HS mielipide: Arjen pyörittäminen on ajanut minut eron partaalle
Jännästi omalla kohdalla aivan sama tematiikka - ja myös tilanne kuin kirjoituksessa on. Meilläkin on ero vireillä. Normaali arjessta mieheni ei suostu jakamaan vastuita, väittää, että ei pärjää. Ei siis osaa lukea wilmaviestejä, harrastusten viestejä, minun viestejä, ei pysty kuuntelemaan tai oma-aloitteisesti osallistumaan kodin asioihin. Ihan niin vässykkä en ole, että olisi hänen antanut päästä niin vähällä, mutta olen lopulta väsynyt tilanteeseen ja laittanut eron vireille. Nyt yllättäen erotilanteessa hän haluaakin vuoroviikkovanhemmaksi. Sanoin, että monissa miesten eroterapiajutuissa puhutaankin siitä, kuinka isä löysi vanhemmuuden vasta eron kautta, niin sille hän nyökkäilee tyytyväisen oloisena.
Ja selvenykseksi vielä, että tilanne on venynyt sen takia niin pitkään, että olen epäillyt hänellä olevan terveydessä ongelmaa ja on ollut sen vuoksi niin vaikea tarttua asioihin.Tämän olen nyt viimein päätellyt olleen virhearvio.
Meillä perheen ulkopuoliset tukiverkot ovat ihan täysi 0. Ainoat elossa olevat isovanhemmat asuva ulkomailla. Lasten pääsy esim. jollekin leirille on ollut aivan kullanarvoista ja ero tulikin nyt, kun emme saaneet lapsia sellaiselle ja isovanhemmat eivät tule edes jouluksi kylään. Pidän kyllä näitäkin merkittävinä seikkoina. Ei ole mitään odotettavaa, eikä näköpiirissä mitään, mitä varten pitäisi edes kulissia pitää yllä.
Kommentit (1282)
"Miten ratkaiset sen isän ongelman, joka ei voinut hakea päiväkodista lapsia, kun ei osannut avata porttia eikä halunnut puhua henkilökunnalle?"
Sehän nyt oli selvästi jonkun miesvihaajan keksitty provo.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös naisten pitänyt olla niitä parempia ihmistuntijoita? Mistä te näitä kultakimpaleita oikein tongitte itsellenne?
Ihmiset nyt usein muuttivat vuosien myötä. Oletko sinä tismalleen samanlainen mitä olit 18-vuotiaana? En tarkoita tässä ulkonäköä.
Olen.
M45
Eihän tuo ole mikään hyvä asia. Mikseivät vuodet ole tuoneet elämänkokemusta, viisautta, myötätuntoa niitä kohtaan, joiden asiat eivät ole yhtä hyvin? -eri
Kyllä 18v on jo aikunen ja sillon on kaikki tarvittavat kertynyt. Jos sulla ei ollu ja tarttit jotain kymmeniä vuosia lisää niin
Mun lapset on jo yli 30v.
Eivät ole, olet 45. Jos olet eri, maitänitse olevasi eri. Trolli sinä olet, ja nuori sellainen.
"Ne on noita nykynuorisolaisia joille arki on haastavaa ja festarit on töitä tärkiämpiä"
Entiselle pääministerillekin on hilluminen kännissä ja festateilla tärkeämpää kuin oma lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös naisten pitänyt olla niitä parempia ihmistuntijoita? Mistä te näitä kultakimpaleita oikein tongitte itsellenne?
Ihmiset nyt usein muuttivat vuosien myötä. Oletko sinä tismalleen samanlainen mitä olit 18-vuotiaana? En tarkoita tässä ulkonäköä.
Olen.
M45
Eihän tuo ole mikään hyvä asia. Mikseivät vuodet ole tuoneet elämänkokemusta, viisautta, myötätuntoa niitä kohtaan, joiden asiat eivät ole yhtä hyvin? -eri
Kyllä 18v on jo aikunen ja sillon on kaikki tarvittavat kertynyt. Jos sulla ei o
Eivät ole, olet 45. Jos olet eri, maitänitse olevasi eri. Trolli sinä olet, ja nuori sellainen.
En ole tuo M45 mutta en todellakaan ala laittamaan mitään sun keksimää "eri" termiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
M45
Kyllä 18v on jo aikunen ja s
En ole tuo M45 mutta en todellakaan ala laittamaan mitään sun keksimää "eri" termiä.
Helvettiäkö sitten änkeät vastaamaan kysymykseen, joka on osoitettu m45:lle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
M45
Kyllä 18v on jo aikunen ja s
Tuo ei todellakaan ole minä. Niin ja mun lapset on 15 ja 19.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
M45
Helvettiäkö sitten änkeät vastaamaan kysymykseen, joka on osoitettu m45:lle?
Vittuako se sulle kuuluu!
Miksei naiset vois lopettaa ylimääräsen vaatimisen. Jos haluavat itselleen jotain ekstraa niin hoitavat sen ihan itse.
Taas hyvää materiaalia miehille, jotka eivät ole onnellisia suomalaisten naisten kanssa. Minä näin tuollaisia perheitä jo nuorena ja niissä hämmästytti naisten päsmäröinti ja komentelu. Itse en koskaan ole halunnut samanlaista kohtaloa, joten siksi valitsin aasialaisen naisen, jonka kanssa kotihommia on mukava tehdä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
M45
Eihän tuo ole mikään hyvä asia. Mikseivät vuodet ole tuoneet elämänkokemusta, viisautta, myötätuntoa niitä k
Vittuako se sulle kuuluu!
Olet nyt saanut huomiosi, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Taas hyvää materiaalia miehille, jotka eivät ole onnellisia suomalaisten naisten kanssa. Minä näin tuollaisia perheitä jo nuorena ja niissä hämmästytti naisten päsmäröinti ja komentelu. Itse en koskaan ole halunnut samanlaista kohtaloa, joten siksi valitsin aasialaisen naisen, jonka kanssa kotihommia on mukava tehdä yhdessä.
Aasianaiset päsmäröi eri tavalla. Ongelma ei oo suominaisissa vaan sama on kaikissa naisissa.
Tääl kans yks kuka komppaa tota että naiset tekee asioista liian vaikeita ja siksi jostain perushommistakin saa stressiä aikaan. Mun rakas vaimo joka varmaan lukee tätäkin keskustelua.
Esimerkkejä.. plafondinn lampun vaihto. Ei voi vaan avata koteloa ja vaihtaa lamppua. Pitää pyyhkiä pölyt ensin ja lampun vaihdon yhteydessä pestä kupu " tänne ei likaa kerry", imuroida lampun monttu jonne ei ainakaan kerry mitään. Sitten voi vaihtaa lampun. Projektissa kestää 40min. Ja noissa 3 plafondissa on vanhat hehkulamput käytössä 3kpl, niin niitä projekteja tulee 10x vuosi. Plafondeista pyyhitään pölyt muutenkin kuukausittain..
2. Keittiön imurointi. Aina siis Aina pitää pyyhkiä tasot ensin. Tyhjentää kaikki sieltä pois ja pyyhkiä ja imuroida sen jälkeen, koska pöly.. sit asetellaan tavarat takaisin jne. Täähän olis ihan fiksua jos tota tasoa ei muutenkin puunattaisi jokaikinen päivä monta x.
3. Ruuan valmistus. Mitään ei voi ostaa valmiina. Ihan kaikki pitää tehdä alusta loppuun. Oli kuinka kiireinen viikko tahansa. Mitään ei voi myöskään tehdä isoja määriä koska maku kärsii pakkasessa..
4. Jos on jotain päätetty tehdä. Mikään ei estä sitä. Esim puuttuva lihaliemi kuutio kaataa koko homman. Se on haettava kaupasta ja sitten kokkaamaan.
Tossa vaan muutama. Mut koko naisen kaikki jutut noudattaa tota kaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei naiset vois lopettaa ylimääräsen vaatimisen. Jos haluavat itselleen jotain ekstraa niin hoitavat sen ihan itse.
Ihan sama koskee miehiä. Heillä on naisille ihan älyttömiä vaatimuksia esimerkiksi naisen ulkonäköön liittyen. Pitäisi olla pitkiä hiuksia ja karvat ajeltu. Kasvattakaa itsellenne pitkät hiukset ja vaikka nyppikää karvat pois, jos se on teille niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Aasia nainen leikkaa sun kurkun auki jos sä menet puuttumaan ruuan laittoon tai siivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä voi olla työpaikan tyky-päivä tai pikkujoulut, jos puoliso sairastuukin eikä hän kykene hoitamaan lapsia. Meneekö mies sinne vai jääkö kotiin ilman mutinoita? Tai joku muu miehelle mieluinen meno, vaikka harrastus?
Kotona oleminen on mieluisinta mitä tiedän.
Wow, mies, joka mieluummin hoitaa kotona lapsia kuin lähtee työpaikan pikkujouluihin, on todellinen harvinaisuus. Vaimosi saa olla onnellinen, kun varmasti hoivaat häntäkin sairastaessa. Oma mies, tuleva ex, on niin jalo, että kertoo miten minun sairaana ei tarvitse huolehtia kotitöistä. Ei niin, joudun tekemään ne sitten, kun pysyn jalkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasianaiset päsmäröi eri tavalla. Ongelma ei oo suominaisissa vaan sama on kaikissa naisissa.
Ei ole, ei edes kaikissa suomalaisissa naisissa. Tähän ketjuun on pesiytyny kaikkein hulluimmat naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama koskee miehiä. Heillä on naisille ihan älyttömiä vaatimuksia esimerkiksi naisen ulkonäköön liittyen. Pitäisi olla pitkiä hiuksia ja karvat ajeltu. Kasvattakaa itsellenne pitkät hiukset ja vaikka nyppikää karvat pois, jos se on teille niin tärkeää.
Ei miehet tollasia vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä voi olla työpaikan tyky-päivä tai pikkujoulut, jos puoliso sairastuukin eikä hän kykene hoitamaan lapsia. Meneekö mies sinne vai jääkö kotiin ilman mutinoita? Tai joku muu miehelle mieluinen meno, vaikka harrastus?
Kotona oleminen on mieluisinta mitä tiedän.
Wow, mies, joka mieluummin hoitaa kotona lapsia kuin lähtee työpaikan pikkujouluihin, on todellinen harvinaisuus. Vaimosi saa olla onnellinen, kun varmasti hoivaat häntäkin sairastaessa. Oma mies, tuleva ex, on niin jalo, että kertoo miten minun sairaana ei tarvitse huolehtia kotitöistä. Ei niin, joudun tekemään ne sitten, kun pysyn jalkeilla.
Ei oo naista kun exä halus villiä city elämää ja kavereiden kanssa kahvitteluja mieluummin kuin tasasta arkea. Meillä on lasten kanssa iha kivaa näin kun ei oo exä keksimässä jatkuvasti tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan oli taas lapsellinen vertaus. Sinulla taitaa edelleen olla aivojen kehittyminen käynnissä...
Niin naisethan niitä kissanristiäisiä keksii mihin on aina mentävä ja laittautumiseen menee ainakin viikko. Ei ihme että niillä on arjessa raskasta.