Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin tupakoinnin pari v sitten ja tajuan HAISSEENI ihan järkyttävältä!

Vierailija
25.10.2024 |

Olkoon tämä opetukseksi/varoituksi muille jotka vielä polttavat. Eli aloin polttaa nuorena ja poltin yli 10 v. Myös sisällä ja ketjussa.

No, 2 vuotta sitten sain lopettua ja nykyisin tupakka ällöttää minua. Kun lopetin niin melko välittömästi hajuaistini palasi normaaliksi.

Koko taloni haisi röökiltä. Minä haisi röökiltä. Vaatteet, tavarat, laukut, huonekalut (mm sohvat ja patjat!) haisivat ihan s**tanan järkyttävältä.

Koko silloinen kämppä pestiin lattiasta kattoon, myös etikalla. Tapetit vaihdettiin jne. Silti haju ei lähtenyt täysin vaan kämppä piti muuttaessani otsonoida.

Huonekalut olen onnistunut vaihtamaan toisiin, vaatteita sain etikkapesulla pelastettua. Ja ainiin, kun lopetin röökaamisen huomasin VASTA SILLOIN hienhajuni!

Olin haissut ehkä vuosia röökin lisäksi pistävältä hieltä, vaikka peseydyin usein. Asiaan auttoi vasta palasaippua ja absolut torr. Kun poltin, en haistanut hienhajua enkä mitään muutakaan.

Lopettakaa oikeasti röökaamisen, teiltä on hajuaisti täysin mennyt. Ettekä haista omia hajujanne. Jokainen röökaajat meinaan HAISEE ja pahalta. Tämän kerron jokaiselle röökaajalle ihan ystävällisyyttäni, koska tuosta hajusta ei yleensä kehdata sanoa teille. 

Kommentit (164)

Vierailija
161/164 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
162/164 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoiva ihminen haisee tupakalle kauttaaltaan, siinä ei mitkään konstit auta. Paitsi lopettaminen auttaa. 

Jos lainaa vaikka kirjan tupakoivalle, tulee kirja takaisin tupakan hajuisena. Eikä haju lähde millään pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/164 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
164/164 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettuani 5 ekaa sivua saanen ihmetellä, että miten ihmeessä tähän keskusteluun saatiin kahvin haju? Toki makuasioita on monia ja itse tykkään kahvista tuoksukynttilänä, mutta kuitenkin. Kahvi on elintarvike joka on kohtuullisesti käytettynä terveellistä vs myrkkysätkä joka myös tupakkana tunnetaan. Kyllä merileväkin haisee karmealta, mutta merilevä on kuitenkin terveellistä. Mulla ei ole mitään tarvetta valittaa elintarvikkeiden hajusta, mutta tupakasta valitan avoimesti. 

Saatiin siksi, että minä nostin sen esiin. Koska valitettavasti, kun lopetin kahvin juonnin niin tajusin kuinka pahalta haisevat kahvin juojat. Heidän hengitys haisee aivan yhtä pahalle kuin tupakoijan. Se ei tosin pinty vaatteisiin. Sitä ei itse haista, jos itse kahvia juo. Niin kuin joku väitti. Siihen hajuun turtuu. Eikä omaa hengitystään haista. 

Mutta siis, se löyhkä on aivan eri kuin tuore kahvi pannussa tai tuoksukynttilässä. Nyt puhuttiin hengityksestä. 

Ps. Tupakan hajua on kamala myös. Molemmat ovat hengityksessä järkyttäviä. Ja ymmärrän hyvin, että kahvia juovat eivät tätä tietoa halua hyväksyä. Eikä se veden juonti tai purkka vie tätäkään hajua valitettavasti pois. 

Ja edelleen, myös nikotiinissa on hyviä puolia, jos kahvissa siihen halutaan vedota. Tosin kahvia juovat litkivät sitä usein pitkin päivää. Samoin kuin osa röökaajista, joten hajua on koko ajan, eikä terveysvaikutusta ole enää.