Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa päästä "eteenpäin", minä en enää halua ostaa asuntoa enkä lähteä vuokralle, pidän nykyisestä tilanteesta

Vierailija
21.10.2024 |

Asutaan nyt pienessä, vaatimattomassa mutta velattomassa talossa, joka on remontoitu täysin. Lämpö siis pysyy sisällä jne, eli tässä on hyvin halpaa asua. Viihdyn tässä ja voisin viihtyä loppuikäni.

Mies taas kaipaa uusia työhaasteita, ehdottelee että muutettaisiin sinne tai tänne, tai jos minä löytäisin jonkun mielenkiintoisen työn, niin voitaisiin senkin perässä muuttaa. Ajattelee että otettaisiin lainaa ja ostettaisiin asunto, tosin ajattelee että lainan saaminen on yhtä helppoa kuin 20 vuotta sitten... Tai että mentäisiin vuokralle.

Vuokraan menisi muutamassa kuukaudessa se, mitä nyt asumiskulut on vuodessa. En todellakaan ole kiinnostunut! Paljon mieluummin asuisin tässä, säästän ja toteutan yhteisiä unelmia tai matkustellaan ja pyydetään aikuiset lapset mukaan. Parissa vuodessa olen saanut suuren summan säästöön ja haluan asioiden pysyvänkin niin.

Miten löytää yhteinen ajatus tällaisessa tilanteessa, vai voiko löytääkään? Eroko tässä tulee?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuollaisen pikkujutun takia tarvitse erota.

Samaa olin tulossa sanomaan eli mies muuttakoon ja nainen jää. Helppoa.

Onko naisella varaa ylläpitää yksin huushollia?

Vierailija
102/110 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä se talo!! Osta vaikka mieheltä osuus pois. Mies sitten katsoo muuta, jos etsii muuta asuntoa tai uutta taloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei voisi muuttaa työn perässä ja tapaisitte viikonloppuisin. Ei sen takia erota tarvitse. Itse tunnen kaksi reissutyöperhettä ja hyvin toimii heillä. 

Itse en tuollaiseen suostuisi.

N44

Vierailija
104/110 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvinkin. Kuten sanottu, edullista asumista. Ap

Vierailija
105/110 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraviivaisesti. Aloittaja ei muuta mutta ei estä miehen muuttoa. Jos mies ei muuta niin se on hänen valintansa josta hän ei sitten voi aloittajaa syyttää.

Näin.

Vierailija
106/110 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon sinä kuvittelet velattomassa talossa asumisen maksavan kuukaudessa? Aloittaja ei sanonut summaa, mutta kertoi jo aloituksessa, että asumiskustannukset ovat pienet.

Vierailija
107/110 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon sinä kuvittelet velattomassa talossa asumisen maksavan kuukaudessa? Aloittaja ei sanonut summaa, mutta kertoi jo aloituksessa, että asumiskustannukset ovat pienet.

Ja että hänellä on säästöjä hyvin.

Vierailija
108/110 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asumiseen ei säästöjä tarvita. Kuten sanottu, talo on pieni ja vaatimaton. Kaikki tarpeellinen on, mutta ei mitään ylimääräistä. Toivon tottakai kuitenkin että tässä yhdessä jatketaan tavalla tai toisella. Ap

Vierailija
109/110 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muun perheen tarvitse muuttaa vaikka mies haluaa. Antaa mennä.

Vierailija
110/110 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en kyllä ymmärrä miksi terve (?) keski-iän ylittänyt mies ei kestäisi etäsuhdetta? Lieneekö syynä tarve kodinhoitajalle?

Hän on huono ystävystymään ja lähtemään yksin harrastamaan "ihmisten ilmoille", eli se elämä yksin toisella paikkakunnalla on kuulemma todella yksinäistä, illat pitkiä jne. Sen hän sanoo syyksi, ettei halua muuttaa yksin. Ap

Miehen olisi hyvä ottaa todesta se vaihtoehto, että hän saattaa jäädä leskeksi tai sinä sairastut etkä pysty häntä pitämään elämänsyrjässä kiinni. Hänen olisi korkea aika alkaa opetella, jos ei osaa. Jos hän kerran on hyvä pomo, ehkä hänen olisi syytä laajentaa repertuaaria olemalla myös sosiaalisesti entistä taitavampi. Sanon tämän, vaikka itse olen umpimielisyyteen taipuvainen ja haluan tehdä sitä aina vain pidemmälle, missä olen hyvä. On ymmärrettävää, ettei sitä halua vaihtaa mihin tahansa puuhasteluun kun on siihen jo satsannut niin paljon. Mutta parisuhteessa on ehkä aika siirtyä seuraavaan vaiheeseen, jossa ei olla niin kiinni toisissaan. Voithan itsekin välillä käydä häntä moikkaamassa siellä, jos tulee ikävä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän