Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko neuloa villasukat?

Vierailija
27.10.2024 |

Ja kerro ikäsi! Ite pääsen aina alkuun hyvin, mutta kun pitäisi neuloa kantapää niin ei onnistu millään! N35

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osannut jo lapsena, mummo opetti. Mutta ei osaa yksikään aikuisista lapsistani.

Kyllä lukutaitoinen ihminen oppii paljon muutakin kuin sukan kantapään. Niitä on niin monenlaisia, että voi valita yksinkertaisimman ja helpoimman, eli sen mallin, jonka ymmärtää.

Siisti jälki alkaa tulla vasta sitten, kun sen oikeasti osaa. Eli sitten kun on muutaman kymmenen sukkaparia tehnyt. Nyt lapseni pyysi tekemään lapinsukat. Jo vain onnistuu. Haastavinta on pitää kaikki 7 lankaa järjestyksessä.

Vierailija
62/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa. Olisi kyllä hyvä taito kun palelen aina ja tykkään nukkua villasukat jalassa. Vaikea vaan löytää mistään sellaisia, mitkä ei kutita ja mitkä sopii pieneen jalkaan.

N44

Osta hyvää angorasukkalankaa. Kudo ensin varsi. Mene sen jälkeen tekeleesi kanssa käymään jonkun sellaisen ihmisen luona, joka varmasti kantapään osaa. Pyydä neuvomaan, mutta tee se itse. Kansalaisopistojen käsityönopettajilta voi pyytää yksityistuntia tai ehdottaa lyhytkurssia aiheesta villasukan kantapää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Olen kutonut varmaan 400 paria, sukittanut koko suvun moneen kertaan, laittanut lahjoiksi ja hyväntekeväisyyteen. Opettelin vuosikymmeniä sitten jostakin ohjekirjasesta sukan kutomisen vaihe vaiheelta. Iloisesti ilmoitan harrastukseni olevan sukkien kutominen.

Vierailija
64/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin muutama päivä sitten Tallinnasta torilta  5paria 40€ 

Vierailija
65/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa. Kallis harrastus kun villalangat on melko kalliita.

Villasukkia ei kannata neuloa villalangasta,vaikka niitä sillä nimellä kutsutaan. 100% villalangasta neulotut ei oikein ole kestäviä mutta toki voi neuloa. 75% villaa ja loput muuta on hyvä tavallisiin sukkiin. Hifistelysukkiin sitten vaikka silkki lankaa. 

Vierailija
66/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, 31-vuotias olen. Nykyään en tarvitse enää ohjettakaan, tosi pitkään piti vähintään kantapäässä katsoa ohjeita. 

Vierailija
67/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin onnistuvani hyvien ohjevideoiden kanssa, koska muistan tehneeni noin viidet sukat vuosia sitten, joista yhdet ovat jalassani juuri nyt. Olen 31-vuotias. 

Vierailija
68/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattoja kudotaan, matonkutimista. Sukkia neulotaan, langasta. 

Vierailija
69/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, kudon niitä nykyään hyvin harvoin.

Vierailija
70/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Tykkään neuloa kirjoneuleita. Olen esim. tehnyt suunnilleen kaikki Yhteishyvän maakuntasukat. Kirjoneulelapasia teen myös. Puseroiden neulomiseen ei lyhytjänteisyyteni riitä, pitää tulla äkkiä valmista.😊

Vierailija
71/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, neulominen on mukavaa.

N.38

Vierailija
72/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä opettelin netin ohjeilla vasta 42-v.

Ei tarvinnut aikaisemmin kun äiti ja anoppi olivat taitavia kutojia

Sama. Näihin asti välttelin kantapäätä, luulin etten oppisi. Kesällä kummipoikani sai tytön, silloin netin ohjeella sain sukat tehtyä. Ranskalainen vahvistettu kantapää on suosikkini.

N63

Vierailija
73/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, olen 35.

Kantapään kanssa katson kyllä ohjeet, ei ole ollut enää vuosiin mitään rutiinia hommassa. 

Vierailija
74/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa, en pääsisi edes alkuun.

N49

Etkö osaa silmukoita tehdä? Ainakin kaksi tapaa on

Virkkaatko? 

Jos kauniit langat kiehtoo, voit tehdä putki-malliset sukat ensin, ilman kantapäätä...

... näin itse aloitin, nyt sujuu jo kantapäätkin

Varoituksen sana: Neuloosi voi viedä mukanaan, olen saanut tartunnan :}

Helppoa tekoa on myös ranteen/nilkan lämmittimet

Vierailija
75/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. N53. Enkä aio enää edes opetella.

Vierailija
76/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mattoja kudotaan, matonkutimista. Sukkia neulotaan, langasta. 

Sori, matonkuteista, ei kutimista.

Vierailija
77/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaan, 43

Vierailija
78/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ajankulua syyshämärässä. Lankoja on niiiiin kauniita

Olen kutonut noin kymmenet sukat, haasteellisinta oli tehdä pikkuruisia koristesukkia oikean mallin mukaan

N63

Vierailija
79/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kutonut noin kymmenet sukat, haasteellisinta oli tehdä pikkuruisia koristesukkia oikean mallin mukaan

N63

Sain kerran ystävältä lahjaksi pienen pienet sukat, avaimenperä. Terän pituus noin 4 cm.  Pitäisikin joskus kokeilla onnistuisinko tekemään niin pienet. Isompia kyllä syntyy kuin sieniä sateella, neuloosi iskenyt muutama vuosi sitten!

Vierailija
80/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N63

Sain kerran ystävältä lahjaksi pienen pienet sukat, avaimenperä. Terän pituus noin 4 cm.  Pitäisikin joskus kokeilla onnistuisinko tekemään niin pienet. Isompia kyllä syntyy kuin sieniä sateella, neuloosi iskenyt muutama vuosi sitten!

Meinasin tehdä kuusenkoristeen: lankaan rimpsuksi joulun vihreitä, punaisia ym pikkusukkia ja ehkä kulkusia väliin... ehä laitankin ulko-oveen ovikoristeeksi

N63