Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhteen luominen puolison lapseen on mahdottomuus

Vierailija
26.10.2024 |

Olen kohta viisi vuotta yrittänyt tutustua aviomieheni lapseen. Otanko yhteyttä hänen äitiinsä? En meinaa jaksaa tätä enää. Olen mielestäni kaikkeni tehnyt. Ehdottanut tekemistä, myötäillyt, tehnyt ja ostanut hyvää ruokaa ja herkkuja, antanut aikaa isänsä kanssa, kahden kesken ollessa ehdottanut vaikka mitä tekemistä ja toisaalta asettanut selkeät rajat ja opettanut perusasioita. Jos esimerkiksi ehdotan jotain tekemistä, lapsi vastaa en tiedä. Mitään muuta hän ei minulle omaehtoisesti puhu. Monesti kolmestaan ollessa hänen virkkeensä alkavat: Iskä. Mies ei puutu tähän. Minulla on sellainen tunne, että lapsen äiti puhuu minusta pahaa. Hänestä on tehty lasuja (emme me, mutta moni muu) ja hän ei välitä kasvatuksesta, toisin kuin minä. 

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun miehelläni taka 10 v avioliitto. Miehen lapset ovat puhuneet minulle varmaan vain viisi kertaa oma-aloitteisesti. Ja vasta viime vuosina.

esimerkki viime vkonlopulta: 13 v poika tuli keittiöön, jossa olin yksin, mutta ei sanonut mitään. Taisi vain nyökätä huomenia. Sitten selvästi etsi isäänsä, jota ei nähnyt. Meni takaisin huoneeseensa ja tuli kahden minuutin päästä luokseni ja pyysi pyyhettä. Olin, että oho!

Olen ollut lasten kanssa lähinnä ruokapöydässä. Siinä kyselen kaikilta tasapuolisesti. Muuten en ole yrittänyt luoda kontaktia. Miksi olisin?

Olen varma, ettei lasten äiti puhu minusta pahaa.

Voi v teitä h oroja.. ei tarvitse äidin sanoa teistä mitään, kaikki kyllä tietävät muutenkin tas

Joopa joo, miksi ne lapset sitten käyvät siellä? Perhe on olemassa edelleen ja sinäkin suunnittelet soittelevasi ykkösvaimolle. Oksettavaa haaremitoimintaa tuo on, mies masturboi kun sinä yrität kissatappelua hänen vaimonsa kanssa. Lapset kohtelevat kuin hullua, mitä oletkin, kun tuollaista selität.. erottu jo ja lapset kylässä.. voi hyvää päivää

Vierailija
62/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa lapsi on nepsy tai hänellä on muita ongelmia. Kummilapseni on kuvaamasi kaltainen ujo jännittäjä, joka ei pysty olemaan rennosti tuttujenkaan ihmisten kanssa, ei katso silmiin, ei paljoa puhu jne.

Tämmöiseen leikkiin ei pidä lähteä mukaan. Lapsi ei muuten ikinä opi ja itsenäisty. Sukulaislapsi yritti myös samaa niin häntä täytyi vain sinnikkäästi altistaa tilanteille jossa piti olla itsenäinen ja rohkaistua. Esim leirit ilman vanhempia ovat melko hyviä harjoituspaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa. On melko karmivaa, kun puolison lapset kohtelevat kuin ilmaa. Ei se ole normaalia käytöstä, pitäisi olla vähintään sellaiset käytöstavat, että ollaan kohteliaita toisille ja ymmärretään, että eletään yhdessä samassa taloudessa.

Omalla lapsella juttu luistaa uuden puolisoni kanssa todella hyvin, puolison lapset ovat olleet kuin rautakangen nielleitä ja mulkoilleet vihaisesti minua vuosia. Tiedän äitinsä haukkuneen minua aina. Nykyään ovat osaan jo välit normalisoituneet. Raskasta.

Oletko yhtään miettinyt miltä tuntuu, kun kotiin tulee vieras aikuinen. 

Itse elän uusperheessä, en ihan heti voi uskoa, että lapsi ajattelisi noin. 

Yhteiskunnassa missä apinamaiset h orot haukkuvat ykkösvaimoja ja soittelevat heille itkupuheluja.. en olekaan. Ja se ei ole minun, vaan näiden alhaisten munahaukkojen häpeä

Toivottavasti lapset tietävät oikeudestaan kieltäytyä tapaamasta perheenrikkoja-isiään ja heidän panojaan.

Vierailija
64/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänsä ei voi kuitenkaan tyrkyttää liikaa lapsen elämään. Asialliset välit riittää. Läheisemmät välit jos lapsi itse on sille avoin. Koti on toki sinun ja miehesi joten teidän säännöillä mennään. Relaa ja anna isän hoitaa lapsensa.

Vierailija
65/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa lapsi on nepsy tai hänellä on muita ongelmia. Kummilapseni on kuvaamasi kaltainen ujo jännittäjä, joka ei pysty olemaan rennosti tuttujenkaan ihmisten kanssa, ei katso silmiin, ei paljoa puhu jne.

Tämmöiseen leikkiin ei pidä lähteä mukaan. Lapsi ei muuten ikinä opi ja itsenäisty. Sukulaislapsi yritti myös samaa niin häntä täytyi vain sinnikkäästi altistaa tilanteille jossa piti olla itsenäinen ja rohkaistua. Esim leirit ilman vanhempia ovat melko hyviä harjoituspaikkoja.

Vanhemman uusi puoliso nostaa lapaeen kohdistuvan väkivallan riskiä 100-kertaisesti... siis ymmärrättekö kuinka suuri lukumäärä tuo on. Niissä apinalaumoissa mitä tämäkin on, toiset naaraat TAPPAVAT toisten naaraiden poikasia. Ja isukki panee heitä, koska siittäminen on tärkeintä. Eiköhän nämäkin lapset olisi jo päästetty ajat sitten päiviltään jos ei olisi rangaistuksen pelkoa, koska munahaukalla paha mieli

Olette oksettavaa porukkaa kaikkinensa

Vierailija
66/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman uusi puoliso nostaa lapaeen kohdistuvan väkivallan riskiä 100-kertaisesti... siis ymmärrättekö kuinka suuri lukumäärä tuo on. Niissä apinalaumoissa mitä tämäkin on, toiset naaraat TAPPAVAT toisten naaraiden poikasia. Ja isukki panee heitä, koska siittäminen on tärkeintä. Eiköhän nämäkin lapset

Ihan oikeesti: mene hoitoon

Vierailija
67/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu älä nyt vaan ala miehen exälle soittelemaan. Mies hoitaa yhteydenpidon lapsen äitiin ja biovanhemmat on päävastuussa lapsesta. Olet vain ok lisä lapsen elämässä sen verran kuin lapsi on siihen valmis. Olisin pimahtanut jos äitini uusi mies olisi alkanut esittämään jotain isäpuolta...kiitos ei. Oli ihan ok asialliset välit ja saman katon alle mahduttiin hyvin.

Vierailija
68/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska biologisesti vanhemman uusi kumppani on lapsen suurin kuolinsyy. Typerät elukat eivät ymmärrä tätä. Olette säälittäviä epäihmisiä, jotka ryhdytte hieromaan "eronneiden" sukuelimiä

Vierailija
69/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää käyn ite näkemässä lapsia muualla kun eivät nykyisen kumppanin kanssa tule toimeen eivätkä hyväksy. Mun lapset ei siis käy meidän yhteisessä kodissa ollenkaan. Tavataan esim puistossa, elokuvissa, uimassa. Hieman välit ovat etääntyneet mutta joskus elämässä sun pitää miettiä sun onnea ja hyvinvointia ja tehdä sitten kipeitäkin ratkaisuja.

Vierailija
70/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman uusi puoliso nostaa lapaeen kohdistuvan väkivallan riskiä 100-kertaisesti... siis ymmärrättekö kuinka suuri lukumäärä tuo on. Niissä apinalaumoissa mitä tämäkin on, toiset naaraat TAPPAVAT toisten naaraiden poikasia. Ja isukki panee heitä, koska sii

Suomiapinoille tulee paha mieli tieteellisistä faktoista..

Vierailija
71/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha olo sun puolesta. Itse oon sinkku ja lapseton nainen ja en ikinä haluaisi sellaiseen tilanteeseen että puolisolla on lapsi jonkun muun kans ja mulla ei oo. Ja sä vielä oikein yrität enemmän kuin moni muu tuossa tilanteessa edes viitsisi tai haluaisi ja se mitä siitä saat on tuota kuvailemaasi surkeutta! Oot vähän altavastaajan roolissa. En osaa valitettavasti neuvoa miten saisit tutustuttua tuohon lapseen. Mun mielestä sä oot jo vähintään tarpeeksi yrittänyt. Sun tilanteessa mä heittäisin pyyhkeen kehään, ei itseään kannata enempäänsä kiusata! Maailma on kiittämätön. Ja moniko lapsi toivois että joku ois oikeesti kiinnostunut niistä ja tuolle ei kelpaa mikään!

Vierailija
72/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa paha olo sun puolesta. Itse oon sinkku ja lapseton nainen ja en ikinä haluaisi sellaiseen tilanteeseen että puolisolla on lapsi jonkun muun kans ja mulla ei oo. Ja sä vielä oikein yrität enemmän kuin moni muu tuossa tilanteessa edes viitsisi tai haluaisi ja se mitä siitä saat on tuota kuvailemaasi surkeutta! Oot vähän altavastaajan roolissa. En osaa valitettavasti neuvoa miten saisit tutustuttua tuohon lapseen. Mun mielestä sä oot jo vähintään tarpeeksi yrittänyt. Sun tilanteessa mä heittäisin pyyhkeen kehään, ei itseään kannata enempäänsä kiusata! Maailma on kiittämätön. Ja moniko lapsi toivois että joku ois oikeesti kiinnostunut niistä ja tuolle ei kelpaa mikään!

Mietin samaa. Itsekeskeinen ja ylimielinen penikka. 

Vierailija
73/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää käyn ite näkemässä lapsia muualla kun eivät nykyisen kumppanin kanssa tule toimeen eivätkä hyväksy. Mun lapset ei siis käy meidän yhteisessä kodissa ollenkaan. Tavataan esim puistossa, elokuvissa, uimassa. Hieman välit ovat etääntyneet mutta joskus elämässä sun pitää miettiä sun onnea ja hyvinvointia ja tehdä sitten kipeitäkin ratkaisuja.

Niinpä. Siittimen hyvinvointi on tärkeintä. Ei haittaa vaikka muita sattuu

Mutta rehellisesti tuollainenkin mies joka jättää ne lapsensa reippaasti eikä pakota heitä panojensa armoille on parempi kuin tuollainen haareminrakentaja, joka pakottaa lapsensa uuden panon "kaveriksi". Hyi helvetti kaikkinensa tätä apina-suomea, kerta kaikkiaan oksettavaa touhua

Vierailija
74/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsee perheellisen miehen ja poraa kun häntä ei hyväksytäkään "mukaan laumaan".. hah hah. On kyllä varsin epäreilua munahaukalle, kyllähän nyt isin pano pitää toivottaa tervetulleeksi.

Vierailija
75/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole! Lapsen pitää itse haluta leirille, muuten siitä tulee ihan jokaiselle kamala kokemus. Lapsia ei pidä heittää syvään päätyyn hukkumaan tai sitten hyväksyy sen, että jonain päivänä tämä ujo ja hiljainen syöttää sinulle salaa nitroja.

Vierailija
76/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei tee mitään kamalaa, ei ole häirikkö tms., niin miksi ihmeessä pitää soittaa lapsen äidille, että hei, miksi sun lapsi ei pelaa mun kanssa Kimbleä?

Anna lapsen olla rauhassa! Ei näitä ydinperheenkään lapsia viihdytetä kaiken aikaa, joten hyväksy se, että lapsi viihtyy ilman sinua aika lailla hyvin. Jos lapsi vastaa "en tiedä", niin hyväksy, että hän ei tiedä ja mieti, miksi itse tunget lapsen elämään, vaikka sinua ei siellä tarvita.

Vierailija
77/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Siittimen hyvinvointi on tärkeintä. Ei haittaa vaikka muita sattuu

Mutta rehellisesti tuollainenkin mies joka jättää ne lapsensa reippaasti eikä pakota heitä panojensa armoille on parempi kuin tuollainen haareminrakentaja, joka pakottaa lapsensa uuden panon "kaveriksi". Hyi helvetti kaikkinensa tätä apina-suomea, kerta kaikkiaan oksettavaa touhua

Itseasiassa meidän suhteessa ei ole siitintä, vielä. Puolisoni on nainen ja minä olen transmies. Lapset 1 ja 2 tein ensimmäisessä heterosuhteessani, 3 on hankittu lesbosuhteessani ja nyt sitten elän nykyisen kumppanin kanssa ilman lapsia ja tapaan lapsiani juurikin kuten mainitsin, puistoissa jne. Toki on meillä haaveena hankkia yhteinen lapsi nykyisen kumppanin kanssa. 

Vierailija
78/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsee perheellisen miehen ja poraa kun häntä ei hyväksytäkään "mukaan laumaan".. hah hah. On kyllä varsin epäreilua munahaukalle, kyllähän nyt isin pano pitää toivottaa tervetulleeksi.

Mun mielestä ei ole välttämätöntä olla verisukua voidakseen olla osa perhettä. Enkä myöskään ajattele että puolisoa haetaan vain seksin vuoksi, vaikka ilmeisesti yllättävän moni niin tekeekin ainakin tämän palstan kommenttien perusteella. 

Vierailija
79/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi ei tee mitään kamalaa, ei ole häirikkö tms., niin miksi ihmeessä pitää soittaa lapsen äidille, että hei, miksi sun lapsi ei pelaa mun kanssa Kimbleä?

Anna lapsen olla rauhassa! Ei näitä ydinperheenkään lapsia viihdytetä kaiken aikaa, joten hyväksy se, että lapsi viihtyy ilman sinua aika lailla hyvin. Jos lapsi vastaa "en tiedä", niin hyväksy, että hän ei tiedä ja mieti, miksi itse tunget lapsen elämään, vaikka sinua ei siellä tarvita.

Koska munahaukka itekin tietää olevansa keskellä vielä kasassa olevaa pesuetta, ja pyrkii tätä kieltämään leikkimällä vuorotellen yhtä lapsista ja vuorotellen miehen siitoksen kohdetta. Tuo vaan pahenee jos mies erehtyy antamaan munahaukalle oman alpsen, sitten vasta alkaa kunnon rähinä. Siihen asti munahaukka alistuu ja yrittää esittää lasten kaveria, sen jälkeen se on edellisen pesueen lapset pihalle millä hinnalla hyvänsä

Vierailija
80/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsee perheellisen miehen ja poraa kun häntä ei hyväksytäkään "mukaan laumaan".. hah hah. On kyllä varsin epäreilua munahaukalle, kyllähä

Ei sitä lasten perhettä isän siitin valitse. Ja totuus on että isä on munahaukan kanssa vain siksi, etä kukaan muu nainen ei ole niin epätoivoinen, että antaisi