Hs: Taistelu miesten tulevaisuudesta
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010746667.html?utm_medium=pr…
-
Ihan sama se on myös suomessa, olen itse myös mies ja ikää noin 30 vuotta. Koen samaistuvani tuon hesarin jutun mieheen ja tosi hyvin siinä on sanottu. En ole itsekkään poliittinen ihminen vaan välillä äänestän sitä vähiten surkeinta puoluetta eli persuja.
Mitä mieltä olette tuosta hesasin artikkelista?
Kommentit (2234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienon kuuloinen resepti. Tein tuon jo poislukien se, että naisvaltaiselta yliopistoalaltakin pystyy mies valmistumaan ilman ensimmäistäkään parisuhdetta.
Uskon kyllä, että tulevat vuosikymmenet ovat meillä johtoasemassa naisten, pakkohan tuon nykyisen korkeakoulujen sukupuolijakauman on jossain vaiheessa sinne alkaa heijastumaan. Vielä ne kovilla työurilla olevat vanhemmat herrat siellä sinnittelevät tukkeena, mutta eläköityminen muuttaa tämän kyllä.
Toivotan onnea matkaan ja hartijoille isoa kantokykyä, meillä edelleen tulevat nuo naapuri(t) ja vähän talouskin olemaan, mitä ovat, se ei siitä muutu. Oma rooli on pikku hiljaa vetäytyä oloneuvokseksi seurailemaan, eli siitä yksi työpaikka halukkaalle.
Kun naiset johtaa mennään pikkuhiljaa perse edellä puuhun. Alamäki on jo alkanut.
Miksi? Miten perustelet että miehet johtaisi mitenkään paremmin? Ja turha tuoda nyt tähän historiaa, koska naisille ei ole annettu mahdollisuutta johtaa juurikaan tahi kouluttautua ennen 1900-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä miehet haluaa. Omat tyttäret olen ohjeistanut pysymään niistä kaukana.
Mies petti ja jätti parikymppisen alaisensa vuoksi. Minä jäin kolmen kouluikäisen kanssa ihmettelemään.
Enkä ole ainoa. Miehet haluavat kuoria tässä maailmassa kermat päältä. Naisille jää vastuut, työt, sinnittely ja yövalvomiset.
Isäni oli heikkopäinen, väkivaltainen, hyväksikäyttävä alkoholisti. Samat mielipiteet oli kuin tuolla Hesarin miehellä.
Älä yleistä omia huonoja geenejäsi ja tyhjäpäisyyttäi kaikkien miesten harteille.
Not all men!! But oh, so many men...
Kuten itsekin sanot että ei kaikki miehet niin miksi te silti aina syytätte kaikkia miehiä?
Muutamaa sekopäätä lukuunottamatta en ole nähnyt kenenkään "syyttävän" kaikkia miehiä, mutta sen ymmärrän, että kun huonoja kokemuksia kertyy liikaa, alkaa varoa kaikkia eikä välttämättä halua ottaa riskejä enää ollenkaan, vaan mieluummin elää ilman. Minkä ei luulisi ketään toista häiritsevän.
Paha vastata maksumuurin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä miehet haluaa. Omat tyttäret olen ohjeistanut pysymään niistä kaukana.
Mies petti ja jätti parikymppisen alaisensa vuoksi. Minä jäin kolmen kouluikäisen kanssa ihmettelemään.
Enkä ole ainoa. Miehet haluavat kuoria tässä maailmassa kermat päältä. Naisille jää vastuut, työt, sinnittely ja yövalvomiset.
Isäni oli heikkopäinen, väkivaltainen, hyväksikäyttävä alkoholisti. Samat mielipiteet oli kuin tuolla Hesarin miehellä.
Älä yleistä omia huonoja geenejäsi ja tyhjäpäisyyttäi kaikkien miesten harteille.
Kuten itsekin sanot että ei kaikki miehet niin miksi te sil
Ei kukaan syyllistä kaikkia miehiä, vain noita nillittäjiä inceleitä. Ja siis nainen joutuu pelkäämään kaikkia miehiä, se on meillä jo geeneissä. Kuin peura autonvaloissa. Koskaan ei tiedä onko kuskina kuka hullu sekopää, sen tietää vasta sitten kun on eka musta silmä ja kylkiluut mennyt tai r*ttu ojaan. Jokainen mies on potentiaalinen tekijä, mutta ei kaikki miehet ole tekijöitä, ymmärrätkö? Siksi pitää varoa kun pimeällä kulkee.
Oletko viettänyt liikaa aikaa netin keskustelupalstoilla ja imenyt vaikutteita sieltä? Eikö sinusta tunnu ikävältä elää tuollaisten ajatusten kanssa? Normaali varovaisuus on ymmärrettävää, mutta sinulla se on mennyt aivan liian pitkälle. 98% miehistä ei ole naisia hakkaavia hirviöitä. Sinä elät pelossa niiden 2% takia joista suurimmasta osasta jo näkee päälle päin että heillä on mielenterveysongelmia.
Naiset yleensä juttelee, jos on saanut seksitaudin joltain mieheltä niin muut naiset tietää välttää tai jos se on käynyt noilla ulkomaanmatkoilla, missä miehet käy maksullisilla. Tiedetään vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä miehillä oikein ole mitään puoluetta, joka täysin sopisi. Vasemmisto ajaa jotain sukupuolineutraalia ulostetta, jolla oikeasti poljetaan miesten oikeudellisia etuja. Jäljelle jää sitten oikeisto, joka polkee kaikkien taloudellisia etuja, mutta ainakin miesten muita oikeuksia arvostetaan.
Suomessa on oikeasti tyhjiö puoluekentässä vasemmisto-konservatismin kohdalla. Itse äänestäisin välittömästi maltillista kansallissosialistista puoluetta jos sellainen vain olisi olemassa. Ikävä kyllä jos ilmoittaa olevansa kansallissosialisti, leimataan siitä aika nopeasti natsiksi, vaikka ei kannattaisikaan niitä rasistisia juttuja.
Tuossahan tuo asenteesi naisia kohtaan tulee selväksi. Tiesit varmaan, että persuoikeisto on heikentänyt turvakotien rahoitusta ym? Eikö jokainen normaali mies toivo, että naiset ja lapset pääsisivät väkivaltaisesta kodista pois turvakotiin? Miksi äänestät sitä, että naiset ja lapset joutuvat jäämään pahoinpideltäviksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitäs tarjottavaa teillä naisilla on? Vai tarvitseeko sitä edes miettiä? Ollaanko sitä jo niin tottuneita vain ottamaan?"
Jos ei ole mitään tarjottavaa eikä kenellekään kelpaa (tai pikemminkin arvostaa turvallisuuttaan sen verran, ettei ryhdy hakattavaksi reiäksi hyväksikäyttäjille) elää yksin. Mikä ongelma?
Et osannut vastata kysymykseen:
Mitä naisilla on tarjota miehille?
Mikä kysymys tuo edes on? Valaise vähän.
Vierailija kirjoitti:
Naiset yleensä juttelee, jos on saanut seksitaudin joltain mieheltä niin muut naiset tietää välttää tai jos se on käynyt noilla ulkomaanmatkoilla, missä miehet käy maksullisilla. Tiedetään vältellä.
Tai, että se on tietyssä ammatissa ja seksikumppaneita on ollut 400 yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viriilillä miehellä on paljon vientiä
Kaikki me ihmiset ollaan lopulta yhtä samanarvoisia, Jumalan edessä! Maailmaan pitäis saada mielummin rauha,keskittyä toimimaan yhdessä ihmisinä, miten ratkaista jotenkin suurimpia kriisejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen nainut melkein kaikkia kaupungin naisia. Hyi helvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök, oksettavaa. Täynnä tauteja.
Vierailija kirjoitti: Oletko viettänyt liikaa aikaa netin keskustelupalstoilla ja imenyt vaikutteita sieltä? Eikö sinusta tunnu ikävältä elää tuollaisten ajatusten kanssa? Normaali varovaisuus on ymmärrettävää, mutta sinulla se on mennyt aivan liian pitkälle. 98% miehistä ei ole naisia hakkaavia hirviöitä. Sinä elät pelossa niiden 2% takia joista suurimmasta osasta jo näkee päälle päin että heillä on mielenterveysongelmia.
Meillä on ihan omasta kotoa, sukulaisista ja tuttavista kokemuksia väkivaltaisista miehistä. Lapsena olen minäkin joutunut lähtemään yön selkään väkivaltaisen ja kännäävän isän vuoksi. Suomi on 2. sijalla EU:n väkivaltaisimpana maana. Se tarkoittaa, että todella iso prosentti miehistä on väkivaltaisia. Kuuluuhan tuo naapurista ja näkyy uutisista myös. Sen lisäksi kaikki se, mistä vaietaan. Ei meidänkään perheestä, sukulaisista tai tuttavista yksikään tapaus päätynyt julkisuuteen, vaikka väkivaltaa oli usein. Onneksi erosivat lopulta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitäs tarjottavaa teillä naisilla on? Vai tarvitseeko sitä edes miettiä? Ollaanko sitä jo niin tottuneita vain ottamaan?"
Jos ei ole mitään tarjottavaa eikä kenellekään kelpaa (tai pikemminkin arvostaa turvallisuuttaan sen verran, ettei ryhdy hakattavaksi reiäksi hyväksikäyttäjille) elää yksin. Mikä ongelma?
Et osannut vastata kysymykseen:
Mitä naisilla on tarjota miehille?
Minun vaimoni tarjoaa minulle rakkautta, välittämistä, hyvää seuraa, ystävyyttä, tukea, perheen, kodin tuntua, seksiä, harrastusseuraa, maksaa osansa taloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinulle ei järjestetä keskusteluapua miesvihaasi.
Miksi sitä pitäisi jonkun toisen järjestää? Ihan itse hain aikoinaan apua miespelkooni huonojen kokemusten jälkeen. En tiedä, mistä sait päähäsi, että vihaan miehiä. On tullut kohdattua sysipaskoja kuin myös ihan kivoja miehiä. Ei minulla ole mitään tarvetta miehiä kollektiivina vihata. En edes jaksaisi tuhlata energiaani vihaamiseen ylipäänsä.
Lainaamassasi kommentissa oli kyse siitä, että jos minulla ei miesten mielestä ole heille mitään tarjottavaa enkä heille kelpaa, elän yksin. Eikös se ole vain hyvä asia, etten yritä tunkea itseäni seuraan, jossa mua ei kaivata?
Vierailija kirjoitti:
"Amerikassa varmaan, mies elätti koko perheen palkallaan joka ei nykyään ole mahdollista kun kaikki on velkavivutettu. Suomessa naiset potki kadulle sodasta palaavat veteraanit."
/Veteraanit ryyppäsi ja hakkasi vaimonsa ja lapsensa.
Moni veteraani toimi noin, mikä itsessään ei tietenkään ole oikein. Mutta on kyllä halpamaista sylkeä niiden miesten kasvoille, joille pakotettiin ne mt-ongelmat, eikä juuri mitään apuja niihin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko viettänyt liikaa aikaa netin keskustelupalstoilla ja imenyt vaikutteita sieltä? Eikö sinusta tunnu ikävältä elää tuollaisten ajatusten kanssa? Normaali varovaisuus on ymmärrettävää, mutta sinulla se on mennyt aivan liian pitkälle. 98% miehistä ei ole naisia hakkaavia hirviöitä. Sinä elät pelossa niiden 2% takia joista suurimmasta osasta jo näkee päälle päin että heillä on mielenterveysongelmia.
Huomaa että olet mies. Jos olisit nainen tietäisit kuinka naurettava vasta-argumenttisi on. Kyllä vaikka olisi 0,1% mahdollisia sekopäitä jotka kohtelee naista kuin roskaa niin juuuuuuri sen takia pitää kaikkea varoa. Nainen kohtaa VIIKOTTAIN ahdistelua, jos vähääkään kulkee missään. Oli se suullista tai fyysistä. Omalta puolisolta tai tuntemattomalta. Jostain syystä tämä 0,5% näkyy aivan joka viikko kun liikut jossain. Mahdollisesti todistat tätä kohtelua joka kadun kulmalla muillekin naisille suuntautuvan. Toistan, jokainen nainen maapallolla tietää ettei kaikki miehet ole pahoja, mutta se yksi kerta riittää traumatisoimaan IÄKSI. Kyllä naiset elävät pelossa tämän pikkuriikkisen prosentin mukaan. Mutta mietippä onko se tuo 2% oikeasti totta edes, jos 9/10 suomalaisesta naisesta kokee ahdistelua? Mieti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök, oksettavaa. Täynnä tauteja.
Ei tollasta kumppaniksi. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Oletko viettänyt liikaa aikaa netin keskustelupalstoilla ja imenyt vaikutteita sieltä? Eikö sinusta tunnu ikävältä elää tuollaisten ajatusten kanssa? Normaali varovaisuus on ymmärrettävää, mutta sinulla se on mennyt aivan liian pitkälle. 98% miehistä ei ole naisia hakkaavia hirviöitä. Sinä elät pelossa niiden 2% takia joista suurimmasta osasta jo näkee päälle päin että heillä on mielenterveysongelmia.
Meillä on ihan omasta kotoa, sukulaisista ja tuttavista kokemuksia väkivaltaisista miehistä. Lapsena olen minäkin joutunut lähtemään yön selkään väkivaltaisen ja kännäävän isän vuoksi. Suomi on 2. sijalla EU:n väkivaltaisimpana maana. Se tarkoittaa, että todella iso prosentti miehistä on väkivaltaisia. Kuuluuhan tuo naapurista ja näkyy uutisista myös. Sen lisäksi kaikki se, mistä vaietaan. Ei meidänkään perheestä, sukulaisista tai tuttavista yksikään tapaus päätyny
Kun lukee naisten asenteita miehiä kohtaan, ei ole mikään ihme että he ovat väkivaltaisia. Nainen yrittää jokaisessa käänteessä pyrkiä ylentämään itsensä. Miehet toivovat kumppanuutta, eikä jotain selkään puukottavaa opportunistia.
Olen pitkässä parisuhteessa elävä heteronainen, joten olet varmasti oikeassa noissa asioissa.
Mutta varmaan tämän pikkuajatusleikin kautta ehkä valkeni jotain oleellista sinullekin kaksoisstandardeista.