Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ulkomailla lomailu ei tunnu enää yhtä kivalta kuin ennen

Vierailija
28.10.2024 |

70-luvulla tuntui ihanalta istua Milanon Duomon torikahvilassa espresso'kupposen äärellä ja katsella, kun muodikkaat ihmiset kulkevat ohi.

Samoin istua Manhattanilla Battery Parkin penkillä ja katsella jonglööriesitystä.

Ei vaan tunnu samalta enää.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis n. 70v? No ei ihme ettei tunnu samalta.

Vierailija
22/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei enää tykkää turisteista.

Liikaturismi vienyt hohtoa monista paikoista, toki myös huono paikallisille ja ympäristölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on inhottava, kylmä ja pimeä huoranpaskavaltio. Jos osaisin kaikkia maailman kieliä ja työpaikka ja asunto olisi jossain muualla, niin nostaisin kytkintä välittömästi.

Kannattaa muuttaa pois Venäjältä, iigori. On ne muutkin muuttaneet.

Vierailija
24/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olemme tulleet vanhoiksi.

Itse nauroin nuorempana niille "boomereille", jotka palaavat vuosi toisensa jälkeen samaan lomakohteeseen viikon tai parin lomalle. Nyt vanhemmiten olen alkanut ymmärtää, että onpas leppoisaa palata aina samaan paikkaan (Suomessa tai ulkomailla). Ei sitä älytöntä paikasta toiseen juoksemista ja säätöä.

Jep. Itsellä pari talvikohdetta Suomessa joihin palaan aina uudestaan :)

Vierailija
25/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku viikon ulkomaanmatka on aika stressaava. Pari päivää menee matkustamiseen ja siitä toipumiseen. Lentokentällä odottelu ei ole mikään nautinto ja yleensä vielä pitää jompaan kumpaan suuntaan matkustaessa herätä joskus klo 4 aamuyöllä.

Toki jos reissu on pidempi, niin suhteellisesti vähemmän kuluu aikaa matkustamiseen.

Jos aikaa on vähän, niin kotimaa on ihan hyvä. Varsinkin, jos säät osuu kohdilleen.

JOS säät osuu kohdilleen. Hyvä syy vältellä kotimaan matkailua suurin osa vuodesta. Muut syyt on pöyristyttävä hintataso ja olematon kahvilakulttuuri suuressa osassa maata. Kahvit absilla ja tarjottimenkin saa itse palauttaa.

Omalla kohdalla kävi niin, että mentiin viikoksi Turkkiin kesällä sadetta karkuun. Sattui vaan kuitenkin Suomeenkin samalla hellejakso. Tuntui hieman, että rahat meni hukkaan. Turkissa oli vielä ihan sietämättömän kuuma, joku yli 35 astetta.

Myös sillä 2000 eurolla olisi saanut aika monta kuppia kahvia Absilta tai useamman lavan Pirkka olutta.

Vierailija
26/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU eliitin rakentama väestönvaihto on muuttanut melkein kaikki Euroopan maat... tuhoa kohti... jokainen matkustaa kohta omalla vastuullaan...

Vierailija
27/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olemme tulleet vanhoiksi.

Itse nauroin nuorempana niille "boomereille", jotka palaavat vuosi toisensa jälkeen samaan lomakohteeseen viikon tai parin lomalle. Nyt vanhemmiten olen alkanut ymmärtää, että onpas leppoisaa palata aina samaan paikkaan (Suomessa tai ulkomailla). Ei sitä älytöntä paikasta toiseen juoksemista ja säätöä.

Tämä on totta. Itsellä on Euroopassa pari vakiokohdetta. Kaipaan valoa. En enää jaksa lentää mitään mannerten välisiä lentoja enkä jaksa monen tunnin aikaeroa. Ikää nyt 55v ja selkeä muutos on tullut koronavuoden jälkeen 

Vierailija
28/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on inhottava, kylmä ja pimeä huoranpaskavaltio. Jos osaisin kaikkia maailman kieliä ja työpaikka ja asunto olisi jossain muualla, niin nostaisin kytkintä välittömästi.

Kylmää ja pimeätä on talvella, mutta kyllä Suomi on paras paikka suomalaisille elää omasta mielestäni. Jokaisessa muussa maassa, jossa olen ollut, on jotain outouksia ja ikäviä asioita, mitä Suomessa ei ole, eikä kaipaa.

Vierailija
29/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset muuta takaisin rybylään?

Vierailija
30/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei saisi ulkomaille enää millään. Puistattaa pelkkä ajatus.

Miksi se puistattaa, avaa nyt edes minimaalisen vähän mistä on kyse

Vierailija
31/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. En ymmärrä mihin ilo matkustamisesta on kadonnut.

Vierailija
32/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissailu 20v vs 80v tuntuu erilaiselta? No olis kyllä ihme jos tuntuisi samalta.

Vierailija
33/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omatunto kolkuttaa turhasta lentämisestä.

Minulla ei.

Juuri tultiin lomalta ja hiihtolomalla lennetään taas kauas pois tästä yliverotetusta holhousvaltiosta.

Vierailija
34/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun luen, että joku on ostanut talon jostain Espanjasta tai Italiasta niin ahdistaa heidän puolesta 😆. Olisi painajsismaista mulle.

Mikäs tässä ahdistaa? Ihanaa dolce vitaa, nyt eräässä rantakaupungissa parin päivän retkellä ennen Suomeen paluuta. 8 vkoa ollut enkä yhtään kaipaa Suomeen mutta pakko tulla jouluksi. Tapanina heti takaisin Italiaan

Vierailija
35/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat ei vaan tunnu yhtään niin hyvältä vanhana kuin nuorena. 70-luvusta on jo melkein 50 vuotta. 

Vierailija
36/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa silmä kylläänsä näkemisestä eikä korva täyttänsä kuulemisesta.

Vierailija
37/62 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70- luvulla pito mennä Roomaan kokeakseen Rooma. Nyt lähes saman kokemuksen saa kotisohvalta omasta kännykästä. Kaikki tavarat ja ruuat saa kotikyliltä. 

Vierailija
38/62 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki maat näyttää samalta

täynnä moniosaajia

Vierailija
39/62 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on matkailu muuttunut vuosien mittaan. Turisteja oli silloin vähemmän, koska lentäminen oli kalliimpaa. Hyvä tai huono asia, mutta silloin matkustus oli enemmän luksusta. Ei tarvinnut lentoasemalla palvella itse itseään eikä säätää loputtomien määräysten mukaisesti matkatavaroita, saatikka poistella kenkiä ja vöitä lentoasemalla. Lentokoneessa kaikille tarjottiin ruokaa tai kahvia. Perillä oli paikassa kuin paikassa enemmän paikallista väkeä kuin turisteja. Ulkomaiden tavaroita ei voinut ostaa verkkokaupoista, joten ostokset olivat eksoottisia. Turistikohteita ei voinut etukäteen tiirailla netistä, joten moni kohde tuntui uudelta. Etukäteen oltiin vain matkaopaskirjan ja satunnaisen tv-ohjelman varassa. Siinä ajassa oli tuoreiden löytöjen tunnelmaa. Sen voi hyvällä onnella löytää vieläkin, jos hakeutuu vähän kauemmas turistirysistä. 

Vierailija
40/62 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä. Mukavuudenhalu. Oma rauha omassa kodissa.... nuorena ei haitannut meteli eikä huonot tyynyt ja juopot yms. Nyt ei todellakaan kiinnosta. Kotimaan matkailu ja luonto tärkeämmät.