Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhteen luominen puolison lapseen on mahdottomuus

Vierailija
26.10.2024 |

Olen kohta viisi vuotta yrittänyt tutustua aviomieheni lapseen. Otanko yhteyttä hänen äitiinsä? En meinaa jaksaa tätä enää. Olen mielestäni kaikkeni tehnyt. Ehdottanut tekemistä, myötäillyt, tehnyt ja ostanut hyvää ruokaa ja herkkuja, antanut aikaa isänsä kanssa, kahden kesken ollessa ehdottanut vaikka mitä tekemistä ja toisaalta asettanut selkeät rajat ja opettanut perusasioita. Jos esimerkiksi ehdotan jotain tekemistä, lapsi vastaa en tiedä. Mitään muuta hän ei minulle omaehtoisesti puhu. Monesti kolmestaan ollessa hänen virkkeensä alkavat: Iskä. Mies ei puutu tähän. Minulla on sellainen tunne, että lapsen äiti puhuu minusta pahaa. Hänestä on tehty lasuja (emme me, mutta moni muu) ja hän ei välitä kasvatuksesta, toisin kuin minä. 

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuossa tilanteessa päädyttiin siihen ratkaisuun, ettei mieheni nähnyt lasta ennenkuin asenne minua kohtaan muuttui. Nykyään meillä on miehen kanssa ihana perhe, kaksi omaa yhteistä lasta ja sitten tuo miehen entisen suhteen lapsi käy toisinaan meillä vierailulla. Nykyään hän on melko ok minua kohtaan, toki todella mustasukkainen meidän pienistä ja se aiheuttaa ajoittain ongelmia. Tärkeintä on nyt vetää selkeät rajat ja korostaa, ettei noin voi käyttäytyä!

Oikeesti? Isä siis kiristi lastaan jättämällä näkemättä? Millainen isä tekee lapselleen noin? 

Kyse ei ollut mistään kiristämisestä. Vaan siitä, että lapselle osoitettiin, että hänen huonolla käytöksellä on

Mikä sinä olet päättämään, mikä on toisen ihmisen syy omille tunteilleen?  Narsistinen ajattelutapa.

Vierailija
102/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo uusioperhekuviot erittäin harvoin onnistuvat, äitipuoli/isäpuoli ei tykkää lapsesta, eikä lapsi bonusvanhemmasta. Sitten leikitään kotia ja näytellään, että ollaan jokin perhe. Kunnes sitä ei enää jaksa kukaan. 

Onnistuu, vaikka kukaan ei tykkäisi toisistaan, jos

1) lapset ovat viikonloppulapsia, ei paljonenempää

2) isä kantaa vastuun omien lastensa kasvattamisesta, hoitamisesta ja viihdyttämisestä

3) talossa on riittävästi tilaa ja jokaisella on oma huoneensa ja pelikoneensa.

Uusperhe ei kestä, jos isä lipeää omasta vastuustaan tai kaikki pyörii toistensa nurkissa. 

Siis onnistuu kenen kannalta? Mitä hyvää on siinä että lapselta estetään pääsy kotiinsa kuin joskus viikonloppuisin ja silloinkin suljetaan pelikoneen kanssa erilliseen tilaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo uusioperhekuviot erittäin harvoin onnistuvat, äitipuoli/isäpuoli ei tykkää lapsesta, eikä lapsi bonusvanhemmasta. Sitten leikitään kotia ja näytellään, että ollaan jokin perhe. Kunnes sitä ei enää jaksa kukaan. 

Onnistuu, vaikka kukaan ei tykkäisi toisistaan, jos

1) lapset ovat viikonloppulapsia, ei paljonenempää

2) isä kantaa vastuun omien lastensa kasvattamisesta, hoitamisesta ja viihdyttämisestä

3) talossa on riittävästi tilaa ja jokaisella on oma huoneensa ja pelikoneensa.

Uusperhe ei kestä, jos isä lipeää omasta vastuustaan tai kaikki pyörii toistensa nurkissa. 

Siis onnistuu kenen kannalta? Mitä hyvää on siinä että lapselta estetään pääsy kotiinsa kuin joskus viikonloppuisin ja silloinkin suljetaan pelikoneen k

Ei kyse ole siitä, estetään pääsy, vaan kyse vanhempien välisestä sopimuksesta. Eli uusperhe on sitä helpompi saada toimimaan, mitä vähemmän lapset ovat paikalla.

Eikä lasta suljeta mihinkään, vaan että lapsella on ne pelit ja vehkeet, joista tykkää. Mitä hyvää siinä on, että lapsi pakotetaan olemaan ei-tykkäämänsä äitipuolen kanssa 24/7? Onko se lapsen edun mukaista?

Vierailija
104/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitan kasvattamatta jättämisellä? Minä ja mieheni asetimme lapselle ruutuajan, opetimme vaihtamaan vaatteet, käymään pesulla tarpeeksi usein, muistamaan herätyksen, petaamaan sängyn ja niin edelleen. Oma äiti ei ole halunnut opettaa, eivätkä nuo säännöt ole hänen luona voimassa. Ehkä siksi lapsi ei pidä minusta kun vaadin joskus tekemään itse asioita. Äidin luona lapsi on kaikki loma-ajat isovanhemmilla, mikä kuvastaa aika paljon. Ja sitten vielä, että lapsi oli vain 2-vuotias kun he erosivat.

Ap

Kuulostaa ylimieliseltä ja siltä että halveksut lasta ja hänen äitiään.

Vierailija
105/105 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syy aloitukselle näin ollen on, että kaipaan viisaita sanoja. Mitä mun kannattaisi tehdä tai ajatella?

Ap

Sinun pitäisi muuttaa pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi