Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäviä uutisia: Köyhille astmastkoille tulee kohta kiire parantua astmasta

Vierailija
27.10.2024 |

Astma lääkkeiden hinnat ovat kaksinkertaistumassa ja samalla loppuu astmalääkityksen Kelakorvaus:

https://www.nokianuutiset.fi/uutiset/art-2000010788211.html

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sossuhan nuo lääkkeet korvaa toimeentulotuessa.

Luuletko kaikkien saavan apua sossusta? Tai toimeentulotukea?

Silloin on varaa itse ostaa.

Voi silti olla todella pienet tulot ja rahasta on tiukkaa. Ihmeellinen ajattelutapa, että jos ei saa toimeentulotukea, niin sitten täytyy olla rahaa ostaa kaikki tarpeellinen tuosta noin vain. 

Vierailija
82/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa läskihullu taas väittää, että astma liittyisi jotenkin ylipainoon ja paranisi laihduttamalla. Ei liity ylipainoon mitenkään, eikä vaikuta koko asiaan yhtään. Mikä ihme tuota läskihullua vaivaa?

Astma liittyy olennaisesti ylipainoon. Kun vähän viitsii ottaa asioista selvää niin kirkastuu tämäkin asia. 

No ole hyvä ja ota asioista selvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on ajaa suomalaiset naiset spesifisesti ahdinkoon.

Persu myi koko suomen porvarille sillä ajatuksella että sitten on helpompi kiristää ihmisiä seksiin, kokoomuslaiset ovat myös innoissaan orjista raha mielessä.

Persut aina kitisee muslimeista, se on kateutta, he kokevat epäreiluksi miksi musta mies saa alistaa ja hakata naista mut he ei.

Mitä pitemmälle tää sekoilu menee, sitä vähemmän te pystytte sulkeen silmiänne siltä, menkää lukemaan heidän omia juttuja.

Vierailija
84/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on ajaa suomalaiset naiset spesifisesti ahdinkoon.

Persu myi koko suomen porvarille sillä ajatuksella että sitten on helpompi kiristää ihmisiä seksiin, kokoomuslaiset ovat myös innoissaan orjista raha mielessä.

Persut aina kitisee muslimeista, se on kateutta, he kokevat epäreiluksi miksi musta mies saa alistaa ja hakata naista mut he ei.

Mitä pitemmälle tää sekoilu menee, sitä vähemmän te pystytte sulkeen silmiänne siltä, menkää lukemaan heidän omia juttuja.

Mm...pienistä puroista syntyy iso joki.

Tässäkin ketjussa persuinceli selkeästi maalittaa naisia, pistää miettiin.

Vierailija
85/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikkona mulla on kyllä lääke, jossa myös kortisoni. Ventolinea vain, jos lisäksi joskus tarvii. Sitten, jos noi hoitavatkin lääkkeet kallistuu niin pahempi.

Vierailija
86/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuollaista olen huomannut. Ota paarit ja lähde juoksemaan. Simsalabim oireet katosi. Voi juku, ihme. 

Vierailija
87/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossei noin halpaan lääkkeeseen ole varaa niin köh köh sit vaan. Täällä on muita köyhiä jotka ei saa tt tukea ja menee vuodessa tonni lääkkeisiin ja lääkäreihin vähintään ja ens vuonna lääkärikäynnit tulee 46 pinnaa kalliimmaksi. Vaihdan mieluusti astmaan vaivani 

Taidat vähän "pyöristellä" numeroita? Vuoden lääkeomavastuu on tänä vuonna 625 euroa, Kun se tulee täyteen, maksat vain 2,50 per troppi.  Atsma ei ole kelvollinen sairaus edes  vaidettavaksi. Arvaapa montako ihmistä sen takia menettää henkensä joka vuosi? Jos vaihtaa yhden taudin toiseen, niin mitäs siitä luulet hyötyväsi?

Vierailija
88/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään hoikkaa astmaatikkoa, joten tuohonkin ongelmaan olisi helppo parantava hoito.

Minulla on vaikea astma. Painan 42 kg. Olenko miten paljon ylipainoinen?

Vierailija
89/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään hoikkaa astmaatikkoa, joten tuohonkin ongelmaan olisi helppo parantava hoito.

Minulla on vaikea astma. Painan 42 kg. Olenko miten paljon ylipainoinen?

Mä taas vastaavasti painan 110kg ja mulla on suhteellisen helppo astma. Mites tämä nyt näin voi mennä meidän kohdalla?! Astma mulla olisi vaikka olisin normaalipainoinen. 

Vierailija
90/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut reseptiä koskaan hengitystä avaavaan tai astmalääkkeeseen julkiselta, koska en pysty siihen hyppyytykseen, juoksuun ja kyykkäykseen mitä se vaatii. Mielestäni avaava lääke auttoi keuhkoputkea, vaikka terkkarin mielestä olin vain riesa ja aina testeissä ei näkynyt että avaava olisi toiminut keuhkojen tilassa. En tiedä mitä yksityinen siihen sanoo. 

Eli et jaksanut kotona puhaltaa pari viikkoa ja kerran käydä spirometrissä ? No siinäpä olet ilman kun et jaksanut 

Mä en voinut puhaltaa paria viikkoa, koska kurkku turposi avaavasta lääkkeestä. Pakkausselosteessa sanotaan selvästi, että jos ilmenee vakavia allergiaoireita, niin lääkkeen käyttö on lopetettava välittömästi. Uutta lääkäriaikaa ei saa, jotta saisi toisen avaavan.<

Aina löytyy uusi tekosyy. Aina on jotain mihin voi vedota että hoidot eivät tehoa tai ovat vääriä. Tärkeintä on että kelakorvaukset tulee eikä töihin tarvitse mennä. 

Mä olen työkyvytön toisen sairauden takia, joten en ole töissä, vaikka mitään hengitysvaikeuksia ei olisikaan.

Vierailija
91/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa, jos lääkkeiden valikoima kapenee. Kaikki lääkkeet eivät tehoa tai niissä on liikaa ikäviä haittavaikutuksia. Pahimmillaan hengenvaarallisia. Tällä sekoilulla saadaan vielä lisää lääkkeitä katukauppaan.

Vierailija
92/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muitten astmalääkkeitten hinta nouse kuin Ventolinen. 

Sitähän me emme vielä tiedä.

Vierailija
93/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen saa korvaukset kahdesta astma lääkkeestä, jotka ovat juuri tuota Ventolinea,

Ottaen huomioon, miten paljon nykyään on lääkkeiden saatavuusongelmia: riittääkö 2?

Vierailija
94/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen saa korvaukset kahdesta astma lääkkeestä, jotka ovat juuri tuota Ventolinea,

Ottaen huomioon, miten paljon nykyään on lääkkeiden saatavuusongelmia: riittääkö 2?

Astmaatikolle hyvä uutinen on, että lääkekorvauksen piirissä on edelleen useita avaaviakin astmalääkkeitä, Ijäs sanoo. Jos siis oma lääke ei enää ole Kelan korvaama, voi pyytää reseptiä vastaavalle lääkkeelle, joka on yhä korvauksen piirissä. Näin osa on myös toiminut Ventolinen kohdalla.

Jos oman lääkkeen korvaavuus on poistunut, niin hätä ei ole sennäköinen, sillä astmalääkkeitä on paljon ja itselle sopiva korvaaja luultavasti löytyy.

Vierailija
95/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astmaatikolle hyvä uutinen on, että lääkekorvauksen piirissä on edelleen useita avaaviakin astmalääkkeitä, Ijäs sanoo. Jos siis oma lääke ei enää ole Kelan korvaama, voi pyytää reseptiä vastaavalle lääkkeelle, joka on yhä korvauksen piirissä. Näin osa on myös toiminut Ventolinen kohdalla.

Jos oman lääkkeen korvaavuus on poistunut, niin hätä ei ole sennäköinen, sillä astmalääkkeitä on paljon ja itselle sopiva korvaaja luultavasti löytyy.

Ei se aina ole niin helppoa. Itse olen osalle lääkkeistä allerginen. Osasta tulee muita vaikeita sivuoireita.

Vierailija
96/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa voi tilata ventolinea. Saan sitä ilmaiseksi apteekista, koska olen toimeentulotukiasiakas ja kun olin elokuussa sairaalassa aivan muun syyn takia, lääkäri oli uusinut ventolinereseptini vuodelta 2015, joka on tuolloin määrätty astmaepäilyn takia tutkimuksia varten, mutta jota en koskaan ottanut henkostakaan ja "astma" meni ohi omia aikojaan, mitään tutkimuksia ei tehty eikä astmaa todettu. Pyysin poistamaan lääkkeen lääkelistaltani, koska se ei ole koskaan ollut käytössä, eikä minulla ole astmaa, mutta ei suostuttu.

Joten sähkö posti nion mehehu ätmerkki proton piste me. Lähettäkää sinne nimenne ja osoitteenne, niin lähetän teille tilinumeroni, johon voitte maksaa postikulut ja lähetän lääkettä.

Vierailija
97/97 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

77: ei nyt liioittelemaankaan kannata alkaa. Geenit tietenkin asioiden kulkuun joltain osin vaikuttaa. Astma, migreeni, fibromyalgia, ibs, allergiat, masennus (eikä siinä vielä kaikki dg:t) tuo jo melkoisesti haastetta palkka työhön asti (ja toisinaan opskeluunkin) pääsemiseen. Stressi tietenkin voimistaa oireita. Osa ihmisistä sen tunnistaa ja osa ei. Vapaaehtoisena työskentelystä tietenkin saattaa löytyä jotain huonommallekin terveydentilalle, mitä voi tehdä kunnon mukaan satunnaisemmin. Elossa ei tietenkään pysy kauan, mikäli Kelasta ei mitään tukea saa. Ei kaikkia ole opetettu tässä maassa lapsesta lähtien olemaan tekemättä mitään yhteisön ja/tai yhteiskunnan eteen.