Miksi omakotitaloasujat kuvittelevat että heidän luo halutaan kylään?
Asun keskustassa ja maksoin asunnostani yli 8000€ per neliö jotta saisin olla palveluiden keskellä. Miksi lähiöissä asuvat ajattelevat että haluan matkata sinne? "Tule tänne meille kylään kun täällä on tilaa".
En enää jaksa, siellä ei ole mitään tekemistä edes, kaupungissa on kaikki kiva. Jää kyllä nämä kaverit pian jos eivät sieltä nurkastaan vaivaudu ihmisten ilmoille. Onneksi on muitakin kavereita, sellaisia jotka viihtyvät keskustassa.
Sori avautuminen, turhauttavaa. Taas vikistään kun ei olla hetkeen nähty, mutta itse ei voida liikkua sieltä periferiasta. Eikös sen matkaamisen pitäisi olla niiden vastuulla jotka sinne kauas kaikesta ovat muuttaneet?
Kommentit (190)
Raivostuttavaahan tuo on,mutta jotkut vain ovat laiskoja ja itsekkäitä ja haluavat aina että muut näkevät sen vaivan.
No mikset vuodata noita ajatuksia niille ystävillesi? Mitä tänne valittaminen ratkaisee?
No kas, muutkin miettii siis tätä. Itselläni kaveripariskunta, joka ei koskaan käy luonani, vaan minun täytyy mennä heidän luokseen. Olen miettinyt että johtuuko tuo siitä, että heillä on hieno avara uusi omakotitalo ja itselläni kulahtanut ysäririvitaloasunto. Minunkin luokseni kyllä mahtuu ihan hyvin kahville ja pallogrillilläni saa ruokaa, vaikka minulla ei olekaan kesäkeittiötä ja vertailujen parasta kaasugrilliä. 🤔😁
Minä asun omakotitalossa ns. taajaman ulkopuolella, mutta en minä ole tänne ketään kutsunut. Enkä ole yhtään välittanut, jos joku ei ole tullut itse kutsuen. Kaikkein läheisimmät kyllä tietää, että voiko tulla käymään vai ei. No problem.
Olisiko siinä kyse jostain sellaisesta että se tarpeettoman iso talo tuntuu jotenkin järkevämmältä hankinnalta jos siellä käy vieraita?
On se kumma kun tuttusi eivät halua tulla kylään sinne 25 neliön neukkukuutioon.
En kuvittele ja enkä halua vierailijoita
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun tuttusi eivät halua tulla kylään sinne 25 neliön neukkukuutioon.
Niin no mikä siinä on? Monet kahvilatkaan ei ole kovin isoja ja silti ihmiset niissä viihtyy.
eri
Tunnistan molemmat ilmiöt. Omakotitalossa asuvat, jotka kuvittelee, että ihmistä olisi mukavaa viettää aikaa heidän kotonaan, kun on tilaa. Ja keskustassa asuvat, jotka ajattelee, että muualle on pidempi matka kuin heille. Olen itse muuttanut useamman kerran elämässäni kaupungin sisällä, kaupungista toiseen, Suomesta ulkomaille ja takaisin, maalta kaupunkiin ja kaupungista maalle.
Aika monet ihmissuhteet on elämäntilanneystävyyksiä. On toki oma valinta muuttaa, mutta kun muutto on tapahtunut, on molempien valinta päättää, halutaanko se säilyttää. Mulla ne ystävyydet on säilyneet, joissa puolin ja toisin on haluttu mennä toisen luo
Just sain taloni tyhjäksi ihmisistä ja aaaaah ihanaa. No okei ne oli omat aikuiset lapset puolisoineen ja yksi vauva ja yksi kissa, koko lomaviikon paikalla. Siis ovet ovat aina auki heille, ei sillä, mutta jotenkin kun kaikki oli samaan aikaan ja oli meteliä niin oli ihan viimeinen hetki että häipyivät. Mies on ollut kanssa poissa torstaista. Nyt mä vaan oon. Joka hel vetin laite joka pitää minkään laista ääntä, on hiljaisella. Jopa kellon tikitys alkoi ottaa päähän, patterit pois.
Niin, aikoinaan ostettiin talo kun perhettä alkoi kasaantua. Ei tätä vieraita varten hommattu, sorry, typerä ajatus. Ja mä oon vähän nuiva muutenkin kyläilijöitä kohtaan. On muutama ystävä, jotka saavat tulla ja mennä ns. vapaasti, mutta onneksi hekään eivät kiireiltään ehdi kovin usein tulla.
Me ollaan aina hotellissa, jos lähdetään kaupunkiin. Vieläkin, vaikka nykyään ei enää laoset ole pieniä.
Minun entinen ystäväni muutti Tyrnävälle juuri niiden halpojen neliöiden perässä. Jonkun aikaa jaksoin kyläillä, mutta rajansa kaikella... Viimeksi kun pyyteli kylään, ehdotin että voisiko hän tulla Oulun suuntaan mutta kehtasi sanoa että on kallista ja vaaran vaivalloista. Ihan kuin se sama matka ei minulle olisi kallis ja vaivalloinen...
Ei enää juuri nähdä. En halua olla sen maksajana että toinen on pihdannut asumiskustannuksissa ja sitten on sen vuoksi yksinäinen. Lähtisin kyllä kahville jos sieltä Tyrnävältä tulisi ihmisten ilmoille.
Sori avautuminen.
Kertoo kaiken, älkää menkö halpaan. Halpa ja lapsellinen provo.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa on riittämiin, avara huoneisto plus 10m2 parveke. Lisäksi kaikki keskustan kahvilat lähellä, rantoja ja kauniita puistoja. Toisin kuin siellä lähiössä jossa ei ole mitään paitsi muita taloja ja pusikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Just sain taloni tyhjäksi ihmisistä ja aaaaah ihanaa. No okei ne oli omat aikuiset lapset puolisoineen ja yksi vauva ja yksi kissa, koko lomaviikon paikalla. Siis ovet ovat aina auki heille, ei sillä, mutta jotenkin kun kaikki oli samaan aikaan ja oli meteliä niin oli ihan viimeinen hetki että häipyivät. Mies on ollut kanssa poissa torstaista. Nyt mä vaan oon. Joka hel vetin laite joka pitää minkään laista ääntä, on hiljaisella. Jopa kellon tikitys alkoi ottaa päähän, patterit pois.
Niin, aikoinaan ostettiin talo kun perhettä alkoi kasaantua. Ei tätä vieraita varten hommattu, sorry, typerä ajatus. Ja mä oon vähän nuiva muutenkin kyläilijöitä kohtaan. On muutama ystävä, jotka saavat tulla ja mennä ns. vapaasti, mutta onneksi hekään eivät kiireiltään ehdi kovin usein tulla.
Me ollaan aina hotellissa, jos lähdetään kaupunkiin. Vieläkin, vaikka nykyään ei enää laoset ole pieniä.
"Saa tulla ja mennä" mut kuten kerroit , ei heitäkään kiinnosta.
Miksi kuvittelet, että rauhalliseen paikkaan ja ison ihanan talon ostaneet taas haluaisi tulla sinne keskustan ahdistavaan vilinään ja pieneen asuntoon? Olisiko vaikka se, että ihmisillä on eri makuja, ja ehkä he juuri siksi muuttivat rauhalliseen paikkaan. Tsiisus, enpä ole koskaan osannut silti loukkaantua siitä, kun keskustassa asuva kutsuu kylään, vaikka en vilinästä olekaan kiinnostunut erityisesti. Hän varmaan pitää siitä, kun sellaisen osti ja minä taas kaipaan rauhaa ja tilaa olla enemmän. :D
Jotenkin tässä haiskahtaa se, ettet ole ehkä ihan tyytyväinen kuitenkaan valintaasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että rauhalliseen paikkaan ja ison ihanan talon ostaneet taas haluaisi tulla sinne keskustan ahdistavaan vilinään ja pieneen asuntoon? Olisiko vaikka se, että ihmisillä on eri makuja, ja ehkä he juuri siksi muuttivat rauhalliseen paikkaan. Tsiisus, enpä ole koskaan osannut silti loukkaantua siitä, kun keskustassa asuva kutsuu kylään, vaikka en vilinästä olekaan kiinnostunut erityisesti. Hän varmaan pitää siitä, kun sellaisen osti ja minä taas kaipaan rauhaa ja tilaa olla enemmän. :D
Jotenkin tässä haiskahtaa se, ettet ole ehkä ihan tyytyväinen kuitenkaan valintaasi.
Olen äärimmäisen tyytyväinen. Nimenomaan en halua sinne lähiöön mennä vaan viihtyisin keskustassa. Miksi aina pitää mennä sinne omakotitaloalueelle?
Vierailija kirjoitti:
Käsitin, että häntä harmitti yksipuolisuus eli että tuttava odottaa hänen olevan aina se, joka matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitin, että häntä harmitti yksipuolisuus eli että tuttava odottaa hänen olevan aina se, joka matkustaa.
Hieman yleistää vaan ja halveksuu rauhallisempaan paikkaan muuttaneita - joku tässä haiskahtaa kateudelta. En todella ajattele, että kaikki keskustassa asuvat kadehtivat ison talon ostaneita, vaan suurin osa varmasti valitsee itselleen mieluisan, mutta tämän ketjun aloittaja on kyllä poikkeus selkeästi. :D
Eli pitäiskö vaan ilmoittaa että mepä tullaan sinne sinun luokse kylään? Eikös sekin ole vähän niin kuin paheksuttavaa, jos itse itsensä kutsuu kylään?
Tunnistan tilanteen myös... Kyllä sen, joka sinne kauas on halunnut muuttaa pitäisi olla se joka sen siirtymän sitten ottaa kontolleen.