Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen alle 60 v. ihminen on vielä Facebookissa?

Vierailija
24.10.2024 |

Taso romahti lopullisesti kun boomerit valtasivat sen. Nykyään se on lähes yhtä huono kuin tämä sontalaatikko. 

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minunkaltainen. Kuulun siellä eri ryhmiin oman ammattini puolesta, sekä kaupunginosaryhmiin. Myös ravintoloiden ruokalistat ym. tapahtumat kiinnostavat, kun joillakin on kaikki tiedot vain facebookissa, eikä ole välttämättä kotisivuja ollenkaan. 

Vierailija
82/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sitten pitäisi olla? Jossain instassa hypettämässä, ja leikkimässä suosittua? Ainakin omalle mielenterveydelle face on paljon leppoisampi paikka. Instassa huvittaa kun aikuiset, melkein nelikymppiset ihmiset kilpaa jakaa jotain maailman tärkeintä postausta omalle kuplalleen, ja kuvittelevat olevansa siten mukana jossakin. Karmii ajatella mitä mieltä he ovat henkilöistä, jotka eivät osallistu hypeen. 

Missä somessa nykyisin "pitää olla"? Kiinalainen TikTok ei itseäni kiinnosta. Sinnekö kaikki ovat kadonneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sitten pitäisi olla? Jossain instassa hypettämässä, ja leikkimässä suosittua? Ainakin omalle mielenterveydelle face on paljon leppoisampi paikka. Instassa huvittaa kun aikuiset, melkein nelikymppiset ihmiset kilpaa jakaa jotain maailman tärkeintä postausta omalle kuplalleen, ja kuvittelevat olevansa siten mukana jossakin. Karmii ajatella mitä mieltä he ovat henkilöistä, jotka eivät osallistu hypeen. 

Missä somessa nykyisin "pitää olla"? Kiinalainen TikTok ei itseäni kiinnosta. Sinnekö kaikki ovat kadonneet?

Ei tarvitse olla missään. Se tässä aikuisuudessa on ihanaa että saa ihan itse päättää tämänkin. 

Vierailija
84/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla missään. Se tässä aikuisuudessa on ihanaa että saa ihan itse päättää tämänkin. 

No jos arvostaa somen hyviä puolia, mutta ei haluaisi olla Facebookissa koska vanhat ihmiset on pilanneet sen? Niin heitä nyt edes jotain nimiä.

Vierailija
85/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraajista ja kommentoijistakin osa voi olla pelkkiä botteja, ei edes todellisia ihmisiä.

Vierailija
86/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen siellä muutamien ryhmien takia. Harvoin on mitään mielenkiintoisia päivityksiä tutuilta. Jos olisikin, niin ne hukkuu mainoksiin..

En tiedä minkä ikäinen sinä olet, mutta huvittaa kun täällä niin vanhempia ihmisiä haukutaan tyhmiksi ja yksinkertaisiksi. Tämä seitsenkymppinen on kuitenkin jo vuosikausia sitten osannut hoitaa kaikki mainokset piiloon. No, jotkut haluavat mainostaa,millaisten typerysten lapsia ovat, näemmä sellaisiakin on sitten, kouluttamattomia ihmisiä oletettavasti.

En ole haukkunut ketään tyhmäksi. En ole jaksanut selvittää, miten mainokset ja muun roskan saa tuolta pois.

Vierailija
87/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos arvostaa somen hyviä puolia, mutta ei haluaisi olla Facebookissa koska vanhat ihmiset on pilanneet sen

Minun tuntemani ihmiset lähtivät Facebookista huonojen uudistusten ja kohujen myötä.

Vierailija
88/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tarkoitin, että mitä somea ihmiset nykyään käyttävät. Aikuiset siis.

Vierailija
89/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon muutamassa ryhmässä, joiden jäsenten keski-ikä on plus 60.

Esim. mökkihöperöt. Laitellaan kuvia jonkun tyypin hautajaisarkusta, vanhasta hääkuvasta, Rodoksenreissulta, kuolleesta koirasta. Mitenköhän nämä liittyy Mökkeilyyn?

Toinen oli joku ruokasivusto. Laitetaan kuva keitetystä perunasta, ja johan Pirkot ja Martat huutavat reseptiä. Tai kuva metvurstileivästä ja taas halutaan resepti. Tai mysteerialoitus "saisinko reseptin" Eikä mitään muuta...

Vierailija
90/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiä ja kuvaa, sitähän ne kaikki vaan on.

Vierailija
91/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamäärä oman huomion mukaan laskee siinä nelikymppisenä.

Kaikki sukulaiset ovat tyhmentyneet sen jälkeen.

Yhtään ei osata järkeä käyttää enään.

Jaetaan netissä koko elämä ja ostetaan temusta myrkyllisiä tavaroita ja vaatteita.

Annetaan rikollisille rahaa ja mahdollisuus hakkeroida kaikki tilit  ja sen lisäksi vielä ihan vapaaehtoisesti annetaan ja lähetetään rahaa tuntemattomille 

Millainen älykkyysosamäärä on tyypillä joka kirjoittaa "enään"? 

120 kiitos kysymystä silti mulla on lukihäiriö ja oon oululainen, mutta kai sekin jo on vamma :D

Vierailija
92/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä juuri ketään, kuka olisi Facebookissa.

Itse en ole (koskaan ollutkaan) eikä kukaan sisaruksistani eikä ystävistäni - eikä muuten aikuisista lapsistanikaan. N64

Vierailija
93/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta IRC galleria oli aikoinaan parempi jo silloin kuin Facebook.

Facebook näyttää tylsältä ei pysty muokkaamaan värejä ja ei pysty ommaa enään eikä pysty kommaa yksityisesti .

Eikä oo vippiä jos se meta ois ollu vähä fiksumpi ja ois lisännyt sen ominaisuuden niinku galleriassa maksullinen VIP niin ois tehny vielä enemmän massia .

Kuka muu muuten osas aikoinaan modata profiilin väriä ilman vippiä? Mä osasin se oli kivaa . Kaipaan galleria aikoja.

Vierailija
94/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täyttämässä kohta 50v, ja häivyin facebookista jo 10 vuotta sitten, en siellä kauaa ollutkaan. Muutama kk sitten suljin myös instan, siellä oli harrastuksista kuvia n. 4 vuoden ajan. Olen vähentämässä juutubenkin katselua,

Minä käytän Youtubea todella paljon opiskelun apuna. Siellä on todella hyvää materiaalia monesta aiheesta. Juuri nyt teen kandityötä ja vaikka tietenkin luen myös niitä tieteellisiä artikkeleita, niin hyödynnän myös Youtube-sisältöjä, joissa on sopivaa teoriapohjaa auttamaan ison kuvan hahmottamisessa. Erityisesti fuksivuonna tuli katsottua todella paljon hyvin tehtyjä matikkavideoita. Siellä on ihan MIT-professoreidenkin luentoja.

Siis ocw.mit.edu puolella vai onko muuallakin?

Ilmeisesti Youtube-video

Youtube parempi kuin ei mitään ja jos niitä strukturoidusti opiskelee, niin saattaa myös edistyä. Maallikkona ilman akateemisia paineita menisin silti oppimisen kannalta edX- tai sitten Coursera-puolelle, jos pelkää edX:n konkurssia. Tulisi ainakin jonkinlaiset harjoitustehtävät paketissa. Kvanttimekaniikan, astrofysiikan, verkkopuolen (CCNP/CCIE) tai betonirakentamisen koulutusohjelmien kurssit eivät oikein pihatöissä kuunnellen aukene. Realiteettina maallikko voi niiden myöntämällä todistuksella niistää ainakin Euroopan puolella nenänsä, mutta jääpähän materiaali tehtävineen malliratkaisuineen käyttöön.  

Vierailija
95/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. mökkihöperöt. Laitellaan kuvia jonkun tyypin hautajaisarkusta, vanhasta hääkuvasta, Rodoksenreissulta, kuolleesta koirasta. Mitenköhän nämä liittyy Mökkeilyyn?

Toinen oli joku ruokasivusto. Laitetaan kuva keitetystä perunasta, ja johan Pirkot ja Martat huutavat reseptiä. Tai kuva metvurstileivästä ja taas halutaan resepti. Tai mysteerialoitus "saisinko reseptin" Eikä mitään muuta...

Tää oli niin hyvä kuvaus kun just tota se on. 😄 Ja sit nää jotka ilmiselvästi pienessä maistissa lauantaisaunan jälkeen pistää jonkun kökön iskelmän YouTubesta kaupunginosaryhmään tai vastaavaan. 

Vierailija
96/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut enkä mene. N 73

Vierailija
97/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen siellä muutamien ryhmien takia. Harvoin on mitään mielenkiintoisia päivityksiä tutuilta. Jos olisikin, niin ne hukkuu mainoksiin..

En tiedä minkä ikäinen sinä olet, mutta huvittaa kun täällä niin vanhempia ihmisiä haukutaan tyhmiksi ja yksinkertaisiksi. Tämä seitsenkymppinen on kuitenkin jo vuosikausia sitten osannut hoitaa kaikki mainokset piiloon. No, jotkut haluavat mainostaa,millaisten typerysten lapsia ovat, näemmä sellaisiakin on sitten, kouluttamattomia ihmisiä oletettavasti.

Noh, minä olen tuo jonka isä ei tajunnut, minkä päivityksen alle kommentoi ja olen itse tekniikan tohtori, kyseinen isäukko puolestaan jo eläköitynyt erikoislääkäri. Mutta kai tuosta nyt sitten tuli parempi olo kun voi uskotella it

un osalla seitsemänkymppisistä ei ole tosiaan pidätyskykykään enää tallella niin pitää ymmärtää että rima hienoille suorituksille on vähän madaltunut. 

Ei kuiteenkan niin paljoa madaltunut, että arvon tekniikan tohtorie sen osaisi tehdä LMAO!!!

Vierailija
98/100 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"un osalla seitsemänkymppisistä ei ole tosiaan pidätyskykykään enää tallella niin pitää ymmärtää että rima hienoille suorituksille on vähän madaltunut." 

"Ei kuiteenkan niin paljoa madaltunut, että arvon tekniikan tohtorie sen osaisi tehdä LMAO!!!"

Logiikkanne ontuu siinä määrin, että pilkkanne kärsii.

Vierailija
99/100 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli niin hyvä kuvaus kun just tota se on. 😄 Ja sit nää jotka ilmiselvästi pienessä maistissa lauantaisaunan jälkeen pistää jonkun kökön iskelmän YouTubesta kaupunginosaryhmään tai vastaavaan. 

Reelsejä katsoessa tulee välillä vastaan noita pätkiä joissa boomeri ei ole ensinnäkään tajunnut että ei ota kuvaa vaan videota eikä myöskään ole tainnut ymmärtää että video menee ihan yleiseen jakoon koko maailman pällisteltäväksi. Siis tällaisia pätkiä joissa videolla on vaan joku seurue vaikka jossain karaokebaarissa ja kukaan ei edes sano tai tee mitään. 

Vierailija
100/100 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerisomehan se on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi