Osaatko neuloa villasukat?
Ja kerro ikäsi! Ite pääsen aina alkuun hyvin, mutta kun pitäisi neuloa kantapää niin ei onnistu millään! N35
Kommentit (110)
Osaan. Kunpa oppisin neulomaan pyöröpuikolla kaksi samaan aikaan. Mutta en ymmärrä sitä ohjetta. N56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa. Kallis harrastus kun villalangat on melko kalliita.
Villasukkia ei kannata neuloa villalangasta,vaikka niitä sillä nimellä kutsutaan. 100% villalangasta neulotut ei oikein ole kestäviä mutta toki voi neuloa. 75% villaa ja loput muuta on hyvä tavallisiin sukkiin. Hifistelysukkiin sitten vaikka silkki lankaa.
Oikea villa on paljon lämpimämpää. Parsinneulat on keksitty ja niillä minä sukkia neulon. Muuten meillä on aina sukat kudottu ja kudotaan edelleen. Silkkilanka on aivan ihanaa yösukissa.
Näinpä juuri. Nämä alihintaan ostajat on heitä jotka ei ikinä ole tehnyt mitään käsitöitä,eli heillä ei ole ymmärrystä kuinka paljon aikaa kuluu työn tekemiseen. Ainoastaan hinta ratkaisee,laadulla ei ole väliä.
Osaan ja pienestä asti osannut. Uusia tapoja opettelen lisää jatkuvasti ja suunnittelen itse kuvioita ja malleja sekä tilaan käsinvärjättyjä erikoislankoja. Kyllä loukkaantuisin jos joku yrittäisi kympillä minulta sukkia ostaa. En ole koskaan yhtään käsityötäni myynyt vaikka kyselty on, mutta lahjoiksi annan. N53
Teen silloin tällöin sukkia. Joudun kyllä aina katsoo kantapään ohjeen, sen verran harvoin teen. Kahta sukkaa teen aina yhdessä. Ensin varsi molempiin, sitten kantalappu jne. Joskus saattaa sukkien tekemiseen mennä puoli vuotta, kun into laantuu kesken kaiken 🙂
N55
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, osaan kutoa sukkia.
Kangaspuilla kudotaan, puikoilla neulotaan.
En, sain trauman villasukkien neulomisesta yläasteen käsityötunnilta, silmukat putoili ja sukista tuli reikäiset. Sain arvosanan 6 1/2, kaikkien sukat ja arvosanat laitettiin esille. Vaihdoin puutöihin. Olen 35-vuotias.
Moni vertaa sukan hintaa sukan hintaan. Eli sukat kaupassa 10€/10 paria, sukat torilla 30€/pari. Molemmat sukkia, muttei mitenkään verrattavissa toisiinsa.