Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni joutuu lopettamaan maksullisen harrastuksensa hallituksen leikkausten takia.

Vierailija
25.10.2024 |

Ei ole enää varaa. Kaikesta pitää nipistää että pysyy hengissä. 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ilkeitä vastauksia, tyypillistä vauvapalstaa taas.

Jos ap ei ole trolli vaan vilpitön niin ikävä juttu, pahoittelen varsinkin lapsen puolesta.

Ei tässä oikein muuta voi kuin muistaa äänestää ja äänestää sitten järkevästi hallituspuolueita vastaan ensi kierroksella.

Eli vihervassareita, jolloin työssäkäyvät alkavat elättämään melko pian koko afrikkaa ja lähi-itää. Sitä hallitustahan tästä tilanteesta on kiittäminen kun ottivat velkaa enemmän kuin muut hallitukset ennen sitä yhteensä.

Olisiko sinulla tähän lähde?

Orpo ottaa eniten velkaa. Ylivoimaisesti.

Katainsen räjäytti velan! Säästämällä

Vierailija
62/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös ilmaisia harrastuksia. Ei minullakaan ollut lapsena maksullisia harrastuksia eikä se ole jäänyt kaihertamaan.

Minullakaan ei ollut ja se on jäänyt kaihertamaan. Omat lapseni saavat harrastaa.

Saavat harrastaa kallista ohjattua harrastusta? Ilmaiseen tai halpaan omatoimiharrastamiseen e tarvitse tyytyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ihmeessä se on hallituksen vika, jos sinä et pysty maksamaan lapsesi harrastusta? Kun katson tässä ympärilleni, niin yksikään perhe ei ole leikkausten kohteena. Miksei? Koska ihmisillä on tapana elättää itsensä, eikä roikkua tukia kerjäämässä. 

Elättää itsensä menemällä aluksi vaikka pätkätöihin suojaosan poistuttua? Elättää? Oikeasti? Tai elättää itsensä kun saa potkut muka varmasta työpaikasta irtisanomisen helpotuttua, kun ikää on 53 eikä ansiosidonnaista enää tipu? Omistusasunto hommattuna, mutta tulee potkut ja asumistukea ei enää saa? Kuinka nopeasti myisit omasi (ja kuvitteletko että tässä tilanteessa kukaan edes ostaa), jos potkut tulee maanantaina?

Mulla on töitä, mutta valitettavasti määräaikaisia, seuraavaksi samanlainen keikka tiedossa säkällä parin vuoden päästä. Voinko viedä siksi aikaa sinun työn, kun kuulostaa helpolta (koulutusta löytyy kyllä).

Vierailija
64/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto soikoon kun "mene töihin" huutelijat menevät ihon alle. Täällä oli joskus toinenkin ketju pitkäaikaistyöttömästä, joka kuitenkin nipisti pienistä tuloistaan rahaa tyttärensä pianoharrastukseen. Omaan lapsensa sijoittaminen on sijoitus, joka maksaa aina itsensä takaisin, sillä lapsi saa harrastuksen myötä taitoja ja kehittyy fyysisesti, kognitiivisesti ja sosiaalisesti.

Se on ainoastaan vanhempien vika jos vanhemmat ei halua työllistyä ja näin hankkia tuloja lasten harrastuksiin

Joka päivä tulee lisää työttömiäja konkursseja. Keskituloisilla ei ole perusturvaa.

Vierailija
65/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kommentoijat eivät kyllä ymmärtäneet aloitusta ollenkaan. Liikuntapalveluiden alv nousee vuodenvaihteessa. Asumisen kustannukset nousevat, ruoka on jo kallistunut; suomalainen yhteiskunta eriarvoistuu kovaa vauhtia. Tiedän kyllä, että harrastaa voi maksuttakin mutta kyllä esimerkiksi joukkueurheilustakin tulee kustannuksia. Urheilu pitää nuoria tehokkaasti pois pahateosta, tuo lapselle kavereita ja kehittävää ajanvietettä. Aloitus on ihan hyvä ja minäkin kehoitan aloittajaa hakemaan tukea lapsen harrastusta varten sekä vielä säästämään mistä pystyy, ettei harrastusta tarvitsisi lopettaa. 

Vierailija
66/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan okoo että lapset harrastaa sellaista johon vanhemmilla on varaa maksaa itse 

Vierailija
67/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää jos saatte alennusta harrastusmaksuista, tai sitten joitakin sukulaisia sponsoroimaan harrastusmaksuja porukalla hetken aikaa. 

Vierailija
68/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on enemmänkin siitä, että yhteiskunta on ennen mahdollistanut sinun lapsesi harrastuksen. Nyt ei ole enää varaa.

Vierailija
69/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kommentoijat eivät kyllä ymmärtäneet aloitusta ollenkaan. Liikuntapalveluiden alv nousee vuodenvaihteessa. Asumisen kustannukset nousevat, ruoka on jo kallistunut; suomalainen yhteiskunta eriarvoistuu kovaa vauhtia. Tiedän kyllä, että harrastaa voi maksuttakin mutta kyllä esimerkiksi joukkueurheilustakin tulee kustannuksia. Urheilu pitää nuoria tehokkaasti pois pahateosta, tuo lapselle kavereita ja kehittävää ajanvietettä. Aloitus on ihan hyvä ja minäkin kehoitan aloittajaa hakemaan tukea lapsen harrastusta varten sekä vielä säästämään mistä pystyy, ettei harrastusta tarvitsisi lopettaa. 

Tämäpä. Mutta kun se on niin kivaa nauraa pienituloisten lapsille, jotka pyörii toimettomana ostarilla.

Vierailija
70/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ilmaisia lounaita ei ole 

Vierailija
71/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on positiivista jos näin on. Ei minua kiinnosta maksaa räkänokkapentusi harrastuksia verorahoistani.

Vierailija
72/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on positiivista jos näin on. Ei minua kiinnosta maksaa räkänokkapentusi harrastuksia verorahoistani.

Niin. Otetaan pienituloisilta kaikki irti minkä vaan saa, ja sitten kummastellaan seurauksia, kun nuoret ei tee mitään kunnollista.

Vierailija
73/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Otetaan pienituloisilta kaikki irti minkä vaan saa, ja sitten kummastellaan seurauksia, kun nuoret ei tee mitään kunnollista.

Meinaatko että hyvätuloisilta ei ole otettu? On otettu aivan liikaa ja liian pitkään. Todella hyvä, että nyt demareiden äänestäjät joutuvat itsekin osallistumaan demareiden aiheuttaman talousvajeen korjaamiseen. Ei tämä vieläkään ole läheskään kohtuullista mutta jonkinlainen alku sentään.

Vierailija
74/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että hyvätuloisilta ei ole otettu? On otettu aivan liikaa ja liian pitkään. Todella hyvä, että nyt demareiden äänestäjät joutuvat itsekin osallistumaan demareiden aiheuttaman talousvajeen korjaamiseen. Ei tämä vieläkään ole läheskään kohtuullista mutta jonkinlainen alku sentään.

Aivan liikaa? Näetkö nälkää? Miksi sinulta ei saisi ottaa enempää, oletko muita parempi? Ehkä palkkasi pitäisi ollakin reilusti pienempi, niin tajuaisit todellisuudesta jotain.

Vierailija
75/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotuksen progressio pitäisi poistaa kokonaan ja siirtyä tasaveroon. Toimii hyvin muualla joten miksei myös meillä. Olisi kohtuullista, että kaikki saa pitää saman osuuden hankkimistaan tuloista. On se kumma, että niiden jotka ovat osanneet hoitaa asiansa kunnolla pitäisi kustantaa muiden elämä. Vaikka olisikin tasavaero niin hyvätuloiset maksaisivat silti absoluuttisena summana enemmän.

Vierailija
76/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan liikaa? Näetkö nälkää? Miksi sinulta ei saisi ottaa enempää, oletko muita parempi? Ehkä palkkasi pitäisi ollakin reilusti pienempi, niin tajuaisit todellisuudesta jotain.

En näe mutta miksi minun pitäisi kustantaa sinun elämä? Kustantaisitko sinä mielelläsi minun? Maassa missä on työvoimapula ja koulutus ilmaista, kaikilla tasavertaiset lähtökohdat. Ehkä siis olen sinua parempi koska ilmeisesti olen hyödyntänyt sen mahdollisuuden paremmin.

Vierailija
77/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut totaalisen persaukinen. Sitten opiskelin ammatin ja menin töihin. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kaupassa hintoja miettiä vaikka koulujen jälkeen oli opintolainaa niin paljon kuin sitä sai. Kannattaa tehdä asialle jotain jos ei ole rahaa. Mariseminen ja valittaminen ei ole ratkaisu, tekeminen on. Tämä maa on täynnä mahdollisuuksia. Hyvin pitkälle riittää se että ei ole laiska. Täälläkin foorumilla on porukkaa vinkumassa heikosta rahatilanteesta. Ei se ainakaan sillä korjaannu, että täällä notkuu. Tämänkin ajan voi käyttää johonkin hyödyliseen.

Vierailija
78/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella vahingoniloinen. Loppui ilmaiset lounaat sosiaalisiipeilijältäkin.

Vierailija
79/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuullut sellaisesta asiasta kuin työnteko? Sen avulla saisit tienattua lapsellesi harrastusrahat ym. 

Olen hakenut mutta ei ole löytynyt sopivaa! Haluan tehdä vain kivoja töitä.

AP

Asennevammakin vielä. Taidat olla vihervassari ja koko maailmaa halaileva joka hamuaa kiimankiilto silmissään käsi toisten taskuilla ja pitää itsestään selvänä että tämä maa on koko maailman sosiaalitoimisto. Hae töitä, mitä tahansa töitä ja ota se vastaan kunnialla suorituen ja lopeta se sönkötykses. Ihan vaikka vaan lapses takia. 

Vierailija
80/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo puheet eriarvoistumisesta on? Ihmiset ovat olleet eriarvoisia aina. Jotkut on fiksumpia kuin toiset. Joillakin on enemmän rahaa kuin toisilla. Jotkut tekevät elämässään huonompia valintoja kuin toiset. Joillakin on yleisesti ottaen paremmat resurssit kuin toisilla. Ihmiset on lähtökohtaisesti eriarvoisia, se on luonnon valintaa eikä sitä mikään talouspolitiikka muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi