Suhteen luominen puolison lapseen on mahdottomuus
Olen kohta viisi vuotta yrittänyt tutustua aviomieheni lapseen. Otanko yhteyttä hänen äitiinsä? En meinaa jaksaa tätä enää. Olen mielestäni kaikkeni tehnyt. Ehdottanut tekemistä, myötäillyt, tehnyt ja ostanut hyvää ruokaa ja herkkuja, antanut aikaa isänsä kanssa, kahden kesken ollessa ehdottanut vaikka mitä tekemistä ja toisaalta asettanut selkeät rajat ja opettanut perusasioita. Jos esimerkiksi ehdotan jotain tekemistä, lapsi vastaa en tiedä. Mitään muuta hän ei minulle omaehtoisesti puhu. Monesti kolmestaan ollessa hänen virkkeensä alkavat: Iskä. Mies ei puutu tähän. Minulla on sellainen tunne, että lapsen äiti puhuu minusta pahaa. Hänestä on tehty lasuja (emme me, mutta moni muu) ja hän ei välitä kasvatuksesta, toisin kuin minä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa lapsi on nepsy tai hänellä on muita ongelmia. Kummilapseni on kuvaamasi kaltainen ujo jännittäjä, joka ei pysty olemaan rennosti tuttujenkaan ihmisten kanssa, ei katso silmiin, ei paljoa puhu jne.
Tämmöiseen leikkiin ei pidä lähteä mukaan. Lapsi ei muuten ikinä opi ja itsenäisty. Sukulaislapsi yritti myös samaa niin häntä täytyi vain sinnikkäästi altistaa tilanteille jossa piti olla itsenäinen ja rohkaistua. Esim leirit ilman vanhempia ovat melko hyviä harjoituspaikkoja.
Ei ole! Lapsen pitää itse haluta leirille, muuten siitä tulee ihan jokaiselle kamala kokemus. Lapsia ei pidä heittää syvään päätyyn hukkumaan tai sitten hyväksyy sen, että jonain päivänä tämä ujo ja hiljainen syöttää sinulle salaa nitroja.
.Höpsis. Leiri oli vain yksi esimerkki. Myös kerhot, harrastustoiminta jne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuossa tilanteessa päädyttiin siihen ratkaisuun, ettei mieheni nähnyt lasta ennenkuin asenne minua kohtaan muuttui. Nykyään meillä on miehen kanssa ihana perhe, kaksi omaa yhteistä lasta ja sitten tuo miehen entisen suhteen lapsi käy toisinaan meillä vierailulla. Nykyään hän on melko ok minua kohtaan, toki todella mustasukkainen meidän pienistä ja se aiheuttaa ajoittain ongelmia. Tärkeintä on nyt vetää selkeät rajat ja korostaa, ettei noin voi käyttäytyä!
Oikeesti? Isä siis kiristi lastaan jättämällä näkemättä? Millainen isä tekee lapselleen noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi? Mun mielestä nyt ensisijaisesti isän olisi puututtava asiaan. Kysy haluaako hän oikeasti, että alat ratkaista ongelmaa exänsä kanssa? Hienoa lapsen kannalta, että välität ja olet jaksanut olla noinkin kärsivällinen. Kyllä hänkin asian jonain päivänä ymmärtää ja varmasti arvostaa, kävi miten kävi.
11-vuotias.
Ap
Ei mahda onnistua tuon ikäisen kanssa. Ehkä aivan pienten kanssa, tai sitten jo lähes aikuisten kanssa. Ihmettelenkin miksi niin moni nainen laittaa itsensä tuohon kuvioon. Etenkin jos isä on joku lapanen joka ei välitä, osaa tai ymmärrä että suhteen rakentaminen on ensisijaisesti hänen harteillaan. Mutta sinä kerrot että lapsi on jätetty kanssasi kahdestaan. Lapsi haluaisi olla isänsä kanssa, sinä olet ehkä ok lisä jonakin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuossa tilanteessa päädyttiin siihen ratkaisuun, ettei mieheni nähnyt lasta ennenkuin asenne minua kohtaan muuttui. Nykyään meillä on miehen kanssa ihana perhe, kaksi omaa yhteistä lasta ja sitten tuo miehen entisen suhteen lapsi käy toisinaan meillä vierailulla. Nykyään hän on melko ok minua kohtaan, toki todella mustasukkainen meidän pienistä ja se aiheuttaa ajoittain ongelmia. Tärkeintä on nyt vetää selkeät rajat ja korostaa, ettei noin voi käyttäytyä!
Oikeesti? Isä siis kiristi lastaan jättämällä näkemättä? Millainen isä tekee lapselleen noin?
Kyse ei ollut mistään kiristämisestä. Vaan siitä, että lapselle osoitettiin, että hänen huonolla käytöksellä on seuraukset. Sekä se, että minä kuulun nyt elämään ja olemme mieheni kanssa perhe. Ja sitten myöhemmin tietty meidän lapsemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ollut mistään kiristämisestä. Vaan siitä, että lapselle osoitettiin, että hänen huonolla käytöksellä on seuraukset. Sekä se, että minä kuulun nyt elämään ja olemme mieheni kanssa perhe. Ja sitten myöhe
Se, mitä te osoititte lapselle on tämä: hän oppi, ettei negatiivisia tunteita saa näyttää. Jos näyttää, niin hänet hylätään.
eri
Miksi lasta pitäisi kiinnostaa iskän hoito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol. Tajuatko itse miten säälittävältä näytät "iskän uutena panona". Ja alat lasuttelemaan tämän vaimoa, kun yrität tehdä kaveria tämän lapsista. Ei helvetti miten surullista
Surullista on tässä vain tuo sun kommentointi. Aloittaja yrittää olla hyvä ja kiva, kun moni vanhemman uusi puoliso kokee aimpaan liittoon syntyneen lapsen lähinnä riippana ja kiusana. Mutta ehkä sulla itselläs on paha olo jostain - kenties siitä, että et jaksa yrittää olla kiva kellekään? Onko oikeasti helpompi esittää m**kkua?
Kyllä se ap:kin sen kakaran ajaa pihalle kun saa oman pullan uuniin. Mutta se pulla pitää saada ensin, ja sitä varten pitää esittää apinamiehelle että tulee toimeen tämän lapsen kanssa. Lapset ovat fiksumpia, välttävät juonittelevaa h orotsua alusta asti
Taas joku ilkeä äitipuoli ruikuttaa kun on ottanut miehen toiselta kierrokselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apinasiittäjä. Tuo on tyypillistä koiraiden käytöstä. Siittäminen on kaikista tärkeintä, kyllä ne lapset pärjäävät. Suomalainen apina valitsee AINA esn naisen ketä saa siittää, kaikesta muusta viis
Ja harakka ajaa siittäjän lapset pesästä kuvittelee, että tekee oikein. Jenkeissähän nämä isukit saattavat yrittää värvätä vaimojensa lapset jopa elättämään harakoiden poikasia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ollut mistään kiristämisestä. Vaan siitä, että lapselle osoitettiin, että hänen huonolla käytöksellä on seuraukset. Sekä se, että minä kuulun nyt elämään ja olemme mieheni kanssa perhe. Ja sitten myöhe
NYT OLET ISIN PANON KAVERI TAI ISI HYLKÄÄ SINUT!!!!!!!1
Nuo uusioperhekuviot erittäin harvoin onnistuvat, äitipuoli/isäpuoli ei tykkää lapsesta, eikä lapsi bonusvanhemmasta. Sitten leikitään kotia ja näytellään, että ollaan jokin perhe. Kunnes sitä ei enää jaksa kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku ilkeä äitipuoli ruikuttaa kun on ottanut miehen toiselta kierrokselta.
Juuri niin ja tuo heidän lesoilunsa väkivallalla miehen vaimon lapsia kohtaan on jotain niin alhaista... Suoraan helvettiin syntyvät h arakoiden vaimot. Ja sekin on harakalle upgrade. Miettikää sitä
https://www.peacefulparenthappykids.com/read/Divorce-protecting-kids
If their parents find new partners, are 40 times more likely than those who live with biological parents to be sexually or physically abused.**(Study citation is below.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää miten joku edes kehtaa sanoa jotain tällaista. Tunkea tuolla tavalla lapsen elämään ja potkaista hänet ulos, kiilaten omine tulevine lapsineen tämän eteen. Oksettavaa ja äärimmäisen häiritsevää, ihan kuin joku aivovamma
Miksi et voinut etsiä lapsetonta miestä? Miksi piti rikkoa lapsen perhe-elämä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasta pitäisi kiinnostaa iskän hoito?
Koska muuten se hoito poistaa isukin lapsen elämästä kokonaan, etkö osaa lukea? Isukki on nyt harakan, nuole harakan pyllyä tai et näe isukkia enää koskaan. Ja harakan lasten pyllyjä myös. Jos murha ei olisi laitonta, varmaan ihan reippaasti nitistäisi lapsen, niinkuin apinat tekevät
Selkeästi lapsi ei pidä ap:sta. Älä väkisin yritä olla kaveri, lapsella on oikeus olla tykkäämättä.
Olen itsekin eronnut ja kolmen lapsen äiti. Lapset ikähaarukalla 17-23.
Lapset itse sanovat mulle että eivät voi sietää isänsä uutta naista. Kutsuvat häntä minulle ärsyttäväksi ämmäksi. Eipä mua kiinnosta, lapset osaa itsekin tehdä omat päätelmänsä. En tunne exän nyksää yhtään, en ole koskaan tavannut vaikka ex on ollut sen kanssa pitkään yhdessä.
Ei uusperheet ole aina autuaita.
Vierailija kirjoitti:
Nuo uusioperhekuviot erittäin harvoin onnistuvat, äitipuoli/isäpuoli ei tykkää lapsesta, eikä lapsi bonusvanhemmasta. Sitten leikitään kotia ja näytellään, että ollaan jokin perhe. Kunnes sitä ei enää jaksa kukaan.
Onnistuu, vaikka kukaan ei tykkäisi toisistaan, jos
1) lapset ovat viikonloppulapsia, ei paljonenempää
2) isä kantaa vastuun omien lastensa kasvattamisesta, hoitamisesta ja viihdyttämisestä
3) talossa on riittävästi tilaa ja jokaisella on oma huoneensa ja pelikoneensa.
Uusperhe ei kestä, jos isä lipeää omasta vastuustaan tai kaikki pyörii toistensa nurkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ollut mistään kiristämisestä. Vaan siitä, että lapselle osoitettiin, että hänen huonolla käytöksellä on seuraukset. Sekä se, että minä kuulun nyt elämä
Negatiivisten tunteiden näyttäminen on ok kun siihen on aihetta. Mitään syytä tällä lapsella ei ollut sille, ettei minusta pidä. Hän oli asiaton ja epäkunnioittava.
Surullista on tässä vain tuo sun kommentointi. Aloittaja yrittää olla hyvä ja kiva, kun moni vanhemman uusi puoliso kokee aimpaan liittoon syntyneen lapsen lähinnä riippana ja kiusana. Mutta ehkä sulla itselläs on paha olo jostain - kenties siitä, että et jaksa yrittää olla kiva kellekään? Onko oikeasti helpompi esittää m**kkua?