Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisten perhearvot ovat romahtaneet?

Vierailija
24.10.2024 |

Mikä tässä syynä?

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vihaaja, koska rakastan isoäitiäni ja olisin toivonut hänelle paremman elämän kuin mitä hän loppujen lopuksi sai? Selvä. Tämä keskustelu on ainakin osoittanut sen, että miehillä on ihan erilaiset kahvikeskustelut isoäitiensä kanssa kuin naisilla."

Ilmankos nämä niiden "perhearvojen" perään haikailevat ja ihmettelevät, mikä naisilla mättää, kun ei ole isoäidit uskaltaneet poikasille paljastaa, mitä se elämä isoäidin näkökulmasta todellisuudessa oli. On vain luettu historian kirjasta, että emännällä oli ruoka-aitan avaimet, joten ei emäntiä sorrettu, ei!

Kyllä minä mieluummin sitä lapsikatrasta olisin hoitanut kuin suota kuokkinut. Eihän täällä hyvänen aika ymmärretä edes alustavasti kuinka rankkaa elämä ja työ ennen oli.

Varmasti olisit, jos työnjako olisi

Niin oli ja näin oli juuri siksi että vain miehen keho pystyy kestään sen jatkuvan rasituksen mitä se koko valoisan ajan kestänyt työ vaati. Minä olen sitä kokeillut.

Vierailija
122/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on ihan tutkittua tilastoa saatavilla että some huonontaa parisuhteita. On tutkittua tietoa että some lisää pettämistä.

Missä sellaista tietoa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä koko keskustelusta tulee mieleen, että Putinin vaikuttamispyrkimyksillä on todella otollinen maa suomalaisten naisten keskuudessa, varsinkin vihervasemmistolaisten naisten keskuudessa. Putlerin toivehan on, että Suomen(kin) väestö vaan näivettyisi.

Persut kevittää typeryyksissään Putinin propaa, jonka yksi osa on naisten oikeuksien karsiminen ja synnytyspakotys ihan 1930-luvun Saksan malliin.

yritä silakka spinnaa vähän kovemmin. Toi ei nyt oikein vakuuta.

Onneksi teidän mielestänne ei Suomeen tarvita miesjoukkoja patriarkkaalisista kulttuureista :D Ai niin unohdin, te muutatte niiden ajattelun :D

Vierailija
124/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some on sotkenut koko Suomen. Eletään jossain harhoissa ja odotellaan prinssiä viemään pois. No käyhän ne prinssit kerran polkemassa ja moro.

Niin, someahan ei käytetä muualla kuin Suomessa.... 

Käytetään toki. Mut jännä juttu et somen tulon jälkeen kukaan ei tunnu pariutuvan enää for Life.

Puhu persu suomea. 

Sun tunteet on vain sun tunteita, eivät faktoja. 

Jokainen varmasti haluaa olla toisen kanssa koko ikänsä koska sellaineen ihannekuva meihin on istutettu, mutta valitettavasti ihmiset ja olosuhteet muuttuvat. Minusta on erittäin hyvä, että huonon suhteen voi lopettaa. 

Ap: mitä vttua sinä jauhat asioista, joista et mitään t

Sehän on persujen slogan. Ei miten asiat ovat vaan miten ne koetaan. Eli vi*ut faktoista. Mutulla ja tunteella mennään.

Vierailija
125/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas nasse-incelillä plluton viikonloppu lähestymässä ja pullo korkattu.

Vierailija
126/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin oli ja näin oli juuri siksi että vain miehen keho pystyy kestään sen jatkuvan rasituksen mitä se koko valoisan ajan kestänyt työ vaati. Minä olen sitä kokeillut."

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Omituinen käsitys nykymiehillä, että naiset olisivat jotenkin erityisen hauraita vaikka jo metsästäjä-keräilijä -aikoinakin osallistuivat tutkitusti metsästykseen &saaliin jahtiin yhtä lailla. Kautta historian maalaisnaiset ovat tehneet fyysisiä töitä miesten vierellä, mutta pitäneet siitä vain vähemmän meteliä kuin miehet.

Vierailija
127/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin olisin mieluummin ojittanut soita kuin vahtinut vuosikaudet vuorokauden ympäri monipäistä lapsikatrasta ja ojittajan tullessa kotiin olisi sitä ojittajaakin pitänyt jaksaa katsoa/pahimmillaan pelätä.

Oletko kokeillut kaivaa ojaa käsipelillä? Minä olen, hoitaisin paljon mieluummin perhettä. Jos sinun aivosi ovat noin feminismin pilaamat niin suosittelen ostamaan kuokan ja kokeilemaan ensialkuun 6h kaivamista yhtäsoittoa. Sen jälkeen voitkin jatkaa hommaa viisi vuotta.

Usko tai älä noihin hommiin ei penistä tarvita. Ojaa en erityisen paljoa ole käsipelin tehnyt, metsätöitä senkin edestä. Etenkin entisajan maalaisnaiset olivat myös kovassa kunnossa, koska hekin osallistuivat maatöihin lapsien kaitsemisen ohella. Miksi sinä et ole tarjoutumassa hoitamaan lapsia ja kotia, jos se on niin paljo

Eivät entisajan maatalon emännät lapsiaan juuri hoitaneet. Kehdon liekuttamiseen kelpasi joko talon vanha emäntä tai joku vaivaistalosta nurkkaan kärrätty muori. Emännällä oli paljon muuta puuhaa kuin lasten katseminen. Hänellä oli navettahommia, heinäntekoa, viljanpuintia, kankaiden kutomista, oluen panoa, leipien leipomista, ruoan laittoa, pyykkäystä jne. jne. 

Vierailija
128/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla perhearvot on ja pysyy! Kaiken se kärsii, kaiken se kestää. Mitä siitä jos tunteet kuolee, tulee vähän nälvittyä ja loukattua, välillä huitaistuakin. Pitää ymmärtää ja jaksaa, jos toisella on ongelmaa, riippuvuuksista ei ole helppo yksin päästä eroon (myöskään pettämisestä, ylilauta-addiktiosta tai hiihtomaniasta). Onhan se ihan perusjuttu, että toisen naama alkaa vituttaa, ääni raivostuttaa ja kosketus puistattaa. Aina voi mennä eri huoneeseen, tai käskeä toisen muualle, vaikka nukkumaankin. Pienet kauneusvirheet, kuten sivusuhteet, mielenterveysongelmat ja lehtolapset lakaistaan maton alle. Tärkeintä on vetää koko perhe yhtä köyttä, isännän tahtiin, loppuun asti.

Vierailija
129/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin oli ja näin oli juuri siksi että vain miehen keho pystyy kestään sen jatkuvan rasituksen mitä se koko valoisan ajan kestänyt työ vaati. Minä olen sitä kokeillut."

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Omituinen käsitys nykymiehillä, että naiset olisivat jotenkin erityisen hauraita vaikka jo metsästäjä-keräilijä -aikoinakin osallistuivat tutkitusti metsästykseen &saaliin jahtiin yhtä lailla. Kautta historian maalaisnaiset ovat tehneet fyysisiä töitä miesten vierellä, mutta pitäneet siitä vain vähemmän meteliä kuin miehet.

Sit todellisuus olin isolla metallipajalla töissä. Siellä kävi Mun aikana puhaltamossa kokeilemassa 4 naista, jokainen fyysisesti iso naiseksi. Yksikään ei jäänyt sinne koska liian rankkaa.

Sitten vaihdoin alaa. Tarvitsen suojavarusteet ja tänne vaaditaan kuntotestit. Tän yrityksen +30v historiassa täällä ei ole ollut yhtään naista.

Vierailija
130/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok, että nainen toimii miehen käskyjen mukaan, hoitaa lapsia tai leipoo ja kokkaa tai siivoaa paikkoja kunhan se ei vaan ole oma mies käskemässä vaan pomo joka käskee töissä.

Mutta miehelle on ok olla toisen miehen käskytettävänä? Läähpuuh, komenna minua pomomies.

Ei ole. Sille on syynsä miksi miehet ovat useammin yrittäjiä.

Ha, paitsi kaikki ne, jotka eivät ole. Naatiskelevat, kun pomomies ohjaksilla läimäyttelee palkollista pikkujuhtaa :)

Vierailija
131/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vain sukuni maataloudessa työnsä tehneet naiset ovat jokainen fyysisesti rampoja eläkkeellä ja heillä sentään jo ollut koneellisia apuvälineitä. 

Vierailija
132/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit todellisuus olin isolla metallipajalla töissä. Siellä kävi Mun aikana puhaltamossa kokeilemassa 4 naista, jokainen fyysisesti iso naiseksi. Yksikään ei jäänyt sinne koska liian rankkaa.

Sitten vaihdoin alaa. Tarvitsen suojavarusteet ja tänne vaaditaan kuntotestit. Tän yrityksen +30v historiassa täällä ei ole ollut

Näin. Mutta ihan silkkaa pahuuttaanhan miehet pitävät naiset pois näistä töistä. Siat.

Vierailija
133/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vain sukuni maataloudessa työnsä tehneet naiset ovat jokainen fyysisesti rampoja eläkkeellä ja heillä sentään jo ollut koneellisia apuvälineitä. 

Ei nuo fyysistä työtä tehneet miehet näytä olevan yhtään paremmassa kunnossa.

Vierailija
134/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko feminismin ideologia pohjautuu täydelliseen historian uudelleenkirjoitukseen. 

Vierailija
135/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miesparkoja, kun harmittaa, ettei naisia enää pystykään alistamaan synnytyskoneiksi ja taloudenhoitajiksi, jotka maksavat puolet talpuden kuluista ja lasten kulut 100-prosenttisesti siinä missä mies hassaa laskujen jälkeen jäävät rahansa itseensä ja juoksee harrastuksissa ja vieraissa. Myönnän, että v.tuttaisi minuakin.

Vierailija
136/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaihdoin alaa. Tarvitsen suojavarusteet ja tänne vaaditaan kuntotestit. Tä

Just sitä. Noi kunto testitkin on manipuloituja. Laitetaan naisille aina vähän isommat painot.

Noissa on nimittäin aina tippuneet halukkaat pois.

Vierailija
137/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perhearvot on vain vahvistuneet iän myötä. Odotan sitä päivää, kun (jos Luoja suo) oma lapseni syntyy :) Onneksi myös mieheni haluaa lapsia.

Vierailija
138/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miesparkoja, kun harmittaa, ettei naisia enää pystykään alistamaan synnytyskoneiksi ja taloudenhoitajiksi, jotka maksavat puolet talpuden kuluista ja lasten kulut 100-prosenttisesti siinä missä mies hassaa laskujen jälkeen jäävät rahansa itseensä ja juoksee harrastuksissa ja vieraissa. Myönnän, että v.tuttaisi minuakin.

Eipä ne entisaikaan naiset puolia hoitaneet elämän kuluista. Mun äiti oli koti äitinä ja tienasi vuodessa sen mitä isä kuukaudessa.

Vierailija
139/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismit uskottelevat että äitiys on patriarkaatin suunnitelma naisen alistamiseksi ja iskee muutenkin kiilaa miesten ja naisten välisiin suhteisiin. Feministit demonisoivat miehiä ja pukevat naisille uhriviittaa, miehet ovat etääntyneet siitä ja valinneet konservatiivisempia arvoja. Monet naiset taas menneet siihen mukaan ja muutenkin vihervasemmistolaisuuteen. Arvot eivät enää kohtaa sen vuoksi, ennen miehet ja naiset ajattelivat enemmän samoin. Ihmiset eivät tunne enää työtilannetta turvalliseksi, kaikki muuttuu, työttömyyttä paljon, pätkätöitä on paljon. Mmuuton vuoksi rikollisuus ja turvattomuus on muutenkin lisääntynyt. Woket sanoo että kulutamme liikaa ja maailmanloppu tulee.

"ennen miehet ja naiset ajattelivat enemmän samoin". Eipä kukaan naisten mielipiteitä hirveästi kysellyt, kun piti nyrkin ja hellan välissä elää ettei vain pikkuherran itsetunto romutu.

Aivan sairas tulkinta historiasta. Ennenkö naiset olivat heikkoja hissukoita teihin nykyisiin lapsettomiin "mammoihin" -verrattuna?

Menneisyyden sukupuoliroolit määriytyivät nälkään kuolemisen mahdollisuuden minimoinnin perusteella, eikä millään nykyisten velliperseiden (sekä miehet että naiset) vallan ahneudella.

Vierailija
140/143 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän nainen on häikäilemätön olento. Toivottavasti kuolee yksin ja lapsettomana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän