Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhteen luominen puolison lapseen on mahdottomuus

Vierailija
26.10.2024 |

Olen kohta viisi vuotta yrittänyt tutustua aviomieheni lapseen. Otanko yhteyttä hänen äitiinsä? En meinaa jaksaa tätä enää. Olen mielestäni kaikkeni tehnyt. Ehdottanut tekemistä, myötäillyt, tehnyt ja ostanut hyvää ruokaa ja herkkuja, antanut aikaa isänsä kanssa, kahden kesken ollessa ehdottanut vaikka mitä tekemistä ja toisaalta asettanut selkeät rajat ja opettanut perusasioita. Jos esimerkiksi ehdotan jotain tekemistä, lapsi vastaa en tiedä. Mitään muuta hän ei minulle omaehtoisesti puhu. Monesti kolmestaan ollessa hänen virkkeensä alkavat: Iskä. Mies ei puutu tähän. Minulla on sellainen tunne, että lapsen äiti puhuu minusta pahaa. Hänestä on tehty lasuja (emme me, mutta moni muu) ja hän ei välitä kasvatuksesta, toisin kuin minä. 

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. On melko karmivaa, kun puolison lapset kohtelevat kuin ilmaa. Ei se ole normaalia käytöstä, pitäisi olla vähintään sellaiset käytöstavat, että ollaan kohteliaita toisille ja ymmärretään, että eletään yhdessä samassa taloudessa.

Omalla lapsella juttu luistaa uuden puolisoni kanssa todella hyvin, puolison lapset ovat olleet kuin rautakangen nielleitä ja mulkoilleet vihaisesti minua vuosia. Tiedän äitinsä haukkuneen minua aina. Nykyään ovat osaan jo välit normalisoituneet. Raskasta.

Vierailija
22/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun miehelläni taka 10 v avioliitto. Miehen lapset ovat puhuneet minulle varmaan vain viisi kertaa oma-aloitteisesti. Ja vasta viime vuosina.

esimerkki viime vkonlopulta: 13 v poika tuli keittiöön, jossa olin yksin, mutta ei sanonut mitään. Taisi vain nyökätä huomenia. Sitten selvästi etsi isäänsä, jota ei nähnyt. Meni takaisin huoneeseensa ja tuli kahden minuutin päästä luokseni ja pyysi pyyhettä. Olin, että oho!

Olen ollut lasten kanssa lähinnä ruokapöydässä. Siinä kyselen kaikilta tasapuolisesti. Muuten en ole yrittänyt luoda kontaktia. Miksi olisin? 

Olen varma, ettei lasten äiti puhu minusta pahaa. 

Juuri noissa tilanteissa tulisi näyttää aikuisen rooli ja merkitys. Meillä ei esimerkiksi olisi sitten menty suihkuun tai saatu pyyhettä mukaan, vaan uusi yritys seuraavana päivänä.

Mitä lapsi teki väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun miehelläni taka 10 v avioliitto. Miehen lapset ovat puhuneet minulle varmaan vain viisi kertaa oma-aloitteisesti. Ja vasta viime vuosina.

esimerkki viime vkonlopulta: 13 v poika tuli keittiöön, jossa olin yksin, mutta ei sanonut mitään. Taisi vain nyökätä huomenia. Sitten selvästi etsi isäänsä, jota ei nähnyt. Meni takaisin huoneeseensa ja tuli kahden minuutin päästä luokseni ja pyysi pyyhettä. Olin, että oho!

Olen ollut lasten kanssa lähinnä ruokapöydässä. Siinä kyselen kaikilta tasapuolisesti. Muuten en ole yrittänyt luoda kontaktia. Miksi olisin? 

Juuri noissa tilanteissa tulisi näyttää aikuisen rooli ja merkitys. Meillä ei esimerkiksi olisi sitten menty suihkuun tai saatu pyyhettä mukaan, vaan uusi y

Meidän kotona lapset eivät valikoi aikuisia. Säännöt ovat kaikille samat eikä lapsella ole mitään syytä valita jotain suosikkia jonka kanssa kommunikoidaan. 

Vierailija
24/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noissa tilanteissa tulisi näyttää aikuisen rooli ja merkitys. Meillä ei esimerkiksi olisi sitten menty suihkuun tai saatu pyyhettä mukaan, vaan uusi y

Yritti alentaa toista aikuista kun kyseessä ei ollut biologinen vanhempi. Ei se nyt niin mene että kahden aikuisen katon alla lapset valikoi kenelle puhuu!!

Vierailija
25/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noissa tilanteissa tulisi näyttää aikuisen rooli ja merkitys. Meillä ei esimerkiksi olisi sitten me

Meidän kotona lapset eivät valikoi aikuisia. Säännöt ovat kaikille samat eikä lapsella ole mitään syytä valita jotain suosikkia jonka kanssa kommunikoidaan. 

en silti ymmärrä, mitä lapsi trki väärin? Hänhän pyysi pyyhettä minulta. 

minulle on aivan sama, vaikka ei olisi pyytänyt. Helpompihan se minulle olisi ollut, niin ei olisi tarvinnut keskeyttää tekemisiäni.

Vierailija
26/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noissa tilanteissa tulisi näyttää aikuisen rooli

en silti ymmärrä, mitä lapsi trki väärin? Hänhän pyysi pyyhettä minulta. 

minulle on aivan sama, vaikka ei olisi pyytänyt. Helpompihan se minulle olisi ollut, niin ei olisi tarvinnut keskeyttää tekemisiäni.

Ei tehnyt mitään väärin. Tuossa vaan joku on jo korkannut lauantain lonkerot ja trollaa kirjoittelemalla älyttömiä.

Vierailija
27/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noissa tilanteissa tulisi näyttää aikuisen rooli ja merkitys. Meillä ei esimerkiksi olisi sitten me

Mitä sekoilet? Lapsi pyysi pyyhettä aikuiselta. Millä logiikalla hän valikoi, kenelle puhui? Luojan kiitos kyseisen lapsen ei tartte asua sinun kanssa.

Vierailija
28/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseesi, mutta sanon vain, että olet ihana, hyvä ja lämmin ihminen, kun haluat luoda suhteen kumppanisi lapseen.

Vierailija
29/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lopetat ylenmääräisen yrittämisen? Mitä jos olet vain ystävällinen ja autat perusasioissa ja pidät toki ne rajat ja säännöt mitä lapsella on?

Lapsi voi kokea suhteen luomisen yrittämisen ylimääräisenä kuormituksena. Mitä jos katsot lapsen resursseja, lapsen näkökulmaa ja luonnetta?

Vierailija
30/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi kokea sinut päällekäypänä. Jätä hänet rauhaan.

Vierailija
31/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman kaltaista kokemusta ! aviopuolisoni kurittaa omia lapsiaan esims vyöllä . Yhteiseen lapseemme kurinpito menetelmänä ei vyötä käytetä kun on niin kiltti eikä niskuroi mutta aresti  porras on käytössä. 

Oikeasti? Tuo on väkivaltaa ja lisäksi laitonta. "Ihana" puoliso... 

Vierailija
32/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman kaltaista kokemusta ! aviopuolisoni kurittaa omia lapsiaan esims vyöllä . Yhteiseen lapseemme kurinpito menetelmänä ei vyötä käytetä kun on niin kiltti eikä niskuroi mutta aresti  porras on käytössä. Harvemmin kyllä sielläkään on. Aluksi aviopuolison lapset yrittivät samaa että ei muka tultu toimeen mutta kun näytimme selkeät rajat ja sanoitettiin että mikä tilanne on niin nykyään eletään ihan sopuisasti! ei myöskään aviopuolison lapsia pakoteta meille vierailulle, eikä he usein käykään kun kotonaan heillä on paljon rennopaa j tekevät mitä mieleen tulee kun heidän äitinsä ei taas osaa olla vanhempi.mutta sanoisin että selkeät säännöt ovat kaiken a ja o!

Järkyttävää. Puolisosi on väkivaltarikollinen. Miten voit katsoa tuota vierestä? Velvollisuutesi on ilmoittaa väkivallasta poliisille.

Vierailija
33/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman kaltaista kokemusta ! aviopuolisoni kurittaa omia lapsiaan esims vyöllä . Yhteiseen lapseemme kurinpito menetelmänä ei vyötä käytetä kun on niin kiltti eikä niskuroi mutta aresti  porras on käytössä. 

Miten niin on laitonta? Puolisoni on kyllä ihana,sarkasmi kannattaa opetella!!

Vierailija
34/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen pahoinpitely on rikos. Vanhemmilla ei ole oikeutta kohdistaa lapseen väkivaltaa. Asia kuuluu poliisille. 

Vierailija
35/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen pahoinpitely on rikos. Vanhemmilla ei ole oikeutta kohdistaa lapseen väkivaltaa. Asia kuuluu poliisille. 

Lopettakaa vo reagoimasta provoon

Vierailija
36/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman kaltaista kokemusta ! aviopuolisoni kurittaa omia lapsiaan esims vyöllä . Yhteiseen lapseemme kurinpito menetelmänä ei vyötä käytetä kun on niin kiltti eikä niskuroi mutta aresti  porras on käytössä. Harvemmin kyllä sielläkään on. Aluksi aviopuolison lapset yrittivät samaa että ei muka tultu toimeen mutta kun näytimme selkeät rajat ja sanoitettiin että mikä tilanne on niin nykyään eletään ihan sopuisasti! ei myöskään aviopuolison lapsia pakoteta meille vierailulle, eikä he usein käykään kun kotonaan heillä on paljon rennopaa j tekevät mitä mieleen tulee kun heidän äitinsä ei taas osaa olla vanhempi.mutta sanoisin että selkeät säännöt ovat kaiken a ja o!

Järkyttävää. Puolisosi on väkivaltarikollinen. Miten voit katsoa tuota vierestä? Velvollisuutesi on ilmoittaa väkivallasta poliisille.

Puoliso hoitaa nämä asiat lapsen äidin kanssa enkä niihin puutu kun ei minulle kuule

Vierailija
37/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa. On melko karmivaa, kun puolison lapset kohtelevat kuin ilmaa. Ei se ole normaalia käytöstä, pitäisi olla vähintään sellaiset käytöstavat, että ollaan kohteliaita toisille ja ymmärretään, että eletään yhdessä samassa taloudessa.

Omalla lapsella juttu luistaa uuden puolisoni kanssa todella hyvin, puolison lapset ovat olleet kuin rautakangen nielleitä ja mulkoilleet vihaisesti minua vuosia. Tiedän äitinsä haukkuneen minua aina. Nykyään ovat osaan jo välit normalisoituneet. Raskasta.

Alkoiko suhteenne jo puolison aikaisemman liiton aikana? Kuinka kauan miehesi erosta oli kun muutitte yhteen? 

Vierailija
38/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankihan se aikuisen itsetunto jostain. Kostat lapselle oman äärimmäisen epävarmuutesi. Lähinnä rikollista.

Vierailija
39/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yhtään miettinyt miltä tuntuu, kun kotiin tulee vieras aikuinen. 

Vierailija
40/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitan kasvattamatta jättämisellä? Minä ja mieheni asetimme lapselle ruutuajan, opetimme vaihtamaan vaatteet, käymään pesulla tarpeeksi usein, muistamaan herätyksen, petaamaan sängyn ja niin edelleen. Oma äiti ei ole halunnut opettaa, eivätkä nuo säännöt ole hänen luona voimassa. Ehkä siksi lapsi ei pidä minusta kun vaadin joskus tekemään itse asioita. Äidin luona lapsi on kaikki loma-ajat isovanhemmilla, mikä kuvastaa aika paljon. Ja sitten vielä, että lapsi oli vain 2-vuotias kun he erosivat.

Ap