Kun exän pettämiskumppani ei häpeä
Yli 20 vuoden avioliitto ja lapsiperhe hajosi kun ex- miehen vuoden pituinen salasuhde selvisi. Exän uusi nainen tiesi koko ajan että mies oli naimisissa ja lapsiperheen isä.
En ole halunnut olla ex- miehen kanssa eron jälkeen tekemisissä. Lapsiin liittyvät pakolliset asiat hoidannlyhyestibsähköpostillavjaclapsrt vaihtavat kotia itse vuoroviikoin eli ei tarvitse edes nähdä ex-miestä.
Erikoista kuitenkin on että exän uusi nainen on kuin ei mitään ihmeellistä olisi tapahtunut. Mitä nyt hän tuli nus sineeksi varattua miestä vuoden ja oli osaltaan rikkomassa lapsiperhettä. En ole koskaan jutellut exän nyxän kanssa mutta näen häntä ohimennen vahingossa joskus kaupassa tai kaupungilla koska asumme pienellä paikkakunnalla.
Oudointa on että tuo nainen heiluttaa/vilkuttaa minulle kuin jollekin tutulle tai tulee kaupassa lähelle ja hymyilee tervehtien. Itse suhtaudun häneen kuin tuntemattomaan ja poistun sanaakaan sanomatta. Mitä ihmettä tämä käytös on?! Minusta outoa, onko teistä?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Huoraakin pahempia tuollaiset.Niitä riittää.
Yh- äidit ovat pahimmillaan draculaa vastaavia.
Mikä yh-äitiä vaarallisempi vielä on ?? No yh-äiti joka on synnytänyt aurinkoa saaneen lapsen.
Elämä nimittäin on ohi eikä kukaan huoli sellaista ja tämä vaan varoituksena niille, jotka suunnittelee ace of spades ia.
Täh? Eronneita äitejä on yhtä paljon kuin eronneita isiäkin. Yleensä ne, ketkä kelpasi ensimmäisellä kierroksella, kelpaavat myös toisella, jos vielä haluavat uuteen suhteeseen.
Tää on niin selvä tapaus. 20v avioliiton jälkeen naiselle on ollut ihan uskottava selitys se, että ollaan käytännössä jo erottu, mutta vielä lasten takia asutaan yhdessä. Tuskin se uusi nainen olisi hyväksynyt roolinsa, jos mies olisi sanonut, että vielä tässä on aktiivista seksielämää vaimon kanssa ja avioliitto rakastava ja voimissaan. Mies on siis sanonut, että olitte jo eronneet kaikin muin tavoin paitsi paperilla ja asumisen suhteen.
Siksi se nainen luulee, että teillä oli vain ns. tuollainen järjestely lasten vuoksi, ja ei edes ajattele, että olisi ap:lle jotenkin ongelma, että mies rakastuu toiseen ja lopulta sitten ottaa sen virallisen eron.
Tiedän tapauksen, jossa ns. pettäjä oli nainen, mutta hän oli 10 vuotta suhteessa toiseen mieheen siten, että aviomiehensä tiesi asiasta, mutta lapset ja muu yhteisö ei tiennyt, ja olivat sopineet, että lasten takia pitävät kulissia yllä. Erosivat, kun lapset aikuistuivat, ja sitten tuo nainen virallisti sen varsinaisen suhteensa. Varmaan mies on selittänyt uudelle naiselleen, että jotain tällaista oli meneillään, ja nainen luulee, että olette samassa juonessa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin selvä tapaus. 20v avioliiton jälkeen naiselle on ollut ihan uskottava selitys se, että ollaan käytännössä jo erottu, mutta vielä lasten takia asutaan yhdessä. Tuskin se uusi nainen olisi hyväksynyt roolinsa, jos mies olisi sanonut, että vielä tässä on aktiivista seksielämää vaimon kanssa ja avioliitto rakastava ja voimissaan. Mies on siis sanonut, että olitte jo eronneet kaikin muin tavoin paitsi paperilla ja asumisen suhteen.
Siksi se nainen luulee, että teillä oli vain ns. tuollainen järjestely lasten vuoksi, ja ei edes ajattele, että olisi ap:lle jotenkin ongelma, että mies rakastuu toiseen ja lopulta sitten ottaa sen virallisen eron.
Tiedän tapauksen, jossa ns. pettäjä oli nainen, mutta hän oli 10 vuotta suhteessa toiseen mieheen siten, että aviomiehensä tiesi asiasta, mutta lapset ja muu yhteisö ei tiennyt, ja olivat sopineet, että lasten takia pitävät kulissia yllä. Erosivat, kun lapset aikuistuivat, ja sitten
Mun ex-mies oli tavannut nykyisen vaimonsa baarissa, kun olimme vasta puhuneet erosta, muttemme vielä jättäneet hakemusta. Tämän kerran mies siis puhui totta, kun sanoi, että aikoo erota. Sekin on siis mahdollista! Olen ihan hyvissä väleissä exäni vaimon kanssa.
Miksi PITÄISI hävetä? Erojen ja pettämisten syy on aina kahdessa ihmisessä. Ei kukaan ulkopuolinen yksin viettele/pakota suhteessa olevaa pettämään, paitsi ehkä elokuvissa.
Olen itse ollut tilanteessa, että olen ollut tällainen "parisuhteen rikkoja". Mies ei tosin ollut naimisissa eikä yhdessäoloa 20 vuotta mutta oli parisuhteessa ja kaksi lasta.
Me tutustuimme työpaikalla. Ihastuimme ja rakastuimme. Mies kertoi suhteestaan, kävimme asiat läpi. Olimme molemmat hyvin tietoisia tilanteesta jne.
Muutimme yhteen ja saimme lapsen, olemme edelleen yhdessä; 12. vuosipäivä ensi kuussa. Ex ja minä emme ole missään väleissä, emme edes tunne toisiamme.
Surullista on että ap pilaa katkeruudellaan vaan oman ja lastensa elämän toisten ihmisten takia. Pari neuvoa elämään: parisuhde on vapaehtoinen, miehesi ei ollut sinun vankisi vapaa yksilö omalla tahdolla ja toisten tekemisiin et pysty vaikuttamaan vain omiisi. Mieti minkä annat pilata elämäsi.
Miehelläsi on vaan parempi olla toisen ihmisen kanssa joka tarjoaa jotain mitä sinä et. Ota oppi ja mene eteenpäin. Miehesi olisi pettänyt jonkun muun kanssa, jos ei tuon nyxänsä. Lopulta siellä olisi ollut vilkuttelemassa joku muu nyxä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan koe, että hänellä on mitään hävettävää. Todennäköisesti eksäsi on ollut aktiivinen salasuhteen aloittamisessa, joten siinä mielessä tämä on tietysti tottakin. Jos mies ei olisi aloittanut salasuhdetta tämän naisen kanssa, niin sitten jonkun muun. Tavallaan nainen on tehnyt sinulle palveluksen, koska hänen ansiostaan miehen pettämistaipumus ja -halu on paljastunut sinulle.
Heiluttelu ja vilkuttelu ei silti tunnu oikein sopivalta, jos et siis itse ole naiselle puhunut tai häntä kiitellyt.
En reagoi naiseen koskaan mitenkään. Hän on kuin ilmaa minulle. En tervehdi millään tavalla, en edes katso tietoisesti häneen päin. En halua olla missään tekemisissä. Siksi hänen käytös tuntuu oudolta.
ap
No outoa se onkin. Kylla normaali ihminen tajuaisi viileasta suhtautumisestasi ettei ole edellytyksia rupatteluun ja normaaliin kanssakaymiseen kaiken tapahtuneen jalkeen. Mielenkiintoista olisi tietaa etta mita ihmetta eksasi on sinusta tuolle ihmiselle kertonut. Tuskin ainakaan sita etta ero ja pettaminen satutti kovasti. Mahdollisesti liudan valheita omaa selkarangattomuuttaan peittamaan.
Ei sinulla ole mitaan velvollisuutta olla tekemisissa uuden puolison kanssa. Lasten asiat hoidetaan heidan isansa kanssa ja niin kauan kuin olet asiallinen lasten asioista kommunikoidessa etka mustamaalaa ketaan lapsille, olet tehnyt sen mita tarvitaan. Katkeruus on tilanteessa normaali tunne eika siita tarvitse tuntea syyllisyytta. Se haihtuu aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaudettomassa liitossa ei pitäisi kenenkään elää.
On sulla pilvilinnat! Koko ihmiskunnan olemassaolon ajan on ihmiset solmineet liittoja ihan muista syistä kuin rakkaudesta. Rakkaudentunne on heikko pohja liitolle, se tulee aina pettämään.
Vierailija kirjoitti:
Se nyksä ei ole pettänyt ketään. Mies on tässä asiassa vastuullinen ja valintansa tehnyt.
Osallinen se petokseen on, ja täysin moraaliton. Millainen on nainen, joka ei mieti edes rikkoutuvan perheen lapsia? Kunnon mies ei edes haluaisi naista, joka ei välitä tai tunne empatiaa. Mutta tälle pettäjälle varatun edessä housut riisuva tyrkky onkin ihan sopiva kumppani. Kaksi samanlaista.
Mies on pääsikailija, mutta se on asia erikseen, nyt on tästä lörtöstä kyse. Röyhkeä linja vaan jatkuu, kehtaa vielä vilkutella. Toivottavasti karma kostaa ja on itse seuraava, joka kärsii.
Ja vielä pitäisi jotain kivaa ystävyyssuhdetta tuollaiseen rakentaa :o Viileät välit ja ei missään tekemisissä, yhteisiin tilaisuuksiin on pakko mennä, jos ne lapsia koskevat, mutta sielläkin pärjää, kun välttää kontaktia. Aika kuluu ja pian uudet tuulet puhaltavat.
Vierailija kirjoitti:
Onpa toksinen aloitus. Ap käyttäytyy kuin teini. Exäsi on vaihtanut parempaan, eihän kukaan huonompaan vaihda. Eikä kukaan lähde pois hyvästä suhteesta.
On ihan normaalien käytöstapojen mukaista tervehtiä tuntemiaan ihmisiä. Mielestäni ap on katkera moukka, kun on kuin ei tuntisi.
No, tämä tuskin pahemmin miehen nyxää haittaa, suurin kärsijä apn katkeruudesta on ap itse, toisena tulee lapset.
Miten voit elää itsesi kanssa käytännössä tietämättä kenen kanssa lapsesi viettää puolet elämästään? Olen aina ihmetellyt, miten kukaan SUOSTUU saati vapaaehtoisesti haluaa olla tutustumatta kunnolla lastensa toisen vanhemman uuteen kumppaniin.
Ei ole outoa käytöstä. Mitä ajattelet menettäväsi jos itsekin vaan tervehdit tätä naista? Suotavaa olisi muutenkin olla jonkinasteisissa väleissä ihan lastesi takia, tuo nainen kuitenkin asuu heidän kanssaan ihan samalla tavoin kuin sinä itse tai lastesi isä.
Suosittelen työstämään asioita itsesi kanssa tuohon suuntaan. Ennen kaikkea oma elämäsi helpottuu, kunhan pääset vanhoista asioista irti myös lapset aistivat kaikenlaista, vaikka heidän edessään esittäisit reipasta. Exää ja nyxää mykkäkoulut tuskin hetkauttavat.
Miten siis pitäisi hävetä? Kulkea pää painoksissa julkisilla paikoilla? Voihan hyvin olla että häpeääkin ja toivoo esimerkiksi lasten vuoksi, että saisitte välinne jollain tavalla normaalimmiksi. Ethän voi tietää mitä tällä on mielessä, jos et suostu edes juttelemaan. Älä oleta.
Vastaa joskus tervehdykseen ja katso, tuleeko nainen esimerkiksi juttelemaan. Voihan olla, että haluaa vaikkapa pyytää anteeksi.
Mistä tiedät ettei häpeä, jos et ole koskaan sanaakaan tämän kanssa vaihtanut?
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalien käytöstapojen mukaista tervehtiä tuntemiaan ihmisiä. Mielestäni ap on katkera moukka, kun on kuin ei tuntisi.
No, tämä tuskin pahemmin miehen nyxää haittaa, suurin kärsijä apn katkeruudesta on ap itse, toisena tulee lapset.
On ihan normaalien käytöstapojen mukaista jättää tervehtimättä ihmistä jota halveksuu ja inhoaa. Ja toisaalta kukaan normaalijärkinen ei tervehdi salarakkaansa ex-puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa ns. pettäjä oli nainen, mutta hän oli 10 vuotta suhteessa toiseen mieheen siten, että aviomiehensä tiesi asiasta, mutta lapset ja muu yhteisö ei tiennyt, ja olivat sopineet, että lasten takia pitävät kulissia yllä. Erosivat, kun lapset aikuistuivat, ja sitten
Tämähän saattoi olla tottakin, ei ap ole kertonut että suhde oli kunnossa ja rakkautta riitti. Keskittyy toiseen naiseen, on vihainen mutta ei puhu surusta sanaakaan. Mies on hyvinkin voinut tehdä eropäätöksen jo ennen toista naista.
Et voi tietää etteikö hän häpeäisi tai mitä hän tuntee ja ajattelee. Et myöskään voi varmaksi tietää mitä puutaheinää hänelle ja sinulle on pettäjän taholta syötetty. Minäkin kerran haksahdin varattuun ja hänenkin naisensa vihasi minua ja todennäköisesti luuli ettei tilanne tuntunut minussa missään. Todellisuudessa häpesin todella paljon ja kävin ison kriisin itseni kanssa sen tapahtuman myötä. Miehen kertomus tapahtumien kulusta taas oli aivan jostain eri todellisuudesta.
Minulle tuli pakostakin hymy korviin kun näin exän nyksän tulevan vastaan vakava ilme kasvoillaan.. ajattelin vain mielessäni joko hän on huomannut millaisen "kultakimpaleen" hän on saanut kun pokasi varatun miehen. Mies yritti eron jälkeen vielä saada minua takaisin samalla kun seurusteli jo nykyisen kanssa. Omat tunteet oli jo siinä vaiheessa kuolleet, vaikka ero satutti aikanaan niin myöhemmin aika auttoi näkemään miehen viat jotka rakastuneena ohitti.
Mä otin yhteyttä miehen sivusuhde naiseen ei katunut ja aika pitkälti kiisti koko homman ja selkeästi sivuutti oman osallisuutensa siihen shaisseen jota lopulta jouduin lasten kanssa kokemaan. Ja kyse oli siis oikeasti aivan kamalista asioista.
No loppuelämä menee odotellessa et karma iskee sinne minne kuuluu. En voi ymmärtää enkä antaa anteeksi kuinka välinpitämätön nainen voi toisen perheen suhteen olla.
Moni pettäjä ajautuu sosiaaliseen paitsioon, yhteiskunnan reunamille ajetuksi halveksituksi ihmisen muotoiseksi