Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavapiirin n. 30v:t kaikki näyttää eri ikäisiltä?

Vierailija
06.09.2026 |

Erikoista kun jotkut näyttää 23v:ltä ja toiset 45-vuotiailta. Itse siis jälkimmäinen. Tulee välillä mieleen, vietänkö todella aikaa juuri lukiosta päässeiden kanssa. Kunnes tajuan että ei saatana, tuokin ihminen on minua vuoden vanhempi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla olemattomat kasvon luusto ja merkittävä rasvaprosentti teki sen että näytin 30v kuvassani noin viisikymppiseltä mummolta joka liikkuu korkeintaan rollaattorilla. äitinikin näytti nuoremmalta...

toisaalta karsii hyvin pois pinnalliset tyypit 😃

Vierailija
2/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta on samanikäisiä (34) mutta mies näyttää lukiolaiselta ja vaimonsa eläkeikää kolkuttavalta. Kontrasti on hassu mutta mikä minä olen tuomitsemaan. Oma peilikuvani lähinnä masentanut siinä 25 jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla olemattomat kasvon luusto ja merkittävä rasvaprosentti teki sen että näytin 30v kuvassani noin viisikymppiseltä mummolta joka liikkuu korkeintaan rollaattorilla. äitinikin näytti nuoremmalta...

toisaalta karsii hyvin pois pinnalliset tyypit 😃

Kaikilla on luusto kasvoissa. Sen sijaan esim. lateraaliset poskipäät luovat sen yleisen suomilookin jossa on valtavat hamsteripussiposket eikä juuri leukalinjaa. Itsellä on tuollainen.

Sen vastakohta on projektoivat poskipäät esim. Mads Mikkelsen joka sen sijaan näyttää kuvaukselliselta. Mutta suomalaisissa hyvin harvinaista.

Vierailija
4/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisista ihmisistä on todella vaikea arvioida ikää.ainakaan ei ikinä pidä kysyä,että milloin jää eläkkeelle. 

Vierailija
5/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama homma miehen kanssa. Minä näytän pari vuotta ikäistäni nuoremmalta, mutta hän näyttää 10 vuotta vanhemmalta, vaikka ikäeroa on vain vuosi. Eksän kanssa oli myös vuosi ikäeroa (mies vanhempi), mutta hän näytti minuakin nuoremmalta vielä ennen eroa. Nykyään on ikä kirinyt hänetkin kiinni.

Ei meistä kukaan kuitenkaan ihan parikymppiseltä näytä, se olisi jo toiveajattelua, vaikka bussikuski kerran kysyikin olenko yli vai alle 17, kun olin tuplat tämän ikäisenä menossa reppu selässä bussiin. Teki mieli sanoa, että milloin olet viimeksi käynyt näöntarkastuksessa...

Nykyinen mies polttaa, joten oletan, että näyttää sen takia vanhemmalta ja on myös laihtunut rajusti aiemmasta painosta vs. muut on savuttomia ja sitä myötä vähemmän "ikääntyneitä". Viime vuonna tosin tapailin pari vuotta itseäni vanhempaa miestä (silloin 37v), joka näytti max 30-vuotiaalta, vaikka polttikin. Oli asiasta vähän liiankin tietoinen itsekin ja kehuskeli, kun parikymppiset naiset yrittivät häntä iskeä :D 

Ei kylläkään itse ollut heistä kiinnostunut, vaan suosi 5-10 vuotta itseään vanhempia naisia, että ei sillä ulkonäöllä sinällään niin paljon merkitystä ole kuin luulisi ainakaan enää tässä iässä.

Yhtä tuttavaa luulin pitkään alle 30-vuotiaaksi, kunnes selvisi, että on samanikäinen kuin minä. Järkytyin. Toista luulin pari vuotta vanhemmaksi, mutta olikin pari vuotta nuorempi. 

Meitä on joka lähtöön. Geenit ja elintavat vaikuttavat jokaisella yksilöllisesti.

Vierailija
6/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisista ihmisistä on todella vaikea arvioida ikää.ainakaan ei ikinä pidä kysyä,että milloin jää eläkkeelle. 

Jos katsoo vaan ihmisen yleistä olemusta, niin ikää voi olla vaikea arvioida. On silti kaksi kohtaa, mitkä iän paljastaa; kaula ja kämmenselät. Etenkin kämmenselät, koska ne altistuu eniten auringonvalolle ja "kuluvat" muutenkin.

Vierailija
7/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino vanhentaa automaattisesti

Vierailija
8/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama homma miehen kanssa. Minä näytän pari vuotta ikäistäni nuoremmalta, mutta hän näyttää 10 vuotta vanhemmalta, vaikka ikäeroa on vain vuosi. Eksän kanssa oli myös vuosi ikäeroa (mies vanhempi), mutta hän näytti minuakin nuoremmalta vielä ennen eroa. Nykyään on ikä kirinyt hänetkin kiinni.

Ei meistä kukaan kuitenkaan ihan parikymppiseltä näytä, se olisi jo toiveajattelua, vaikka bussikuski kerran kysyikin olenko yli vai alle 17, kun olin tuplat tämän ikäisenä menossa reppu selässä bussiin. Teki mieli sanoa, että milloin olet viimeksi käynyt näöntarkastuksessa...

Nykyinen mies polttaa, joten oletan, että näyttää sen takia vanhemmalta ja on myös laihtunut rajusti aiemmasta painosta vs. muut on savuttomia ja sitä myötä vähemmän "ikääntyneitä". Viime vuonna tosin tapailin pari vuotta itseäni vanhempaa miestä (silloin 37v), joka näytti max 30-vuotiaalta, vaikka polttikin. Oli asiasta vähän liiankin tietoinen itsekin ja kehuskeli, kun parikymppiset naiset yrittivät häntä iskeä :D 

Ei kylläkään itse ollut heistä kiinnostunut, vaan suosi 5-10 vuotta itseään vanhempia naisia, että ei sillä ulkonäöllä sinällään niin paljon merkitystä ole kuin luulisi ainakaan enää tässä iässä.

Yhtä tuttavaa luulin pitkään alle 30-vuotiaaksi, kunnes selvisi, että on samanikäinen kuin minä. Järkytyin. Toista luulin pari vuotta vanhemmaksi, mutta olikin pari vuotta nuorempi. 

Meitä on joka lähtöön. Geenit ja elintavat vaikuttavat jokaisella yksilöllisesti.

Mä luulin vuokralaista parikymppiseksi. Se oli 38. Tosin olenkin jo 67 enkä enää osaa niin justiinsa arvioida. Jotkut ikääntyy todella hitaasti. Mummuni näytti raskaan elämän takia vanhukselta kaikissa nuoruuskuvissaan, sikäli kun niitä edes oli.

Vierailija
9/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tuon virheen. Kysymys oli vilpitön. Kollega alkoi nauramaan, että "eii vielä pitkään aikaan. Se johtuu tästä mun habituksesta".

Seuraavana päivänä palasi vakavana aiheeseen: "Mä mietin sitä, kun eilen kysyit sitä eläkkeelle jäämistä".

Eihän siinä selittelyt auttaneet. Moka oli jo tapahtunut.

Toisaalta, elämässäni on ollut tilanteita, jossa joku pikkulapsi tai vanhus on ilman suodatinta sanonut, mitä näkee: "Iso maha". Alkuharmituksen jälkeen olen kääntänyt sen lisämotivaatioksi laihduttaa ja keventää.

Vierailija
10/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä iässä alkaa näkyä toki perimän vaikutukset mutta myös elintavat. Jos on tupakoinut, käyttänyt alkoholia, ei ole suojannut ihoa auringolta niin se alkaa nyt näkyä. Myös stressi ja huonosti nukkuminen alkaa näkymään naamasta ja vyötäröltä. 

Vierailija
11/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsoo vaan ihmisen yleistä olemusta, niin ikää voi olla vaikea arvioida. On silti kaksi kohtaa, mitkä iän paljastaa; kaula ja kämmenselät. Etenkin kämmenselät, koska ne altistuu eniten auringonvalolle ja "kuluvat" muutenkin.

Niin mutta nykyään monet viettävät sisätiloissa 99% elämästään niin nekin pysyvät poissa UV-säteilyltä. Entisajan 30 täyttävällä oli parkkiintunutta rusinaa kämmenselät. Nykyään ne on monilla aivan sileät.

Vierailija
12/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein tuon virheen. Kysymys oli vilpitön. Kollega alkoi nauramaan, että "eii vielä pitkään aikaan. Se johtuu tästä mun habituksesta".

Seuraavana päivänä palasi vakavana aiheeseen: "Mä mietin sitä, kun eilen kysyit sitä eläkkeelle jäämistä".

Eihän siinä selittelyt auttaneet. Moka oli jo tapahtunut.

Toisaalta, elämässäni on ollut tilanteita, jossa joku pikkulapsi tai vanhus on ilman suodatinta sanonut, mitä näkee: "Iso maha". Alkuharmituksen jälkeen olen kääntänyt sen lisämotivaatioksi laihduttaa ja keventää.

Olen suht ylipainoinen (+40) nainen ja spontaanisti useampikin 4-7v tyttö kommentoinut että onpa iso maha tai onko masussa vauva.

En ota loukkauksena vaan lapset sanovat vain ääneen sen mitä näkevät.

Vierailija
13/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä niin totta! Kolmekymppisistä eteenpäin tapahtuu jotain, minkä jälkeen osa mummoutuu tai pappautuu valtavaa vauhtia ja osa ei tunnu ikääntyvän yhtään. 
Itse en kyllä osaa arvioida oikein kenenkään ikää. Joskus kun näkee vanhoja luokkakavereita vuosikymmenten takaa joko ajattelee että näyttääpä tuo vanhalta ja sitten joskus taas toisinpäin… pukeutuminen kyllä vaikuttaa paljon, ja ryhti miten niitä vaatteita kantaa.

Vierailija
14/14 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä se alkaa, toiset tätiytyy ja setäytyy nopeasti ja toiset säilyttää jonkinlaisen nuorekkuuden. 
Kuulun itse niihin jotka jostain syystä vaikuttaa nuoremmilta. Geenit? Pukeutuminen? Iloinen ja kohtuullisen rempseä elämänasenne? Itsevarmuus? Tuossa mitä seuraa oman ikäisiä lapsiperhe-elämässä rämpiviä, niin sellainen havainto että ne jotka ei tee muuta kuin töitä ja hiekkalaatikkoleikkejä, vanhentuvat silmissä. Me jotka perheen ja työn ohella harrastetaan, matkustetaan jne ollaan nuoremman oloisia. Toisin sanoen on omaa elämääkin, eikä muiden elämää. Ehkä ylipäätään se että elämä on omannäköistä, siihen on tyytyväinen ja onnellinen, vaikuttaa ulkoiseen habitukseen. Kun katson vanhoja valokuvia, niin olin todella vanhan ja nuutuneen oloinen kuopuksen vauva-aikana - väsynyt, meikitön, uupunut harmaa haamu. Myös ylipaino tekee osansa, itsellä sama vaatekoko ollut 20-vuotiaasta ja lasten myötä muuttuneen kropan kannan ylpeydellä - on löysää, on arpea, on leveämpi lantio jne. Mutta liikunnan ansiosta kaikki ns kuosissa kuitenkin. 
Kunnolla ikääntymisen merkit ovat alkaneet näkyä n. 40-vuotiaana, nyt tulee ryminällä ryppyjä, univelka näkyy naamassa, liikkumattomuus alkaa kostautua välittömästi painonnousuna jne. Perästä tullaan kaikki, toiset hitaammin toiset myöhemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi