Lopetin tupakoinnin pari v sitten ja tajuan HAISSEENI ihan järkyttävältä!
Olkoon tämä opetukseksi/varoituksi muille jotka vielä polttavat. Eli aloin polttaa nuorena ja poltin yli 10 v. Myös sisällä ja ketjussa.
No, 2 vuotta sitten sain lopettua ja nykyisin tupakka ällöttää minua. Kun lopetin niin melko välittömästi hajuaistini palasi normaaliksi.
Koko taloni haisi röökiltä. Minä haisi röökiltä. Vaatteet, tavarat, laukut, huonekalut (mm sohvat ja patjat!) haisivat ihan s**tanan järkyttävältä.
Koko silloinen kämppä pestiin lattiasta kattoon, myös etikalla. Tapetit vaihdettiin jne. Silti haju ei lähtenyt täysin vaan kämppä piti muuttaessani otsonoida.
Huonekalut olen onnistunut vaihtamaan toisiin, vaatteita sain etikkapesulla pelastettua. Ja ainiin, kun lopetin röökaamisen huomasin VASTA SILLOIN hienhajuni!
Olin haissut ehkä vuosia röökin lisäksi pistävältä hieltä, vaikka peseydyin usein. Asiaan auttoi vasta palasaippua ja absolut torr. Kun poltin, en haistanut hienhajua enkä mitään muutakaan.
Lopettakaa oikeasti röökaamisen, teiltä on hajuaisti täysin mennyt. Ettekä haista omia hajujanne. Jokainen röökaajat meinaan HAISEE ja pahalta. Tämän kerron jokaiselle röökaajalle ihan ystävällisyyttäni, koska tuosta hajusta ei yleensä kehdata sanoa teille.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakka haisee ihmisessä koko työpäivän ajan esim, vaikkei kävisi tupakalla. On sellainen ummehtunut, pinttynyt vanhan tupakan haju. Sitä on vaikea kuvailla tupakoijalle, joka ei itse haista sitä. On äärimmäisen karsea löyhkä.
Niin haisee. On jotenkin säälittävän huvittavaa, että he eivät itse tajua sitä.
Sama, jos aamulla kävelisi sikalan läpi. Itse et haista enää mitää, jälkiä ei jää, mutta haju on taattu, vaikka sikaa ei näkyisi edes lounaalla lautasella.
Juuri tämä. Tiedän eräänkin ihmisen, joka retkahti polttamaan kun nikotiinilaastari ei enää riittänytkään.
Ei siinä mitään, mutta kävi mieheltään ja lapsiltaan salaa polttamassa. Tai kuvitteli käyvänsä, kyllähän sen kaikki huomasivat. Mm aikuiset lapsensa vain nauroivat äidilleen, joka kuvitteli ettei haise metrien päähän.
Vierailija kirjoitti:
Pystyttekö te tupakoijat jotka poltatte itse käsittämään tätä? Eikö kukaan halua lopettaa, jos/kun ymmärtää sen oman hajun oikeasti karkottavan ihmisiä?
Kyllä!
Itse olen polttanut vuosia tupakkaa. lopettanut välillä vuodeksi, mutta aloittanut aina uudestaan.
Ja tuo hajujuttu on kyllä tullut huomattua varsinkin silloin kun olen koulussa tunnilla. Eli aina kun sinne tulee yksi kaveri joka on käynyt tupakalla ennenkuin tulee luokkahuoneeseen, niin se haju on todella voimakas. Itseäni myös hieman häiritsee se haju.
Tämän takia en koskaan polta koulussa tupakkaa, koska en halua mennä luokkaan röökiltä haisevana.
Olen myös tässä pohtinut vakavissaan lopettamista kokonaan. Pystyn olemaan polttamatta helposti, mutta muija jonka kanssa asun yhdessä polttaa myös.
hän polttaa myös parvekkeella, joka on kuin pieni sisätila. mua häiritsee se todella paljon.
haluaisin aina että mentäisiin ulos kessulle jos täytyy rööki vetää. Ehkä minun tulee vain lopettaa itse tupakointi vaikka tuo nainen jatkaisi sen vetämistä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kahvin haju, olisi saanut minut lopettaan sen juonnin, jos vain olisin tiennyt. En oikeasti vain tajunnut, että se haisee hengityksessä niin pahalla. Toisekseen, kahvissa on hyvä puolia, mutta kiin on nikotiinissakin. Älkäämme unohtako sitä. Tosin, tupakkaa nyt ei pitäisi polttaa sen takia, että saisi niitä hyviä puolia. Huonoja on niin paljon enemmän.
Mutta joo, kahvia juovat hermostuu enemmän, koska tupakan hajuhaitan tietää kyllä kaikki tupakoivat. Tai ainakin pitäisi tietää.
Joo kahvi kyllä haisee hengityksessä aivan kauhealta. en kehtaa puhua kasvotusten kenenkään kanssa jos olen juonut kahvia juuri tunti tai kaksi sitten.
onneksi ei tule juotua kahvia kotona enää, kun ei ole kahvinkeitintä.
Meillä anoppi polttaa sisällä talossaan ja autossaan. Ketjussa. Haju on sen mukainen. No, ei ole nähnyt lapsiamme kertaakaan. En altista pieniä lapsia sille lemulle.
En voi tupakoijana uskoa näitä mielipiteitä. Siks oikeastiko täällä porukka väittää, että iso osa suomalaista muka haisee noin pahalta? Tupakka haisee hetken pahalta palaessaan, ei polttamisen jälkeen kukaan haise. Haluatte vain nillittää.
Nyt tiedät miten pahalta tupakin haju haisee.
Minua oksettaa se paha haju oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
En voi tupakoijana uskoa näitä mielipiteitä. Siks oikeastiko täällä porukka väittää, että iso osa suomalaista muka haisee noin pahalta? Tupakka haisee hetken pahalta palaessaan, ei polttamisen jälkeen kukaan haise. Haluatte vain nillittää.
Niin, niiden mielestä ei haise, jotka polttavat.
Miehenikään mielestä hänen kelkkahaalarinsa ei haise pakokaasulle, kun tulee retkiltään. Silti me kaikki muut köhimme vedet silmissä ja vaadimme haalarin pihalle tuulettumaan.
Naapurissa ukkeli taas väittää, ettei kala haise, vaikka perkaa kaloja puoli päivää. Eikä se edes huomaa sitä siitä, että koko seuraavan viikon häntä seuraavat kaikki kylän kissat.
Mitä ihmettä olet polttanut? Poltitko sisätiloissa?
Me lopetettiin mieheni kanssa tupakointi n. puolitoista vuotta sitten ja enkä tunne ilmiötä. Ja ihan samoja vaatteita pidetään edelleen, eikä ne haisseet tupakalle, myöskään silloin kun poltimme. Tosin, aina olemme polttaneet ulkona. Siitä olen samaa mieltä, tupakan haju on vastenmielinen.
Mitä tuli tilalle. Karkit, ylensyöminen, kuntosali...
Vierailija kirjoitti:
Tämä on asia, josta ei saa puhua tupakoitsijoille tai raivostuvat. Eli hajusta Valittajat leimataan heti hysteerisiksi jne. Eivät oikeasti tajua omaa hajuaan.
Sitähän ne on hysteerisiä pellejä
Tupakanhaju on todella paha haju jotain samanlaista kuin poltettu hikinen nahkakenkä. Kun sen haistaa lähteltä, niin voi vaan ihmetellä miten se ihminen itse kestää sen hajun. Sitten joillakin on hajuaineita, mutta se tupakanhaju tuntuu läpi ja on voimakkaampi kuin se hajuveden haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, en kyllä polta sisällä (hyi että) ja vaatteet pesen säännöllisesti. En siis sitä sano, etten heti tupakoinnin jälkeen haisisi, mutta ei mussa kyllä mitään kestohajuakaan ole. Nykyään olen kyllä muutenkin siirtynyt suurimmaksi osaksi nikotiinipusseihin
No nyt on itsepetos taas yhdellä tupakoijalle kohdillaan. Sinut haistaa ja h*hlvetin kauas. Hyi.🤢
Pakko kommentoida että ei aina haista. Työpaikkani on savuton, steriili sairaala jossa haistaa kaikki "ylimääräiset" hajut yms tuoksut tosi vahvasti. Tapasin kerran sattumalta työkaverini (nuori nainen) kaupungilla terassilla ja hän veteli siellä röökiä. Vaihdettiin muutama sana ja totesi että polttaa työajan ulkopuolella. Enkä todellakaan haista töissä hänestä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenikään mielestä hänen kelkkahaalarinsa ei haise pakokaasulle, kun tulee retkiltään. Silti me kaikki muut köhimme vedet silmissä ja vaadimme haalarin pihalle tuulettumaan.
Naapurissa ukkeli taas väittää, ettei kala haise, vaikka perkaa kaloja puoli päivää. Eikä se edes huomaa sitä siitä, että koko seuraavan viikon häntä seuraavat kaikki kylän kissat.
Itse tupakoin ja tottakai tupakoinnin jälkeen haisen. Ja tietysti pakokaasu haisee myös. Ja kala. Mutta en allekirjoita tuota että haisisi silti röökille jos on vaikka päivän polttamatta, käynyt suihkussa ja puhtaat vaatteet päällä. Olen itsekkin joskus ollut tupakoimaton ja viettänyt aikaa tupakoitsevien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tupakoin ja tottakai tupakoinnin jälkeen haisen. Ja tietysti pakokaasu haisee myös. Ja kala. Mutta en allekirjoi
Tupakka haisee hengityksessä, hien mukuna ja haju puskee ihon läpi. Eli kyllä sen haistaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi vttu, en halua tavata sinua. Haisuli. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuli tilalle. Karkit, ylensyöminen, kuntosali...
Mitä koitat sanoa? On parempi ylensyödä ja vetää karkkia kuin tuhota oma terveys röökillä. Ja ne eivät haise. Ja mikä ihmeen vika kuntosalilla käynnissäkin muka on?
Vtun röökipelle tupakka nisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on asia, josta ei saa puhua tupakoitsijoille tai raivostuvat. Eli hajusta Valittajat leimataan heti hysteerisiksi jne. Eivät oikeasti tajua omaa hajuaan.
Totta. Mutta harvan tupakoitsijan asuntoa tarvitsee otsonoida. Ainoastaan niiden jotka polttaa sisällä. Se on kyllä typeryyden huippu. AP saanko kysyä paljonko sinulla on ikää?
Miksi pitää tuomita ja vihjailla, että varmasti johtuu iästä? Kyllä ihmiset voivat olla olleet ihan tosi pohjalla ja olla välittämättä kaikesta, mutta sitten hienosti päästä sieltä ylös! Tämä on tosi lannistava asenne ja AP jo sanoikin aiemmin, että valitettavasti poltti sisällä.
Mun mies ei haise karseelle. Joo, henki haisee tupakan jälkeen. Ei muuta.
No nyt on itsepetos taas yhdellä tupakoijalle kohdillaan. Sinut haistaa ja h*hlvetin kauas. Hyi.🤢