Kun exän pettämiskumppani ei häpeä
Yli 20 vuoden avioliitto ja lapsiperhe hajosi kun ex- miehen vuoden pituinen salasuhde selvisi. Exän uusi nainen tiesi koko ajan että mies oli naimisissa ja lapsiperheen isä.
En ole halunnut olla ex- miehen kanssa eron jälkeen tekemisissä. Lapsiin liittyvät pakolliset asiat hoidannlyhyestibsähköpostillavjaclapsrt vaihtavat kotia itse vuoroviikoin eli ei tarvitse edes nähdä ex-miestä.
Erikoista kuitenkin on että exän uusi nainen on kuin ei mitään ihmeellistä olisi tapahtunut. Mitä nyt hän tuli nus sineeksi varattua miestä vuoden ja oli osaltaan rikkomassa lapsiperhettä. En ole koskaan jutellut exän nyxän kanssa mutta näen häntä ohimennen vahingossa joskus kaupassa tai kaupungilla koska asumme pienellä paikkakunnalla.
Oudointa on että tuo nainen heiluttaa/vilkuttaa minulle kuin jollekin tutulle tai tulee kaupassa lähelle ja hymyilee tervehtien. Itse suhtaudun häneen kuin tuntemattomaan ja poistun sanaakaan sanomatta. Mitä ihmettä tämä käytös on?! Minusta outoa, onko teistä?
Kommentit (206)
Ei ihmiset noin yleisesti ottaen häpeä tai kadu mitään kusipäisyyksiänsä. Jos joku joskus näennäisesti jotakin katuu niin jotain teatteria tai muuta marttyyrinäytelmää siinä tavoitellaan. Elikä: ihmiset ovat kusipäitä, joita ei juurikaan kiinnosta eikä kaduta.
Mies on kertonut, että teillä on kuiva liitto, ja ero käytännössä jo selvä
Typerä lumppu. Sinuna en huomioisi häntä. On ilmaa.
Ei varmaan koe, että hänellä on mitään hävettävää. Todennäköisesti eksäsi on ollut aktiivinen salasuhteen aloittamisessa, joten siinä mielessä tämä on tietysti tottakin. Jos mies ei olisi aloittanut salasuhdetta tämän naisen kanssa, niin sitten jonkun muun. Tavallaan nainen on tehnyt sinulle palveluksen, koska hänen ansiostaan miehen pettämistaipumus ja -halu on paljastunut sinulle.
Heiluttelu ja vilkuttelu ei silti tunnu oikein sopivalta, jos et siis itse ole naiselle puhunut tai häntä kiitellyt.
No tuohan on suoraa vi ttuil ja siltä naiselta.
Älä noteeraa, keskity itsees.
Olisit kiitollinen, kun nainen vei sinulta roskat nurkista.
Jos hän ei tervehtisi, kirjoittaisit tänne, miten epäkohtelias nirppanokka nyksä on, kun esittää, ettei tunne.
Tilanne on toki kipeä. Mutta te kolme nyt kuitenkin kasvatatte lapsia yhdessä. On lasten etu, että yrität päästä katkeruudesta edes sen verran, että voit käyttäytyä normaalisti.
Aiotko jatkossa mennä tuolla asenteella lastesi rippijuhliin, valmistujaisiin ja häihin? Vai aiotko pakottaa heidät kaksiin juhliin? Vai yritätkö kieltää nyksää tulemasta? Hänestä kuitenkin mitä todennäköisimmin tulee lapsillesi tärkeä ihminen, perheenjäsen. Näin se vaan on ja mitä nopeammin hyväksyt sen, sitä helpommalla pääset itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Se on kohtelias, kannattaisi ottaa oppia.
Mitä?!
"Mä nus sin sun miestäs, niin voidaan olla bestiksiä!" 🤭
Pettäjämuija on päästään sekaisin, kun sai mitä halus ja nyt kulkee kiusaamassa exää.
Se nyksä ei ole pettänyt ketään. Mies on tässä asiassa vastuullinen ja valintansa tehnyt.
Kun mietitään, niin eihän tämä nainen ole tehnyt sinulle mitään väärää. Hän ei ole ollut kanssasi parisuhteessa eikä ole luvannut sinulle mitään. Hän on ihastunut mieheen, joka on valmis pettämään perheensä. Tämä on tietysti hölmöä, mutta sillä hän loukkaa lähinnä itseään, ei sinua.
Hän ei varmaan vain yksinkertaisesti näe mitään väärää tekemisissään. Luultavasti hänellä on myös hyvin eri käsitys sinun ja eksäsi suhteesta ja erosta kuin sinulla.
Nykyään on muotia avoimet suhteet. Ehkä miehesi on kertonut alussa että teillä on avoin suhde? Voi tietysti olla että mies kertoi että olette eroamassa ja olette yhdessä vain lastenne vuoksi, eikä teillä enää ole s-suhdetta?
Mielenkiintoista on myös mitä avauksessa jätit kertomatta. Menikö teillä hyvin? Olitko tyytyväinen suhteeseen ennen kuin miehesi jäi kiinni pettämisestä? Oliko miehesi tyytyväinen?
Jotta ei jää selittelyn makua, niin totena loppuun että pettäminen on aina väärin, enkä arvosta miehesi toimintaa. M51
Vierailija kirjoitti:
Kun mietitään, niin eihän tämä nainen ole tehnyt sinulle mitään väärää. Hän ei ole ollut kanssasi parisuhteessa eikä ole luvannut sinulle mitään. Hän on ihastunut mieheen, joka on valmis pettämään perheensä. Tämä on tietysti hölmöä, mutta sillä hän loukkaa lähinnä itseään, ei sinua.
Hän ei varmaan vain yksinkertaisesti näe mitään väärää tekemisissään. Luultavasti hänellä on myös hyvin eri käsitys sinun ja eksäsi suhteesta ja erosta kuin sinulla.
Onhan tehnyt väärin kun tiesi perheestä. Taidat olla itsekin pettäjä kun tällaista suollat.
Vierailija kirjoitti:
Se että ei tiedä ja silti nu sii menemään on jo väärin. Jos mies on kertonut tosiasioita tai valheita että suhde on päättymässä tai että hänellä on avoin suhde tai muuta paskaa, on sitten eri asia.
M51
Minua on petetty. En nähnyt silloin, enkä näe edelleenkään, että tuo toinen nainen olisi syyllistynyt mihinkään. Hän ei ollut tehnyt minulle mitään pahaa, mitään väärää, joten miksi olisin häntä vihannut? Tai miksi hänen olisi pitänyt minulle jotain pahoitella? Ei miksikään. MIES oli se joka minua petti ja meidän suhteen sotki, ei kukaan muu.
Näin ko. naisen lähikadulla sattumalta, ja pyysin että menisi miehen luo selvittämään asioita. Tämä tapahtui siis aikana ennen kännyköitä. Nainen meni ja itse pysyin poissa kotoa vähän aikaa, että saivat asiat puhuttua.
Naiselle oli siellä selvinnyt, että kadulla hänet pysäyttänyt henkilö olin minä, "se vaimo". Oli ollut aivan ihmeissään, koska olin häntä kohtaan niin ystävällinen ja hymyilinkin. Oli luullut että olisin miehen sisko tms. Mutta oikeasti, eihän mulla ollut mitään syytä hänelle olla vihainen. Hänen kanssaan keskustelu kyllä otti minulla koville, mutta tärinä iski päälle vasta jälkeenpäin.
Lapsiperheeseen sekaantuminen pettämismielessä tulisi olla rikollista.
Rakkaudettomassa liitossa ei pitäisi kenenkään elää.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on muotia avoimet suhteet. Ehkä miehesi on kertonut alussa että teillä on avoin suhde? Voi tietysti olla että mies kertoi että olette eroamassa ja olette yhdessä vain lastenne vuoksi, eikä teillä enää ole s-suhdetta?
Mielenkiintoista on myös mitä avauksessa jätit kertomatta. Menikö teillä hyvin? Olitko tyytyväinen suhteeseen ennen kuin miehesi jäi kiinni pettämisestä? Oliko miehesi tyytyväinen?
Jotta ei jää selittelyn makua, niin totena loppuun että pettäminen on aina väärin, enkä arvosta miehesi toimintaa. M51
Näin se hyvin todennäköisesti on. Olen itsekin joutunut tällaisen miehen uhriksi. Mies kertoi että ovat eronneet, mutta puolen vuoden tapailun jälkeen sain miehen kumppanilta puhelun, missä paljastui ettei eroa edes ollut suunnitteilla. Jos nainen ei olisi soittanut minulle, olisin hyvin saattanut seurustella miehen kanssa vaikka kuinka pitkään, ja jos heille olisi sinä aikana tullut oikeasti ero, en olisi välttämättä mitenkään tiennyt että se johtuu minusta.
Entä se AP:n ex-mies, häpesikö se tekosiaan yhtään?
Aivan kummallista odottaa joltakin toiselta ihmiseltä häpeämistä. Häpeä itse, jos mieli tekee, muiden katumukset ei kuulu sulle.
Se on kohtelias, kannattaisi ottaa oppia.