Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi omakotitaloasujat kuvittelevat että heidän luo halutaan kylään?

Vierailija
19.10.2024 |

Asun keskustassa ja maksoin asunnostani yli 8000€ per neliö jotta saisin olla palveluiden keskellä. Miksi lähiöissä asuvat ajattelevat että haluan matkata sinne? "Tule tänne meille kylään kun täällä on tilaa".

En enää jaksa, siellä ei ole mitään tekemistä edes, kaupungissa on kaikki kiva. Jää kyllä nämä kaverit pian jos eivät sieltä nurkastaan vaivaudu ihmisten ilmoille. Onneksi on muitakin kavereita, sellaisia jotka viihtyvät keskustassa.

Sori avautuminen, turhauttavaa. Taas vikistään kun ei olla hetkeen nähty, mutta itse ei voida liikkua sieltä periferiasta. Eikös sen matkaamisen pitäisi olla niiden vastuulla jotka sinne kauas kaikesta ovat muuttaneet? 

Kommentit (190)

Vierailija
21/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun tuttusi eivät halua tulla kylään sinne 25 neliön neukkukuutioon.

Ai jaa, kaikilla Helsingin keskustassa asuvillako on 25 neliön neukkukuutio. Ota pää pois perseestäsi.

Vierailija
22/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman yleistää vaan ja halveksuu rauhallisempaan paikkaan muuttaneita - joku tässä haiskahtaa kateudelta. En todella ajattele, että kaikki keskustassa asuvat kadehtivat ison talon ostaneita, vaan suurin osa varmasti valitsee itselleen mieluisan, mutta tämän ketjun aloittaja on kyllä poikkeus selkeästi. :D  

Kyllä tässä nyt vain haiskahtaa turhautuminen siihen että pitää aina olla se joka joutuu sinne toisen luo menemään. Minä viihtyisin paremmin keskustassa enkä halua sinne metsään. Ärsyttää aivan vietävästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset viihtyvät erilaisissa ympäristöissä.

Ei kaikki esim ota koskaan vastaan kutsua satojen kilometrien päähän kesämökille keskelle metsää vaikkapa juhannusta viettämään.

Vierailija
24/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa asuvalla ei usein ole autoa millä lähteä sinne periferiaan. Joutuu sitten säätämään bussien ja junien aikataulujen kanssa eikä illalla välttämättä pääse enää kotiin. Pikkuhiljaa ystävyyssuhteet sitten kuivuvat kokoon, mutta voivat kyllä elpyä jos muuttajat palaavat takaisin ihmisten ilmoille.

Vierailija
25/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pitäiskö vaan ilmoittaa että mepä tullaan sinne sinun luokse kylään? Eikös sekin ole vähän niin kuin paheksuttavaa, jos itse itsensä kutsuu kylään?

Joka ikinen kerta kun mietitään näkemistä niin ehdotan minun kotia tai muuten kaupunkia. Mutta ei. Aina pitää mennä sinne hänen luokseen "koska meillä on tilaa". No niin on minunkin kotonani, ja enemmän kivaa tekemistäkin.

Vierailija
26/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko ap yksiössä? Kutsutko itse vieraita? 

Vierailija
27/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko ap yksiössä? Kutsutko itse vieraita? 

96m2 kolmio, plus 10m2 parveke. Helsingin keskeisellä paikalla. 

Vierailija
28/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitäisi mennä sen luo joka asuu omakotitalossa. Ei se mee niin. Välillä pitää myös heidään liikkua.

Vierailija
29/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat narskuja jotka piittaavat vaan omasta nautinnostaan . Nauttivat kun saavat alistaa muita.  Asuvat vanhempien ostamissa lukaaleissa. Harva hankkinut itse rahat niihin . esittävät sitten menestyvää ihmistä .

Vierailija
30/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla vois kysyä että miks ap kuvittelee tuttujensa perusteella että omakotitalossa asuvat. Vois tehdä alotuksen siitä miksi kerrostaloasujat luulee että omakotitalosta halutaan tulla kylään. 

Vierailija
31/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustaan kerrostaloon - ei ikinä. 

Vierailija
32/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ongelma sinne kaupunkiin kyläilyyn on,kun autoa ei saa minnekään ja en lähde vaihtelemaan julkisia ja matkaan menee monta tuntia. Meillä taas omakotitalon pihalle saa litanjan autoja parkkiin ja tien laitaan, ei ole kieltomerkkejä.

Vierailija
33/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun tuttusi eivät halua tulla kylään sinne 25 neliön neukkukuutioon.

Tilaa on riittämiin, avara huoneisto plus 10m2 parveke. Lisäksi kaikki keskustan kahvilat lähellä, rantoja ja kauniita puistoja. Toisin kuin siellä lähiössä jossa ei ole mitään paitsi muita taloja ja pusikkoa. 

Kutsut siis väkeä kotiisi kylään, jotta voitte mennä kahvilaan.

Vierailija
34/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla vois kysyä että miks ap kuvittelee tuttujensa perusteella että omakotitalossa asuvat. Vois tehdä alotuksen siitä miksi kerrostaloasujat luulee että omakotitalosta halutaan tulla kylään. 

Koska tämä tuntuu toistuvan kaikkien omakotiasujien kohdalla. Kerrostaloasujien kanssa on paljon helpompi ja mukavampi sopia tapaamisia. Vuorotellaan kyläilyssä ja välillä käydään vaikka katsomassa jotain näyttelyä ja kahvilassa. Ok-asujia tuollaiseen on kauhean vaikea houkutella... Aina pitäisi lykkiä siellä ok-talossa kun "siellä on tilaa". 

Vierailija
35/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumismuodosta riippumatta on tosi itsekästä ajatella, että toiset tulisivat aina jonkin kotiin. Olen lopettanut yksipuoliset kyläilyt. Selvästikin asumiseni rivitalon pätkässä aiheuttaa joissakin jonkin reaktion. Tietäisi vain minkä. 

Vierailija
36/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ystävyyksiä jotka ei toimi molemmin päin. Tottakai kumpikin käy toisen luona. Jos toinen ei suostu, niin ei häntä se ystävyys sitten kiinnostanut. Mulle on kanssa kaveri sanonut ettei viitsi tulla kun tarvii 2 bussia, mutta etsi minulle bussit toiseen suuntaan koska minua se ei haittaisi. Häh? 

Vierailija
37/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ongelma sinne kaupunkiin kyläilyyn on,kun autoa ei saa minnekään ja en lähde vaihtelemaan julkisia ja matkaan menee monta tuntia. Meillä taas omakotitalon pihalle saa litanjan autoja parkkiin ja tien laitaan, ei ole kieltomerkkejä.

En omista autoa kun ei sitä täällä keskustassa mihinkään tarvi. Julkisilla minäkin sinne OK-alueelle kuljen, ja välillä taksillakin. 

Vierailija
38/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina pitäisi mennä sen luo joka asuu omakotitalossa. Ei se mee niin. Välillä pitää myös heidään liikkua.

Kyllä juurikin näin. On muutamat omakotiasujat ihmetelleet kun yksipuolinen kyläily on vähitellen loppunut. Eivät käy enää no miksihän?? 

Vierailija
39/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En omista autoa kun ei sitä täällä keskustassa mihinkään tarvi. Julkisilla minäkin sinne OK-alueelle kuljen, ja välillä taksillakin. 

Mulla taas on tuttuja keskustassa,on autot koska on heillä mökki. Sinne mennään vain autolla.

Vierailija
40/190 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas on tuttuja keskustassa,on autot koska on heillä mökki. Sinne mennään vain autolla.

Minä vuokraan auton kun silloin tällöin mökillä. Tulee halvemmaksi kuin oman pitäminen ja vaivattomampaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän