Kun exän pettämiskumppani ei häpeä
Yli 20 vuoden avioliitto ja lapsiperhe hajosi kun ex- miehen vuoden pituinen salasuhde selvisi. Exän uusi nainen tiesi koko ajan että mies oli naimisissa ja lapsiperheen isä.
En ole halunnut olla ex- miehen kanssa eron jälkeen tekemisissä. Lapsiin liittyvät pakolliset asiat hoidannlyhyestibsähköpostillavjaclapsrt vaihtavat kotia itse vuoroviikoin eli ei tarvitse edes nähdä ex-miestä.
Erikoista kuitenkin on että exän uusi nainen on kuin ei mitään ihmeellistä olisi tapahtunut. Mitä nyt hän tuli nus sineeksi varattua miestä vuoden ja oli osaltaan rikkomassa lapsiperhettä. En ole koskaan jutellut exän nyxän kanssa mutta näen häntä ohimennen vahingossa joskus kaupassa tai kaupungilla koska asumme pienellä paikkakunnalla.
Oudointa on että tuo nainen heiluttaa/vilkuttaa minulle kuin jollekin tutulle tai tulee kaupassa lähelle ja hymyilee tervehtien. Itse suhtaudun häneen kuin tuntemattomaan ja poistun sanaakaan sanomatta. Mitä ihmettä tämä käytös on?! Minusta outoa, onko teistä?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen tilanne ja asenne on jatkuessaan todella raskas lapsille. He ovat kuitenkin ne ainoat kokonaan syyttömät. Ihan turha on kuvitella, ettei sinun kaunasi tulisi myös heidän taakakseen.
Lapset eivät hyödy siitä yhtään, että pahasti petetty äiti esittää olevansa pettäjäparivaljakon kaveri. On inhimillistä inhota ihmisiä jotka tekevät itseä tai omia läheisiä kohtaan väärin.
Tietenkään lasten kuulten ei ole mikään pakko haukkua pettureita tai kiukutella muuten, mutta kaunaa todellakin saa kantaa vaikka hautaan asti. Se on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa moraali on aika lyhyessä ajassa muuttunut. Omassa nuoruudessani oli selvää, että jos tietää toisen olevan varattu ja silti aloittaa suhteen, se on väärin. Nykyään on aina vain hyväksytympää ajatella omaa etuaan muista välittämättä. Oma mielipiteeni siis on, että molemmat osapuolet tekivät väärin.
Ei se ole monillakaan oikeasti muuttunut, vain sivistymättömillä tuhnuilla on.
Olen 31v ja pidän huonoina ihmisinä tuollaisia, samoin pitää ainakin 25v ja 22v kaverini joiden kanssa ollaan aiheesta puhuttu. Vähän minua vanhemmat kaverit tuntuvat suhtautuvan sallivammin, ainakin osa niistä. Sellaiset 2000-luvun nuoret.
Ikä tekee sen, että ymmärtää asioita paremmin. Itsekin suhtauduin nuorena todella ehdottomasti pettämiseen. Kävin aiheesta monesti kiivasta keskustelua eräällä palstalla. Aikaa kului, ikää tuli lisää ja oma suhde ja ystävien suhteet eteni ja muuttui. Huomasin ettei tämäkään asia ole niin mustavalkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa moraali on aika lyhyessä ajassa muuttunut. Omassa nuoruudessani oli selvää, että jos tietää toisen olevan varattu ja silti aloittaa suhteen, se on väärin. Nykyään on aina vain hyväksytympää ajatella omaa etuaan muista välittämättä. Oma mielipiteeni siis on, että molemmat osapuolet tekivät väärin.
Olen 31v ja pidän huonoina ihmisinä tuollaisia, samoin pitää ainakin 25v ja 22v kaverini joiden kanssa ollaan aiheesta puhuttu. Vähän minua vanhemmat kaverit tuntuvat suhtautuvan sallivammin, ainakin osa niistä. Sellaiset 2000-luvun nuoret.
Ikä tekee sen, että ymmärtää asioita paremmin. Itsekin suhtauduin nuorena todella ehdottomasti pettämiseen. Kävin aiheesta monesti kiivasta keskustel
Ohis, mutta itsellä toisinpäin. Vanhemmiten olen ymmärtänyt että vaikka pettäjä mitä mussuttaisi, asia on juuri tasan mustavalkoinen. Nyt varttuneempana en suostu enää kusetettavaksi ja kaasuvalotettavaksi kuten hölmönä nuorena vielä tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä tekee sen, että ymmärtää asioita paremmin. Itsekin suhtauduin nuorena todella ehdottomasti pettämiseen. Kävin aiheesta monesti kiivasta keskustel
Ei se siitä johdu, vanhemmillani ja isovanhemmillani on samat arvot. Ja myös joillain vanhemmilla kavereilla, vaikka kaikilla ei olekaan.
Luulisin, että mies on alusta asti sanonut uudelle naiselle, ettei teidän suhteessanne ole enää mitään, vaan että lähinnä asutte lasten takia kämppiksinä tms. Ja varmaan näin ollen tuo nainen olettaa, ettet sinä nyt sinun ja miehen suhteen loppumisesta niin pahoillasi edes välttämättä ole. Eikä kyseessä ollut mikään yhden illan juttu heillä, vaan oikea suhde, joka edelleen jatkuu, joten ehkäpä hän ei edes ajattele asian olevan mitenkään paheellinen.
Lapset kuitenkin ilmeisesti vuoroviikoin asustelee tuon naisen kanssa, tai ainakin tapaavat, jos seurustelee lasten isän kanssa, joten on se melko luonnollista tervehtiä lasten äitiä. Oudompaa olisi, jos lapset asuisi joka toisen viikon jonkun naisen kanssa, joka ei edes morjesta lasten äitiä kohdatessa.
Pettäjissä ja varsinkin patologisissa sarjapettäjissä on normaaliväestöä enemmän persoonallisuushäiriöisiä.
Mene eteenpäin ja lopeta kiukuttelu. Eniten siitä kärsii lapset, vaikket sitä vielä ymmärräkään. Kysy itseltäsi, että hyödytkö jotakin lapsellisesta käytöksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä tekee sen, että ymmärtää asioita paremmin. Itsekin suhtauduin nuorena todella ehdottomasti pett
Väärin.
Ikä kyllä vaikuttaa mielipiteiden muuttumiseen. Syystä että kun lisää elämänkokemusta iän myötä, niin on nähnyt monenlaisia elämänkohtaloita.
Kokenut menetyksiä, vastoinkäymisiä, kuin myös hyviåkin tapahtumia.
Olisihan se kummallista, ellei ihminen kasvaisi ja kehittyisi henkisesti iän myötä. Pystyisi katsomaan elämää laajemmasta persåektiivista, ja ymmärtämään elämänmenoa monipuolisemmin, kuin niinä nuoruutensa tiukkapipo must-valko aikoina.
"Ohis, mutta itsellä toisinpäin. Vanhemmiten olen ymmärtänyt että vaikka pettäjä mitä mussuttaisi, asia on juuri tasan mustavalkoinen. Nyt varttuneempana en suostu enää kusetettavaksi ja kaasuvalotettavaksi kuten hölmönä nuorena vielä tein."
Mielipiteet tosiaan muuttuu. Minä en ole kokenut pettämistä, joten en tiedä miten toimisin. Ymmärrän kuitenkin pareja, jotka ovat olleet naimisissa 30 vuotta ja päättävät jatkaa suhdetta toisen hairahduksen jälkeen. Ymmärrän myös, että joku voi voida suhteessaan niin huonosti, että ajautuu pettämään ja päätyyn eroon vasta sen jälkeen. Toki minustakin pettäminen on väärin, mutta en ole enää kannassani niin ehdoton.
Oli tilanne mikä tahansa, niin lasten edun mukaan pitäisi mennä. Onko se sitten ex-miehen ja eksän nyksän ignooraus. Vai. Exän nyksän moikkaus, asiallinen keskustelu eksän kanssa ja oman elämän uudelleen rakentaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen tilanne ja asenne on jatkuessaan todella raskas lapsille. He ovat kuitenkin ne ainoat kokonaan syyttömät. Ihan turha on kuvitella, ettei sinun kaunasi tulisi myös heidän taakakseen.
Ei ole. AP voi ignoorata raskaat ihmiset ja olla lasten edessä iloinen, siis esim. kun lapset kertovat isällä tapahtuneita asioita niin AP:n pitää tietysti kuunnella iloisena ja vastailla iloisesti, mutta kun AP näkee nuo toisen kodin aikuiset, niin ei todellakaan tarvitse niiden kanssa kaveerata. Voi ihan vaan ohittaa. Ei se liity mihinkään kaunoihin ja katkeruuksiin, että haluaa pitää tuollaiset ihmiset kaukana itsestään. Ei pidä päästää huonoa energiaa lähelleen. AP:lla ei ole velvollisuuksia muuhun kuin lasten edessä normaalin esittämiseen :D
Jaa että sinusta ap:n aloitus ei ole kaunainen ja katkera?
Ei ne pettäjät yleensä tekemisiään kadu. Ei ex mitään kadu eikä uusi partnerikaan kenen kanssa petti vaikka lapsiperheen rikkoivat
Vierailija kirjoitti:
Ap, semmosta se rakkaus on.
Voimakas ihastus ja toiseen jopa rakastuminen on mieletön asia. Se pistää miehen, mutta myös naisen pään, totaalisen sekaisin.
Ei siinä mylläkässä ja euforiassa ajatelle muita. Silloin ajatellaan jatkuvasti sitä uutta rakastettua.
Käsität tämän, jos sama sattuu joskus kohdallesi. Muutoin sitä ei koskaan tajua, ellei koe saman.
Mutta tietenkin voi molemmat sekä mies että nainen, välttää tuollaisen kiihkon. Kieltäytymällä.
Katkaisemalla orastavan suhteen heti alkuunsa.Sulkemalla sen vetovoiman ulkopuolellee kokonaan. Ja jäämäällä perheensä luo.
Joiltakin onnistuu. Toisilta ei. Vaatii tahdonvoimaa. Ja paljon.
Tahdonvoima tulee arvoista. Arvot punnitaan juuri siinä, kun joutuu oikeasti hylkäämään mielitekonsa eikä kyse ole enää pelkästä nätistä lätinästä joka ei vaadi sulta mitään.
Teoissa arvot ja ihmisyys punnitaan. Toisilla ne venyy ja paukkuu mielihalujen mukaan enemmän kuin toisilla.
Omituista tämä ihmisten demonisointi. Ihan tavallisen hyvät ihmiset tekevät asioita, joilla on pahojakin seurauksia. Se on elämää. Varattuun rakastuminen ei tarkoita, että on suunnilleen joku saatanan sikiö.
Tyyppi on yksi näistä "en minä tee mitään väärää kun enhän minä suhteessa ole" ihmisistä, joiden mielestä on ok tehdä jotain, minkä tietää satuttavan muita, jos itsellä ei ole varsinaisia velvollisuuksia kyseistä henkilöä kohtaan.
Pystyisi katsomaan elämää laajemmasta persåektiivista, ja ymmärtämään elämänmenoa monipuolisemmin, kuin niinä nuoruutensa tiukkapipo must-valko aikoina.
Kyllä minä ymmärrän monenlaisia ihmisiä ja valintoja, tietenkin. En vain arvosta kaikenlaisia enkä halua läheisesti elämääni kaikenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Omituista tämä ihmisten demonisointi. Ihan tavallisen hyvät ihmiset tekevät asioita, joilla on pahojakin seurauksia. Se on elämää. Varattuun rakastuminen ei tarkoita, että on suunnilleen joku saatanan sikiö.
Suhteen voi lopettaa pettämättäkin
Vierailija kirjoitti:
Vuoden systemaattiseen valheeseen ja petokseen kykeneminen ja osallistuminen ei ole tavallisen hyvän ihmisen touhua. Hyvä ihminenkin voi jossain mielenhäiriössä joskus ehkä hairahtaa, mutta vuoden systemaattinen toiminta on jo ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. AP voi ignoorata raskaat ihmiset ja olla lasten edessä iloinen, siis esim. kun lapset kertovat isällä tapahtuneita asioita niin AP:n pitää tietysti kuunnella iloisena ja vastailla iloisesti, mutta kun AP näkee nuo toisen kodin aikuiset, niin ei todellakaan tarvitse niiden kanssa kaveerata. Voi ihan vaan ohittaa. Ei se liity mihinkään kaunoihin ja katkeruuksiin, että haluaa pitää tuollaiset ihmiset kaukana itsestään. Ei pidä päästää huonoa energiaa lähelleen. AP:lla ei ole velvollisuuksia muuhun kuin lasten edessä normaalin esittämiseen :D
Jaa että sinusta ap:n aloitus ei ole kauna
Ja mitä väärää on olla kaunainen ja katkera? Tottakai ihminen saa olla kaunainen ja katkera tällaisessa tilanteessa, jossa toiset ihmiset ovat kohdelleet sinua kuin roskaa ja vetäneet maton jalkojen alta ihan täysin. Nykypäivänä kaiken paskankin jälkeen pitäisi olla niin suunnattoman seesteinen ja jopa kiitollinen, että millekään inhimillisille tunteille ei jää tilaa.
Kyllä petetty saa olla tasan niin vihainen, katkera ja kaunainen kuin itse haluaa ainakin vuoden verran paskamyrskyn jälkeen. Se on jopa ihan tervettä. Ei ne negatiiviset tunteet ainakaan sillä lähde, että hammasta purren hymyilee takaisin. Ei pettäjä ja kolmas pyörä ansaitse mitään asiallista käytöstä osakseen, kun eivät itsekään ole asiallisesti käyttäytyneet.
Riittävästi, kun on vetänyt omia rajojaan ja pitänyt itseään loukanneet ihmiset loitolla, alkavat ne vihan ja halveksunnan tuntee hiipua ja muuttua neutraaleiksi "pelkkää ilmaa"-tunteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjissä ja varsinkin patologisissa sarjapettäjissä on normaaliväestöä enemmän persoonallisuushäiriöisiä.
Mihin tutkimukseen viittaat?
No nyt sentään oikeuteen pidä haastaa, mutta joo, en minäkään arvosta tuollaisia ihmisiä ja etääntyisin kyllä vaikkapa ystävästä, jos tekisi noin. En vaan kunnioita tuollaisia ihmisiä, joten ystävyys väljähtyisi jos ystävästä paljastuisi tuollainen ihminen.