Miksi omakotitaloasujat kuvittelevat että heidän luo halutaan kylään?
Asun keskustassa ja maksoin asunnostani yli 8000€ per neliö jotta saisin olla palveluiden keskellä. Miksi lähiöissä asuvat ajattelevat että haluan matkata sinne? "Tule tänne meille kylään kun täällä on tilaa".
En enää jaksa, siellä ei ole mitään tekemistä edes, kaupungissa on kaikki kiva. Jää kyllä nämä kaverit pian jos eivät sieltä nurkastaan vaivaudu ihmisten ilmoille. Onneksi on muitakin kavereita, sellaisia jotka viihtyvät keskustassa.
Sori avautuminen, turhauttavaa. Taas vikistään kun ei olla hetkeen nähty, mutta itse ei voida liikkua sieltä periferiasta. Eikös sen matkaamisen pitäisi olla niiden vastuulla jotka sinne kauas kaikesta ovat muuttaneet?
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Asun ok-talossa, en halua ihmisten tunkevan tänne vaivoikseni ja häiritsemään minua.
Sehän on sitten ok. Aloituksessa puhuttiin siitä, kun omakotiasuja haluaa tavata kavereitaan, mutta ei halua poistua kotoaan.
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti aikoinaan yksinhuoltajana se että jos joskus sainkin kutsuja näihin illanistujaisiin kavereille. Niin, mun piti hommata lapsenvahti, kerrankin pääsin aikuiseen seuraan yms. Joo, kuulostaa kivalta. MUTTA. Siis kutsu oli kavereille illanistujaisiin mikä tarkoitti sitä ettei sieltä pöndeltä sitten todellakaan lähdetty mihinkään ihmisten ilmoille. Eli kännäämistä heillä. Kotona. Jossa joskus jopa heidän omat lapsetkin paikalla.
Itse olisin antanut mitä vaan saadakseni vapaa-illan, juhlia, tanssia, nähdä muita ihmisiä, flirttailla, kenties löytääkin jonkun uuden tuttavuuden eli tämä olisi parhaiten toteutunut baarissa.
Mutta ehei, aina piti MUN lähteä sinne böndelle eikä ikinä toisinpäin. Ja lue edeltä, että siellä pyöri lapset ja lemmikit jaloissa niin siinä sitten se illanvietto josta piti selviytyä mitenkuten yöksi kotiinkin.
Jäi ne illanvietot sitten kokonaan.
No ei mikään ihme että jäi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin että joku rupeaa kesken illan vinkumaan että "lähetään baariin, täälä on tylsää!!".
Minusta on ihan normaalia että ryypätään, saunotaan, grillataan ja pelataan lautapelejä hyvän musiikin soidessa. Ärsyttävää jos joku nousuhumalainen rupeaa vinkumaan ettei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavaahan tuo on,mutta jotkut vain ovat laiskoja ja itsekkäitä ja haluavat aina että muut näkevät sen vaivan.
Ovat todella itsekkäitä, kun pyytävät kylään. Kyläilyn järjestämisestähän ei ole mitään vaivaa. Toisaalta, ensimmäistä kertaa törmään tällaiseen. Jotkut tosin leuhkivat omakotitalossa asumisellaan jopa jossain perslävessä muuttotappiopaikkakunnalla, jossa on sidottu loppuiäksi siihen taloon, koska siitä ei pääse eroon, kun se kerran on tullut hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti aikoinaan yksinhuoltajana se että jos joskus sainkin kutsuja näihin illanistujaisiin kavereille. Niin, mun piti hommata lapsenvahti, kerrankin pääsin aikuiseen seuraan yms. Joo, kuulostaa kivalta. MUTTA. Siis kutsu oli kavereille illanistujaisiin mikä tarkoitti sitä ettei sieltä pöndeltä sitten todellakaan lähdetty mihinkään ihmisten ilmoille. Eli kännäämistä heillä. Kotona. Jossa joskus jopa heidän omat lapsetkin paikalla.
Itse olisin antanut mitä vaan saadakseni vapaa-illan, juhlia, tanssia, nähdä muita ihmisiä, flirttailla, kenties löytääkin jonkun uuden tuttavuuden eli tämä olisi parhaiten toteutunut baarissa.
Mutta ehei, aina piti MUN lähteä sinne böndelle eikä ikinä toisinpäin. Ja lue edeltä, että siellä pyöri lapset ja lemmikit jaloissa niin siinä sitten se illanvietto josta piti selviytyä mitenkuten yöksi kotiinkin.
Jäi ne illanvietot sitten kok
No ei mikään ihme että jäi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin että joku rupeaa kesken illan vinkumaan että "lähetään baariin, täälä on tylsää!!".
Minusta on ihan normaalia että ryypätään, saunotaan, grillataan ja pelataan lautapelejä hyvän musiikin soidessa. Ärsyttävää jos joku nousuhumalainen rupeaa vinkumaan ettei kelpaa
Kuten jo todettu, vuoroin vieraissa. Minä en halua ryyppäämään, mutta olisi kiva käydä edes joskus ravintolassa, leffassa tmv. Mutta ei. Aina pitää päästää hillumaan alasti ja järsimään pakastepitsaa sinne jumalan selän taakse.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan normaalia että ryypätään, saunotaan, grillataan ja pelataan lautapelejä hyvän musiikin soidessa. Ärsyttävää jos joku nousuhumalainen rupeaa vinkumaan ettei kelpaa.
Niin että yksinhuoltaja järjestää omille lapsilleen hoitopaikan päästäkseen pelaamaan lautapelejä sun lasten kanssa kännissä? Jippii. Ja ps. harva haluaa kännätä alaikäisten lastensa seurassa muutenkaan. Ehkä kuuluu tiettyihin piireihin mutta ei ole yleistä.
No jo on jollain taas ongelmat. Ehkä ystäväsi eivät vain tykkää käydä keskustassa. Omastakin mielestäni se on ahdistava paikka ja välttelen sinne menemistä viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
No jo on jollain taas ongelmat. Ehkä ystäväsi eivät vain tykkää käydä keskustassa. Omastakin mielestäni se on ahdistava paikka ja välttelen sinne menemistä viimeiseen asti.
Ystävyys ei toimi silleen, että aina odotat muiden hyppivän sinun pillin mukaan.
Ei ole pakko kyläillä kenelläkään. Jätä menemättä jos on niin iso ongelma sinulle. Ei tuollainen ole mitään ystävyyttä, että tehdään tällaisesta asiasta ongelma.
Miksi itse kuvittelet, että kaverisi haluaisivat sinne keskustaan? Ehkä sinun kannattaa lopettaa koko ystävyys, sillä ei tuollainen vänkääminen kuulu normaaliin ystävyyteen. Ei sinun keskustajankutuksesi, eikä kaveriesi omakotitalojankutus.
Kuulostaa ihan joltain teini-ikäisten meiningiltä, mutta sitähän se ei voi olla jos jollain on ollut varaa ostaa omakotitalo. Onneksi en tunne ketään ap:n ja hänen ystäviensä kaltaisia ihmisiä.
Enemmän minä mukavaa tekemistä keksin omakotitalossa kuin keskustan kerrostaloluukussa.
Kun mun kaveri tulee meille, voimme kokkailla grillaten ja vaikka savustaen, voimme saunoa, vilvoitella ulkona kaikessa rauhassa, ja jos menee myöhään, ei tarvitse varoa esim. musiikin tai elokuvan ääniä seinänaapureiden takia, koska sellaisia ei ole.
Vierestä menee mahtavat ulkoilureitit upeissa maastoissa, joten voimme tehdä mukavia kävelylenkkejä ja vaikka painella eväiden kanssa laavulle.
Mitäs siellä kerrostaloluukussa tehdään?
"Minä en halua ryyppäämään, mutta olisi kiva käydä edes joskus ravintolassa, leffassa tmv. Mutta ei. Aina pitää päästää hillumaan alasti ja järsimään pakastepitsaa sinne jumalan selän taakse."
Selvennäpä vielä, miksi sinä et pääse ravintolaan tai leffaan aina halutessasi, kun kerran asut keskustassa, jos ne kaikki kehumasi palvelut ovat vieressäsi???
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minä mukavaa tekemistä keksin omakotitalossa kuin keskustan kerrostaloluukussa.
Kun mun kaveri tulee meille, voimme kokkailla grillaten ja vaikka savustaen, voimme saunoa, vilvoitella ulkona kaikessa rauhassa, ja jos menee myöhään, ei tarvitse varoa esim. musiikin tai elokuvan ääniä seinänaapureiden takia, koska sellaisia ei ole.
Vierestä menee mahtavat ulkoilureitit upeissa maastoissa, joten voimme tehdä mukavia kävelylenkkejä ja vaikka painella eväiden kanssa laavulle.
Minä asun kaupungin keskustassa kerrostalossa. Kahden kilometrin säteellä on ulkoilualue, jossa laavuja, leffateatteri, kauppoja, ravintoloita, uimahalli ja uimaranta, järvi ja joki, joissa voi kalastaa jne. Pointti oli, että edes joskus täytyy matkustaa myös sinne ystävän luokse, eikä aina voi odottaa, että ihmiset tulevat sinun luoksesi.
Vierailija kirjoitti:
"Minä en halua ryyppäämään, mutta olisi kiva käydä edes joskus ravintolassa, leffassa tmv. Mutta ei. Aina pitää päästää hillumaan alasti ja järsimään pakastepitsaa sinne jumalan selän taakse."
Selvennäpä vielä, miksi sinä et pääse ravintolaan tai leffaan aina halutessasi, kun kerran asut keskustassa, jos ne kaikki kehumasi palvelut ovat vieressäsi???
Pääsen kyllä, mutta en ystävien kanssa. Ei aina voi odottaa, että saa itse sanella illanviettoihin paikan ja ohjelman. Ystävyys ei toimi niin.
En kuvittele. Minusta on ihan kiva kun ei käy ketään kylässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun kaupungin keskustassa kerrostalossa. Kahden kilometrin säteellä on ulkoilualue, jossa laavuja, leffateatteri, kauppoja, ravintoloita, uimahalli ja uimaranta, järvi ja joki, joissa voi kalastaa jne. Pointti oli, että edes joskus täytyy matkustaa myös sinne ystävän luokse, eikä aina voi odottaa, että ih
Eli luukusta on lähdettävä muualle, mitään kivaa ei voi siellä tehdä? Ja mõni tekemisistä maksaa. Onkos sulla vierashuonetta, jos menee myöhään ja kaveri haluaa jäädä yöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun kaupungin keskustassa kerrostalossa. Kahden kilometrin säteellä on ulkoilualue, jossa laavuja, leffateatteri, kauppoja, ravintoloita, uimahalli ja uimaranta, järvi ja joki, joissa voi kalastaa jne. Pointti oli, että edes joskus täytyy matkustaa myös sinne ystävän luokse, eikä aina voi odottaa, että ih
Tuokaan vastaaja ei ymmärrä että vaihtoehtoja tekemiselle kaupungissa paljon paremmin kuin maalla ja silti pitäisi könytä sinne maalle pelaamaan lautapelejä hänen lastensa kanssa sen sijaan että mentäisiin porukalla vaikka uimahalliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsen kyllä, mutta en ystävien kanssa. Ei aina voi odottaa, että saa itse sanella illanviettoihin paikan ja ohjelman. Ystävyys ei toimi niin.
Mitä kivaa on olla leffassa kaverin kanssa, eihän siellä voi jutellakaan? Ihan sama mennä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun kaupungin keskustassa kerrostalossa. Kahden kilometrin säteellä on ulkoilualue, jossa laavuja, leffateatteri, kauppoja, ravintoloita, uimahalli ja uimaranta, järvi ja joki, joissa voi kalastaa jne. Pointti oli, että edes joskus täytyy matkustaa myös sinn
Eli luukusta on lähdettävä muualle, mitään kivaa ei voi siellä tehdä? Ja mõni tekemisistä maksaa. Onkos sulla vierashuonetta, jos menee myöhään ja kaveri haluaa jäädä yöksi?
Ihan samalla tavalla minä joudun nukkumaan olohuoneessa niiden omakotitaloasujien luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kivaa on olla leffassa kaverin kanssa, eihän siellä voi jutellakaan? Ihan sama mennä yksin.
Ole sitten yksin, mutta älä oleta, että ystävät haluavat aina vain sinun kotiisi.
Asun ok-talossa, en halua ihmisten tunkevan tänne vaivoikseni ja häiritsemään minua.