Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin tupakoinnin pari v sitten ja tajuan HAISSEENI ihan järkyttävältä!

Vierailija
25.10.2024 |

Olkoon tämä opetukseksi/varoituksi muille jotka vielä polttavat. Eli aloin polttaa nuorena ja poltin yli 10 v. Myös sisällä ja ketjussa.

No, 2 vuotta sitten sain lopettua ja nykyisin tupakka ällöttää minua. Kun lopetin niin melko välittömästi hajuaistini palasi normaaliksi.

Koko taloni haisi röökiltä. Minä haisi röökiltä. Vaatteet, tavarat, laukut, huonekalut (mm sohvat ja patjat!) haisivat ihan s**tanan järkyttävältä.

Koko silloinen kämppä pestiin lattiasta kattoon, myös etikalla. Tapetit vaihdettiin jne. Silti haju ei lähtenyt täysin vaan kämppä piti muuttaessani otsonoida.

Huonekalut olen onnistunut vaihtamaan toisiin, vaatteita sain etikkapesulla pelastettua. Ja ainiin, kun lopetin röökaamisen huomasin VASTA SILLOIN hienhajuni!

Olin haissut ehkä vuosia röökin lisäksi pistävältä hieltä, vaikka peseydyin usein. Asiaan auttoi vasta palasaippua ja absolut torr. Kun poltin, en haistanut hienhajua enkä mitään muutakaan.

Lopettakaa oikeasti röökaamisen, teiltä on hajuaisti täysin mennyt. Ettekä haista omia hajujanne. Jokainen röökaajat meinaan HAISEE ja pahalta. Tämän kerron jokaiselle röökaajalle ihan ystävällisyyttäni, koska tuosta hajusta ei yleensä kehdata sanoa teille. 

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko palata tuhon kahvia juoviin. Se on kumma, miksi siitä ei niin puhuta. Itsekin hoksasin, vasta kun lopetin. Miksi siitä wi kehdata niin sanoa? Se haju on oikeasti kuvottava ja kahvin juonti on reilusti yleisempää kuin tupakointi. Ehkä siksi se ei saa niin paljon ääntä, koska Suomessa niin harva tajuaa, kuinka pahalta kahvi haisee. 

Mutta joo ihanaa, että täällä on ihmisiä, jotka ymmärtää. Tämä on tabu, josta ei saa samalla lailla puhua, kuin tuosta tupakasta. Joka on kamala haju sekin. 

No ei todellakaan saa puhua. Kahvi on pyhä. Sen takia on upeaa saada päänsärkyä, vitutusta ja olla liian väsynyt. Koska onhan se nyt mahtavaa olla muita kohtaan inhottava, kun ei päivän narkkiannosta ole taas pariin tuntiin saanut.

Myös kahvitauot ovat pakollisia. Ja ne saavat venyä. Mutta pidäpäs tuoremehutauko, ni jo on meteli. Saati, että se tauko venyisi.<

Ootko jotenkin yksinkertainen vai trolli? 

Kahvitauko on lepotauko työn lomassa, silloin saa juoda mehua ja haukata vaikka pullaa. Kahvinjuojille ei ole omia taukoja vaikka sitä pikkutaukoa joka on lakisääteisesti kaikille tarkoitettu kahvitauoksi sanotaankin 

Olet siis trolli tai sitten et ikinä ole ollut missään töissä 

Vierailija
102/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on yleensä tapana vetää vessa, eikä kerätä sitä kamaa lasten nuuskittavaksi sieltä pöntöstä

Ylipäätänsäkään en nuuhki jokaisen vieraan jälkeen miltä pönttö haisee. Tosiaan kansi kiinni ja painaa siitä nupista, niin pissa kivasti huuhtoutuu sinne viemäriin 

Tää on oikeasti hyvä neuvo"

Tiedätkö, niin meilläkin. Ilmassa se haju on! Ei sitä pönttöä kukaan nuuhki! Vai eikö sun jälkeen kakkakaan haise vessan ilmassa hetken aikaa? Käypä joskus testaa. Tai voihan se olla, että kukkasia kakit. 🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kahvin haju, olisi saanut minut lopettaan sen juonnin, jos vain olisin tiennyt. En oikeasti vain tajunnut, että se haisee hengityksessä niin pahalla. Toisekseen, kahvissa on hyvä puolia, mutta kiin on nikotiinissakin. Älkäämme unohtako sitä. Tosin, tupakkaa nyt ei pitäisi polttaa sen takia, että saisi niitä hyviä puolia. Huonoja on niin paljon enemmän. 

Mutta joo, kahvia juovat hermostuu enemmän, koska tupakan hajuhaitan tietää kyllä kaikki tupakoivat. Tai ainakin pitäisi tietää. 

Vierailija
104/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on yleensä tapana vetää vessa, eikä kerätä sitä kamaa lasten nuuskittavaksi sieltä pöntöstä

Ylipäätänsäkään en nuuhki jokaisen vieraan jälkeen miltä pönttö haisee. Tosiaan kansi kiinni ja painaa siitä nupista, niin pissa kivasti huuhtoutuu sinne viemäriin 

Tää on oikeasti hyvä neuvo"

Eli jos kuka tahansa teillä rykäisee paskankin, niin haju ei jää, kun vessan vetää? Tai oksentaa, niin sama homma? On teillä päin fiksuja hajuja.

Vierailija
105/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko palata tuhon kahvia juoviin. Se on kumma, miksi siitä ei niin puhuta. Itsekin hoksasin, vasta kun lopetin. Miksi siitä wi kehdata niin sanoa? Se haju on oikeasti kuvottava ja kahvin juonti on reilusti yleisempää kuin tupakointi. Ehkä siksi se ei saa niin paljon ääntä, koska Suomessa niin harva tajuaa, kuinka pahalta kahvi haisee. 

Mutta joo ihanaa, että täällä on ihmisiä, jotka ymmärtää. Tämä on tabu, josta ei saa samalla lailla puhua, kuin tuosta tupakasta. Joka on kamala haju sekin. 

No ei todellakaan saa puhua. Kahvi on pyhä. Sen takia on upeaa saada päänsärkyä, vitutusta ja olla liian väsynyt. Koska onhan se nyt mahtavaa olla muita kohtaan inhottava, kun ei päivän narkkiannosta ole taas pariin tuntiin saanut.

Myös kahvitauot ovat pakollisia. Ja ne saavat venyä. Mutta pidäpäs tuoremehutau

Niin, noin pitäisi olla. Ja hyvä, jos monissa paikoissa on, aina ei vain toimi. Hetkessä kun homma kääntyy siihen, että kun et juo kahvia, niin...

Vierailija
106/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka poikaystäväni tupakoi.

En antanut pussata röökin jälkeen.

Suu maistui niin pahalta.

Sit tapasin nyksäni.

Ei polta 35 v yhdessä nyt:)

Vierailija
107/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki noi tuotteet kaupan hyllyllä, oli ne sitten pesuaineita ja ihovoiteita. Niissä on niin vahvat tuoksut aina, että olen aina ihmetellyt, että ketkä hajuvammaiset niitä tuotteita kehittelee ja päästää läpi tuotantoon asti. Ehkä ne on just sit näitä röökaajia.

Itselläni on normaalia parempi hajuaisti enkä ole ikinä polttanut.

Meillä tuttavaperhe. Isovanhemmat polttavat, vanhemmat polttavat, tädit polttavat ja he kaikki käyttävät jäätävän määrän hajusteita.

Emme yksinkertaisesti voi pyytää heitä kylään. Se haju ei vain lähde ja heillä käydessä tulee todella paha olo ja päänsärky. Olemme siis nyt jotenkin kiemurrelleet tilanteista ja pyytäneet heitä mukaan ulkotapahtumiin jne., koska korona pelasti meidät pakkokyläilyiltä ja takaisin emme niihin halua.

Olen yrittänyt varovasti asiasta sanoa silloin, kun he pohtivat lasten pään

Apua. Saman tyylinen tilanne minullakin eräiden sukulaisten suhteen. He polttavat sisällä talossaan, ei heillä onneksi ole enää alaikäisiä lapsia. 

Haja on niin kamala, että olen lopettanut käymisen siellä kun en enää kestänyt sitä. Ja syytähän tähän tivattiin niin kauan, että kerroin nätisti totuuden.

Ja ensin minulle naurettiin päin naamaa ja sitten haukuttiin. Ja jos nuo sukulaiset käyvät minulla kylässä, niin haju mikä minulle kulkeutuu on ihan kamala.

En enää tiedä, miten saisi nuo sukulaiset ymmärtäämään asian. Olisi heidän oma etunsa myös, jos eivät haisisi kaikista muista kuvottavilta. 

Vierailija
108/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka haisee ihmisessä koko työpäivän ajan esim, vaikkei kävisi tupakalla. On sellainen ummehtunut, pinttynyt vanhan tupakan haju. Sitä on vaikea kuvailla tupakoijalle, joka ei itse haista sitä. On äärimmäisen karsea löyhkä. 

Vierailija
109/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit tapasin nyksäni.

Okei, eli kaikki suhteet onnistuu, kun valitsee tupakoimattoman kumppanin? Tupakoimaton mies ei lyö, ei juo, ei petä... 

Vierailija
110/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka haisee ihmisessä koko työpäivän ajan esim, vaikkei kävisi tupakalla. On sellainen ummehtunut, pinttynyt vanhan tupakan haju. Sitä on vaikea kuvailla tupakoijalle, joka ei itse haista sitä. On äärimmäisen karsea löyhkä. 

Niin haisee. On jotenkin säälittävän huvittavaa, että he eivät itse tajua sitä.

Sama, jos aamulla kävelisi sikalan läpi. Itse et haista enää mitää, jälkiä ei jää, mutta haju on taattu, vaikka sikaa ei näkyisi edes lounaalla lautasella.

Vierailija
111/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit tapasin nyksäni.

Okei, eli kaikki suhteet onnistuu, kun valitsee tupakoimattoman kumppanin? Tupakoimaton mies ei lyö, ei juo, ei petä... 

Hyvin ymmärrät asioita. Polta vielä vähän lisää!

Vierailija
112/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Tupakoivat haisevat aivan kamalalle. Itsekin lopettanut, tosin tiedostin kyllä hajun, jollakin tasolla. 

Eniten yllätti kuitenkin se, että kuinka pahalta kahvia juovat haisevat... Silloin kun lopetin sen, niin vasta hoksasin. Tästä ei myöskään ikinä puhuta. Heidän henkinen haisee aivan järkyttävälle kahvin juonnin jälkeen. Toki se ei pinta vaatteisiin, mutta voi yök, miten vaikeita on tullut aamukokouksista. 

Oikeasti!! Joku muukin aikuinen ymmärtää tuon! Ihanaa! Inhoan kahvin hajua hengityksessä ja tosi monet lapset inhoavat myös. Hoitajat vain naureskelevat asialle, kun lapset sanovat, että haisee pahalle. Itse ymmärrän hyvin. Kahvinen hengitys haisee oikeasti kuvottavalle.

Kahvin juojan jälkeen vessassa käyntikin on

"Ahaa! Meillä on ihmetelty tuota hajua. Toinen mummo jättää vessan haisevaksi, pappa ja toinen mummo ei. Tätin ja minun jälkeen vessa ei haise, mutta hänen miehensä ja minun mieheni jälkeen haisee. Tämä siis lasten suusta.

Nyt kun mietin, niin juuri haisevat juovat kahvia, muut ainoastaan teetä."

Ihmettelin tuota hajua nuorena.

Nyt vanhana olen tulkinnut, että voi joskus olla se outo tunkkainen haju vessassa, ellen ole juonut riittävästi vettä.

Elimistö kuivuu ja poistuva neste on sitten rikastunutta likavettä. Kahvi/piimä/maito ei ole riittävä nesteen lähde elimistölle.

Vierailija
113/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit tapasin nyksäni.

Hyvin ymmärrät asioita. Polta vielä vähän lisää!

Sen ymmärtää, mitä toinen antaa ymmärtää. Sinäkin vedät päästäsi johtopäätöksen, että tupakoin. Vikaan meni. 

Vierailija
114/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempaa kuin haju on tupakan terveyshaitat niin tupakoitsijalle itselleen kuin muillekin savua passiivisesti hengittämään joutuville kanssaihmisille.

Vierailija
115/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että joku kertoo syyn, miksi tupakoijat eivät välitä omasta hajustaan. On vaikea kuvitella, ettei ihminen itse haista sitä. Mutta kyllä sen varmaan täytyy olla näin. 

Kotoa lähtiessäni on aina silloin tällöin tupakoitsija ja en voi sille mitään mutta jo ulkoilmassa polttamisesta tulee niin huono olo että kierrä tupakoitsijan joka kerta vähintään viiden metrin päässä. Töissä en pysty työskentelemään tupakoitsijan kanssa yhdessä tai ainakin pyrin välttämään heitä kuten myös valkosipulin syöjiä tai voimakkaiden hajusteiden käyttäjiä jotka on periaatteessa kielletty. Minkä sille voi että hajut meinaavat tuoda oksennuksen suuhun. Toisenlaiset ovat tunnelmat kun tulee vastaan hyvännäköinen nainen ja jää mukava viettelevä tuoksu hänen käveltyään ohi.

Vierailija
116/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan polttaisi sisällä? Mitä ihmettä

Aamen. Tai autossa, hyi helvetti mikä haju. Ja ap, tottakai täytyy otsonoida jos sisällä polttaa, sen nyt pitäisi jokaisen tajuta... Sitä lemua muuten saa mihinkään.

Vierailija
117/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kahvin haju, olisi saanut minut lopettaan sen juonnin, jos vain olisin tiennyt. En oikeasti vain tajunnut, että se haisee hengityksessä niin pahalla. Toisekseen, kahvissa on hyvä puolia, mutta kiin on nikotiinissakin. Älkäämme unohtako sitä. Tosin, tupakkaa nyt ei pitäisi polttaa sen takia, että saisi niitä hyviä puolia. Huonoja on niin paljon enemmän. 

Mutta joo, kahvia juovat hermostuu enemmän, koska tupakan hajuhaitan tietää kyllä kaikki tupakoivat. Tai ainakin pitäisi tietää. 

Kylläpä haisee myös valkosipuli, jauhelihakastike, peruna, appelsiini jne. Kun olet niitä just syönyt, etkä ole viitsinyt pestä hampåaitasi ruokailun jälkeen tai käyttää edes xylitoli-purukumia 

Pahalle haiset ja varsinkin sun paskasi 

Vierailija
118/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin haisee. On jotenkin säälittävän huvittavaa, että he eivät itse tajua sitä.

Sama, jos aamulla kävelisi sikalan läpi. Itse et haista enää mitää, jälkiä ei jää, mutta haju on taattu, vaikka sikaa ei näkyisi edes lounaalla lautasella.

Tämä! Kaikista säälittävimpiä ovat juuri ne polttajat, jotka sanovat esim:

Poltan ulkona/käytän tiettyä tupakka takkia ja vaatteita/pesen kädet kun tulen sisään ja käytän ksylitolia.

Ja sitten kuvittelevat, etteivät haise. Toisilla tupakoijilla on ihme luuloja, että tupakka muka haisee vain 15 minuutin ajan tms.

Ihan oikeasti. Säälittävää, miten pihalla nuo haisulit ovat. 

Vierailija
119/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, en kyllä polta sisällä (hyi että) ja vaatteet pesen säännöllisesti. En siis sitä sano, etten heti tupakoinnin jälkeen haisisi, mutta ei mussa kyllä mitään kestohajuakaan ole. Nykyään olen kyllä muutenkin siirtynyt suurimmaksi osaksi nikotiinipusseihin

Vierailija
120/164 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa, en kyllä polta sisällä (hyi että) ja vaatteet pesen säännöllisesti. En siis sitä sano, etten heti tupakoinnin jälkeen haisisi, mutta ei mussa kyllä mitään kestohajuakaan ole. Nykyään olen kyllä muutenkin siirtynyt suurimmaksi osaksi nikotiinipusseihin

Kuule. Kyllä sinussa nimenomaan ON KESTOHAJU. Minäkin poltin ennennja olin silloin, kuten nykyäänkin todella tarkka hygieniastani.

Ja kuvittelin kuten sinäkin, etten haise. Minä oikeasti LUULIN että ulkona poltto, erillinen röökitakki, hyvä hammashygienia, päivittinen suihku 2 kertaan ja vaatteiden vaihto usein riittävät. Siis poistamaan tupakan hajun.

No, Arvaa mitä tapahtui kun lopetin? Huomasin, että kaikki vaatteeni HAISEVAT JÄRKYTTTÄVLTÄ tupakalta! Samoin minä, mm hiukset haisivat karsealta, samoin iho varsinkin käsissä.

Laukkuni ja lompakkoni joutuivat roskiin, koska niitä en voinut pestä etikalla kuten vaatteitani. Laukku ja lompakko haisivat siis sietämättömältä tupakalta. Samoin kännykkäni, jonka uusin myös. 

Että kyllä, sinä HAISET vaikka mitä sanoisit!