Onko teillä keittiö jossa voitte kokkailla ja seurustella samalla vieraiden kanssa?
Ei meillä ainakaan, harvoin käy edes vieraita ja jos käy, en seiso keittiössä silloin kokkaamassa.
Kommentit (22)
En mä yleensä kokkaa kun on vieraita. Mutta kyllä se periaatteessa olisi mahdollista että.vieraat seurustelisi keittiössä kanssani.
Ei onneksi. En haluaisi keittiötä olohuoneen jatkeeksi niin, että kaikki tiskit loistavat olohuoneessa. Teen ruoan valmiiksi tai esivalmistelen niin, että vieraiden ei tarvitse odottaa kun kokkaan.
Ei. Halusin keittiön joka on erillinen, ovella suljettava tila. En myöskään halua keittiöön ruokapöytää. Keittiö on työtila, ei seurustelutila.
Meillä on pieni keittiö, mutta tykkään siitä. Mitään uuniruokia tai hellalla paistamisia ei tehdä, kun vieraat on pöydässä. Siinä tulee niin kuuma, että kukaan ei kestä.
Tietenkin on. Lisäksi siivoan ahkerasti, koska puhdas koti vetää puoleensa. Siltikään kukaan ei tule ikinä kylään.
Aivan sama. Hyvä vain, että antavat erakoitua rauhassa.
70 neliön keittiössä mahtuu hyvin kokkailemaan ja seurustelemaan. Vanha tupa.
Vierailija kirjoitti:
On ja tykätään kovasti.
Se on niin ihanaa kun olohuoneessa on niin kodikas tunnelma kun keittiölaitteet surraa ja pörrää, kuten mikrot ja tiskikoneet sun muut.
Lisäksi tuo rasvan käry se on myös olohuoneessa kiva ja se on ihanasti pinttynyt ja koristaa joka paikkaa ja esineitä ja laitteita myös.
Meillä on isohko keittiö. Kai pöydän ääressä voisi istua, jos jossain mielenhäiriössä olisin kutsunut vieraita syömään.
Ruoka laitetaan valmiiksi ennen vieraiden tuloa tietenkin.
On mulla oikeinkin kiva ja kotoisa keittiö vaikka ei mikään valtava sali olekaan. Harmi vaan ettei mun luona käy koskaan, siis oikeasti ikinä, kukaan eikä ketään. Olisi ihanaa keittää kahvit toiselle / muillekin ja höpötellä ihan vaan niitä näitä edes joskus satunnaisesti.
Usein mietin, että pitäisi varmaan ihan suosiolla alkaa vähentämään astioita ja keittiön ruokapöydänkin voisi vaihtaa ehkä pienempään ja tuolejakin riittäisi se max kaksi..
On. Meillä on nyt 3. enemmän tai vähemmän avoin keittiö. Nykyisen keittiön koko 26m2 ja sen erottaa olohuoneesta ja ruokailutilasta 2-puoleinen takka.
Keittiössä on kaapistot 3 seinällä ja saareke keskellä. Rakastan saareketta tässäkin keittiöss, siinä tehdään kaikki valmistelut ja se toimii buffana tai aperitivopöytänä. Kaikki juhlat ja päivälliset alkaa saarekkeen ympäriltä.
Ruoka meillä on yleensä viimeistelyä vaille valmista mutta on paljon juhlia joissa kaikki osallistuvat. Esim blinijuhlissa 60-100 pikkubliniä paistetaan sitämukaa kun syödään ja paistajaa vaihdellaan.
Ruokavieraita on joka viikko joku lapsista perheineen, ystäviä kuukauden parin välein.Ei ole tavatonta että meitä on 18 syömässä:)
Keittiö on siisti lukuunottamatta sitä hetkeä kun päivällisellä vaihdetaan ruokalajien välillä.
On kyllä. Iso, erillinen keittiö. Tosin yleensä teen ruuat niin valmiiksi kuin mahdollista ennen vieraiden tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua.
Miksi? Jos meille sattuu tulemaan vieraita silloin, kun olen kokkaamassa, niin hyvin voivat olla keittiössä. Muutenkin vieraiden kanssa seurustellaan useammin kahvilla keittiönpöydän ääressä kuin jossakin muualla.
Vain suuremmissa juhlissa, joita meillä on ehkä pari kertaa vuosikymmenessä, vieraat syövät jossakin muualla kuin keittiössä, kuten teltassa pihalla.
Vierailija kirjoitti:
En mä yleensä kokkaa kun on vieraita. Mutta kyllä se periaatteessa olisi mahdollista että.vieraat seurustelisi keittiössä kanssani.
Meilläkin on tilava keittiö, missä on kyllä tuolit ja pöytä missä vieraat voi istua
Minun keittiöön ei pääse kukaan temmeltämään. Kellään ei ole hygienia passia ja muutenkin sotkevat hyvät pöytätavatkin ovat hakusessa, kun eivät osaa käyttää veistä haarukkaa. Ruoka on kallista, joten syököön jokainen kotonaan.
Kokkailukeittiö on erikseen ja seurustelukeittiö erikseen
tykkään,että keittiö erillisenä. ruuanvalmistusastiat jne. erikseen olohuoneessa vierasruokailuryhmä. itse keittiössä syömme isossa ruokapöydässä. seuraavassa asunnossa ns. ruokasali, eli se on erotettu keittiön läheisyydessä olevaksi 2 ovella ja ei kuulu olohuoneeseen. ja ei tarvitse olla iso asunto.
On. Jos vieraita on kutsunut illalliselle, niin useinhan siinä vierailun alkuvaiheessa vielä on jotain ruokaa uunissa tai sitä paistaa pihvejä tms. Teen kyllä suurimman osan valmisteluista ennen vieraiden tuloa jos vain ennätän.