Minkälainen alle 60 v. ihminen on vielä Facebookissa?
Taso romahti lopullisesti kun boomerit valtasivat sen. Nykyään se on lähes yhtä huono kuin tämä sontalaatikko.
Kommentit (100)
Ryhmät on erinomaisia Facessa! -n51
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten nämä tyypit, jotka laittavat kuolleiden kissojen kuvia facebookiin, että "kenen kissa jäänyt taas auton alle".
Ei koskaan (onneksi) näy kuolleiden koirien kuvia, vaikka varmasti niitäkin jää auton alle, mutta oikeasti se järkyttää, ahdistaa ja surettaa ku niitä raatoja siellä näkyy .
Oisko teistä kiva nähdä oma rakas lemmikki jossain facebookissa missä kaikki sen kuvan sitten näkee, kun oma rakas perheenjäsen on siinä ja ei mitenkään nättinä..
Minä en ainakaan halua sellaisia nähdä .
Mun mielestä taas ihan aiheellista, jos se edes jonkun herättäisi siihen ettei kissojen kuulu kulkea pitkin maanteitä. Ja jos oma lemmikki olis kateissa niin olisihan se hyvä tietää ettei turhaan enää etsi.
Boomerithan oli ainakin 90-luvulle asti omalla nimellään, puhelinnumerollaan ja osoitekin usein näkyvissä puhelinluetteloissa. Tietoturvattomuus lienee niiltä ajoilta peräisin?
30-40 v naiset, jotka kuuluvat alueensa ryhmiin. He näkevät 1-3 lapsen tekevän mitättömiä rikkeitä ja välittömästi julkaisevat "jutelkaa tästä kotona" kaikille alueensa lapsiperheille. He tekevät näin, koska haluavat näyttäytyä hyvinä ihmisinä ja ovat yksinäisiä. Heillä on usein profiilikuvana yhteiskuva koiransa kanssa. Lisäksi he poimivat talteen toisten hukkaamia tavaroita julkaistakseen niistä kuvia: "Olen hyvä ihminen ja löysin hanskat, nyt olen jemmannut ne kotiini ettei omistaja voi enää löytää niitä".
Missä sitten pitäisi olla? Jossain instassa hypettämässä, ja leikkimässä suosittua? Ainakin omalle mielenterveydelle face on paljon leppoisampi paikka. Instassa huvittaa kun aikuiset, melkein nelikymppiset ihmiset kilpaa jakaa jotain maailman tärkeintä postausta omalle kuplalleen, ja kuvittelevat olevansa siten mukana jossakin. Karmii ajatella mitä mieltä he ovat henkilöistä, jotka eivät osallistu hypeen.
Vierailija kirjoitti:
30-40 v naiset, jotka kuuluvat alueensa ryhmiin. He näkevät 1-3 lapsen tekevän mitättömiä rikkeitä ja välittömästi julkaisevat "jutelkaa tästä kotona" kaikille alueensa lapsiperheille. He tekevät näin, koska haluavat näyttäytyä hyvinä ihmisinä ja ovat yksinäisiä. Heillä on usein profiilikuvana yhteiskuva koiransa kanssa. Lisäksi he poimivat talteen toisten hukkaamia tavaroita julkaistakseen niistä kuvia: "Olen hyvä ihminen ja löysin hanskat, nyt olen jemmannut ne kotiini ettei omistaja voi enää löytää niitä".
Enpä tosiaan olisi arvannut että löydetystä omaisuudesta ilmoittaminenkin on jotain mitä joku keksii paheksua. 🙄
Koiraihmiset. Heille on mm. roturyhmä, koiraharrastusryhmä, karanneet koirat -ryhmä, rescue-ryhmä, pentueen koirien yhteisryhmä, kodittomat koirat -ryhmä, kasvattajan ryhmä, raakaruokintaryhmä... Niissä on hyvä jakaa kuvia omasta koirasta, kertoa muille miten hieno ja uhrautuva koiranomistaja on, markkinoida koirien tarvikkeita ja kursseja sekä syytellä muita eläinrääkkääjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Missä sitten pitäisi olla? Jossain instassa hypettämässä, ja leikkimässä suosittua? Ainakin omalle mielenterveydelle face on paljon leppoisampi paikka. Instassa huvittaa kun aikuiset, melkein nelikymppiset ihmiset kilpaa jakaa jotain maailman tärkeintä postausta omalle kuplalleen, ja kuvittelevat olevansa siten mukana jossakin. Karmii ajatella mitä mieltä he ovat henkilöistä, jotka eivät osallistu hypeen.
Ei missään. Älykäs ihminen ei ole enää nykyään näillä massojen kaupallisilla somealustoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten nämä tyypit, jotka laittavat kuolleiden kissojen kuvia facebookiin, että "kenen kissa jäänyt taas auton alle".
Ei koskaan (onneksi) näy kuolleiden koirien kuvia, vaikka varmasti niitäkin jää auton alle, mutta oikeasti se järkyttää, ahdistaa ja surettaa ku niitä raatoja siellä näkyy .
Oisko teistä kiva nähdä oma rakas lemmikki jossain facebookissa missä kaikki sen kuvan sitten näkee, kun oma rakas perheenjäsen on siinä ja ei mitenkään nättinä..
Mun mielestä taas ihan aiheellista, jos se edes jonkun herättäisi siihen ettei kissojen kuulu kulkea pitkin maanteitä. Ja jos oma lemmikki olis kateissa niin olisihan se hyvä tietää ettei turhaan enää etsi.
No kukaan vastuullinen kissan omistaja ei pidä kissansa vapaana, vaikka se kuinka olisi niiden luonto.
Ja voisi kirjoittaa vaikka tuntomerkit ja kertoa mistä löytyy eikä pamauttaa sitä kuvaa ihan kaikkien näkyville.
Yhteen aikaan facebookissa oli tosi paljon niitä kuvia myös ihmisten ruhjeista ja vammoista koko ajan, kun noi sähköpotkulaudat alkoi ilmestymään ja sekään ei ollut kivaa katsottavaa eikä kukaan varmasti siitä oikeasti oppinut yhtään mitään.
Osa oppii osa ei .
Varmasti olet itsekkin nähnyt kuvia lehdissä murskana olevista autoista kolari paikoilla, kun joku on ajanut ylinopeutta tai ohittanut ja varmasti siitä huolimatta joskus ohitat tai ajat ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tosiaan olisi arvannut että löydetystä omaisuudesta ilmoittaminenkin on jotain mitä joku keksii paheksua. 🙄
Heille ei tosiaan tule mieleen ettei omistaja ole facessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti! Ei kaikilla ole Facebookia ! Yleensä ihminen, jos hukkaa jotain niin menee etsimään sinne missä muisti viimeksi nähneensä eikä facebookista ja varsinkin jos joku on ehtinyt sen roudaamaan omaan kotiinsa! Älyhoi älä jätä.
Lopettakaa se ihmisten tavaroiden kotiin roudaaminen . Viekää poliisilaitokseen tai jättäkää näkyvälle paikalle ja jos se on kauppa niin viekää INFOOn !!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heille ei tosiaan tule mieleen ettei omistaja ole facessa
Miten niin ei ole? Siis minkään koskaan kadonneen tavaran omistaja ei ole somessa? Mitä? Tottakai voi olla, ja vaikka omistaja itse ei olisikaan niin esimerkiksi hänen perheenjäsenensä voi olla. Itse pistin just tällä viikolla kaupunginosaryhmään viestin kadulta löydetyistä avaimista. Omistaja löytyi kymmenessä minuutissa ja oli taatusti iloinen että vaivauduin somettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti! Ei kaikilla ole Facebookia ! Yleensä ihminen, jos hukkaa jotain niin menee etsimään sinne missä muisti viimeksi nähneensä eikä facebookista ja varsinkin jos j
Mistä sä keksit että ihmiset veisivät sitä tavaraa kotiinsa? Yleensähän se nostetaan lähimmälle penkille tai puun oksaan ja kerrotaan että tällainen löytyi. Ihan vajaita juttuja nyt taas.
Mikä noista somealustoista olisi parempi vaihtoehto Facebookille? Olin jonkin aikaa Mastodonissa ja Diasporassa, jotka olivat muuten ihan ok, mutta eihän niissä ketään tuttuja ole tai tule koskaan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä noista somealustoista olisi parempi vaihtoehto Facebookille? Olin jonkin aikaa Mastodonissa ja Diasporassa, jotka olivat muuten ihan ok, mutta eihän niissä ketään tuttuja ole tai tule koskaan olemaan.
Tarvitseeko somessa olla tuttuja? Sehän riippuu ihan siitä, mihin sitä käyttää. Jos haluaa verkostoitua, saada tietoa asioista ja käyttää sitä viihteeseen niin en mä ainakaan näihin tarkoituksiin tarvitse sinne naapuria, työkaveria tai äitiäni.
Ihan kaikesta jotkut voivatkin saada pönkitystä egolleen, kuten nyt tästäkin ettei ole facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti! Ei kaikilla ole Facebookia ! Yleensä ihminen, jos hukkaa jotain niin menee etsimään sinne missä muisti viimek
En mistään keksinyt yks vei kotiinsa ja jakoi vielä oman osoitteensa mistä voi hakea. En ainakaan itse KOSKAAN jakaisi omalla nimelläni omaa osoitetta julkisesti missään
Lastensa kielijänteitä leikkauttavat ja ferritiinitasoja mittailevat tuoreet äidit, joiden erityisherkät refluksista kärsivät lapset ovat saaneet unihaasteisiinsa apua vauvahierojalla käymisestä. Löytyvät myös instasta ja jodelista.