Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa ärsyttävä takapuskurissa roikkuja liikenteessä!

Vierailija
22.10.2024 |

Ajoin siis hiukan yli nopeusrajoituksen, mittarin mukaan 10km/h yli, se mittari heittää vähän. Puskuriin ilmestyi roikkuja auton mitan päähän, ei ohittanut vaikka oli tilaisuuksia montakin. Roikkui vaan siinä yli 20 kilometriä!

Mitä jos olisin joutunut äkisti jarruttamaan, olisiko peräänajo ollut mun syy vai takana tulevan?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ajanut välillä bussipysäkille ja päästänyt sen ohi.

Vierailija
2/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se olisi pysähtynyt kans? Jos se odottikin sitä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä velvollisuus nopeusrajoitusten mukaan / vähän yli ajavan on päästää se perässä roikkuva ohitse? Ymmärrän, jos ajaa selkeästi alle rajoitusten ja kerää letkan peräänsä, niin silloin voisi olla kohteliasta tehdäkin näin.

Vierailija
4/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perään ajaja olisi ollut syyllinen koska ei pitänyt riittävää turvaväliä peräänajo tilanteessa.

Vierailija
5/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että sinä olet nainen ja takana oleva mies. Jokin miehet eivät siedä naisia ratissa. Tahallaan yritti ärsyttää. Olen kokenut saman.

Vierailija
6/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää väläyttäsin ensin hätävilkkuja, sitte jarruvaloja ja sitte tekisin äkkijärrutuksen.

Vierailija
7/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana noissa tilanteissa hidastaa silleen rauhallisesti reilusti alle nopeusrajoituksen.. körötellään sit yhdessä joku 20km/h alle rajoituksen, jos ohittaminen ei napostele. Viimeeksi tähän jouduin Turun moottoritiellä, ajoin siis sitä oikean puoleista kaistaa noin 120km/h, ehkä vähän yli, kun edessä oli ihan tyhjä tie, niin joku teiden ritari paukautti ihan takapuskuriin kiinni. No sit ajettiinkin sellaista 80km/h jonkun moinen matka, jolloin tämä valopää lähti ohittamaan.. ajaakseen IHAN mun eteen köröttelemään. Siinä vaiheessa totesin, että jep, ja ohitin tän sankarin ja painoin pikkupätkän ihan kunnon ylinopeutta, että pääsin tästä idarista eroon. Siis MIKSI? 

Vierailija
8/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perään ajaja olisi ollut syyllinen koska ei pitänyt riittävää turvaväliä peräänajo tilanteessa.

Ei olisi. Jos jarrutat ilman syytä aiheuttaaksesi onnettomuuden olet itse syyllinen

Vierailija
9/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pensa on niin kallista että moni yrittää säästää sitä roikkumalla toisten vanavedessä.

Vierailija
10/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia on yllättävän paljon liikenteessä, lähes kiinni puskurissa. Itse en edes uskaltaisi ajaa niin lähellä ettenkö ehtisi tarvittaessa jarruttaa ajoissa. Kaikkein pelottavimpia ovat rekat nehän tulee päälle jos tulee äkkijarrutus.

Vierailija
11/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää väläyttäsin ensin hätävilkkuja, sitte jarruvaloja ja sitte tekisin äkkijärrutuksen.

Sitten olet samanlainen perseilijä kuin se perässä roikkujakin.

Takana olevalle signaloidaan ohitusmahdollisuus vilkauttamalla vilkkua pari kertaa oikealle.

Vierailija
12/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi. Jos jarrutat ilman syytä aiheuttaaksesi onnettomuuden olet itse syyllinen

Jos tielle loikkaa eläin ja jarrutat mutta peräänajaja ei nähnyt eläintä, kenen sanaan uskotaan?

Vierailija
13/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo moottoritiellä vain murtoosa oikeasti pitää turvaväliä ja antaa tietä liittyville.. koska tämä villilänsi on ollut jo kymmeniä vuosia tavat eivät suomessa ole ottaneet muuttuakseen.

Oikemmin se on hiukka ryss4l4istä oppia, jos mennään ruotsiin sielllä pidetään turvavälejä ja annetaan tietä liittyville 10x paremmin kuin suomessa.

ne jotka ovat ikinä nähneet kun rekka joutuu tekemään hätäjarruttuksen juuri sen takia että ei anneta tietä liittymiseen eivät ikinä ole nähneet mitään sitten kun mietit tavarat jotka ovat kyytissä toivottavasti ne ovat riittävästi kiinni paperirulla onnetomuudesta konginkankaalla on historiaa, yhden kerran vielä jossain vaiheessa ei välttämättä tai lukite pettää.. silloin on täystuhoa moottoritiellä eikä sen tarvi olla paperirulla , riittää akseli tai jokin muu painava esine joka hätä jarrutuksen seurauksena irtoaa. Olen nähnyt kymmeniä kertoja eri kuormaautojen lavoilla irto tavaraa ei se sen kummempaa tarvitse olla tai rekkojen. Vaikka on tarkat säännöt ja lait asiassa yksi päivä ja tuho voi olla hirvittävä.

Vierailija
14/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tielle loikkaa eläin ja jarrutat mutta peräänajaja ei nähnyt eläintä, kenen sanaan uskotaan?

Eläimen kolla on väliä. pientä eläintä varten ei saa tehdä äkkijarrutusta

Vierailija
15/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmoisia hulluja on liikenteessä nykyään jää varmaan enemmän huumehörhöjä kiinni kuin humalapäissään ajavia.

Vierailija
16/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pensa on niin kallista että moni yrittää säästää sitä roikkumalla toisten vanavedessä.

Ajatteleppa, miten kallista se sun "pensa" olisi, jos olisi vielä viisikko jatkanut.

Tuskin riittäisi euro nykyiseen litrahintaan lisää.

Vierailija
17/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että sinä olet nainen ja takana oleva mies. Jokin miehet eivät siedä naisia ratissa. Tahallaan yritti ärsyttää. Olen kokenut saman.

Onko tämä sinun oma olettamus vai oletko tehnyt tutkimusta aiheesta?

Vierailija
18/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä velvollisuus nopeusrajoitusten mukaan / vähän yli ajavan on päästää se perässä roikkuva ohitse? Ymmärrän, jos ajaa selkeästi alle rajoitusten ja kerää letkan peräänsä, niin silloin voisi olla kohteliasta tehdäkin näin.

Ei se velvollisuus olekaan mutta helpottaahan se omaa ajamista jos stressaantuu siitä että joku ajaa perässä.

Vierailija
19/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että oli bemari se roikkuja. Ne nuuskii ihan kaikkien puskurissa kiinni, joku bemarijuttu.

M

Vierailija
20/139 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimen kolla on väliä. pientä eläintä varten ei saa tehdä äkkijarrutusta

Jarrutushan on reaktio kun eläin hyppää tielle, koolla ei ole väliä vaikka naiset niin väittävätkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi