Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko neuloa villasukat?

Vierailija
27.10.2024 |

Ja kerro ikäsi! Ite pääsen aina alkuun hyvin, mutta kun pitäisi neuloa kantapää niin ei onnistu millään! N35

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaan ja lapsesta asti olen tehnyt sukkia ja muita neuleita. Palmikot  ja pintakuviot onnistuu ihan OK, kun erilaiset silmukat voi tuntea käsillä. Kirjoneuleet useammalla kuin kolmella eri värisellä saman vahvuisella langalla ei meinaa enää onnistua sen jälkeen, kun menetin näköni eli sokeuduin lopullisesti. Olen neulonut niin kauan, että en varmaankaan lapsuuden jälkeen ole neuloessa käsiä katsonut, vaan seurannut telkkaria tai jotain muuta vastaavaa. Kaikki muut paitsi nuo monella langalla Tehtävät  Eivät eroa  Näkevän tehdystä millään tavalla . Välillä täytyy vaan käsillä tarkistaa ja laskea silmukoita niin huomaa, jos jostain on päässyt silmukka karkuun. Mutta nuo videot Vaikka  Novitalta oon kyllä sokealle ihan mahdottomia, sillä niissä ei selitetä puheen avulla ja kaikki tieto on sitten tarkoitettu näkeville. Ja yleensäkin kaikki tai lähes kaikki Netissä olevat ohjeet ovat  Kyllä kuunneltavissa puheena , mutta esimerkiksi mallikuvioita ei ole selitetty eli niitä ei voi käyttää ollenkaan , vaan ottaa ohjeista esimerkiksi silmukkamäärät ja muut ohjeet ja keksiä kuvio tai suunnitella kuvio itse. Ja kirjoneuleita tehdessä ja samalla tavalla monella eri värisellä Langalla virkatessa kuviota tehdessä täytyy kyllä ne eri väriset kerät merkata itselleen jollakin tavalla.

N55

Vierailija
22/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan. Olen jo kahtena talvena laittanut villasukkia Ukraina-keräykseen, yhteensä n. 20 paria. Nyt on tämän talven keräykseen 3 paria valmiina. 

Missä tuollaiseen keräykseen voi osallistua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa, en pääsisi edes alkuun.

N49

Vierailija
24/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli Ap, mäkin joudun aina katsomaan Youtubesta miten kantapää tehdään. Kyllä mä saattaisin osata ilman ohjeitakin, mutta huonolla tuurilla joutuisin purkamaan, joten helpompi tarkistaa ennen kuin tekee. 

Vierailija
25/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

66 v.  Osaan.  Tee ohjeet kuvina itsellesi sitä mukaa kun valmistuu.  Vaikka on hahmotushäiriöinen oppii silti.  Mutta vain kokeilemalla, pelkkä teksti ei auta.

Vierailija
26/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Äiti on opettanut. Joka vuosi valmistuu monet sukat. Palmikot ja pitsit onnistuu telkkaria katsellessa, mutta kirjoneule vaatii liikaa keskittymistä. N46

Vierailija
27/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta ei se varmastikaan rakettitiedettä ole, ettenkö oppisi. 

Kyllä se itse asiassa on yllättävän vaikeaa. Ja vieläpä saada tehtyä siististi, mikäli ymmärtää ensinnäkin koko ohjetta.

Toisaalta joo, toisaalta mikään, mitä käytännössä koko meidän isoäitien sukupolvi on osannut, ei voi olla ylitsepääsemättömän vaikeaa. Vähän kuten autolla ajo, jossain peräkylällä käytännössä kaikki aikuiset (ja osa lapsista) osaavat ajaa autoa. En pidä kumpaakaan mitenkään vaikeana taitona, mutta tietysti opettelua vaativaa.

Vierailija
28/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28. Osaan.

Vierailija
29/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet just tein, kesän jälkeen piti kerrata kantapään ohje.

Vierailija
30/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, osaan kutoa sukkia.

Kyllä,osaan neuloa sukkia. Teen molemmat sukat yhtaikaa,mutta omilla paikoillaan erikseen. Neulon  noin 20-30 paria vuodessa . 

Vierailija
31/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaan. Olen 45v.

Vierailija
32/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaan. Jos on pidempi väli edellisistä, tarvitsen ohjeen mutta sitten osaa jo seuraavat.

Vierailija
33/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan toki. Teen myös tilauksesta. N62

Vierailija
34/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, että missä voi osallistua Ukraina-keräykseen.

Ainakin Omri ry/Pro Ukraina -sivustolta löytyy ohjeet osallistumiseen (Vantaalla).  Olen lähettänyt sukkia sinne sekä vienyt omalla paikkakunnallani järjestettävään keräykseen.

Vierailija
35/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, osaan kutoa sukkia.

Kyllä,osaan neuloa sukkia. Teen molemmat sukat yhtaikaa,mutta omilla paikoillaan erikseen. Neulon  noin 20-30 paria vuodessa . 

Miten noin monet sukat? Myytkö niitä vai jaatko suvulle ja ystäville

Vierailija
36/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt satoja. Vuodessa valmistuu paritkymmenet. Teen yleensä kirjoneulevarren, hollantilaisen, tai ranskalaisen kantapään ja nauhakavenukset kärkiin. Osaan muutenkin, mutta se on miten kukakin tykkää tehdä. Pari uutta kantapää mallia olen taas löytänyt kokeiluun.

Vierailija
37/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan, 42v

Vierailija
38/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, joskus koulussa kässässä olen tehnyt,  en neulo, tykkään ompelukoneella tehdä kaikenlaista.

N 64v

Vierailija
39/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Löysin Facen voihan villasukka ryhmästä aikoinaan "Alma mummon kantapää" ohjeen, jonka jälkeen on sukkia tullut tehtyä useita pareja.

Vierailija
40/110 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaan. Neulon ympäri vuoden. Joululahjoiksi läheisille ja joskus muillekin. Viime vuonna tein työkavereille ystävänpäiväksi sukkia. Loppulangoista teen sukkia lapsille, joita sitten lahjoitan päiväkoteihin. Olen 55v. Äiti opetti kantapään juuri ennen kuin sairastui muistisairauteen.