Kun exän pettämiskumppani ei häpeä
Yli 20 vuoden avioliitto ja lapsiperhe hajosi kun ex- miehen vuoden pituinen salasuhde selvisi. Exän uusi nainen tiesi koko ajan että mies oli naimisissa ja lapsiperheen isä.
En ole halunnut olla ex- miehen kanssa eron jälkeen tekemisissä. Lapsiin liittyvät pakolliset asiat hoidannlyhyestibsähköpostillavjaclapsrt vaihtavat kotia itse vuoroviikoin eli ei tarvitse edes nähdä ex-miestä.
Erikoista kuitenkin on että exän uusi nainen on kuin ei mitään ihmeellistä olisi tapahtunut. Mitä nyt hän tuli nus sineeksi varattua miestä vuoden ja oli osaltaan rikkomassa lapsiperhettä. En ole koskaan jutellut exän nyxän kanssa mutta näen häntä ohimennen vahingossa joskus kaupassa tai kaupungilla koska asumme pienellä paikkakunnalla.
Oudointa on että tuo nainen heiluttaa/vilkuttaa minulle kuin jollekin tutulle tai tulee kaupassa lähelle ja hymyilee tervehtien. Itse suhtaudun häneen kuin tuntemattomaan ja poistun sanaakaan sanomatta. Mitä ihmettä tämä käytös on?! Minusta outoa, onko teistä?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa moraali on aika lyhyessä ajassa muuttunut. Omassa nuoruudessani oli selvää, että jos tietää toisen olevan varattu ja silti aloittaa suhteen, se on väärin. Nykyään on aina vain hyväksytympää ajatella omaa etuaan muista välittämättä. Oma mielipiteeni siis on, että molemmat osapuolet tekivät väärin.
Ei se ole monillakaan oikeasti muuttunut, vain sivistymättömillä tuhnuilla on.
Olen 31v ja pidän huonoina ihmisinä tuollaisia, samoin pitää ainakin 25v ja 22v kaverini joiden kanssa ollaan aiheesta puhuttu. Vähän minua vanhemmat kaverit tuntuvat suhtautuvan sallivammin, ainakin osa niistä. Sellaiset 2000-luvun nuoret.
Ikä tekee sen, että ymmärtää asioita paremmin. Itsekin suhtauduin nuorena todella ehdottomasti pettämiseen. Kävin aiheesta monesti kiivasta keskustel
Itsellä on käynyt iän myötä toisinpäin. Iän myötä tajusin, että pettäminen on ihan oikeasti valinta. Nuorena ehkä koki itse olevansa jonkinlainen tahdoton ajopuu, mutta kun ymmärsi että pystyn vaikuttamaan omiin päätöksiini, aloin myös tajuta että niin muutkin voivat tehdä.
Lisäksi nuoruuden mielipiteeseen vaikutti jonkinasteinen puhdas itsekkyys. Sitä ajatteli että omilla teoilla ei ole vaikutusta muihin, kuvitteli olevansa jotenkin irrallinen. Tämäkin on muuttunut. Itsekkyyksissäni olen itsekin nuorena pettänyt, ja kun siitä tajusi miten isosti se tosiaan muihin vaikuttaa, alkoi ymmärtää että itsellä on vastuu kohdella toisia rikkomatta heitä.
Kolmanneksi, nuorena en ollut kokenut sellaista rakkautta, joka nykyään antaa raamit omalle toiminnalle. Jos on kokenut rakkautta toista ihmistä kohtaan, on enää hyvin vaikea ymmärtää miten kukaan voisi satuttaa rakastaan tietoisesti. Siksi ajattelen nykyään, että pettäminen ei ole mahdollista jos toista aidosti rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kohtelias, kannattaisi ottaa oppia.
Ei kannattaisi, ei tuollaiselle tarvitse eikä pidä olla millään tavalla ystävällinen.
Toki ei pidä lähteä mihinkään tappeluihin ja meuhkaamisiin kuten ei AP kai olekaan lähtenyt, mutta tuo ex-puolison petoskumppani saa olla täyttä ilmaa AP:lle.
Niin itsekin suhtautuisin, eli pitäisin vaan täytenä ilmana koko ihmistä. En noteerasi mitenkään, katsoisin ohi jne. Ei sen kanssa tarvitse olla tekemisissä, voi ja saa pitää ihan nobodyna vaan.
Ai että. Tulee olemaan niin mukavaa niille lapsille kun oma äiti on pikkumainen. Sattuu tuo tietenkin, mutta lasten vuoksi, jotka ovat syyttömiä siihen ettei mies eronnut huonosta parisuhteestaan ensin, kannattaisi vähän yrittää. Isän uusi parisuhde saattaa olla läsnä lasten elämässä niin kauan kunnes isästä ja kumppanista aika jättää. Lapset ne joutuvat siinä kokemaan valtavaa epämukavuutta jokaisessa yhteisjuhlassa, joka voi parhaimmillaan pilata heiltä elämän hienoimpia hetkiä sekä jo kauan etukäteen että juhlan hetkellä. On todella karua joutua ahdistumaan muka hienojen yhteisten hetkien ilmapiiristä ja sujumisesta sen takia että jompikumpi vanhempi on katkera hamaan hautaan asti. He eivät myöskään voi vapautuneesti äidilleen iloita hetkistä isän luona, koska äiti ei kykene olemaan aikuinen nainen. Minun tekisi tuossa tapauksessa mieleni jättää äitini kutsumatta tapahtumiin jos ei osaa olla aiheuttamatta pahaa mieltä ja syyllisyyttä meille lapsillekin.
Olemalla katkera ja polkemalla jalkaa elämän realiteeteille ei saa paijauksia ja sääliä. Kukaan kun ei hyvässä suhteessa petä tai toimivasta suhteesta lähde. Hulluahan se olisi että Ap:n miehen pitäisi pysyä selkeästi onnettomassa tai tunteiltaan vajaassa suhteessa Ap:n mieliksi. Se olisi varmaan ainoa tapa, jolla Ap ei tuntisi katkeruutta. Pettämään ei tietenkään pitäisi lähteä, mutta se pettäminenhän ei itse asiaa muuta miksikään - Ap:n ja miehen parisuhde oli jotain mitä Ap:n mies ei enää halunnut ja hän oli siitä täysin vapaa lähtemään.
Muuta muualle ja etsi uusi mies, eipähän tarvitse sitä lumppua kaupassa nähdä.
Miehellähän ei ole mitään hävettävää ap:n mielestä. Vai mitä, Jorma Juustomuna?
Muista: sadut ruutuvihkoon, ei tänne.
Aina yhtä huonoja nää naisvihatrollaukset. Hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi, ei tuollaiselle tarvitse eikä pidä olla millään tavalla ystävällinen.
Toki ei pidä lähteä mihinkään tappeluihin ja meuhkaamisiin kuten ei AP kai olekaan lähtenyt, mutta tuo ex-puolison petoskumppani saa olla täyttä ilmaa AP:lle.
Niin itsekin suhtautuisin, eli pitäisin vaan täytenä ilmana koko ihmistä. En noteerasi mitenkään, katsoisin ohi jne. Ei sen kanssa tarvitse olla tekemisissä, voi ja saa pitää ihan nobodyna vaan.Ai että. Tulee olemaan niin mukavaa niille lapsille kun oma äiti on pikkumainen. Sattuu tuo tietenkin, mutta lasten vuoksi, jotka ovat syyttömiä siihen ettei mies eronnut huonosta parisuhteestaan ensin, kannattaisi vähän yrittää. Isän uusi parisuhde saattaa olla läsnä lasten elämässä niin kauan
Mutta ei lähtenyt ennen kuin oli vuoden ajan kussut vaimoaan silmään ja ollut tietoisesti uskoton lukemattomia kertoja. Siinä se vitsi piilee. Parisuhteita päättyy vähän väliä, mutta salasuhteisiin pystyvät vain tietynlaiset ihmiset. Ja ei, pettäminen ei todellakaan vaadi alleen huonoa suhdetta. Pettäjä pettää vaikka suhde olisi kuinka hyvä, ja tekee sen uudestaan ja sama jatkuu seuraavassakin suhteessa. Joillekin se on enemmän harrastus kuin mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin itsekin suhtautuisin, eli pitäisin vaan täytenä ilmana koko ihmistä. En noteerasi mitenkään, katsoisin ohi jne. Ei sen kanssa tarvitse olla tekemisissä, voi ja saa pitää ihan nobodyna vaan.Ai että. Tulee olemaan niin mukavaa niille lapsille kun oma äiti on pikkumainen. Sattuu tuo tietenkin, mutta lasten vuoksi, jotka ovat syyttömiä siihen ettei mies eronnut huonosta parisuhteestaan ensin, kannattaisi vähän yrittää. Isän uusi parisuhde saattaa olla läsnä lasten elämässä niin kauan
Ei ole pikkumaista vihata pettureita. Se on luonnollista. Lapsetkin ymmärtävät sen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset noin yleisesti ottaen häpeä tai kadu mitään kusipäisyyksiänsä. Jos joku joskus näennäisesti jotakin katuu niin jotain teatteria tai muuta marttyyrinäytelmää siinä tavoitellaan. Elikä: ihmiset ovat kusipäitä, joita ei juurikaan kiinnosta eikä kaduta.
Täss kusipää oli aviomies. Ap ei voi tietää, mitä ukkeli on todellisuudessa uudelle kumppanilel kertonut.
Noin ylipäätään kannattaa irrottaa oma tunne-elämä toisten ihmisten teoista ja moraalista, sillä niihin ei voi vaikuttaa. Katkerana on kurja olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa moraali on aika lyhyessä ajassa muuttunut. Omassa nuoruudessani oli selvää, että jos tietää toisen olevan varattu ja silti aloittaa suhteen, se on väärin. Nykyään on aina vain hyväksytympää ajatella omaa etuaan muista välittämättä. Oma mielipiteeni siis on, että molemmat osapuolet tekivät väärin.
Olen 31v ja pidän huonoina ihmisinä tuollaisia, samoin pitää ainakin 25v ja 22v kaverini joiden kanssa ollaan aiheesta puhuttu. Vähän minua vanhemmat kaverit tuntuvat suhtautuvan sallivammin, ainakin osa niistä. Sellaiset 2000-luvun nuoret.
Ikä tekee sen, että ymmärtää asioita paremmin. Itsekin suhtauduin nuorena todella ehdottomasti pett
Ap:n mies siis teki palveluksen paljastamalla ettei rakasta vaimoaan kuten oikeassa rakkaudessa rakastetaan. Rumalla tavalla paljastuksensa teki kun ei eronnut ensin, kyllä. Mitä toivoisin pettäjiltä olisi se että tajuttaisiin ettei huonoihin, itselle onnettomiin, ahdistaviin ja omalta puolelta rakkaudettomaan suhteeseen ole pakko jäädä. Ihan vapaasti saa erota, vaikka olisi lapsiakin. Siinä kun ei lapsista ja vanhemmuudesta kuitenkaan erota, vaikka heidän äidistään tai isästään eroaisikin. Paheksuntaa voi saada, mutta mitä sitten. Sekin on parempi kuin entisen kumppanin rikkominen pettämällä ja uuden suhteen rakentaminen pettämisen päälle. Se luo paskan pohjan, jonka keskellä ne lapset joutuvat luovimaan, koska ei aikuisetkaan aina osaa olla aikuisia kun tunteita on loukattu. Puhtaampi ja kaikille osallisille vähemmän raskas pohja tulisi eroamalla ensin.
Ongelma ei ole itse pettäminen, vaan se ettei ihmiset uskalla lähteä suhteistaan ajoissa. Ei ole palleja kestää eron muille aiheuttama kipu tai on itse niin kansankielellä läheisriippuvainen että pelkää jäädä yksin jollei ensin salasuhteella varmista uutta heilaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi on yksi näistä "en minä tee mitään väärää kun enhän minä suhteessa ole" ihmisistä, joiden mielestä on ok tehdä jotain, minkä tietää satuttavan muita, jos itsellä ei ole varsinaisia velvollisuuksia kyseistä henkilöä kohtaan.
Niinpä. Ihan niin ihmisillä muka ei olisi velvollisuutta olla satuttamatta tuntemattomia.
Onkohan eksäsi valehdellut, että olet antanut kaiken anteeksi. Pettäjät usein valehtelevat uudelleenkin. Jos uusi kumppani vielä yrittää ottaa sinuun kontaktia nähdessänne, kerro hänelle niin rauhallisesti ja asiallisesti kuin pystyt, että et halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä etkä ole antanut anteeksi ja pyydä häntä lopettamaan sinulle moikkailu.
On erilaisia luonteita, asenteita ja käytöstapoja. Luojan kiitos miehen ex ei ole Ap. Satuimme eilen kauppaan yhtäaikaa ja sen jälkeen poikkesimme kahville. Ja siinä kahvitellessa ja rupatellessa tuli esiin lapsen asia, josta ei kukaan ollut huomannut sanoa toisilleen mitään. Mutta sekin saatiin mukavasti järjestymään.
Vierailija kirjoitti:
Miehellähän ei ole mitään hävettävää ap:n mielestä. Vai mitä, Jorma Juustomuna?
Muista: sadut ruutuvihkoon, ei tänne.
Ehkä se mies ymmärtää jo hävetä eikä käyttäydy ap:ta kohtaan ikään kuin kaikki olisi hyvin?
Yhtä syyllinen on exäsi, mitäs lähti toisen mukaan. Ketään ei omisteta!
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan koe, että hänellä on mitään hävettävää. Todennäköisesti eksäsi on ollut aktiivinen salasuhteen aloittamisessa, joten siinä mielessä tämä on tietysti tottakin. Jos mies ei olisi aloittanut salasuhdetta tämän naisen kanssa, niin sitten jonkun muun. Tavallaan nainen on tehnyt sinulle palveluksen, koska hänen ansiostaan miehen pettämistaipumus ja -halu on paljastunut sinulle.
Heiluttelu ja vilkuttelu ei silti tunnu oikein sopivalta, jos et siis itse ole naiselle puhunut tai häntä kiitellyt.
En reagoi naiseen koskaan mitenkään. Hän on kuin ilmaa minulle. En tervehdi millään tavalla, en edes katso tietoisesti häneen päin. En halua olla missään tekemisissä. Siksi hänen käytös tuntuu oudolta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä tekee sen, että ymmärtää asioita paremmin. Itsekin suhtauduin nuorena todella ehdottomasti pett
Itsellä on käynyt iän myötä toisinpäin. Iän myötä tajusin, että pettäminen on ihan oikeasti valinta. Nuorena ehkä koki itse olevansa jonkinlainen tahdoton ajopuu, mutta kun ymmärsi että pystyn vaikuttamaan omiin päätöksiini, aloin myös tajuta että niin muutkin voivat tehdä.
Lisäksi nuoruuden mielipiteeseen vaikutti jonkinasteinen puhdas itsekkyys. Sitä ajatteli että omilla teoilla ei ole vaikutusta muihin, kuvitteli olevansa jotenkin irrallinen. Tämäkin on muuttunut. Itsekkyyksissäni olen itsekin nuorena pettänyt, ja kun siitä tajusi miten isosti se tosiaan muihin vaikuttaa, alkoi ymmärtää että itsellä on vastuu kohdella toisia rikkomatta heitä.
Kolmanneksi, nuorena en ollut kokenut sellaista rakkautta, joka nykyään antaa raamit omalle toiminnalle. Jos on kokenut rakkautta toista ihmistä kohtaan, on enää hyvin vaikea ymmärtää miten kukaan voisi satuttaa rakastaan tietoisesti. Siksi ajattelen nykyään, että pettäminen ei ole mahdollista jos toista aidosti rakastaa.
Minulla sama. Koen, että oma kehitys iän myötä on tuonut mukanaan tarpeen kohdella kaikkia ihmisiä arvostavasti ja kunnioittavasti jotta voisi kunnioittaa myös itseään. Ymmärrän kyllä rakastumisen ja rakkauden loppumisen, himon sun muut asiat jotka voivat johtaa pettämiseen, mutta toisin kuin nuorena, en enää löydä minkäänlaista puolustusta pettämiselle. Se on todellakin valinta, ja asiat on mahdollista hoitaa myös toisin. Nuorena ajattelin, että sattuuhan sitä. Nykyään ajattelen, että niin sattuu, ihmisille jotka eivät välitä muista kuin itsestään eivätkä koe tarvetta ottaa muita huomioon elämässään.
Mitä sitten. Ei ketään voi omistaa. Se ei ole rakkautta. Pettämisjuttu ei välttämättä ole kupleti koko totuus. Onhan liitto voinut olla jo tuhoon tuomittu. Lapsille on parempi ero kuin vanhempien kulissiliitto. En tiedä koko tarinaa. Kirjoitin vain mitä kaikkea ei aina pysähdytä ajattelemaan kun pitää päästä tunteella lyttäämään jotakin pettäjää.
Vierailija kirjoitti:
Huoraakin pahempia tuollaiset.Niitä riittää.
Yh- äidit ovat pahimmillaan draculaa vastaavia.
Mikä yh-äitiä vaarallisempi vielä on ?? No yh-äiti joka on synnytänyt aurinkoa saaneen lapsen.
Elämä nimittäin on ohi eikä kukaan huoli sellaista ja tämä vaan varoituksena niille, jotka suunnittelee ace of spades ia.
Siis tulit tänne haukkumaan AP:ta draculaksi? :D Hänestähän on juuri tehty yh-äiti.
En halua edes ajatella millainen lapsuus sulla on ollut, kun empatiakyky tuota luokkaa.
Varattuun rakastumista ei tapahdu ellei sekaannu varattuun. Ja senkin jälkeen rakastuminen on eri asia kuin vuoden salasuhde toisen selän takana.