Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun maksamaan puhelimen takuuhuollosta 50 e, jos todetaan että vika on ohjelmistossa eikä laitteessa

Vierailija
24.10.2024 |

En oikein käsitä jutun juonta. Puhelin siis lähti Gigantin kautta takuuhuoltoon. Asiakaspalvelija selvensi että mikäli vika on ohjelmistopohjainen, huolto ei voi tehdä asialle mitään ja puhelin palautuu sieltä takaisin. Tämä luurin turha reissu maksaa asiakkaalle 50 e. Jos vika löytyy laitteesta, ei maksa mitään ja puhelimen saa takaisin huollettuna.

Tuntuu kummalta. Kyseessä siis alle vuoden ikäinen puhelin joka ei toimi. Ei minua kiinnosta onko vika ohjelmistossa vai laitteessa vai missä, minua kiinnostaa se ettei se toimi. Eikö takuu tarkoita sitä että laite huolletaan myyjän tai valmistajan piikkiin, tai annetaan uusi laite veloituksetta vanhan tilalle? Miten minä voisin asiakkaana nähdä kristallipallosta kannattaako luuri lähettää huoltoon vai ei? Olen kysynyt nyt kolmelta aspalta että mitä tapahtuu jos vika on ohjelmistossa eikä laitteessa, vastaus on aina selvä. En tiedä.

Sanomattakin selvää etten aio maksaa pennin pyörylää jos saan huollosta takaisin edelleen rikkinäisen puhelimen.

Kokemuksia? Ymmärtääkö joku mikä tässä on kupletin juoni?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laite on se puhelin. Se on käytännössä tietokone. Siihen voi, kuten kaikkiin tietokoneisiin, asentaa mitä tahansa ohjelmia. Ohjelmia ovat esimerkiksi internet-selain, tekstiviestisovellus, kaikki muut pikaviestisovellukset, verkkopankkisovellus jne. Ylipäänsä kaikki, mitä teet puhelimella, on jonkin puhelimeen asennetun ohjelman käyttämistä. Myös puhelimen käyttöjärjestelmä on ohjelma.

Se ei ole vika laitteessa, eikä laitteen valmistajan vastuulla, jos asennat siihen ohjelmia, jotka eivät toimi ja pahimmillaan häiritsevät muidenkin ohjelmien toimintaa, tai jos esimerkiksi sinulla vain on vanhentunut versio jostakin ohjelmasta tai itse käyttöjärjestelmästä.

Vierailija
2/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laite on se puhelin. Se on käytännössä tietokone. Siihen voi, kuten kaikkiin tietokoneisiin, asentaa mitä tahansa ohjelmia. Ohjelmia ovat esimerkiksi internet-selain, tekstiviestisovellus, kaikki muut pikaviestisovellukset, verkkopankkisovellus jne. Ylipäänsä kaikki, mitä teet puhelimella, on jonkin puhelimeen asennetun ohjelman käyttämistä. Myös puhelimen käyttöjärjestelmä on ohjelma.

Se ei ole vika laitteessa, eikä laitteen valmistajan vastuulla, jos asennat siihen ohjelmia, jotka eivät toimi ja pahimmillaan häiritsevät muidenkin ohjelmien toimintaa, tai jos esimerkiksi sinulla vain on vanhentunut versio jostakin ohjelmasta tai itse käyttöjärjestelmästä.

Ymmärrän mikä on ohjelma. Mutta jos se ohjelma ei toimi, mikä puhelimessa valmiiksi on ja jota ilman puhelinta ei voi käyttää (Android-käyttöjärjestelmä), niin onhan jonkun oltava tuotteen takuun puittessa vastuuussa. Ymmärrän että takuu raukeaa jos lataan siihen jonkun itse valitsemani käyttöjärjestelmän ja se ei toimi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomattakin on selvää että tottakai maksat. Tai puhelin jää sinne.

Vierailija
4/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomattakin on selvää että tottakai maksat. Tai puhelin jää sinne.

Saa jäädäkin. Sillä voi sitten heittää vaikka vesilintua.

Ap

Vierailija
5/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan selittää?

Ap

Vierailija
6/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisten ihmisten vuoksi en KOSKAAN mene työpaikkaan, jossa joutuu olemaan tekemisissä kuluttaja-asiakkaiden kanssa. Loputonta jänkkäämistä, tinkimistä, typeriä kysymyksiä, perseilyä, ja mikään ei saa koskaan maksaa mitään.

Vierailija
7/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan selittää?

Ap

Jos asennat puhelimeen sovelluksia, niin puhelimen käyttöjärjestelman vika voi johtua niistä sovelluksista. Eli ihan oma vika.

Vierailija
8/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisten ihmisten vuoksi en KOSKAAN mene työpaikkaan, jossa joutuu olemaan tekemisissä kuluttaja-asiakkaiden kanssa. Loputonta jänkkäämistä, tinkimistä, typeriä kysymyksiä, perseilyä, ja mikään ei saa koskaan maksaa mitään.

En ole jänkännyt vielä mitään. Kysyin tietysti että mitä tapahtuu jos huolto ei saa puhelinta korjattua, kun sellaista vaihtoehtoa minulle väläytettiin.

Enkä ymmärrä miksi minun pitää takuuhuollosta maksaa, jos puhelin on sen jälkeen edelleen rikki. Tai muutenkaan. En joudu maksamaan silloinkaan jos se korjataan. 

Ap

Vierailija
9/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Ap valittaa kun kaikki kuvat ovat kadonneet kun puhelin on resetoitu.

Vierailija
10/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan selittää?

Ap

Jos asennat puhelimeen sovelluksia, niin puhelimen käyttöjärjestelman vika voi johtua niistä sovelluksista. Eli ihan oma vika.

Pitääköhän paikkansa? Älypuhelinta ei kuitenkaan voi ilman sovelluksia käyttää. Sovellusten lataaminen on siis ihan normaalikäyttöä.

Ap

Vierailija
11/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä tapauksessa tarkoittaa, että "Puhelin joka ei toimi"?

Vierailija
12/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta Ap valittaa kun kaikki kuvat ovat kadonneet kun puhelin on resetoitu.

En ole i m be silli, olen vain selvästikin ymmärtänyt takuun ja takuuhuollon käsitteet väärin. En ole saanut selvennystä asiaan vieläkään.

Ap

Vierailija
13/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan selittää?

Ap

Pitääköhän paikkansa? Älypuhelinta ei kuitenkaan voi ilman sovelluksia käyttää. Sovellusten lataaminen on siis ihan normaalikäyttöä.

Ap

Jos lataa sovelluksen joka on haittaohjelma. Niin se on käyttäjän vika.

Vierailija
14/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda se puhelin johonkin vanhusten Doroon tai lankapuhelimeen johon ei saa asennettua yhtään mitään. Älypuhelimet eivät sovi kaikille.

Vierailija
15/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan selittää?

Ap

Ap

Jos lataa sovelluksen joka on haittaohjelma. Niin se on käyttäjän vika.

No se on totta. En ole ladannut sellaista.

Ap

Vierailija
16/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen ongelmakuvaus kuin että tietokone tökkii. Ei kerro mitään muuta kuin sen että käyttäjä on täysin kujalla.

Vierailija
17/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda se puhelin johonkin vanhusten Doroon tai lankapuhelimeen johon ei saa asennettua yhtään mitään. Älypuhelimet eivät sovi kaikille.

Miksi älypuhelin ei sopisi minulle?

Ap

Vierailija
18/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole jänkännyt vielä mitään. Kysyin tietysti että mitä tapahtuu jos huolto ei saa puhelinta korjattua, kun sellaista vaihtoehtoa minulle väläytettiin.

Enkä ymmärrä miksi minun pitää takuuhuollosta maksaa, jos puhelin on sen jälkeen edelleen rikki. Tai muutenkaan. En joudu maksamaan silloinkaan jos se korjataan. 

Ap

Koska tehty työ maksaa. Ei siellä ihmiset huvin vuoksi tutki luuriasi ja totea sitten että ai no tämä onkin käyttäjän tekemän asian x takia toimimaton, eipä laskuteta tätä tunnin selvittelyä ja toimituskuluja. Haloo?

Vierailija
19/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkii, jumittaa, jäätyy. Kaikessa normaalikäytössä muutaman sekunnin välein.

Ja kyllä, on nollattu tehdasasetukset pariinkin otteeseen. Ei vaikuttanut mitenkään.

Ap

Vierailija
20/71 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt vaan suoraan meneekö tehtaan takuun piikkiin. Jos ei mene niin ei ne ilman lupaa voi korjata ja laskuttaa. Uhkaa vaikka että olet valmis viemään kuluttajariidaksi asti sen. Ei ne tee sitä viidenkympin takia. Ne on muutenkin vetäneet tuon summan hatusta. Ei niiden aspojen aika ole noin arvokasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi