Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei voi luvata mitään, mutta näkee että me olemme pitkään yhdessä

Vierailija
29.10.2024 |

Ymmärrättekö tällaista, mies ei voi luvata mitään koska mitä tahansa voi tapahtua. Mutta muuten hän on kaikinpuolin ihan täydellinen, rakastava ja huomioiva. Sanoo että haluaa minut ja haluaa olla kymmenien vuosienkin päästä yhdessä. Tai sen hän näkee.

Ymmärrätkö tämän? Tavallaan ymmärrän, mutta tavallaan uskon että jos ei voi sitoutua samalla asenteella kuin minä, ei siitä mitään tule. En halua olla tuomitseva, mutta on vaikea ymmärtää.

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitoutuminen on sinulle tärkeää, miksi olet ihmisen kanssa, joka ei voi sinulle mitään luvata?

Vierailija
22/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi helposti luvata yrittävänsä parhaansa sen eteen, että pysytte yhdessä. Hän ei lupaa mitään, koska ei halua luvata mitään, koska aikoo pettää lupauksensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vähän kirjaimellinen tyyppi?

Itselleni on ainakin vaikea luvata mitään ikuista yhteistä tulevaisuutta, koska enhän minä sellaista voi oikeasti luvata. Olen kyllä täysin sitoutunut miesystävääni, en katsele muita tai pidä mitään ovia auki. Ei se kuitenkaan vielä riitä mihinkään loppuelämän vannomiseen.

Mitä tahansa voi kuitenkin sattua ja hyväkin pari voi alkaa kasvamaan ajan myötä eri suuntiin. Tuntuisi älyllisesti epärehelliseltä lupailla mitään, kun ei tulevaisuudesta voi koskaan varmaksi tietää.

Tämä. Minä en kerta kaikkiaan halua antaa lupauksia, joista en ole varma että voin pitää. Joten mitään vihkivaloja en ala vannoa koskaan. Se ei silti tarkoita, että katselisin samalla muita, tai olisin jotenkin epävakaa tyyppi joka vaihtelee parisuhteita tuosta vaan. Otanpa vaan lupaukset ja valat vakavasti, enkä lupaa mitä en pysty ehkä pitämään. Enkä toisaalta osaisi ottaa toiseltakaan sellaisia lupauksia vakavasti, tietäen millaisia ihmiset on, että 20 vuoden päästä hän voi olla ihan eri ihminen, "kasvanut eri suuntaan" ja haluta jotain muuta, tai ihastunut toiseen tms.

Vierailija
24/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hänen siis pitäisi luvata?

Oikeastaan on kyse siitä miten näemme sitoutumisen ylipäätään. Ennemmin kuin siitä että juuri nyt pitäisi kihloiihin mennä.

Tähän liittyy myös luottamus.

Oletko ensimmäisessä oikeassa parisuhteessa? Koska sulla on jotenkin naiivi käsitys. Ihmiset muuttuvat, eivätkä välttämättä halua enää olla toisen kanssa myöhemmin. Onko se sinusta parempi, että vakuuttaa sitoutumista ja sitten kuitenkin EHKÄ eroaa joskus myöhemmin? Eikö se tuntuisi sinusta siltä, että sinua on kusetettu? 

Minusta tuntuu että olen vasta nyt oikeasti rakastunut. En ole ihan nuorena vastaavaa kokenut.

Ei, olen kyllä siltikin luvannut kaikenlaista.

ap

Vierailija
25/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies pystyisi edes lupaamaan kun se on nainen joka sen suhteen 70% todennäköistydellä päättää. Kuka hullu menee lupaamaan sellaista jonka pitäminen ei ole itsestä kiinni?

Vierailija
26/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditko siis miestä lupaamaan että hän rakastaa sinua elämänsä loppuun saakka?

Ei minusta tuollaisia lupauksia pidä keltään vaatia. Ihminen voi haluta rakastaa loppuun asti mutta kuten miehesikin on sanonut, kukaan ei sellaista voi luvata eikä sellaista kannata siksi vaatiakaan.

Vihkikaavakin kysyy että "tahdotko sinä" eikä "lupaatko sinä".

Vierailija
27/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hänen siis pitäisi luvata?

Oikeastaan on kyse siitä miten näemme sitoutumisen ylipäätään. Ennemmin kuin siitä että juuri nyt pitäisi kihloiihin mennä.

Tähän liittyy myös luottamus.

Oletko ensimmäisessä oikeassa parisuhteessa? Koska sulla on jotenkin naiivi käsitys. Ihmiset muuttuvat, eivätkä välttämättä halua enää olla toisen kanssa myöhemmin. Onko se sinusta parempi, että vakuuttaa sitoutumista ja sitten kuitenkin EHKÄ eroaa joskus myöhemmin? Eikö se tuntuisi sinusta siltä, että sinua on kusetettu? 

Minusta tuntuu että olen vasta nyt oikeasti rakast

Mutta et ole pitänyt lupauksiasi. 

Vierailija
28/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on aivan samanlainen kuin suurin osa naisista.

Vierailija
29/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten suudellaan Pariisissa Eiffeltornin alla

Vierailija
30/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi helposti luvata yrittävänsä parhaansa sen eteen, että pysytte yhdessä. Hän ei lupaa mitään, koska ei halua luvata mitään, koska aikoo pettää lupauksensa. 

Hän on luvannut ja myös näyttänyt sen että tekee parhaansa että pysymme yhdessä. Hän lisäsi vielä että käytämme ehkä eri sanoja, mutta hän on käytännössä luvannut sen.

Vierailija
31/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä oikein haluat? Jonkun verivalan vai?

Puolet avioliitoistakin päättyy eroon, joten lupaukset ei paljoa paina, vaan teot ja yhteys ihmisten välillä.

Tärkeintä on, että on parisuhde perustuu rakkaudelle ja välittämiselle, tehdään vilpitöntä tiimityötä yhteisen hyvinvoinnin eteen. Yhteiselo ei ole kuitenkaan itsetarkoitus, jos se ei enää tuo lisäarvoa asianomaisten elämänlaatuun, vaan pikemminkin päinvastoin, eli heikentää sitä.

Vierailija
32/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs hän sen "näkee", kristallipallosta vai kahvinporoista?

Vierailija
33/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vähän kirjaimellinen tyyppi?

Itselleni on ainakin vaikea luvata mitään ikuista yhteistä tulevaisuutta, koska enhän minä sellaista voi oikeasti luvata. Olen kyllä täysin sitoutunut miesystävääni, en katsele muita tai pidä mitään ovia auki. Ei se kuitenkaan vielä riitä mihinkään loppuelämän vannomiseen.

Mitä tahansa voi kuitenkin sattua ja hyväkin pari voi alkaa kasvamaan ajan myötä eri suuntiin. Tuntuisi älyllisesti epärehelliseltä lupailla mitään, kun ei tulevaisuudesta voi koskaan varmaksi tietää.

On kyllä juurikin vähän sellainen tyyppi!

ap

Eli sitten tuo voi olla ihan vaan hienostelematonta rehellisyyttä ja realiteettien ymmärtämistä. Ollaan mekin tässä miesystävän kanssa yli kymmenen vuotta yhdessä oltu, vaikka ei mitään ikuista yhdessäoloa toisillemme vannota.

Toki aina suhteen alussa kannattaa herkällä korvalla kuunnella toisen puheita ja välttää kaikkea sinisilmäisyyttä. Vallankin kun on lapset kuvioissa mukana. En silti tekisi mitään hätiköityjä johtopäätöksiä tuosta jos mitään muuta ihmeellistä ei ole ilmennyt.

Vierailija
34/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa..onko tässä se taustalla, että mietit, että mies ei ehkä halua koko pakettia (siis sinua JA lasta). Ja siksi vaadit jotain lupauksia. 

Vierailija
35/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä suutelitte

Vierailija
36/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies sanoisi mulle että "en lupaa mitään" niin mulle se olisi red flag. Oon ollut suhteissa, jossa on pidetty löysässä hirressä ja tuo on vähän sitä. Eli sä alat miettiä, että miten sä voisit olla parempi nainen että se vihdoin lupaisi sulle ja se on just se mitä se haluaa. Pitää sua epävarmuudessa.

Vierailija
37/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin. En ole itsekään mikään ns ikuisesti yhdessä lupailija.

Vierailija
38/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoisi mulle että "en lupaa mitään" niin mulle se olisi red flag. Oon ollut suhteissa, jossa on pidetty löysässä hirressä ja tuo on vähän sitä. Eli sä alat miettiä, että miten sä voisit olla parempi nainen että se vihdoin lupaisi sulle ja se on just se mitä se haluaa. Pitää sua epävarmuudessa.

Se, ettei voi luvata, ei ole mitään löysässä hirressä roikuttamista, vaan silkkaa elämän realismia. 

Vierailija
39/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelevä kiintymyssuhdetyyli, avoidant attachment style.

Kyllä lähes jokainen ymmärtää, että mikään ei ole ikuista, asioita tapahtuu ja tilanteet muuttuvat. Normaali, emonationaalisesti tasapainoisen ihmisen ei tätä kuitenkaan koe erikseen tarvetta mainittavaksi. Tässä kyse on enemmän siitä, että hän ei halua edes yrittää ns täysillä. Takaovi pidetään auki, ja sitten kun sitä käytetään, sanotaan että enhän minä mitään luvannutkaan.

Epävarmuus voi johtua hänestä itsestään, on hidas ja ei oikeasti vielä tiedä miten teillä toimii, tai sitten pitää sinusta riittävästi että tällä hetkellä kokee olevansa tyytyväinen, muttei niin paljoa, että haluaisi sitoutua sinuun ihmisenä. Eli jos vaikka sairastut, ei jää katselemaan, koska on suhteessa vain sen vuoksi mitä sinulta saa, ei sinun itseni vuoksi.

Vierailija
40/163 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelevä kiintymyssuhdetyyli, avoidant attachment style.

Kyllä lähes jokainen ymmärtää, että mikään ei ole ikuista, asioita tapahtuu ja tilanteet muuttuvat. Normaali, emonationaalisesti tasapainoisen ihmisen ei tätä kuitenkaan koe erikseen tarvetta mainittavaksi. Tässä kyse on enemmän siitä, että hän ei halua edes yrittää ns täysillä. Takaovi pidetään auki, ja sitten kun sitä käytetään, sanotaan että enhän minä mitään luvannutkaan.

Epävarmuus voi johtua hänestä itsestään, on hidas ja ei oikeasti vielä tiedä miten teillä toimii, tai sitten pitää sinusta riittävästi että tällä hetkellä kokee olevansa tyytyväinen, muttei niin paljoa, että haluaisi sitoutua sinuun ihmisenä. Eli jos vaikka sairastut, ei jää katselemaan, koska on suhteessa vain sen vuoksi mitä sinulta saa, ei sinun itseni vuoksi.

Juuri näin