Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen alle 60 v. ihminen on vielä Facebookissa?

Vierailija
24.10.2024 |

Taso romahti lopullisesti kun boomerit valtasivat sen. Nykyään se on lähes yhtä huono kuin tämä sontalaatikko. 

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamäärä oman huomion mukaan laskee siinä nelikymppisenä.

Kaikki sukulaiset ovat tyhmentyneet sen jälkeen.

Yhtään ei osata järkeä käyttää enään.

Jaetaan netissä koko elämä ja ostetaan temusta myrkyllisiä tavaroita ja vaatteita.

Annetaan rikollisille rahaa ja mahdollisuus hakkeroida kaikki tilit  ja sen lisäksi vielä ihan vapaaehtoisesti annetaan ja lähetetään rahaa tuntemattomille 

Vierailija
62/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaetaan netissä koko elämä ja ostetaan temusta myrkyllisiä tavaroita ja vaatteita.

Annetaan rikollisille rahaa ja mahdollisuus hakkeroida kaikki tilit  ja sen lisäksi vielä ihan vapaaehtoisesti annetaan ja lähetetään rahaa tuntemattomille 

Millainen älykkyysosamäärä on tyypillä joka kirjoittaa "enään"? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä noista somealustoista olisi parempi vaihtoehto Facebookille? Olin jonkin aikaa Mastodonissa ja Diasporassa, jotka olivat muuten ihan ok, mutta eihän niissä ketään tuttuja ole tai tule koskaan olemaan.

Mä käytän yhtä vähän älykkäämpää somea (en nyt sano mitä kun en todellakaan halua sille huomiota vauvapalstalla) enkä tunne sieltä ketään irl. Mutta ei sillä ole mielestäni väliä, koska ne henkilökohtaisen elämän viestittelyt hoidan whatsappissa.

Vierailija
64/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin vuoteen postaillut enkä seurannut toisten postauksia. Mutta olen edelleen FB:ssä tiettyjen ryhmien takia. Veneseura, mökkialue, vanhojen opiskelukavereiden ryhmä. Opiskelukavereiden kanssa oli juuri tapaaminen, kun fuksivuodesta tuli 35 vuotta täyteen.

Vierailija
65/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä kun nykykäyttäjistä iso osa kippaa 10 vuoden sisään niin Facebookista on tulossa digitaalinen boomereiden hautausmaa. 

Mulla on siellä jo muutama sukulainen, joiden seinällä monet käy muistelemassa aina kuoleman vuosipäivänä. Onhan toi ihan hyvä vaihtoehto hautausmaalla käynnille.

Itelle ei ole tulossa hautaa ollenkaan, haluan tuhkat mökin perämetsään. Vois hyvissä ajoin laittaa FB-sivun sellaiseksi digitaaliseksi hautausmaaksi :-D

Vierailija
66/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo ja herättää myötähäpeää myös. Tuntuu ettei boomereilla ole ollenkaan minkäänlaista itsesuojeluvaistoa tai estoja sen suhteen mitä jakavat netissä."

Yksi mökkinaapuri (70+) mainitsi jossain FB-kommentissaan saaneensa punkin kivespussiin ja että piti käydä lääkärissä ottamassa se pois :-D

Vierailija
67/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo ja herättää myötähäpeää myös. Tuntuu ettei boomereilla ole ollenkaan minkäänlaista itsesuojeluvaistoa tai estoja sen suhteen mitä jakavat netissä."

Yksi mökkinaapuri (70+) mainitsi jossain FB-kommentissaan saaneensa punkin kivespussiin ja että piti käydä lääkärissä ottamassa se pois :-D

Kai se lisäsi myös kuvan? (väärin päin uploadattuna tietenkin) 😄

Vierailija
68/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täyttämässä kohta 50v, ja häivyin facebookista jo 10 vuotta sitten, en siellä kauaa ollutkaan. Muutama kk sitten suljin myös instan, siellä oli harrastuksista kuvia n. 4 vuoden ajan. Olen vähentämässä juutubenkin katselua,

Minä käytän Youtubea todella paljon opiskelun apuna. Siellä on todella hyvää materiaalia monesta aiheesta. Juuri nyt teen kandityötä ja vaikka tietenkin luen myös niitä tieteellisiä artikkeleita, niin hyödynnän myös Youtube-sisältöjä, joissa on sopivaa teoriapohjaa auttamaan ison kuvan hahmottamisessa. Erityisesti fuksivuonna tuli katsottua todella paljon hyvin tehtyjä matikkavideoita. Siellä on ihan MIT-professoreidenkin luentoja.

Vierailija
69/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täyttämässä kohta 50v, ja häivyin facebookista jo 10 vuotta sitten, en siellä kauaa ollutkaan. Muutama kk sitten suljin myös instan, siellä oli harrastuksista kuvia n. 4 vuoden ajan. Olen vähentämässä juutubenkin katselua,

Minä käytän Youtubea todella paljon opiskelun apuna. Siellä on todella hyvää materiaalia monesta aiheesta. Juuri nyt teen kandityötä ja vaikka tietenkin luen myös niitä tieteellisiä artikkeleita, niin hyödynnän myös Youtube-sisältöjä, joissa on sopivaa teoriapohjaa auttamaan ison kuvan hahmottamisessa. Erityisesti fuksivuonna tuli katsottua todella paljon hyvin tehtyjä matikkavideoita. Siellä on ihan MIT-professoreidenkin luentoja.

Siis ocw.mit.edu puolella vai onko muuallakin?

Vierailija
70/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä noista somealustoista olisi parempi vaihtoehto Facebookille? Olin jonkin aikaa Mastodonissa ja Diasporassa, jotka olivat muuten ihan ok, mutta eihän niissä ketään tuttuja ole tai tule koskaan olemaan.

Tarvitseeko somessa olla tuttuja? Sehän riippuu ihan siitä, mihin sitä käyttää. Jos haluaa verkostoitua, saada tietoa asioista ja käyttää sitä viihteeseen niin en mä ainakaan näihin tarkoituksiin tarvitse sinne naapuria, työkaveria tai äitiäni.

Musta just tässä on iso ero ns. vanhan ja uuden somen ja eri käyttäjien välillä. Joskus silloin Facebookin alkuaikoina oli ihan selviö, että ne "kaverit" tunnetaan jostain, ja muistan että silloin vielä söpösti taivasteltiin sitä että kaikki fb-kaverit ei ole oikeita kavereita (duh). Nyt on vaan seuraajia ja seurattavia eikä ihmiset välttämättä ole edes tavanneet ikinä toisiaan. 

Vierailija
71/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Youtube-videot on samoja kuin tuolla, tai ainakin Youtube-kanavalta on linkki tuolle sivulle. En minä koskaan selvittänyt, onko ne jossain muuallakin, kun olen etsinyt videoita aihepiireittäin. 3MBrownin videot oli hyviä visuaalisia apuja, vähän sellaista pohjustusta ennen kuin kävi lineaarialgebran kimppuun. Hänellä on myös hienoja visualisaatioita mm. FFT-algoritmistä. 

En tiedä kuka kehtasi alapeukuttaa mun kommenttia, mutta uskokaa tai älkää, löysin juri Jyväskylän yliopistossa tehdyn kandin, jossa yhtenä lähdeviitteenä oli Youtube-video! Ja toinen lähdeviite oli luentodioihin. Itse en menisi noin pitkälle, kyllä ne mun lähdeviitteet on artikkeleita tai kirjoja. Mutta käytän noita videoita siihen, että täydennän itseltä puuttuvia pohjatietoja niiden avulla. Artikkelit on kuitenkin kirjoitettu toisille saman alan tohtoreille ja kun on itse vasta tekemässä kandia ja artikkelin aihe menee osittain oman alan ulkopuolelle, niin Youtube-videoiden kautta pääsen paremmin kärryille. Ei ne korvaa lukemissa, saati matematiikan kohdalla sitä ongelmanratkaisun kanssa tehtävää työtä. Mutta ne voi auttaa ymmärtämään asioita, joita ei kirjallisesta paperista saanut irti.

Jos haluaa ymmärtää jotain aihepiiriä pintapuolisesti ihan omasta mielenkiinnosta, niin tuollaisia luentoja (esim. tietokoneen arkkitehtuurista) voi kuunnella samalla kun tekee pihatöitä tai siivoilee.

Vierailija
72/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Youtube-video

"löysin juri Jyväskylän yliopistossa tehdyn kandin, jossa yhtenä lähdeviitteenä oli Youtube-video!"

No toi kertookin kaiken tarpeellisen Jyväskylän yliopistosta, mikäli linkki on toiminut nimenomaan tieteellisenä lähteenä. Ei menisi läpi tasan missään vakavasti otettavassa tiedekunnassa tai oppiaineessa. 

Vierailija
73/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen siellä muutamien ryhmien takia. Harvoin on mitään mielenkiintoisia päivityksiä tutuilta. Jos olisikin, niin ne hukkuu mainoksiin..

En tiedä minkä ikäinen sinä olet, mutta huvittaa kun täällä niin vanhempia ihmisiä haukutaan tyhmiksi ja yksinkertaisiksi. Tämä seitsenkymppinen on kuitenkin jo vuosikausia sitten osannut hoitaa kaikki mainokset piiloon. No, jotkut haluavat mainostaa,millaisten typerysten lapsia ovat, näemmä sellaisiakin on sitten, kouluttamattomia ihmisiä oletettavasti.

Vierailija
74/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube videolinkit ja internet sivustojen linkit ovat milloin tahansa vanhenevia ja poistettavissa olevia linkkejä, niiden varaan ei kannattaisi laskea yhtään mitään vakavammin otettavaa, pitkäaikaisesti saatavilla olevaksi tarkoitettua varsinkaan.

Vierailija
75/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen siellä muutamien ryhmien takia. Harvoin on mitään mielenkiintoisia päivityksiä tutuilta. Jos olisikin, niin ne hukkuu mainoksiin..

En tiedä minkä ikäinen sinä olet, mutta huvittaa kun täällä niin vanhempia ihmisiä haukutaan tyhmiksi ja yksinkertaisiksi. Tämä seitsenkymppinen on kuitenkin jo vuosikausia sitten osannut hoitaa kaikki mainokset piiloon. No, jotkut haluavat mainostaa,millaisten typerysten lapsia ovat, näemmä sellaisiakin on sitten, kouluttamattomia ihmisiä oletettavasti.

Noh, minä olen tuo jonka isä ei tajunnut, minkä päivityksen alle kommentoi ja olen itse tekniikan tohtori, kyseinen isäukko puolestaan jo eläköitynyt erikoislääkäri. Mutta kai tuosta nyt sitten tuli parempi olo kun voi uskotella itselleen olevansa jotain parempaa eliittiryhmää siksi että osaa käyttää Facebookia. Saavutushan se on sekin tuossa vaiheessa. 

Vierailija
76/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, minä olen tuo jonka isä ei tajunnut, minkä päivityksen alle kommentoi ja olen itse tekniikan tohtori, kyseinen isäukko puolestaan jo eläköitynyt erikoislääkäri. Mutta kai tuosta nyt sitten tuli parempi olo kun voi uskotella itselleen olevansa jotain parempaa eliittiryhmää sik

Kun osalla seitsemänkymppisistä ei ole tosiaan pidätyskykykään enää tallella niin pitää ymmärtää että rima hienoille suorituksille on vähän madaltunut. 

Vierailija
77/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, minä olen tuo jonka isä ei tajunnut, minkä päivityksen alle kommentoi ja olen itse tekniikan tohtori, kyseinen isäukko puolestaan jo eläköitynyt erikoislääkäri. Mutta kai tuosta nyt sitten tuli parempi olo kun voi uskotella it

Olin aikoinaan töissä kaupassa ja kassatyössä huomasi, miten osalla kognitiiviset toiminnot alkaa selkeästi heikentyä jo siinä hiukan alle 60 vuoden tienoilla. Ette uskokaan miten monelle työelämässä vielä olevalle tuottaa vaikeuksia maksaa sillä korttipäätteellä ilman ylimääräistä sähläämistä. Yksi sun toinen oli esimerkiksi aktivoinut kortilleen sen lähimaksun ja sitten sitä siihen lukijaan vasta maksamisen hetkellä näytettyään olivatkin vihaisia kassalle kun "piti vaan ottaa bonukset", ikään kuin kassa olisi joku ajatusten lukija. Ja kaikenlaista vastaavaa. Näitä ongelmia ei koskaan ollut alle viisikymppisen kanssa, mutta sen rajapyykin jälkeen ne lisääntyvät jyrkästi. 

Vierailija
78/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtube videolinkit ja internet sivustojen linkit ovat milloin tahansa vanhenevia ja poistettavissa olevia linkkejä, niiden varaan ei kannattaisi laskea yhtään mitään vakavammin otettavaa, pitkäaikaisesti saatavilla olevaksi tarkoitettua varsinkaan.

Joo, kyllä sellainen relevantimpi materiaali kannattaisi tallentaa omiin arkistoihin jollakin keinolla. Sellaisen löytäminen on aina vain vaikeampaa netin jatkaessa kaupallistumistaan.

Vierailija
79/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ne omat nelikymppiset kohta lähestyy?

Vierailija
80/100 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko somessa olla tuttuja? Sehän riippuu ihan siitä, mihin sitä käyttää. Jos haluaa verkostoitua, saada tietoa asioista ja käyttää sitä viihteeseen niin en mä ainakaan näihin tarkoituksiin tarvitse sinne naapuria, työkaveria tai äitiäni.

Musta just tässä on iso ero ns. vanhan ja uuden somen ja eri käyttäjien välillä. Joskus silloin Facebookin alkuaikoina oli ihan selviö, että ne "kaverit" tunnetaan jostain, ja muistan että silloin vielä söpösti taivasteltiin sitä että kaikki fb-kaverit ei ole oikeita kavereita (duh). Nyt on vaan seuraajia ja seurattavia eikä ihmiset välttämättä ole ed

Eikä ihmisillä kai ole oikeita kavereitakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi