti selvittää riidat. Hän harjaa hiukseni, hän pitää minusta huolen.

Hän sanoo että rakastaa minua.

ap

Vierailija
14/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vähän kirjaimellinen tyyppi?

Itselleni on ainakin vaikea luvata mitään ikuista yhteistä tulevaisuutta, koska enhän minä sellaista voi oikeasti luvata. Olen kyllä täysin sitoutunut miesystävääni, en katsele muita tai pidä mitään ovia auki. Ei se kuitenkaan vielä riitä mihinkään loppuelämän vannomiseen.

Mitä tahansa voi kuitenkin sattua ja hyväkin pari voi alkaa kasvamaan ajan myötä eri suuntiin. Tuntuisi älyllisesti epärehelliseltä lupailla mitään, kun ei tulevaisuudesta voi koskaan varmaksi tietää.

Vierailija
15/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ensimmäisessä oikeassa parisuhteessa? Koska sulla on jotenkin naiivi käsitys. Ihmiset muuttuvat, eivätkä välttämättä halua enää olla toisen kanssa myöhemmin. Onko se sinusta parempi, että vakuuttaa sitoutumista ja sitten kuitenkin EHKÄ eroaa joskus myöhemmin? Eikö se tuntuisi sinusta siltä, että sinua on kusetettu? 

Minusta tuntuu että olen vasta nyt oikeasti rakastunut. En ole ihan nuorena vastaavaa kokenut.

ap

Vierailija
16/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle nätisti ja kaikella ystävyydellä, että sinä haluat naimisiin ja perustaa perheen (lapsilla tai ilman, en tiedä teistä). Sitten kerrot, että sinulla ei ole varaa odotella, josko miehen mukava näkemys tulevaisuudesta toteutuu ja todella olette yhdessä vielä vuosienkin päästä. Kerro, että naimisiin meno on sinun käsityksesi sitoutumisesta ja että arvostaisit, jos miehesi voisi suoraan sanoa, onko hän samoilla linjoilla, vai ei. 

Vierailija
17/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vähän kirjaimellinen tyyppi?

Itselleni on ainakin vaikea luvata mitään ikuista yhteistä tulevaisuutta, koska enhän minä sellaista voi oikeasti luvata. Olen kyllä täysin sitoutunut miesystävääni, en katsele muita tai pidä mitään ovia auki. Ei se kuitenkaan vielä riitä mihinkään loppuelämän vannomiseen.

Mitä tahansa voi kuitenkin sattua ja hyväkin pari voi alkaa kasvamaan ajan myötä eri suuntiin. Tuntuisi älyllisesti epärehelliseltä lupailla mitään, kun ei tulevaisuudesta voi koskaan varmaksi tietää.

On kyllä juurikin vähän sellainen tyyppi!

ap

Vierailija
18/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että olen vasta nyt oikeasti rakastunut. En ole ihan nuorena vastaavaa kokenut.

ap

Eli olet ollut aiemmin itse parisuhteessa, jossa et ole voinut luvata mitään? 

Vierailija
19/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulla on jo lapset. No sitten asia on vähän eri. Olisin itsekin vähän varuillani tuossa tilanteessa. 

Vierailija
20/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan idean, eihän sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu. Jos lähden suhteeseen, lähden sillä ajatuksella että olen siinä loppuelämän, mutta en tietenkään voi varmuudella luvata sitä. Vaikka olen sitoutunut suhteeseen, en jää siihen hinnalla millä hyvänsä. Jos esimerkiksi toinen menee pettämään, se on loppu saman tien.