Pidättekö maustekurkuista?
Kommentit (34)
Kyllä. Hyviä vaan on turhan vähän ja pitäisi tehdä itse. Ei vaan ole aikaa ja innostusta tarpeeksi.
Kyllä ! Suolakurkut ei niinkään maistu hyvälle, mutta etikka ja maustekurkut kyllä
Olen joskus sanonut, kun joku kysy että maistuuko, niin sanon ainahan jollekin maistuu, eri asia onko maku hyvä, vai huono
Venäläiset tai valkosipulisuolakurkut on parhaita.
Vierailija kirjoitti:
En pidä. Ostan aina etikkaan säilöttyjä suolakurkkuja.
Eikö maustekurkut juuri ole etikkaan säilöttyjä?
Kyllä, Sauvon maustekurkut ovat parhaita.
Eritttäin paljon. Kaikkein parhaita itse tehtyinä, reilusti tillin kukintoja ja mustaherukan lehtiä sekaan.
kaikki makeutusaineettomat maistuvat, mutta hapatetut parhaiten.
En pidä. Valkosipulisuolakurkuista pidän. Moni ei tunnu tietävän suolakurkkujen ja maustekurkkujen eroa.
Vierailija kirjoitti:
En pidä. Valkosipulisuolakurkuista pidän. Moni ei tunnu tietävän suolakurkkujen ja maustekurkkujen eroa.
Hapankurkkujen ja maustekurkkujen eroa, ehkä. Arkikielessä suolakurkku tuntuu olevan yleisnimitys kaikille erilaisille säilötyille kurkuille.
En yleensäkään tykkää säilykkeistä, joten en pidä.
Ei. Hyi. Makeita, löysiä ja oksettavia. Venäläinen suolakurkku menee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hyi. Makeita, löysiä ja oksettavia. Venäläinen suolakurkku menee kyllä.
Jännä, minusta ne venäläistyyppiset hapankurkut on paljon tyypillisemmin pehmeitä ja lötköjä, ja maustekurkut rapeita. Molemmat on tosi hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Hyviä vaan on turhan vähän ja pitäisi tehdä itse. Ei vaan ole aikaa ja innostusta tarpeeksi.
Eiii millään pahalla, mut ei kyllä hyvälläkään. Olen kyllä saanut maistella useamman tekemiä suolakurkkuja ja kurkku salaattia. Mutta enpä ole vielä hyviä maistanut. Rouva Herkkumaa kyllä osaa tehdä hyviä myyntiin.
Juu. Usein tosin liian makeita kovin runsaaseen käyttöön.
Pidän eniten sellaisista fermentoimalla tehdyistä perinteisistä suolakurkuista. Ja myös Hapankaalista. Nam...
Maustekurkkuja ostan irtomyynnistä. Vaikka pidän valkosipulin mausta, etikkakurkkuihin en sitä halua.
Siis jotkut ihmisjoukoista syö tätäkin?
Maustekurkkua syötiin 80-luvulla?
En pidä. Ostan aina etikkaan säilöttyjä suolakurkkuja.