Hs: Taistelu miesten tulevaisuudesta
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010746667.html?utm_medium=pr…
-
Ihan sama se on myös suomessa, olen itse myös mies ja ikää noin 30 vuotta. Koen samaistuvani tuon hesarin jutun mieheen ja tosi hyvin siinä on sanottu. En ole itsekkään poliittinen ihminen vaan välillä äänestän sitä vähiten surkeinta puoluetta eli persuja.
Mitä mieltä olette tuosta hesasin artikkelista?
Kommentit (2234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja noita tapahtuu suomessa paljonkin?
Eiku täällä ammutaan äiti suoraan kadulle, lapsi sylissä vielä. Mutta joo onhan noita vasten tahtoa pidetty ihmisiä Suomessakin, myös miehiä. Miesten toimesta.
Syytätkö nyt tosiaan romanien toiminnasta tavallisia suomalaisia miehiä??? Nyt alan ymmärtämään minkä takia suomalaiset miehet vihaa naisia, alan itsekin tämmöisten kommenttien jälkeen vihaamaan suomalaisia naisia....
Juu, syyttää nuo. Aivan mitä tahansa negatiivista tapahtuu niin se on kaikkien suomalaisten miesten syytä.
No, itse en vihaa naisia sen vuoksi. Jos näen naisen pulassa, se on minulle yhdentekevää. Etsiköön karhun auttamaan.
No joo myönnän itsekin että vihaaminen on vähän liian voimakas ilmaisu. Välinpitämättömyys voisi olla lähempänä kun en itsekään enää laita tikkua ristiin naisten eteen vaikka nainen olisi pulassa. "Itsenäinen vahva nainen ei miestä mihinkään tarvi" niin hoitakoon itse asiansa tai pyytää apua silta kuuluisalta karhulta
Tää karhumeemi on nyt jäänyt jollain tosi pahasti hampaankoloon 😅.
Mutta eipä siinä, kyllä minäkin metsässä mieluummin karhun kuin tuntemattoman miehen kohtaan, ihan oikeasti. Ahkerana marjastajana ja retkeilijänä olen kohdannut karhuja silloin tällöin, ja ne kohtaamiset ovat aina sujuneet väkivallattomasti ja yhteisymmärryksessä pikaisesti toisistamme mahdollisimman kauas pyrkien. Ihmisurokseen olen törmännyt metsässä vain harvoin, enkä tuolla marjamättäillä heitäkään ole juuri osannut pelätä, ainakaan jos sangon eikä pyssyn kanssa ovat liikkuneet. Mutta lenkkipoluilla ja öisillä kaduilla kohtaamiset eivät läheskään aina ole sujuneet kitkattomasti, mikä on pistänyt varomaan, terveen itsesuojeluvaiston kun omistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa voi. Jos mies on se lääkäri, joka sen abortin tekee.
Lisäksi myös miehet painostavat naista tekemään abortin syystä että.
Syystä että, ei kuunnella kun sanotaan ETTÄ KERSOJA EI TULE EIKÄ TIPU!
Ä m m ä t ei sitten usko kun sanotaan, ja suorittavat isäksi huijauksen, joten turha ulista. Kannattaa aloittaa siitä vaikkujen korvista putsaamisesta.
Hyi tämmösistä tyypeistä hei pysykää kaukana. Hyhhyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meetoo-liike on katkeroittanut? Miehet? Ovatko miehet siis katkeria toisille miehille, kun ovat kohdelleet naisia huonosti?
Syyllistätte kaikkia miehiä siitä mitä yksi tekee.
Sama kun miehet alkaisivat haukkumaan naisia vain koska naiset tappavat vauvansa.
Not all women but always a women, vai mitä.
Onpas tämä vauvantappamisiin orientoitunut possupoika taas ollut ahkerana: taitaa yksin vastata vähintään 50 %:sta ketjun viesteistä. :)
Jostain syystä sä hakeudut ketjuihin missä pääset haukkumaan miehiä?
Saatko siitä nautintoa?
En hakeudu, en saa. Kuinka tuollainen edes tuli mielesi? Oletko tuo mies, joka näissä päätoimisesti asustaa ja ihan ilmeisesti saa toiminnastaan varsin kyseenalaisen oloista nautintoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten on turha vinkua yhtään mistään. Vika on heissä itsessään. Kun ei ole patriarkaatti hommaamassa heille ilmaisia seksiorjia ja yhteiskunta lainsäädännöllä enää pidä naisia vankeina parisuhteessa ja siitoseläiminä kotiinsa kahlittuina niin pitäisikö jo kehittää se psyykkisesti terveen ihmisen luonne? Artikkelin voi jättää lukematta kun siinä lukee Trump
Eikai sitä kannata lukematta jättää jos haluaa ymmärtää aikaansa. Se että jonkun kansanosan (älyttömiäkin) mielipiteitä ei kuunnella ollenkaan johtaa vaan pahempaan radikalisoitumiseen ja kahtiajakoon.
Se kahtiajakohan on koko nykypäivän politiikan ydin. Jos suomalaisissa olisi rahtustakaan yhtenäisyyttä, niin annettaisiinko täällä päättäjien persraiskata kansaa miten huvittaa, te
Mitä teit viime hallituksen aikana, ettemme olisi tässä tilanteessa? Ettet vaan hehkuttanut ihanata Sannulia?
No mutta hyihyi, justhan taas media julisti että sannulin tekemisien tarkastelu muuten kuin umpisokean ihailun kautta on naisvihaa yms. moskovanpersuilua. Ja sitä umpisokeaa ihailua ja kritiikin sensuuria mediamme (ja palsta) on täynnä.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meetoo-liike on katkeroittanut? Miehet? Ovatko miehet siis katkeria toisille miehille, kun ovat kohdelleet naisia huonosti?
Sama kun miehet alkaisivat haukkumaan naisia vain koska naiset tappavat vauvansa.
Aika huono argumentti. Etsipä tilastot vauvantappajista ja vertaa miestappajiin.
Ei tarvita tilastoja. Kaikki naiset eivät tapa lapsiaan tekemällä abortin, mutta aina ne on naisia, jotka tekevåt abortteja.
Valehtelet. On lukemattomia tapauksia, joissa mies on hakannut naisesta alkio
"Vuonna 2023 tehtiin noin 8 300 raskaudenkeskeytystä eli 7,1 keskeytystä tuhatta hedel-mällisyysikäistä (1549-vuotiasta) naista kohti. Vuonna 2023 tehtiin 2,9 prosenttia enemmän keskeytyksiä kuin vuonna 2022. Vuonna 2023 alle 20-vuotiaille tehtiin 5,8 keskeytystä tuhatta vastaavanikäistä naista kohti."
Lähde: THL
Sun vuoro.
"Vuonna 2023 tehtiin noin 8 300 raskaudenkeskeytystä eli 7,1 keskeytystä tuhatta hedelmällisyysikäistä (15-49-vuotiasta) naista kohti. Vuonna 2023 tehtiin 2,9 prosenttia enemmän keskeytyksiä kuin vuonna 2022. Vuonna 2023 alle 20-vuotiaille tehtiin 5,8 keskeytystä tuhatta vastaavanikäistä naista kohti. Näistä keskeytyksistä 35 % johtui siitä, että raskaus oli alkanut raiskausksesta, ja 43 %:ssa kyseessä oli nainen, joka saapui keskeytykseen kumppaninsa painostamana."
Sun vuoro.
(Ps. Miksi vastustat naisten oikeutta aborttiin? Olet varsin selkeästi ilmaissut kantasi naisiin, lisääntymiseen ja lapsiin sekä inhotuksen aiheena että kuluerinä, joten kummastelen tätä intoasi puuttua naisten oikeuteen määrätä kehostaan. Kaikenkattavan naisvihan nimissä mitä vain, millä voi lyödä, niinkö?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki miehissä ja naisissa on eroavaisuuksia, mutta niitä yhtäläisyyksiä on huomattavasti enemmän kuin eroavaisuuksia. Sitä ei ole mitenkään vaikea huomata, jos on koskaan asioinut vastakkaisen sukupuolen kanssa pidempiä ajanjaksoja.
Ja aivan varmasti on olemassa esseitä sun muita tukemaan tuota väitettäsi. Siitähän siinä on vain kyse mitä asiaa on haluttu korostaa, täysin objektiivista historian tutkimusta tuskin on olemassakaan, vaan siellä on aina kirjoittajan ja ennen kaikkea sen tutkimuksen tilaajan/maksajan omat mielipiteet yms värittämässä tarinaa.
Eli oikeastaan mitään historiasta ei pidä ottaa faktana? Mitään. Eli vähän niinkuin vääntää asiat sit oman mieltymyksen mukaan, niinkö?
Kyllä ja ei. Otetaan vaikka nyt toinen maailmansota esime
Japani ei ole ottanut kantaa viihdejoukkoihin, joihin vietiin korealaisia naisia. Se ei ole virallisesti kommentoinut Pohjois-Kiinan miehitystä ja pahamaineista osastoa 731, jossa suoritettiin ihmiskokeita. Japanissa on Yasukni-pyhäkkö, johon on haudattu myös toisen maailmansodan veteraaneja, joiden maine on kyseenalainen. Paikka on arvostettu, kansallinen muistokohde, mikä herättää kysymyksiä Japanin sodanjälkeisen hallinnon suhtautumisesta toiseen maailmansotaan. Kiinassa ja Koreassa puhutaan, Japanissa ei niinkään.
Pitääkö mulka kaikki Amerikan ongelmat ottaa ja niihin suhtautua täällä Suomessa niin kuin ne olisivat omia huoliamme ?
"Tää karhumeemi on nyt jäänyt jollain tosi pahasti hampaankoloon 😅.
Mutta eipä siinä, kyllä minäkin metsässä mieluummin karhun kuin tuntemattoman miehen kohtaan, ihan oikeasti. Ahkerana marjastajana ja retkeilijänä olen kohdannut karhuja silloin tällöin, ja ne kohtaamiset ovat aina sujuneet väkivallattomasti ja yhteisymmärryksessä pikaisesti toisistamme mahdollisimman kauas pyrkien. Ihmisurokseen olen törmännyt metsässä vain harvoin, enkä tuolla marjamättäillä heitäkään ole juuri osannut pelätä, ainakaan jos sangon eikä pyssyn kanssa ovat liikkuneet. Mutta lenkkipoluilla ja öisillä kaduilla kohtaamiset eivät läheskään aina ole sujuneet kitkattomasti, mikä on pistänyt varomaan, terveen itsesuojeluvaiston kun omistan."
Ohis mutta se varmasti naurattaa kun ei kohdistu itseen. Vaikea kuvitella että kaikki olisivat hiljaa jos media uutisoisi kuinka naiset ovat petoja vaarallisempia. Ja henkirikos paikalta julkaistaisiin kuvia kylteistä joissa kerrotaan että yksittäinen henkirikos on naisten vika.
Mediahan tätä keinotekoista vastakkainasettelua ruokkii ja ihmiset lähtevät huutaen mukaan molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti: Niinhän valtaosa onkin. Sen sijaan sitä ei monikaan mies "puolusta" tms, että niiden tyttöjen kärsimyksiä käytetään keppihevosena ja aletaan suoltamaan hölynpölyä siitä kuinka miehet kollektiivina on jotenkin syyllisiä niiden rikollisten tekoihin.
Silloinhan sä olet niiden hyväksikäyttäjien puolella, kun alat mesomaan ja puolustamaan miehiä, eli hyväksikäyttäjiä. On tärkeää saada niihin keskusteluihin kommentteja, joissa miehet tuomitsevat hyväksikäyttäjien teot. Vain sillä kommentillahan osoitat, että olet uhrin puolella, etkä mies puolustamassa hyväksikäyttäjiä. Sun ei tarvitse puolustaa itsees miehenä erikseen tai sukupuoltas korostamalla en minä tai ei kaikki. Teet sen parhaiten, selvimmin ja näkyvimmin yksinkertaisesti tuomitsemalla tekijän. Vänkäpuolustamalla miehiä tuossa tilanteessa ignooraat sen todellisen ongelman, eli hyväksikäytön ja yrität siirtää fokuksen miehiin. Päätelmä: olet yhtä itsekäs ja paha mies kun kaikki muutkin, koska nostat itsesi ja miehet tärkeämmäksi kuin hatkanuorten hyväksikäyttö. Omasta egostaan voi luopua keskustelun ajaksi, siellä se odottaa, kun keskustelu päättyy. On muutenkin suositeltavaa, että ikäänkuin ulkoistaa itsensä oman minän ulkopuolelle keskusteluissa, jotka eivät koske itseä henkilökohtaisesti. Silloin tarkastelee ongelmaa sen hatkanuoren näkökulmasta ja yhteiskunnallisen ongelman näkökulmasta ja siitä miten ongelma saataisiin ratkaistua. Ei tarvtse olla se, joka perustaa hatkanuorten yökahvilan/kuntosalin tms. Joskus riittää se, että laittaa oman egonsa syrjään keskustelussa antaa heidän ongelmansa olla se tärkein asia sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki miehissä ja naisissa on eroavaisuuksia, mutta niitä yhtäläisyyksiä on huomattavasti enemmän kuin eroavaisuuksia. Sitä ei ole mitenkään vaikea huomata, jos on koskaan asioinut vastakkaisen sukupuolen kanssa pidempiä ajanjaksoja.
Ja aivan varmasti on olemassa esseitä sun muita tukemaan tuota väitettäsi. Siitähän siinä on vain kyse mitä asiaa on haluttu korostaa, täysin objektiivista historian tutkimusta tuskin on olemassakaan, vaan siellä on aina kirjoittajan ja ennen kaikkea sen tutkimuksen tilaajan/maksajan omat mielipiteet yms värittämässä tarinaa.
Eli oikeastaan mitään historiasta ei pidä ottaa faktana? Mitään. Eli vähän niinkuin vääntää asiat sit oman mieltymyksen mukaan, niinkö?
Kyllä ja ei. Otetaan vaikka nyt toinen maailmansota esimerkiksi. Se miten se kouluissa opetetaan, on juuri sa
Japanilaisia sotiilaita oli ohjeistettu olemaan antautumatta, joten ei kauheasti tarvitse mielikuvitusta vetääkseen johtopäätöksen taisteluiden olleen erittäin verisiä. Maa myös valmistautui vastustamaan maihiinnousua viimeiseen siviiliin asti. Kuten teki Saksakin Berliinissä. Ei kiinalaisten kärsimyksestäkään japanilaisten miehityksen alla kauheasti puhuta. Mikä erottaa Saksan teot muista on lähes teollisuusmainen lähestymiskohta natsiupseereiden laskiessa yksikköruumishintaa kuin Sipilä konsanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ä m m ä t ei sitten usko kun sanotaan, ja suorittavat isäksi huijauksen, joten turha ulista. Kannattaa aloittaa siitä vaikkujen korvista putsaamisesta.
Miksi et ole tehnyt vasektomiaa? Olen velana käyttänyt itse vielä varmempaa keinoa: Seksistä kieltäytyminen. Ei ole tarvittu minkäänlaista painostusta aborttiin tms.
Suosittelen ihan tällaisia yksinkertaisia omassa vallassa olevia ratkaisuja.
"Vuonna 2023 tehtiin noin 8 300 raskaudenkeskeytystä eli 7,1 keskeytystä tuhatta hedelmällisyysikäistä (15-49-vuotiasta) naista kohti. Vuonna 2023 tehtiin 2,9 prosenttia enemmän keskeytyksiä kuin vuonna 2022. Vuonna 2023 alle 20-vuotiaille tehtiin 5,8 keskeytystä tuhatta vastaavanikäistä naista kohti. Näistä keskeytyksistä 35 % johtui siitä, että raskaus oli alkanut raiskausksesta, ja 43 %:ssa kyseessä oli nainen, joka saapui keskeytykseen kumppaninsa painostamana."
Sun vuoro.
(Ps. Miksi vastustat naisten oikeutta aborttiin? Olet varsin selkeästi ilmaissut kantasi naisiin, lisääntymiseen ja lapsiin sekä inhotuksen aiheena että kuluerinä, joten kummastelen tätä intoasi puuttua naisten oikeuteen määrätä kehostaan. Kaikenkattavan naisvihan nimissä mitä vain, millä voi lyödä, niinkö?)
Joo täällä paljon näitä naisvihaajia, jotka heittää jotain ihme sensuroituja pätkiä ilman asiakontekstia. Sitten kun kysyy tarkennusta niin mykkäkoulu.
"Kyllä ja ei. Otetaan vaikka nyt toinen maailmansota esimerkiksi. Se miten se kouluissa opetetaan, on juuri sa
"Japanilaisia sotiilaita oli ohjeistettu olemaan antautumatta, joten ei kauheasti tarvitse mielikuvitusta vetääkseen johtopäätöksen taisteluiden olleen erittäin verisiä. Maa myös valmistautui vastustamaan maihiinnousua viimeiseen siviiliin asti. Kuten teki Saksakin Berliinissä. Ei kiinalaisten kärsimyksestäkään japanilaisten miehityksen alla kauheasti puhuta. Mikä erottaa Saksan teot muista on lähes teollisuusmainen lähestymiskohta natsiupseereiden laskiessa yksikköruumishintaa kuin Sipilä konsanaan."
Eikö japanilaisikin käsketty käyttämään miekkaa siviileihin ettei tuhlata kalliita ammuksia? Aika jenien laskeskelulta sekin kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja noita tapahtuu suomessa paljonkin?
Eiku täällä ammutaan äiti suoraan kadulle, lapsi sylissä vielä. Mutta joo onhan noita vasten tahtoa pidetty ihmisiä Suomessakin, myös miehiä. Miesten toimesta.
Syytätkö nyt tosiaan romanien toiminnasta tavallisia suomalaisia miehiä??? Nyt alan ymmärtämään minkä takia suomalaiset miehet vihaa naisia, alan itsekin tämmöisten kommenttien jälkeen vihaamaan suomalaisia naisia....
Juu, syyttää nuo. Aivan mitä tahansa negatiivista tapahtuu niin se on kaikkien suomalaisten miesten syytä.
No, itse en vihaa naisia sen vuoksi. Jos näen naisen pulassa, se on minulle yhdentekevää. Etsiköön karhun auttamaan.
Aha. Mä taas autan naistakin pulassa, koska mä oon Mies ja mulle kunnia asia. Vaikka uhri oiskin nainen. Perkele, mä auttaisin karhuakin.
Noin minäkin ajattelin parikymppisenä, että naista pitää pulassa aina auttaa. Sitten näin melko läheltä tapauksen, missä nainen meni räkyttämään baari-illan jälkeen jollekin randommiehelle, naisen miesystävä meni "auttamaan" naistaan ja sai hetken päästä muutaman kuolettavan iskun puukosta. Siihen päättyi "ritarin" elämä. Sitä ei tarina kerro, tunsiko tuo riitaa haastanut nainen koskaan syyllisyyttä, kun miesystävä menetti naisen vittuilun takia henkensä. Siitä hetkestä alkaen päätin, etten puutu ulkopuolisten riitoihin, vaan puolustan vain lähimmäisiäni, ja heitäkin vain silloin, kun syy ei ole heissä itsessään. Ja siitä lähtien olen vältellyt muutenkin kaikenlaisia suunsoittajia ja riidankylväjiä, varsinkin naisia, koska edelleen kuvittelevat, että heillä on oikeus soittaa poskea, eikä kukaan vedä turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole tehnyt vasektomiaa? Olen velana käyttänyt itse vielä varmempaa keinoa: Seksistä kieltäytyminen. Ei ole tarvittu minkäänlaista painostusta aborttiin tms.
Suosittelen ihan tällaisia yksinkertaisia omassa vallassa olevia ratkaisuja.
Keskeytyksen syyt ovat raiskaus, painostus miehen puolelta, naisen oma päätös tai sikiön epämuodostumat ja geneettiset häiriöt. Joskus myös se, että jos raskautta jatkaa, nainen voi kuolla siihen. Eli yhtälailla kaikki on mukana tässä aborttikysymyksessä, mutta suurin osa keskeytyksistä tehdään kahden ensimmäinen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut siihen tulokseen, että näissä miesvihaketjuissa suuri osa viestejä on kirjoittettu 1-3 ihmisen toimesta. Viestit ovat sisällöltään ja kirjoitusasultaan niin samantyylisiä. He joko provoavat tahallaan tai sitten heillä on jotain ongelmia elämässään.
Joo, muutama helvetin vihainen lesbo ainakin pitää mölyä yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono argumentti. Etsipä tilastot vauvantappajista ja vertaa miestappajiin.
Ei tarvita tilastoja. Kaikki naiset eivät tapa lapsiaan tekemällä abortin, mutta aina ne on naisia, jotka tekevåt abortteja.
Siis vertaat abortin tehnyttä naista johonkin murhaajan joka on tappanut toisen ihmisen? Oh Lord
En vertaa, koska tappo on tappo, mutta abortti on murha.
Lisäten vielä, että vauvakuolemissa suurimman osan teoista tekee nainen kun vauva on alle 1v. Sen jälkeen sekä nainen, että mies tekee yhtä paljon vauvasurmia sinne lapsen esiteini-ikään asti. Mies tappaa yleensä enemmän lapsia kerralla.
Naisella vauvasurman takana voi olla joissakin tapauksissa raskaudenjälkeinen masennus ja psykoosi. Joskus näitä ei tunnisteta kunnolla, joten hoitoa ei välttämättä saa tai nainen ei kykene hakeutumaan hoitoon.
Mitä teit viime hallituksen aikana, ettemme olisi tässä tilanteessa? Ettet vaan hehkuttanut ihanata Sannulia?