Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi omakotitaloasujat kuvittelevat että heidän luo halutaan kylään?

Vierailija
19.10.2024 |

Asun keskustassa ja maksoin asunnostani yli 8000€ per neliö jotta saisin olla palveluiden keskellä. Miksi lähiöissä asuvat ajattelevat että haluan matkata sinne? "Tule tänne meille kylään kun täällä on tilaa".

En enää jaksa, siellä ei ole mitään tekemistä edes, kaupungissa on kaikki kiva. Jää kyllä nämä kaverit pian jos eivät sieltä nurkastaan vaivaudu ihmisten ilmoille. Onneksi on muitakin kavereita, sellaisia jotka viihtyvät keskustassa.

Sori avautuminen, turhauttavaa. Taas vikistään kun ei olla hetkeen nähty, mutta itse ei voida liikkua sieltä periferiasta. Eikös sen matkaamisen pitäisi olla niiden vastuulla jotka sinne kauas kaikesta ovat muuttaneet? 

Kommentit (190)

Vierailija
41/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ongelma sinne kaupunkiin kyläilyyn on,kun autoa ei saa minnekään ja en lähde vaihtelemaan julkisia ja matkaan menee monta tuntia. Meillä taas omakotitalon pihalle saa litanjan autoja parkkiin ja tien laitaan, ei ole kieltomerkkejä.

En omista autoa kun ei sitä täällä keskustassa mihinkään tarvi. Julkisilla minäkin sinne OK-alueelle kuljen, ja välillä taksillakin. 

Mulla taas on tuttuja keskustassa,on autot koska on heillä mökki. Sinne mennään vain autolla.

Minä vuokraan auton kun silloin tällöin mökillä. Tulee halvemmaksi kuin oman pitäminen ja vaivattomampaakin.

Nonni, samalla reissulla sit sinne omakotitalo asujan luo kahville. 

Vierailija
42/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä omakotitalossa kiva itse asua, mutta miksi joku haluaisi mennä toisten nurkkiin käymään, kun eihän sinne asumaan kutsuta. "Voi voi, kun minäkin saisin tällaisen talon" vai miksi niitä vieraita halutaan? Toinen motiivi voi olla se, että tulee siivottua, kun tulee vieraita:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ongelma sinne kaupunkiin kyläilyyn on,kun autoa ei saa minnekään ja en lähde vaihtelemaan julkisia ja matkaan menee monta tuntia. Meillä taas omakotitalon pihalle saa litanjan autoja parkkiin ja tien laitaan, ei ole kieltomerkkejä.

En omista autoa kun ei sitä täällä keskustassa mihinkään tarvi. Julkisilla minäkin sinne OK-alueelle kuljen, ja välillä taksillakin. 

Mulla taas on tuttuja keskustassa,on autot koska on heillä mökki. Sinne mennään vain autolla.

Minä vuokraan auton kun silloin tällöin mökillä. Tulee halvemmaksi kuin oman pitäminen ja vaivattomampaakin.

Nonni, samalla reissulla sit sinne omakotitalo asujan luo kahville. 

No en. Kun lähden töiden mökille niin haluan mennä sinne suoraan jotta on reilusti aikaa kokata ja lämmittää saunaa. Ja on täysin eri suunnallakin, menisi myöhään ennen kuin pääsisin perille. Takaisin tulen yleensä maanantaiaamuna. 

Miksi se OK-asuja ei voi välillä tulla käymään vastavuoroisesti keskustassa? 

Vierailija
44/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonni, samalla reissulla sit sin

Kun ei ne ole oikeasti kiinnostuneita sinusta, vaan haluavat vaan, että sinä tulet sinne heidän taloonsa ihastelemaan, mitä ovat saaneet itsellensä.

Vierailija
45/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun sä et edes ole viikonloppuna kotona, ei sitä arkena ehdi.

Vierailija
46/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset kutsu heitä mökille? Ethän sä ole kotona viikonloppuna, et ne pääsisi käymään.

Vierailija
47/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kutsu heitä mökille? Ethän sä ole kotona viikonloppuna, et ne pääsisi käymään.

En halua mökille vieraita. Voisin mielelläni kyllä jäädä kaupunkiinkin viikonloppuna jos ystävä tulisi sinne, voitaisiin tehdä jotain mukavaa. Mennä vaikka teatteriin tai jonnekin näyttelyyn. Tai syömään. Tai ihan vaikka kahviteltaisiin kotonakin. Kunhan ei aina joutuisi olemaan se joka menee toisen luo. 

Vierailija
48/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä tosiaan kokee että kerrostaloasuminen on jotenkin halpa-arvoisempaa ja ahtaampaa kuin pientaloasuminen. Outoja asenteita joskus. Samahan se on kenen keittiöpöydän äärellä tai sohvilla istutaan.

No, toisaalta joidenkin elämän ainoat puheenaiheet ovat talo ja piha, ja niiden laittaminen, ja asioiden ostaminen niihin. Mutta ehkä parempikin että sellaiset ihmiset seurustelevat vain keskenään..

Vierailija
49/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kyllä aina neukkukuutiossa asuvan selitykset😅

Vierailija
50/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kyllä aina neukkukuutiossa asuvan selitykset😅

No ei ole neukkukuutio kyllä vaan kaunis jugend-talo. Tilavampi tuntu täällä on kuin tavallisessa omakotitalossa kun kattokorkeuskin kolme metriä. 

Vierailija
51/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun omakotitalossa ns. taajaman ulkopuolella, mutta en minä ole tänne ketään kutsunut. Enkä ole yhtään välittanut, jos joku ei ole tullut itse kutsuen.  Kaikkein läheisimmät kyllä tietää, että voiko tulla käymään vai ei. No problem.

Sama. Ja ap:n kaltaista tyyppiä en haluaisi kotiini, olisi se koti sitten missä tahansa.

Vierailija
52/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla omakotitalossa. En tosiaankaan halua vieraita vaivoikseni, joten kyläilykutsua ei ole tiedossa.

Vierailija
53/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valittaa ihan aiheesta. Olen itsekin törmännyt tällaiseen ja on inhottavaa toimintaa. Ne, jotka muuttavat sinne kauas olettavat että kaikki muut tulevat heitä katsomaan, vaikka kaikille olisi helpompaa jos nähtäisiin keskustassa. Sinne pystyy kaikki tulemaan. 

Vierailija
54/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap valittaa ihan aiheesta. Olen itsekin törmännyt tällaiseen ja on inhottavaa toimintaa. Ne, jotka muuttavat sinne kauas olettavat että kaikki muut tulevat heitä katsomaan, vaikka kaikille olisi helpompaa jos nähtäisiin keskustassa. Sinne pystyy kaikki tulemaan. 

Kyllä, ja on tylsää aina myös maksaa sinne kauas menosta. Taksit eivät ihan ilmaisia. Jos sinne on muuttanut niin voisi ainakin maksaa ne vieraan taksit. 

Vierailija
55/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja on tylsää aina myös maksaa sinne kauas menosta. Taksit eivät ihan ilmaisia. Jos sinne on muuttanut niin voisi ainakin maksaa ne vieraan taksit. 

No tämä. Ei pidä laittaa muita oman asuinvalinnan maksajiksi. 

Vierailija
56/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä. Ei pidä laittaa muita oman asuinvalinnan maksajiksi. 

Todella mielenkiintoinen "päätelmä". Kyläilyä harkitseva ratkaisee ihan itse, maksaako matkansa toisen asuinpaikalle, mutta hän ei kummassakaan tapauksessa osallistu kenenkään muun asumiskustannuksiin. Ei myöskään ole mitään oikeutta pakottaa ketään muuta maksamaan ei-haluamastaan asumismuodosta sen vuoksi, ettei itse halua matkustaa hänen luokseen satunnaisille vierailukäynneille! Aloitus taitaa olla melko moinen provo, normaalijärkisillä ihmisillä vierailulle kutsuminen ja vierailulle meneminen ovat puolin ja toisin vapaaehtoisia ja kumpikin osapuoli ratkaisee omalta kohdaltaan, onko se hintansa ja vaivansa arvoista.

- eri

Vierailija
57/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiset on kyllä hassuja. Asun 30km päässä isompaa kaupunkia, pienessä kylätaajamassa isossa omakotitalossa. Jostain syystä kaupunkilaisille kavereille meille tuleminen tuntuu olevan aivan ylitsepääsemätöntä kun asutaan kuulemma niin todella kaukana vaikka omistavat auton. Viimeksi yksi kaveri sanoi että matkahan meni odotettua nopeammin, luuli että matkaan menee tunti mutta menikin vain 20min...

Siis ihan oikeesti, ettekö te kaupunkilaiset poistu sieltä pienestä kuplastanne pois? Me käydään molemmat töissä tässä kaupungissa, ja monesti töiden jälkeen käymme kaupoillakin tuola 30km päässä kaupungissa koska tykkäämme isommasta valikoimasta vaikka kilometrin päässä kodistamme onkin perus lähikaupat.

Jos olemme koko perhe vaikkapa viikonlopun kotona niin voimme ihan hyvin tehdä päiväreissuja 100-200km päähän ihan vaikka jonkun tietyn kaupan takia. 

Kaupunkilaiset usein julistaa kuinka internäässionaleja ollaan ja matkustellaan mutta useimmat kaupunkilaiset joita tunnen eivät ole poistuneet kotikaupungistaan vuosiin.

Vierailija
58/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas omakotitaloasujat triggeröityneet :D 

Vierailija
59/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta, mullakin yksi vastaava tyyppi tuttavapiirissä, joka kutsuu aina taloonsa eikä koskaan liiku sieltä mihinkään. Sitten kun sinne joskus erehtyy menemään niin kävellään koko talo ja tontti läpi ja käydään piinallisen yksityiskohtaisesti läpi edellisen visiitin jälkeen tehdyt remontit, istutukset ja muut projektit. Itse asun neukkukuutiossa juuri siksi, ettei tuollainen touhu tippaakaan kiinnosta, ja koska haluan reissata ja tehdä vähemmän töitä sen sijaan että pumppaisin rahaa turhiin neliöihin.

Vierailija
60/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta, mullakin yksi vastaava tyyppi tuttavapiirissä, joka kutsuu aina taloonsa eikä koskaan liiku sieltä mihinkään. Sitten kun sinne joskus erehtyy menemään niin kävellään koko talo ja tontti läpi ja käydään piinallisen yksityiskohtaisesti läpi edellisen visiitin jälkeen tehdyt remontit, istutukset ja muut projektit. Itse asun neukkukuutiossa juuri siksi, ettei tuollainen touhu tippaakaan kiinnosta, ja koska haluan reissata ja tehdä vähemmän töitä sen sijaan että pumppaisin rahaa turhiin neliöihin.

Mitä valitat? Kieltäydy seuraavasta kutsusta, ongelma ratkaistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi