Miksi monet maksavat autoilusta paljon?
Ymmärrän, että ihmisten on toki ostettava uusia autoja, mutta olen tavallaan miettinyt, että miksi monet haluavat lyhentää rahoitusta tai sitten laittaa puhdasta pääomaa tolkuttomat määrät autoon, vaikka viisaampaa olisi sijoittaa tai tehdä jotain muuta sillä rahalla. Jos sinulla on 30ke tilillä, niin miksi ostaisin tällä uuden auton? Tuottaako se sen mielihyvän, minkä saman rahasumman menettämisestä aiheutuu? Ja jos ei ole pääomaa, niin miksi_Ihmeessä_maksaisin 500-1000e/kk kaskoineen autosta?
Fakta on se, että noin 2005-2010 välillä valmistetut vanhemmatkin autot tarjoavat käytännössä aivan saman turvallisuuden, mukavuusvarusteet ja ominaisuudet kuin uudemmatkin, eli kaiken tarpeellisen. Uusinta kosketusnäyttöä ja muuta tingeltangelia, kuten kaistavahtia tjsp. ei välttämättä ole, mutta kaipaako näitä sitten joku? Itse en.
Itse olen vielä tästäkin minimoinut kaiken ja ajan 80-luvun japanilaisella, kuten olet tehnyt oikeastaan viimeiset 20 vuotta. Ei tarvitse pelätä vikavaloja, OBD-mittausta katsastuksessa tai muutakaan ihmeellistä. Kaikki pelkkää yksinkertaista mekaniikkaa ja helposti itse korjattavissa ilman, että joudut autokorjaamon armoille, joka kynii sinut heti. Ja kyllä; tiedän kolarissa kuolevani, mutta se olkoon sitten riskin minkä kanssa toistaiseksi elän.
Ja ei, en ole prseaukinen, vaan ns. hyvätuloinen, mutta en vain ymmärrä, että miksi liikkumiseen pitää laitta pääomaa.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua ajaa vanhalla autolla. Vaihdan 3-4 vuoden välein uuteen.
Miksi? Mikä se ydinsyy on? Ymmärrän kyllä, että näin useat tekevät, mutta minkä takia oikeasti?
Nautin autoilusta ja uudella hyvällä autolla ajaminen on yksi suurimmista nautinnoistani. Lexus on niin mukava ja hiljainen, että ajaessa oikeen rentoutuu. Lempimusiikkia stereoista ja nahkaistuin kuin nojatuoli. Harmittaa kun matka päättyy ja aika nousta autosta! Käy autoliikkeessä ja koeaja joku yli 60k€ uusi auto niin. Koeajo ei maksa mitään 😉
Ainoa vaan, että vaikka ois maserati, niin sillä joutuu ajamaan muun liikenteen seassa, jossa on perässäroikkujaa sun muuta sankaria. Parasta autoilua on se kun ei ole liikennettä, eli joskus ei-päivä aikaan
Vierailija kirjoitti:
Kolme viimeisintä autoa olen ostanut uutena. Ostan auton itselleni, en naapurille näyttääkseni. Säästötilillä on rahaa 200 000 €, joten talouteni kestää uuden auton oston. Mistään se ei ole pois. Asun mukavasti, köyn ulkomailla yms.
Mitä tämä on, ovatko lähes kaikki palstalaiset oikeasti miljonäärejä? Huh. Jatkakaa samaa rataa. Luulisi kyllä olevan parempaa tekemistä kuin leuhkia täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole rasvanäppejä, joten se 80-luvun japsin korjaus ei onnistu omatoimisesti. Jokainen uudemmalla autolla ajava myös tajuaa, että OBD-järjestelmästä on huomattavasti enemmän hyötyä kuin haittaa.
Hyötyä tuosta, siis mitä hyötyä, lisää kuluja ja mahdollinen hylkäys katsastuksessa, eli tuosta vain haittaa?????
Se esimerkiksi osaa kertoa vian sijainnin todella tarkasti. Ei tarvitse vaihtaa puolta konetta, kun tiedetään että ongelma on 2-sylinterissä. Ja toisin kuin kuvittelet, järjestelmässä ei ole vakiona hylkäyksen aiheuttavia vikakoodeja, vaan kunnossa olevassa autossa tulos on puhdas.
Ei kerro tarkasti.
Yhdessä autossa vikakoodi väitti vian olevan egr:ssä kaksi vaihdoin ja sama vika palasi ja sama vika koodi tuli joka kerta sitten kysyin henkilöltä joka tykkää rassata kyseisiä autoja hän vastasi välittömästi että vika on ruiskutusyksikössä eikä vikakoodin väittämässä egr:ssä
Ainakin minulle tuottaa mielihyvää ajaa 30000€ sähköautolla, etenkin kun ajan sellaista 60000km vuodessa.
Olen ajanut sitä ennen 25 vuotta vanhoilla rotteloilla kunnes päätin että nyt keski-ikäisenä ansaitsen enemmän mukavuutta elämääni.