Minkälainen alle 60 v. ihminen on vielä Facebookissa?
Taso romahti lopullisesti kun boomerit valtasivat sen. Nykyään se on lähes yhtä huono kuin tämä sontalaatikko.
Kommentit (100)
Joku ennen aikojaan käppäytynyt.
Sitten vielä kun nykykäyttäjistä iso osa kippaa 10 vuoden sisään niin Facebookista on tulossa digitaalinen boomereiden hautausmaa.
Todella moni nuori muusikko/taiteilija on facessa ja tuottavat paljonkin päivityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Todella moni nuori muusikko/taiteilija on facessa ja tuottavat paljonkin päivityksiä.
Ei ole. Ovat instassa ja Youtubessa.
Minä 58 v mies olen. Hyödynnän Metan, Googlen ja monen muun ilmaispalvelun nopeita siirtoyhteyksiä sekä tallenuskapasiteettia, jolloin ei tarvitse yleisluontoista, ei niin tärkeää jaettavaa laittaa Sharepoint, Sharefile jne paremman luokan maksullisiin palveluihin. Eli he noukkivat tavaran keillä on linkki tai ketkä tietävät ja loput ihmettelevät että mitähän tuonkin äijän päässä liikkuu.
Kyllä tää "kiitos ryhmään pääsystä"-kansa on just yli 6-kymppisiä. Mutta tähän ikäryhmään on myös rantautunut selfiet. Joka pkeleen ryhmässä otetaan siitä vanhasta naamasta kuva, eikä se liity mitenkään ryhmän aiheeseen.
Lisäksi yritetään myydä/lahjoittaa jotain tavaraa, eikä osata edes lukea meseviestejä.
59v
Onhan se kauheaa, jos joku aikuinen ihminen on jossain sosiaalisessa mediassa, koska ne pilaavat teini pildejen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ovat instassa ja Youtubessa.
Ovat myös facebookissa noiden lisäksi.
Joo ja herättää myötähäpeää myös. Tuntuu ettei boomereilla ole ollenkaan minkäänlaista itsesuojeluvaistoa tai estoja sen suhteen mitä jakavat netissä.
Yks Pälli jakoi puskaradiossa osoitteensa, koska oli löytänyt jonku toisen omaisuutta ja en ymmärrä kuka roudaa löytötavarat kotiinsa ylipäätään.
Sitten jaetaan ihan tosi noloja huonosti otettuja kuvia .
Pitäs olla yläikäraja tai älykkyysosamäärä raja, että saa postailla Facebookiin.
Toisaalta oma on häpeänsä.
Itse en kuuluu edes TikTok, koska se on niin syöpää .
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kauheaa, jos joku aikuinen ihminen on jossain sosiaalisessa mediassa, koska ne pilaavat teini pildejen elämän.
Ai nytkö aikuisuuden raja menee 60 vuoden kohdalla? 😂 Ok boomer.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää "kiitos ryhmään pääsystä"-kansa on just yli 6-kymppisiä. Mutta tähän ikäryhmään on myös rantautunut selfiet. Joka pkeleen ryhmässä otetaan siitä vanhasta naamasta kuva, eikä se liity mitenkään ryhmän aiheeseen.
Lisäksi yritetään myydä/lahjoittaa jotain tavaraa, eikä osata edes lukea meseviestejä.
59v
Mun isä on samanikäinen kuin sinä eikä se osaa edes kirjoittaa viestejä tai osaa, mutta ei siitä saa mitään selväää
Vierailija kirjoitti:
59v
Lisäksi otetaan tärähtäneitä kuvia jostain orvokeista ja ladataan se kuva sinne väärin päin. Ja tämäkin tietysti johonkin ryhmään joka ei liity orvokkeihin.
Mä esim seuraan aktiivisesti muutamaa matkailuryhmää ja todella montaa rescue-eläimiin liittyvää ryhmää. Saan matkavinkkejä ja tietoa eri maiden eläinsuojeluhaasteista ja -tilanteista, pystyn lahjoittamaan varoja.
Jotkut kaverit on edelleen kovin aktiivisia, kivahan heidän kuulumisiaan on nähdä, varsinkin sellaisten jotka asuu jossain kaukana eikä pystytä tapaamaan.
Ihan tällainen tavallinen kotirouva olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
59v
Lisäksi otetaan tärähtäneitä kuvia jostain orvokeista ja ladataan se kuva sinne väärin päin. Ja tämäkin tietysti johonkin ryhmään joka ei liity orvokkeihin.
Ja yleensä näillä on myös joku ihan kamala liian läheltä naamaa otettu profiilikuva alhaalta päin ja tietysti kaikki julkisena siellä on satoja kuvia kaikkien nähtävillä. Nykyjään, kun nuoret ja varsinkin hakkerit saa selville osoitteen jo jostain puusta mikä näkyy jossain kuvassa niin nämä boomerit laittaa tyyliin kaiken minkä voi nettiin.
Omia vanhempani olen yrittänyt opastaa, mutta ei se auta.
Vierailija kirjoitti:
Mä esim seuraan aktiivisesti muutamaa matkailuryhmää ja todella montaa rescue-eläimiin liittyvää ryhmää. Saan matkavinkkejä ja tietoa eri maiden eläinsuojeluhaasteista ja -tilanteista, pystyn lahjoittamaan varoja.
Jotkut kaverit on edelleen kovin aktiivisia, kivahan heidän kuulumisiaan on nähdä, varsinkin sellaisten jotka asuu jossain kaukana eikä pystytä tapaamaan.
Ei sitten tullut mieleen, että tuollaiset on todella usein huijauksia . Se että lahjoitat rahaa johonkin ja et voi koskaan tietää mihin ne rahat oikeasti menee, ellei se ole joku virallinen esimerkiksi SPR tai unisef
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tutut on siellä niitten kirppisten vuoksi ja tapahtumakalentereiden.
Itse häivyin siinä vaiheessa, kun äitini alkoi aukomaan päätään joka kommentiini. Kerran esim kommentoin Huono äiti profiilin johonkin julkaisuun, niin tää tuli ulisemaan et hänkö muka huono äiti ja kuinka minä olen kiittämätön. Ja esimerkkejä olisi runsaasti lisää...
Eläkeläisten somekohelluksesta riittää kyllä tragikoomisia esimerkkejä. Seitsemänkymppinen enoni ei ollut ymmärtänyt, mikä ero on yksityisviestillä ja toisen julkiselle seinälle pistetyllä kirjoituksella ja oli sitten mennyt juoruilemaan jostain kylän asioista "salaa" siinä kaikkien silmien alla. Ei tietenkään osannut myöskään poistaa viestejään. 😂
Meidän silloin kuusikymppi
Mun isäni ei myöskään ymmärtänyt, mikä ero on siinä että kommentoi mun uudelleenjakamaa somepostausta siinä mun seinällä ja sillä että menee höyryämään siihen alkuperäisen postauksen alle tuhansien seuraajien eteen. Postaus liittyi johonkin kaupunginosan asioihin ja se meni sinne kiroilemaan ja haukkumaan kaikki.
Olenkin ihmetellyt, miten ihmiset kehtaavat somessa omalla nimellään riehua.
Olen täyttämässä kohta 50v, ja häivyin facebookista jo 10 vuotta sitten, en siellä kauaa ollutkaan. Muutama kk sitten suljin myös instan, siellä oli harrastuksista kuvia n. 4 vuoden ajan. Olen vähentämässä juutubenkin katselua,
Itse olen siellä muutamien ryhmien takia. Harvoin on mitään mielenkiintoisia päivityksiä tutuilta. Jos olisikin, niin ne hukkuu mainoksiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten tullut mieleen, että tuollaiset on todella usein huijauksia . Se että lahjoitat rahaa johonkin ja et voi koskaan tietää mihin ne rahat oikeasti menee, ellei se ole joku virallinen esimerkiksi SPR tai unisef
No SPR onkin hyvä esimerkki, rahat menee johdon palkkoihin.
Ja osaan kyllä selvittää näistä tukemistani järjestöistä faktat, on aika laajoja verkostoja mistä voi ottaa selvää. Olen jonkun verran käynyt Kreikassa ihan paikan päälläkin sheltereissä. Mutta liikuttavaa että huolehdit meikäläisen pennosista :-)
Joo siis FB on tänä päivänä ihan vihoviimeinen paikka myydä yhtään mitään. Kaiken maailman vänkääjiä, huijareita ja ghostaajia. Saako lisäkuvia, voitko tuoda, myytkö eurolla, en pääsekään tulemaan kun jalka meni poikki jne.