Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ymmärrän miksi monet kokee hiustenkuivaajan hyödyttömäksi

Vierailija
25.10.2024 |

Valtaosa kuivaimista on ihan umpisurkeita! Ajattelin kerrankin keventää matkatavaroita ja jättää oman laitteen kotiin ajatuksella "ei se hotellin kuivain niin huono voi olla". Mutta olihan se. Hirveä meteli ja silti laite puhalteli vaan laiskasti pikkuisen lämmintä ilmaa eikä hiukset liikahtaneet milliäkään. Kunnollinen hiustenkuivaaja oikeasti PUHALTAA niin, että ilmavirran voimakkuus kaataa lähellä olevat kevyemmät esineetkin.

Kommentit (243)

Vierailija
21/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen aloitus kuin joku päivä sitten "joidenkin mielestä on varmaan hölmöä käyttää wifiä", täysin tyhjästä rakennetaan väittelynpoikasta täysin henkilökohtaisista mieltymyksistä laitteiden/tekniikan suhteen.

Vierailija
22/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin tarvin. Käyn aikaisin illalla suihkussa, ja hiukset ehtii kuivua ennen nukkumaan menoa. Aamulla suoristusraudalla vetaisen kuntoon, kun on vähän taipuisuutta. 

Ok. Mun hiukset on aamullakin vielä kosteat, jos en kuivaa niitä. Et ilmeisesti iltaisin poistu koskaan kotoa?

Ap

Joskus poistun, mutta en todellakaan pese hiuksia joka ilta vaan n 2-3 päivän välein, joten ei rajoita elämää. On minulla kuivain ja käytän tarvittaessa. 

Eli joka toinen ilta kökötät kotona odottelemassa hiusten kuivumista.

Siis miksi sitä pitää erikseen odotella? Miksei samalla voi puuhailla niitä tavanomaisia juttuja joita kotona monet iltaisin tekevät? Siinä ne kuivuvat itsestään ohessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, suurin osa kai on kotona illalla suihkussa käydessään ja siinä niitä muita iltatoimia tekee, eikä lähde joka ilta johonkin? Itse ainakin käyn suihkussa sen jälkeen, kun ei enää tarvi lähteä mihinkään.

Vierailija
24/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean masentava ketju. Minulla on suht pitkät hiukset niin ohuet, että kuivuvat hetkessä enkä ole ikinä tarvinnut mitään kuivaajia. Luulin, että suurimmalla osalla on samanlainen hiuslaatu mutta olen ilmeisesti suomalaiseksikin harvinaisen ohuthiuksinen.

Vierailija
25/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean masentava ketju. Minulla on suht pitkät hiukset niin ohuet, että kuivuvat hetkessä enkä ole ikinä tarvinnut mitään kuivaajia. Luulin, että suurimmalla osalla on samanlainen hiuslaatu mutta olen ilmeisesti suomalaiseksikin harvinaisen ohuthiuksinen.

Toinen samanlainen täällä, et ole ainut! Voin kuivata ne pyyhkeellä ja odottamalla noin 15 minuuttia välillä harjaillen ja ovat kuivat. Hiukseni ovat vähän yli olkapäiden eivätkä edes sen pidemmäksi kasva ja ovat aina olleet tälläiset. Poninhäntäni on peukalonpaksuinen. Huomaan että hiukseni tuntuvat ja näyttävät paksummilta aina kun värjään ne 

Vierailija
26/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä hiustenkuivain tekee hiuksistani lättänät ja suorat. Mieluummin annan hiusten kuivua itsestään, jotta ne pysyy kuohkeina ja laineikkaina.

Vierailija
27/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kiharat hiukset ja jos niihin osoittaa föönillä niin muuttuvat hamppuisen näköiseksi palleroksi. Fööni on turha minulle. Laitan hiuksiini hieman öljyä ja vahaa ja annan kuivua itsekseen. 

Vierailija
28/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin tarvin. Käyn aikaisin illalla suihkussa, ja hiukset ehtii kuivua ennen nukkumaan menoa. Aamulla suoristusraudalla vetaisen kuntoon, kun on vähän taipuisuutta. 

Ok. Mun hiukset on aamullakin vielä kosteat, jos en kuivaa niitä. Et ilmeisesti iltaisin poistu koskaan kotoa?

Ap

Joskus poistun, mutta en todellakaan pese hiuksia joka ilta vaan n 2-3 päivän välein, joten ei rajoita elämää. On minulla kuivain ja käytän tarvittaessa. 

Eli joka toinen ilta kökötät kotona odottelemassa hiusten kuivumista.

Voi jiiiisus tää oli hyvä 🤣😂😅

Vierailija
29/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Märällä tukalla ei kannata mennä nukkumaan. Kosteus jää tuunuun ja sinne muodostuu hometta. 

Mulle tulee pää kipeäksi, jos nukun kosteilla hiuksilla. Olen myös arka vedolle.

Vierailija
30/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen samanlainen täällä, et ole ainut! Voin kuivata ne pyyhkeellä ja odottamalla noin 15 minuuttia välillä harjaillen ja ovat kuivat. Hiukseni ovat vähän yli olkapäiden eivätkä edes sen pidemmäksi kasva ja ovat aina olleet tälläiset. Poninhäntäni on peukalonpaksuinen. Huomaan että hiukseni tuntuvat ja näyttävät paksummilta aina kun värjään ne 

Sama, niin kuin on suurimmalla osalla suomalaisista. Turha kiusata päänahkaa föönillä kun kuivuu äkkiä ilmankin. 

Vierailija
31/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, niin kuin on suurimmalla osalla suomalaisista. Turha kiusata päänahkaa föönillä kun kuivuu äkkiä ilmankin. 

Mulla on myös ohut ns lasinen hiuslaatu, mutta hiuksia on paljon ja kuivumisessa menee noin 3-4 tuntia.

Vierailija
32/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin tunti sitten suihkusta ja mun pitkät hiukset on jo kuivat. En käytä fööniä juuri koskaan. Pesun jälkeen pyyhkeellä kuivaus ja sen jälkeen kampaan irtohiukset harvalla kammalla pois ja haron hiuksiani sormillani aika ajoin. Ei mene kauaa, kun hiukset ovat kuivat. Eikä myöskään haittaa vaikka kävisin hieman kosteilla hiuksilla nukkumaan, kuivuvat varmasti yön aikana. Hiukseni ovat lavan alle pitkät, taipuisat ja ponnari on n. kolmen sormen paksuinen. Ilmeisesti ohuet ja tai hieno hiuslaatu, kun kuivuvat niinkin nopeasti.

Vierailija
33/243 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukset kuivuu ihan eri muotoon kuivaajalla. Jos hiukset jättää kuivumaan ne ovat kuin liimaantuneita toisiinsa kuivanakin.

En koskaan kuivaa. Annan kuivua itsekseen. Ja minulla on pitkät, ilmavat hiukset.

Vierailija
34/243 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulin tunti sitten suihkusta ja mun pitkät hiukset on jo kuivat. En käytä fööniä juuri koskaan. Pesun jälkeen pyyhkeellä kuivaus ja sen jälkeen kampaan irtohiukset harvalla kammalla pois ja haron hiuksiani sormillani aika ajoin. Ei mene kauaa, kun hiukset ovat kuivat. Eikä myöskään haittaa vaikka kävisin hieman kosteilla hiuksilla nukkumaan, kuivuvat varmasti yön aikana. Hiukseni ovat lavan alle pitkät, taipuisat ja ponnari on n. kolmen sormen paksuinen. Ilmeisesti ohuet ja tai hieno hiuslaatu, kun kuivuvat niinkin nopeasti.

En usko. Nyt jos menisit pakkasella ulos niin hiuksesi jäätyisi.

Vierailija
35/243 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turha kapine. Kuivuu ne hiukset ilmankin. 

Vierailija
36/243 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pese aamulla ne. Eihän ne pään ja tyynyn välissä kuivu. Homehdutat tyynysi ja hankit ihottumaa.

Vierailija
37/243 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei kai enää suihkun jälkeen mihinkään mihin tarvitsisi laittautua... 

Toisaalta mä en ole 25 vuoteen käyttänyt kuivaajaa, bileiltanakin riittää pyyhe ja muotoilutuote ja kädet.

-ohis.

Vierailija
38/243 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villapipo päähän ja hiukset myttyyn sinne sisään. Kuivuu yön aikana kiharaiseksi eikä tyyny kastu. Eikä tarvitse kuivailla. 

Vierailija
39/243 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20104741

"

Monen suomalaisen arkinen tapa saa tyynyn homehtumaan et kai sinäkin nuku bakteeripesässä?

Moni pesee lakanoita, tyynyliinoja ja jopa peittoja usein, mutta tutkimusten mukaan suuri osa ei juuri kiinnitä huomiota oman tyynynsä puhtaanapitoon.

Erityisen huonossa kunnossa, usein jopa suorastaan homeessa, ovat iltaisin hiuksensa pesevien ihmisten tyynyt, kertoo vuosikymmeniä suomalaisten nukkumistottumusten parissa työskennellyt Unikulman toimitusjohtaja Vesa Tuominen.

Edes tyynyliinan tiheä vaihtoväli ei auta, jos tyynylle luo mikrobiystävällisen kasvualustan. Jos menee usein märillä hiuksilla nukkumaan ja petaa vielä aamuisin sängyn, pysyy tyyny jatkuvasti kosteana, mikä ylläpitää mikrobeille suotuisaa elinympäristöä"

Vierailija
40/243 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eri kuin tuo kirjoittaja, mutta suosin myös iltaisin hiusten pesua ja luonnollista kuivumista. Harvemmin iltaisin tarvitsee lähteä minnekkään yllättäen, niin ei ole ongelmaa. Hiukseni ei tarvitse päivittäistä pesua, niin voin joko valita pesupäivän tai ajan iltamenot huomioiden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan